De hele dag in bed liggen

05-10-2014 12:55 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Doen meer mensen dit wel eens. Dat als je niks te doen hebt en ook niet naar buiten hoeft gewoon in bed liggen. Niet naar de woonkamer gaan. Tv aan laptop erbij, eten. Ben ik de enige of doen meer mensen dit?
Cookies
quote:WellieB schreef op 05 oktober 2014 @ 13:16:

En dan die donut erbij hahahaha! Ik heb beeld!! Hahaha
Cookies
Leuk om te lezen dat meer mensen dit wel eens doen.
Cookies
tot half 11 uitgeslapen, en nu de rest van de dag op de bank. Drukke week gehad, niet al te mooi weer, dus blijf lekker zitten/hangen
Ex en ik deden dit ook wel eens, op een gure zondag, maar dan wel in de kamer/woonkeuken. (2-kamer appartement).

Matras op de grond, veel kussens, dekentje, lekkere hapjes erbij, fruit, flesje bubbels (of twee) en fijn series kijken waar we vaak maar weinig echt van zagen.

Heerlijk was dat!
Silence is golden. Duct tape is silver.
ik kan dat ook niet. begin me dan altijd een beetje viezig te voelen. wil graag eruit, bewegen en dingen doen. + daarbij dat ik dan s avonds niet goed kan slapen omdat ik de hele dag niets gedaan heb
Af en toe hier ook een hangdagje. Helaas geen tv op de slaapkamer dus moet me wel naar de bank slepen dan. Ik had eigenlijk zo'n dag voor vandaag gepland, maar vriend moet onverwacht werken en het is best mooi weer. Dus ga toch maar wat actiefs doen, want hangen vind ik het fijnst als het hondenweer is buiten.
quote:Annapalona schreef op 05 oktober 2014 @ 13:02:

[...]

Hoezo is dat zonde? Genieten is toch nooit zonde? Wat een kul.Hallo, sorry maar ik geniet daar dus niet van. Ik ben liever wat actiever. Ieder zijn meug.
quote:dikkie26 schreef op 05 oktober 2014 @ 13:01:

Ik woon dan ook alleen, geen kinderen en man. wel een kat maar die ligt er vaak bij.Heerlijk toch! Lekker een boek lezen in bed, een beetje internetten op je laptop, lang bellen met vriendinnen, knuffelen en praten met je kat, dagdromen of je die ene man nu wel een kans zult geven of niet, een bezorgrestaurant bellen zodat je warme maaltijd thuis wordt bezorgd en je niet hoeft te koken, zappen met de afstandsbediening of een leuke film huren. Ik heb soms wel zo'n dagje en ik verveel me nooit. Wel altijd na het douchen en tanden poetsen.
Wij deden dat wel eens toen we nog studeerden. Nu eigenlijk nooit meer (want kinderen). Afgelopen zomer waren ze een week samen op kamp en omdat we allebei toevallig ook een paar vrije dagen hadden in die week, hebben we wel 'bankdagen' gedaan. Vind ik tegenwoordig gezelliger dan beddagen (maar wij hebben een superbank).

Plan was om allerlei verantwoorde dingen te doen: musea en zo... Het is drie dagen House of Cards 2, Borgen 3 en The Legacy geworden En sushi. Veel sushi.

Deze namiddag zijn de kinderen er ook niet. Wordt Orange is the new black 2 en hopelijk ook wat slapen. Op de bank. Maar we zijn deze ochtend al met de kinderen gaan wandelen en buitenshuis gaan ontbijten dus het mag echt. Bovendien komen er voor mij drie onvoorstelbaar drukke, stressy werkdagen aan. Ik moet energie opdoen.
Ik werk 40+ uur in de buitenlucht, een keer binnen en rusten is voor mij dus heilig.
Ja hoor, heerlijk. Niet de hele dag, maar gisteren wel tot twee uur. Lekker even pancakes bakken en weer terug.

Beetje lullige opmerking over dikke mensen wellieb Want dikke mensen zijn lui en ranzig?
Paar keer per jaar doe ik dat wel...maar wel met een aantal voorwaarden:

Ik sta op, lucht mijn bed, douche, poets mijn tanden, Roy Donders aan, pak eten en drinken, laptop tablet e-reader, dvdtjes...

En dan ga ik terug...

en dan blijf ik de heeeeeeeeeeeeeeele dag liggen, bestel pizza en eet die ook in mijn nest op heeeeeeeeeerlijk....

De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:understatement schreef op 05 oktober 2014 @ 13:20:

Ik kan dat dus absoluut niet. Zo veel dingen die ik kan doen, denk ik dan.Met nadruk op kán . Dat denk ik ook weleens alleen in de praktijk komt het er toch op neer dat ik in de weekenden juist zo weinig mogelijk doe, behalve wat boodschappen/huishouden. Ik hou mijn weekenden zoveel als mogelijk leeg qua afspraken, tenzij het niet anders kan.
Krijg motto niet verwijderd :-)
quote:iceteapeach schreef op 05 oktober 2014 @ 13:35:

[...]

Met nadruk op kán . Dat denk ik ook weleens alleen in de praktijk komt het er toch op neer dat ik in de weekenden juist zo weinig mogelijk doe, behalve wat boodschappen/huishouden. Ik hou mijn weekenden zoveel als mogelijk leeg qua afspraken, tenzij het niet anders kan.

Ja, mee eens

Toch vind ik het echt heel moeilijk om te blijven liggen en dat dan ook oké te vinden. Alsof ik toch wel echt iets nuttigs moet doen op een dag.
quote:Annelaure schreef op 05 oktober 2014 @ 13:34:

Ik werk 40+ uur in de buitenlucht, een keer binnen en rusten is voor mij dus heilig.Ik werk ook +32 uur en een studie van 20 uur per week, maar toch heb ik die behoefte niet. Iedereen zijn eigen ding..
Dat lijkt me een verschil in mentaliteit, Understatement. Mijn leven hoeft niet nuttig te zijn, als het maar heerlijk is.
Ik bedenk me dat ik elke avond wel bankhang-uurtjes heb. Vind het heerlijk om languit op de bank te liggen. Oke, gevolg is dan wel dat ik vervolgens met regelmaat in slaap val .
quote:Annelaure schreef op 05 oktober 2014 @ 13:42:

Dat lijkt me een verschil in mentaliteit, Understatement. Mijn leven hoeft niet nuttig te zijn, als het maar heerlijk is.Ja, dat denk ik ook. Ik zou eigenlijk wel willen dat ik ook zo kon genieten van blijven liggen en niets doen.
Jep, ik heb vandaag ook zo'n dag
Ik kan het niet zo goed, de hele dag in bed liggen, krijg dan een lamlendig gevoel over me uiteindelijk word ik er een beetje depri van. Ik hou het ongeveer tot begin van de middag vol en dan doe ik andere nutteloze dingen, zoals op een terrasje zitten ofzo. Maar een luie en (schijnbaar) nutteloze dag is gewoon heerlijk en af en toe ook hard nodig .
Beter een half motto....
Ik lig nu trouwens ook nog in bed, maar dat valt in de categorie verplicht middagdutje. Lang zo leuk niet
quote:understatement schreef op 05 oktober 2014 @ 13:50:

[...]

Ja, dat denk ik ook. Ik zou eigenlijk wel willen dat ik ook zo kon genieten van blijven liggen en niets doen.

Ik kon dat een jaar of 20 geleden ook niet hoor, ik vond tot uiterlijk 10.00 uur in bed blijven liggen echt laat, werd er ongedurig van. Niet omdat ik dan per se iets moest doen overigens maar meer omdat het zo'n lamlendig gevoel gaf.

Dat is wel geheel over inmiddels .
quote:Annelaure schreef op 05 oktober 2014 @ 13:01:

Beddag noemen we dat hier. Alleen uit bed komen om een voorraad eten en drinken te pakken en daarna lekker series kijken, lezen en seksen. De meeste zondagen zijn voor ons beddagen.Heel goed, mijn man en ik deden dat altijd op zondag, Heerlijk........(dat seksen) deed niet zo mee.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:WellieB schreef op 05 oktober 2014 @ 13:15:

Oh wat een treurnis. Ieder z'n meug natuurlijk, maar heel de dag op bed? Eten zelfs mee? Bah.

Op een gegeven moment heb je toch zin om je op te frissen, om een frisse neus te halen, even je lijf te bewegen, zien wat er buiten gaande is?

Nee, ik snap hier echt niet van en heb gelijk visoenen van dikke luie mensen met ladingen snoep en kruimels in hun vieze stinkende bed. Brrr

Dit zeg jij zonder te weten wat mensen door de week te doen hebben?

Ik hoor ook een aantal mensen zeggen dat ze iets 'nuttigs' moeten doen. Wat lijkt mij dat vreselijk, dan heb je dus geen enkele dag waarop je gewoon niets doet en kan doen wat je zelf wilt.
Ik kan best tot een uurtje of half 11 op bed liggen en dan nog een paar uur in pyjama rondlopen, maar kleed me dan uiteindelijk wel aan en dan heerlijk verder relaxen op de bank met een stapel films.

Zomaar een hele dag op bed liggen heb ik eigenlijk nog nooit gedaan geloof ik.

Maar ik vind het ook heerlijk om in het weekend lekker bezig te zijn. Ligt er dus maar net aan waar ik zin in heb.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven