Denken

05-11-2010 09:24 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

De laatste paar dagen vraag ik mezelf af wat nou denken is.

Ik bedoel, ik hoor mezelf niet echt maar ik hoor wel mijn gedachtes maar dan zonder volume.

Mijn hersens maken vrij vaak overuren omdat ik eigenlijk de hele dag door nadenk. Maar mijn vriend bijvoorbeeld kan zijn gedachtes "uitzetten".

Maar als ik ergens over twijfel dan heb ik ook echt een soort discussie in mijn hoofd, met mezelf.

Ik weet dat de moeder van mijn vader ooit is opgenomen in het gekkenhuis. Maar ik weet niet waarom of wat ze had en het nog steeds heeft.

Nu ben ik eerlijk gezegd best wel bang dat ik zoiets van haar kan erven.

Mijn hoofd kan af en toe zo een warboel zijn dat ik echt gek word van mezelf.

Herkent iemand zich hierin of moet ik me zorgen gaan maken dat ik misschien wel een psychische stoornis van de moeder van mijn vader heb geërfd?

Niet dat ik nu denk dat ik gek ben, ik blow regelmatig (1 tot 2x p.w.)en ik weet dat als je gevoelig bent voor psychische stoornissen dat blowen dat kan triggeren.

Maar mijn voornaamste vraag, wat is nou denken? Hoe denken jullie?
ess zo was het juist niet bedoeld! Topics die over HSP gaan ontsporen meestal omdat mensen zich er op een bepaalde manier mee gaan bemoeien (niet alleen kritisch maar ook laatdunkend enz, dat voedt elkaar dan weer et voila, topic weg. Aangezien er geen HSP in de titel staat ga ik ervan uit dat dat dit topic bespaard blijft.

Frankie niet te misantropisch van het forum worden hoor! ;) De soep wordt niet zo heet gegeten als die wordt opgediend, heeft mij ook een tijdje geduurd voor ik dat doorhad. En ach die paar beroepsazijnpissers, die horen er ook bij *is in een filantropische bui *
quote:tijgermeisje schreef op 09 november 2010 @ 03:03:

Frankie niet te misantropisch van het forum worden hoor! ;) De soep wordt niet zo heet gegeten als die wordt opgediend, heeft mij ook een tijdje geduurd voor ik dat doorhad. En ach die paar beroepsazijnpissers, die horen er ook bij *is in een filantropische bui * Nee. Ja. Ik mag soms graag de huilie in mij wat cultiveren.
Sorry dan had ik jullie weer verkeerd begrepen. Heb niet alles gelezen dus had niet begrepen dat het zo'n taboe was. Ik zal het onderwerp niet meer noemen! Wil er niet verantwoordelijk voor zijn dat dit topic verdwijnt.....

Groetjes!
mijn vriend vraagt wel vaker; waar denk je aan? waarop ik antwoord: nergens aan. Waarop hij weer antwoord: Dat kan niet, ik heb eens bij een programma op discovery gezien dat vrouwen ALTIJD ergens aan denken.

En hij heeft nog gelijk ook in mijn geval. Ik denk altijd ergens aan en kan het ook niet stopzetten.

Soms lukt het me tijdens het sporten. Als ik dan net ruzie heb gehad en ik ga voetballen denk ik er soms anderhalf uur niet aan. dat is echt een heerlijk gevoel. zodra ik klaar ben met trainen ben ik ook in de meeste gevallen niet meer kwaad.

Waar ik ook eindeloos over kan denken en waar ik ook nooit uitkom is: Stel, de wereld vergaat, dan is er in t heel heelal geen leven meer, nooit meer. Maar waar houd het heelal op? Wanneer houd het 'nooit meer' op?

Ook stom dat ik daar uberhaubt over nadenk, want als de wereld vergaat ben ik er toch niet meer. Of misschien wel als geest?
Meld me hier ook maar eens geloof ik...

Hebben jullie ook wel eens dat jullie hoofd bomvol zit, 1 grote chaos... maar als je me vraagt wáár ik aan denk?? geeeen idee

net als er achter willen komen wat je nou precies voelt.. maar er echt totaal niets van kunnen maken!!

buikademhaling en tellen... moet ik mezelf zo KEIhard verplichten om door te tellen...
ess nee joh das nergens voor nodig, met taboe bedoel ik 'frowned upon', natuurlijk kun je er gewoon over schrijven en als er HSP bash reakties komen niet happen

sporten werkt dus voor jou Jennifer? Dat idee heb ik ook, al ben ik nog maar net n week bezig (opbouwen met hardlopen) wat betreft die heelal gedachten enzo, heb je genoeg hoofdwerk te doen? Voor mijn part pittige kruiswoordpuzzels ofzo. Heb je toch even je hersens gekraakt want als je een aktieve denker ben moet je het toch ook ergens in kwijt.

An lukt het je niet om de chaos te overzien en dan een soort onderverdeling te maken?

Op zich is het ook niet erg toch om niet precies te weten waar je nou zoal aan denkt? Als het belangrijk is denk je er vanzelf nog wel eens aan lijkt mij.
@Tijgermeisje: Ja sporten helpt mij soms wel om eens even helemaal nergens aan te denken.

Ik heb nou sinds kort een baan, dus het meeste "denken" wat ik op school moest doen hoeft nu niet meer. Kzal jou tips eens opvolgen .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven