Depressietopic - praat mee!

zondag 24 februari 2019 om 22:33
Nogal wat mensen op het forum (en daarbuiten natuurlijk) kampen met depressie.
Het leek me daarom een goed idee om een algemeen depressietopic te openen.
Zodat we elkaar kunnen steunen, tips kunnen geven, vragen kunnen stellen. Of gewoon even laten weten hoe je je voelt, delen dat je je klote voelt of dat het juist wat beter gaat.
Ook als je inmiddels hersteld bent van je depressie, of partner/betrokkene bent.
Voel je welkom!
Het leek me daarom een goed idee om een algemeen depressietopic te openen.
Zodat we elkaar kunnen steunen, tips kunnen geven, vragen kunnen stellen. Of gewoon even laten weten hoe je je voelt, delen dat je je klote voelt of dat het juist wat beter gaat.
Ook als je inmiddels hersteld bent van je depressie, of partner/betrokkene bent.
Voel je welkom!
woensdag 5 juni 2019 om 15:32
@Fade: je hebt gelijk
ik mag er idd zijn. mijn moeder weet niets van de depressie: mijn familie verder wel. moeder eist dat ik haar help. als ik de hele geschiedenis moet beschrijven dan heb ik het hele forum nodig maar in het heel kort: ze heeft een bijzonder moeilijk karakter dat met de jaren steeds erger geworden is. een paar jaar geleden heb ik het besluit genomen om de jaren die ze nog heeft, te proberen er boven te staan. dat gaat soms idd ten koste van mijzelf. De peut zou jou helemaal gelijk geven. mijn familie doet wat ze kunnen, zeker. maar dit soort zaken blijven bij mij rusten (ik ben ook gemachtigd via levenstestament ed). ik
Hoe gaat het vandaag met jou?
ik lees bij ons allemaal een algehele terugval, het gaat echt op en neer bij iedereen. dat maakt het zo verraderlijk, denk ik. bij een goede dag kunnen we de hele wereld aan, bij slechte dagen, zoals nu, is zelfs uit bed komen al een strijd.
@chocje: hoe ging het met de woonbegeleider?
@kandijsuiker: heb je iemand die je kan bellen in geval van nood?

Hoe gaat het vandaag met jou?
ik lees bij ons allemaal een algehele terugval, het gaat echt op en neer bij iedereen. dat maakt het zo verraderlijk, denk ik. bij een goede dag kunnen we de hele wereld aan, bij slechte dagen, zoals nu, is zelfs uit bed komen al een strijd.
@chocje: hoe ging het met de woonbegeleider?
@kandijsuiker: heb je iemand die je kan bellen in geval van nood?

woensdag 5 juni 2019 om 17:30
@meiroosje. Heftig zo met jou moeder. Ik moet een beetje aan mijn oma denken en mijn moeder die daar voor zorgde. Mijn oma was ook echt niet makkelijk.
Je er boven stellen klinkt goed, maar ergens ligt een grens denk ik (en ik weet niet waar).
We kwakkelen allemaal lekker ja!
@kandij. Pfff wat naar je zo somber voelt! Sterkte
Je er boven stellen klinkt goed, maar ergens ligt een grens denk ik (en ik weet niet waar).
We kwakkelen allemaal lekker ja!
@kandij. Pfff wat naar je zo somber voelt! Sterkte

woensdag 5 juni 2019 om 17:39
Meiroosje, woonbegeleider ging erg goed.
We hebben twee vuilniszakzakken vol afval uit een hoek gehaald. Was echt vies eigenlijk. Wist niet dat daar zoveel l lag. Had er een beetje dingen opgelegd.
Daarna dingen op zijn plek geschoven. En dat scheelt enorm.
Voel me opgelucht.
Die man was heel aardig en leek mij een geschikte woonbegeleider!
Ik voel me nu beter maar enorm piekerig en heel moe (drie nachten slaaptekort slaap je ook niet in 1 nacht bij).
Morgen wil ik ook even een gesprek aangaan met mijn casemanager over hoe dingen beter kunnen. Het gaat op zich goed, maar ik denk dat als ik we het erover hebben het beter kan.
En ik merk nog een geladenheid.
Gelukkig ga ik vanavond naar een vriendin, want kan wel wat afleiding van al het gepieker over alles echt alles gebruiken.
Heb het gevoel dat er een huilbui aan komt. Maar we zullen zien. Dat kan wel bij mijn beste vriendin.
Ik hoop vanavond te gaan douchen want dat is echt nodig en morgen ga ik werken.
Fijne avond en sterkte allemaal.
We hebben twee vuilniszakzakken vol afval uit een hoek gehaald. Was echt vies eigenlijk. Wist niet dat daar zoveel l lag. Had er een beetje dingen opgelegd.
Daarna dingen op zijn plek geschoven. En dat scheelt enorm.
Voel me opgelucht.
Die man was heel aardig en leek mij een geschikte woonbegeleider!
Ik voel me nu beter maar enorm piekerig en heel moe (drie nachten slaaptekort slaap je ook niet in 1 nacht bij).
Morgen wil ik ook even een gesprek aangaan met mijn casemanager over hoe dingen beter kunnen. Het gaat op zich goed, maar ik denk dat als ik we het erover hebben het beter kan.
En ik merk nog een geladenheid.
Gelukkig ga ik vanavond naar een vriendin, want kan wel wat afleiding van al het gepieker over alles echt alles gebruiken.
Heb het gevoel dat er een huilbui aan komt. Maar we zullen zien. Dat kan wel bij mijn beste vriendin.
Ik hoop vanavond te gaan douchen want dat is echt nodig en morgen ga ik werken.
Fijne avond en sterkte allemaal.
woensdag 5 juni 2019 om 21:01
Choco
Fijn dat je woonruimte weer wat op orde is! Hoop dat je het leuk hebt bij je vriendin en dat het je lukt lekker te douchen!
Meiroosje:
Lief dat je voor je moeder zorgt, tegelijkertijd lastig begrijp ik. Knap dat je het och doet.
Ikzelf ga nu eerst stoppen met werken en krijg een deeltijdbehandeling. Daarbij heb ik sinds vandaag nieuwe medicatie, antipsychotica. Voel me ontzettend moe, denk van de medicatie.
Hoop zo dat het wat licht gaat brengen. Morgen op tijd vertrekken voor de behandeling, dus ga zo proberen te slapen.
Een goede rustige nacht voor jullie allemaal.
Fijn dat je woonruimte weer wat op orde is! Hoop dat je het leuk hebt bij je vriendin en dat het je lukt lekker te douchen!
Meiroosje:
Lief dat je voor je moeder zorgt, tegelijkertijd lastig begrijp ik. Knap dat je het och doet.
Ikzelf ga nu eerst stoppen met werken en krijg een deeltijdbehandeling. Daarbij heb ik sinds vandaag nieuwe medicatie, antipsychotica. Voel me ontzettend moe, denk van de medicatie.
Hoop zo dat het wat licht gaat brengen. Morgen op tijd vertrekken voor de behandeling, dus ga zo proberen te slapen.
Een goede rustige nacht voor jullie allemaal.

woensdag 5 juni 2019 om 23:28
Morgen reageer ik weer op anderen.
Redelijke dag vandaag, 12 km gaan wandelen met een vriendin. Verder veel rust genomen. In de avond naar mijn theatergroep gegaan, volgende week laatste keer dat zal wennen zijn.
Vannacht weer nachtmerries gehad, gillend badend van het zweet wakker worden. Zie tegen de nacht op. Zit nu uitstellend op de bank.
Morgen overdag niks te doen, in de avond wandelen.
Redelijke dag vandaag, 12 km gaan wandelen met een vriendin. Verder veel rust genomen. In de avond naar mijn theatergroep gegaan, volgende week laatste keer dat zal wennen zijn.
Vannacht weer nachtmerries gehad, gillend badend van het zweet wakker worden. Zie tegen de nacht op. Zit nu uitstellend op de bank.
Morgen overdag niks te doen, in de avond wandelen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
donderdag 6 juni 2019 om 07:11
Fade: joh! 1000 alweer? waar blijft de tijd
Hang in there, vandaag!
chocje: super dat het prettig was met de woonbegeleider.
was het leuk bij je vriendin? Goed dat je gaat.
mentel:jeetje. een grote beslissing om te stoppen met werken. ik ben altijd een voorstander van therapie: dat is werken aan jezelf. maar dat betekent soms dat je zoveel werk moet verzetten dat er voor iets anders niet zoveel energie overblijft. dus moet je kiezen. En die keuze is niet makkelijk. onze maatschappij wil maar al te graag dat alles "gewoon doorgaat" dus een therapietje "doe je er ff bij" . Nope. Goede beslissing, Mentel. Hoe gaat het met de medicatie
van mij uit: voor de regenliefhebbers: ik hoop dat het met bakken uit de hemel klettert
voor de zonliefhebbers: ik hoop dat hij zich vandaag genoeg laat zien om jullie te verwarmen.
maar 't blijft Nederland

chocje: super dat het prettig was met de woonbegeleider.
was het leuk bij je vriendin? Goed dat je gaat.
mentel:jeetje. een grote beslissing om te stoppen met werken. ik ben altijd een voorstander van therapie: dat is werken aan jezelf. maar dat betekent soms dat je zoveel werk moet verzetten dat er voor iets anders niet zoveel energie overblijft. dus moet je kiezen. En die keuze is niet makkelijk. onze maatschappij wil maar al te graag dat alles "gewoon doorgaat" dus een therapietje "doe je er ff bij" . Nope. Goede beslissing, Mentel. Hoe gaat het met de medicatie
van mij uit: voor de regenliefhebbers: ik hoop dat het met bakken uit de hemel klettert
voor de zonliefhebbers: ik hoop dat hij zich vandaag genoeg laat zien om jullie te verwarmen.
maar 't blijft Nederland

donderdag 6 juni 2019 om 09:01
donderdag 6 juni 2019 om 09:28
Let je goed op jezelf? Stuk rijden in combi met nieuwe medicatie klinkt wel als spannend.mente12 schreef: ↑06-06-2019 09:01Meiroosje:
Ik weet niet hoe het gaat met medicatie....heb net de 2e pil op. Voel me zo zwak en waardeloos.
Zo weer naar therapie. Moet best een stukje rijden, half uur, vertrek maar op tijd. Rustig aan.
Hoop dat we met zn allen een redelijke liefst goede dag tegemoet gaan.
Ik wens jou ook een goede dag toe!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
donderdag 6 juni 2019 om 10:28
donderdag 6 juni 2019 om 14:52
Hoi Kandij,
Solliciteren kan soms lastig zijn, maar wie weet heb je binnenkort toch een uitnodiging.
Ik ben naar therapie geweest. Gepraat, gewandeld en spel gedaan. Vond het erg zwaar. Ben net even naar bed gegaan. Slapen lukt niet. Denk door de nieuwe medicatie.
Hebben meer mensen hier antidepressiva en anti psychotica? Ik heb het naast de ad gekregen om mijn heel erge verdriet te dempen.
Hoe gaat het verder met jullie?
Solliciteren kan soms lastig zijn, maar wie weet heb je binnenkort toch een uitnodiging.
Ik ben naar therapie geweest. Gepraat, gewandeld en spel gedaan. Vond het erg zwaar. Ben net even naar bed gegaan. Slapen lukt niet. Denk door de nieuwe medicatie.
Hebben meer mensen hier antidepressiva en anti psychotica? Ik heb het naast de ad gekregen om mijn heel erge verdriet te dempen.
Hoe gaat het verder met jullie?

donderdag 6 juni 2019 om 16:12
Ik heb wel anti psychoticum maar geen anti depressivum.
Vandaag goeie dag. Gesprek met casemanager ging goed. Nog wel een onzekerheid erover. Had nog even gemaild, maar krijg niets terug (hij is slechter bereikbaar dan ik gewend van casemanagers). Maar kan er wel tegen, zit wel een beetje te wachten, dat wel, maar nog wel te doen.
Verder leuk gewerkt. Ben nu ook moe. Maar het gaat weer de goede richting op. Was ook fijn thuiskomen, dat mijn kamer er zo op vooruit is gegaan.
En nu echt even uitrusten! Ben echt even aan het landen na mijn werk!
Vandaag goeie dag. Gesprek met casemanager ging goed. Nog wel een onzekerheid erover. Had nog even gemaild, maar krijg niets terug (hij is slechter bereikbaar dan ik gewend van casemanagers). Maar kan er wel tegen, zit wel een beetje te wachten, dat wel, maar nog wel te doen.
Verder leuk gewerkt. Ben nu ook moe. Maar het gaat weer de goede richting op. Was ook fijn thuiskomen, dat mijn kamer er zo op vooruit is gegaan.
En nu echt even uitrusten! Ben echt even aan het landen na mijn werk!

vrijdag 7 juni 2019 om 10:16
Fijn choco hopelijk het begin van veel goede dagen.
Fade, wat naar voor je sterkte.
Mente, ik slik 2 soorten antidepressiva en 1 antipsychotica. Op zich bevalt de combinatie mij wel maar ik denk dat straks de psychiater wat aan wil passen. Ik slik nu van 2 van de drie de hoogst mogelijke dosis.
Meiroosje, hoe gaat het nu met je?
Vandaag komt mijn woonbegeleidster alleen heb ik haar maar 2 of 3 keer gezien toen ik net startte want daarna is ze op zwangerschapsverlof gegaan. Hebben nu een afspraak van 2 uur om goed bij te praten.
Verder ga ik uit eten met een vriendin die 40 wordt is ook met haar familie dus best spannend.
Heb wel het idee dat de verhoging van mijn antipsychoticum wat werkt. Ik slaap beter en heb het idee dat de negatieve dwanggedachtes minder beginnen te worden.
Fade, wat naar voor je sterkte.
Mente, ik slik 2 soorten antidepressiva en 1 antipsychotica. Op zich bevalt de combinatie mij wel maar ik denk dat straks de psychiater wat aan wil passen. Ik slik nu van 2 van de drie de hoogst mogelijke dosis.
Meiroosje, hoe gaat het nu met je?
Vandaag komt mijn woonbegeleidster alleen heb ik haar maar 2 of 3 keer gezien toen ik net startte want daarna is ze op zwangerschapsverlof gegaan. Hebben nu een afspraak van 2 uur om goed bij te praten.
Verder ga ik uit eten met een vriendin die 40 wordt is ook met haar familie dus best spannend.
Heb wel het idee dat de verhoging van mijn antipsychoticum wat werkt. Ik slaap beter en heb het idee dat de negatieve dwanggedachtes minder beginnen te worden.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
vrijdag 7 juni 2019 om 10:44
Heuy! Hier gaat het ook niet geweldig, heb vanmiddag evaluatie IHT.
Deze week echt bagger geslapen, vandaag wel vrij, dat scheelt. Zit al aan m'n 2e bak koffie, dat doe ik nooit.
voor iedereen!
Deze week echt bagger geslapen, vandaag wel vrij, dat scheelt. Zit al aan m'n 2e bak koffie, dat doe ik nooit.

"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
vrijdag 7 juni 2019 om 11:03
vrijdag 7 juni 2019 om 14:41
Vandaag weer naar de therapiegroep geweest. Vind het wel ergzwaar hoor. Zoveel verdriet. Ben net even gaan liggen. Vannacht slecht geslapen, en lukte nu ook niet echt te ontspannen.
Nu maar even in de tuin bezig. Geen zin maar moet wel iets doen nu. Hoop dat het piekeren stopt.
Heeft de antipsychotica bij jullie ook een inwerktijd gehad?
Wens jullie een goeie dag!
Liefs
Nu maar even in de tuin bezig. Geen zin maar moet wel iets doen nu. Hoop dat het piekeren stopt.
Liefs
vrijdag 7 juni 2019 om 16:58
Ja, sowieso vaak een maand met nieuwe meds.mente12 schreef: ↑07-06-2019 14:41Vandaag weer naar de therapiegroep geweest. Vind het wel ergzwaar hoor. Zoveel verdriet. Ben net even gaan liggen. Vannacht slecht geslapen, en lukte nu ook niet echt te ontspannen.
Liefs
Sugar and spice, and everything nice.
vrijdag 7 juni 2019 om 17:16
Hi. Net IHT evaluatie gehad, gaat nog steeds niet goed dus na het weekend pas kijken of er afgebouwd kan worden. Het is wel ietsjes beter gegaan, maar de somberheid en suïcidaliteit is nog steeds sterk aanwezig.
Word er zo moe van.
Word er zo moe van.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”

vrijdag 7 juni 2019 om 17:42

vrijdag 7 juni 2019 om 17:48
Ik heb een goede dag. Kom echt tot rust komen en heb een beetje opgeruimd. Ik had ook een vriendelijk mailtje terug van mijn casemanager.
Ik heb even op het randje van terugvallen gestaan en ben daar nog wel moe van. Ook wat drukker in mijn hoofd. Ben voor mijn gevoel ook nog niet uit de gevarenzone. Maar als het zo door gaat dan komt het goed.
Heb morgen ook een overzichtelijke dag.
Nu wel spannend weer zonder temazepam slapen....
Ik heb even op het randje van terugvallen gestaan en ben daar nog wel moe van. Ook wat drukker in mijn hoofd. Ben voor mijn gevoel ook nog niet uit de gevarenzone. Maar als het zo door gaat dan komt het goed.
Heb morgen ook een overzichtelijke dag.
Nu wel spannend weer zonder temazepam slapen....