Diagnose DIS

04-11-2011 20:03 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben Romy 41 jaar.

Ik heb een zeer traumatische jeugd en relatie gehad.

Het ging heel lang niet goed met mij nu woon ik in mijn eigen veilige huisje met mijn hond Rocky. Zolang ik me kan herrineren heb ik al last van stemmen en meerdere personen in mij maar daar durfde ik nooit over te praten uit angst dat ze me een gek zouden vinden. Nu is mijn therapeut er achter gekomen door een EMDR sessie waarin ik van de ene persoon in de andere schoot. Ze regeerde er heel goed op verklaarde me niet voor gek en ik durfde een klein beetje te vertellen. Aan de hand van onderzoek ik gebleken dat ik DIS (disosiative identiteits stoornis) heb. Ik ben op zoek naar mensen die dit ook hebben om te delen en hoe je hiermee omgaat.

Romy
Hier geen ervaring maar ik hoop dat je steun zult vinden bij anderen. Lijkt me heel erg heftig, jouw verleden plus de daaruit voortkomende DIS. Sterkte!
nee heb het niet kan je niet helpen helaas

wel veel sterkte met het leren omgaan van je traumas...

Misschien is een hulpgroep van internet wat voor je?

Bij google intoetsen misschien ...

DIS hulpgroepen...

sterkte...
Ik kan je niet helpen aan DIS ervaringen, maar ik moet voor de verwerking van jeugdtrauma's en een recent opgelopen trauma ook EMDR-en. Kun je wat meer over jouw ervaringen daarover vertellen. Ik vind het namelijk best spannend om weer terug te moeten naar die momenten/ situaties waar mijn trauma's zijn ontstaan.

Sterkte met de verwerking van de diagnose!
Ik heb goede ervaring met EMDR al heb ik het nog maar kort heb net 4 sessie gehad maar merk wel dat mijn verschillende gevoelens op dat moment echt omlaag gaan en ik beter naar het beeld kan kijken zonder gelijk vanstreek te zijn. Daarnaast komen andere beelden harder aan maar dat is de werking van EMDR. Ik ben tevreden hoe het gaat je hoeft weinig te vertellen het gaat er vooral om wat er opdat moment omhoog komt bijf angst dan behandeld ze de angst. Het is ook best spannend om terug te gaan naar je trauma t´is toch een confrontatie met jezelf en de vraag is kan je dat aan.

Voor jou ook sterkte met de verwerking en ik hoop dat je hierwat aan hebt.

Groetjes Romy
Geen ervaring, wil je wel sterkte wensen.
quote:romy70 schreef op 05 november 2011 @ 09:43:

Ik heb goede ervaring met EMDR al heb ik het nog maar kort heb net 4 sessie gehad maar merk wel dat mijn verschillende gevoelens op dat moment echt omlaag gaan en ik beter naar het beeld kan kijken zonder gelijk vanstreek te zijn. Daarnaast komen andere beelden harder aan maar dat is de werking van EMDR. Ik ben tevreden hoe het gaat je hoeft weinig te vertellen het gaat er vooral om wat er opdat moment omhoog komt bijf angst dan behandeld ze de angst. Het is ook best spannend om terug te gaan naar je trauma t´is toch een confrontatie met jezelf en de vraag is kan je dat aan.

Voor jou ook sterkte met de verwerking en ik hoop dat je hierwat aan hebt.

Groetjes Romy

Bedankt Romy,

Hier heb ik zeker wat aan. Nu alleen hopen dat die wachtlijst snel wordt afgewerkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven