Dialectische gedragstherapie ervaringen?

13-03-2015 21:52 53 berichten
Hallo,

Binnenkort ga ik naar alle waarschijnlijkheid starten met dialectische gedragstherapie.

Ik heb de diagnose borderline gekregen en daarnaast gegeneraliseerde angststoornis.

Iemand ervaring met deze therapie?
anoniem_213261 wijzigde dit bericht op 14-03-2015 11:04
Reden: Iets vergeten
% gewijzigd
Eigenlijk vind ik het wel allemaal veel te langzaam gaan.

Ik ben helemaal niet geduldig! En ik wil gewoon alles meteen of niet!

Eigenlijk wel raar hoor. Want voor de rest heb ik bijvoorbeeld nooit haast.
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat is nu eenmaal zo met therapien. Het kan je vaak niet snel genoeg gaan, maar het moet dan wel de juiste soort zijn. En als je deze ronde overslaat, ben je automatisch weer een aantal weken, zo niet maanden verder. Maar probeer het maar zo te zien dat het weinig zin heeft om aan een therapie te beginnen als je er niet voor gemotiveerd bent. Je moet het ook zelf willen, anders ben je imo niet ontvankelijk voor de inhoud.

Dus probeer eerst voor jezelf op een rijtje te krijgen wat je wilt bereiken met een therapie. Dan kun je daarna het hoe invullen. Bedenk ook dat er misschien nooit een therapie gaat zijn die voor de volle 100% op je lijf geschreven is. Dan is 75 a 80% al heel mooi en de rest, ach, daar kom je ook wel overheen. Wat dat betreft zijn borderliners door de mand genomen nogal zwart wit. Het moet zus of zo en anders maar niet. Tja, zo is het leven nu eenmaal niet. Maar ook dat leer je in een cursus beter hanteren
Nou ja het is niet mijn keuze deze ronde over te slaan.

En ik moet van mijn behandelaar met 100% zekerheid zeggen dat ik de therapie perfect vind en dat deze zal werken voor mij. Anders mag ik er dus niet aan beginnen.

En zoiets kan je gewoon nooit weten, je kan het enkel proberen en je best doen vind ik. Maar blijkbaar is dat niet genoeg.

Dus de therapie krijg ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven