dom bezig?

08-11-2011 15:57 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 10 jaar huwelijk, 2 mooie kinderen verder, heb ik besloten te scheiden. Allebei een eigen advocaat, co-ouderschap en ik begin opnieuw in een ander huisje.

Drie jaar getwijfeld over de beslissing..... en uiteindelijk een buitenechtelijke relatie gehad. (gehad ja). Dat heeft me over de drempel heen getild, waardoor ik de knoop heb doorgehakt.

Omdat de lover in kwestie getrouwd is heb ik deze affaire beeindigd. Ik wil niet stoken in andermans huwelijk, hoewel ik dat natuurlijk in eerste instantie wel heb gedaan..

Maar, ik mis hem..... pfffff... Mijn gevoel zegt: ga ervoor, maar mijn verstand zegt: niet doen...

Ik verwacht een hoop commentaar te krijgen, zou ik zelf ook doen als ik dit verhaal lees, maar ben toch benieuwd naar jullie meningen>
Ik zou jezelf een leuke vrijgezelle man gunnen. Dus laat je lover los en ga verder met je leven en je kinderen. Dan zal er heus wel weer iets leuks op je pad komen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ga op zoek naar een man die vrijgezel is.

Het gebeurd maar zeer zelden dat een man z'n vrouw verlaat voor z'n minnares (hoeveel was het, 3% ofzo?)
na 10 jaar huwelijk doe je er goed aan om eerst een uitgebreide periode op eigen benen te staan en jou en je kinderen jullie draai te laten vinden. Nu halsoverkop in een affaire springen met iemand die toch echt gebonden is, lijkt mij het domste wat je nu kan doen. Je weet dat het niets kan worden en dat je altijd die andere vrouw zult zijn, dat je dat jezelf aan wilt doen is al niet fraai, maar voor je kinderen is dat echt onvergeeflijk.

Doe het niet. Zij hebben rust, uidelijkheid en aandacht van hun moeder en hun vader nodig. Zet dat maar even voor alle andere zaken.
Als je niet wil stoken in een huwelijk dan zou ik niet gaan stoken in een huwelijk.
Heb je geen zin in een leuk, ontspannen leven zonder gezeur? Ook voor je kinderen? Als je aan je minnaar blijft vasthouden ben je de komende jaren nog niet van het gezeur af.
Je was dus zelf ook getrouwd? Nasty.

Ik zou op zoek gaan naar een vrijgezelle man. Stoken in andermans huwelijk is zo laag.
Wat ik nu doe is zoveel mogelijk op mijn verstand afgaan... Ik wil dat er een dag komt dat ik gelukkig kan zijn met mijzelf en mijn kindjes en dat ik daar geen man voor nodig heb..

Maar ben best wel bang voor het 'alleen' zijn, zwak he?
quote:Beauke schreef op 08 november 2011 @ 16:00:

Ga op zoek naar een man die vrijgezel is.

Het gebeurd maar zeer zelden dat een man z'n vrouw verlaat voor z'n minnares (hoeveel was het, 3% ofzo?)Tja, en ook al verlaat zo'n man wel zijn vrouw, dan nog is het in mijn ogen niet de vangst van de dag. Als 'ie al gewend is buiten de pot te piesen is de drempel om het weer te doen minder hoog schat ik zo in.
Het heeft je geholpen een en ander in perspectief te zien, je over de drempel heen te helpen. Ik maak uit je OP op dat dat een goede beslissing voor je was en is.

Een affaire met een getrouwde man is wat minder de hoofdprijs waard, voor de andere vrouw maar ook voor jou! Dat heb je ingezien. Laat het erbij. Leer de lessen uit het verleden en pluk er nu de vruchten van. Met een leuke toegewijde man die nu nog vrijgezel is en voor jou én je kinderen 1000% wil gaan.

Succes!
Absoluut niet doen. Als hij de ware is dan dient hij zichzelf mettertijd aan.

Sowieso eerst eigen leven op orde krijgen zeg, dat is goud waard!
Ja, ik was ook getrouwd.... Vind het heel slecht van mezelf en zal dit nooit meer doen...

Gevoel en verstand zijn soms zo ver uit elkaar.
quote:Grietje81 schreef op 08 november 2011 @ 16:02:

Wat ik nu doe is zoveel mogelijk op mijn verstand afgaan... Ik wil dat er een dag komt dat ik gelukkig kan zijn met mijzelf en mijn kindjes en dat ik daar geen man voor nodig heb..

Ja zwak.

Je hebt je man en kinderen bedonderd. Daarna wist je het opeens zeker en ging je scheiden. En nu wil je je toch weer in een ander huwelijk gaan mengen.

Mijn advies aan jou: schrijf je in op een datingsite als je niet alleen kan zijn. Waarom zou je ook aan je kinderen denken. Kinderen hebben ook tijd nodig om een scheiding te verwerken. Meteen een nieuwe relatie aan gaan is dan meestal niet zo'n handig plan.

Maar ben best wel bang voor het 'alleen' zijn, zwak he?Ach kom op, je blijft niet alleen. Je bent van 1981? Dus 30 jaar?
--
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:Grietje81 schreef op 08 november 2011 @ 16:05:

Ja, ik was ook getrouwd.... Vind het heel slecht van mezelf en zal dit nooit meer doen...

In je OP twijfel je anders nog.

Ik ben zelf bedrogen en ben daarna naar de psych geweest omdat mijn complete (zelf)vertrouwen stuk was.

Daarom kan ik dus ook geen sympathie opbrengen voor mensen die vreemd gaan. Al helemaal niet wanneer diegene getrouwd is en kinderen heeft.

Welnee, dat is heel normaal. Je moet je eigen leven weer gaan invullen en ontdekken wie je bent.

Zie de uitdagingen, je komt vanzelf tot rust. Mak aan.
@mikk. Ik zit op DIT moment absoluut niet op een relatie te wachten.. Ga ik ook niet aan omdat ik inderdaad mijn zaken op orde wil hebben en juist mijn kinderen wil beschermen.

Ik heb het over de toekomst.... Ik ben bang om alleen over te blijven. Ik weet dat het niet realistisch is, maar vind het gewoon eng dat ik nu allerlei dingen alleen moet doen.

Ik kom uit een destructieve relatie... Ik herken in mezelf dat ik aan mezelf moet werken en doe dit mbv een coach. Dus: ik weet het wel, maar het gevoel is er nog niet

Ik ben trouwens 30 jaar oud ja
Mijn gedachte: "jeetje wat doen mensen zich toch zelf allemaal aan....."...
@Mikk: ik twijfel niet, ik heb geschreven dat mijn gevoel en mijn verstand uit elkaar liggen.

Ik vind het heel erg voor je dat je bedrogen bent. Ik heb meegemaakt dat mijn vader mijn moeder bedroog na 24 jaar huwelijk. Mijn moeder was echt kapot.... En toch heb ik het zelf ook gedaan. Ja, ik neem dat mezelf erg kwalijk.
quote:Grietje81 schreef op 08 november 2011 @ 16:08:

@mikk. Ik zit op DIT moment absoluut niet op een relatie te wachten.. Ga ik ook niet aan omdat ik inderdaad mijn zaken op orde wil hebben en juist mijn kinderen wil beschermen.

Ik heb het over de toekomst.... Ik ben bang om alleen over te blijven. Ik weet dat het niet realistisch is, maar vind het gewoon eng dat ik nu allerlei dingen alleen moet doen.

Ik kom uit een destructieve relatie... Ik herken in mezelf dat ik aan mezelf moet werken en doe dit mbv een coach. Dus: ik weet het wel, maar het gevoel is er nog niet

Ik ben trouwens 30 jaar oud ja

Oke ik las je OP anders.

Ga naar een coach/psych om je gevoel te veranderen. Dat lijkt mij de enige oplossing.
quote:Grietje81 schreef op 08 november 2011 @ 16:05:

Dat is geen goed excuus en dat weet je zelf ook wel denk ik.

Zorg eerst eens goed voor jezelf en voor je kinderen, dat is idd goud waard. De rest komt dan ook.

En als je dan toe bent aan een relatie, ga dan voor een vrij persoon.
Maar dat heeft verder geen zin he grietje, jezelf dingen kwalijk nemen. Accepteer dat het gebeurd is, leer wat je ervan moet leren en laat het los.

Zoals jij over jezelf schrijft, destructieve relatie, bang om alleen te zijn, met de zorg voor 2 kinderen erbij, doe je er goed aan om helemaal geen relatie te bbeginnen op dit moment. Ook niet met een vrijgezelle man. Werk eerst aan jezelf.
Jepss.. Bedankt voor jullie reacties. Zet het even in een ander perspectief.
quote:Mylene_Valerie schreef op 08 november 2011 @ 15:59:

Ik zou jezelf een leuke vrijgezelle man gunnen. Dus laat je lover los en ga verder met je leven en je kinderen. Dan zal er heus wel weer iets leuks op je pad komen.wat ik me een beetje afvraag is of er een echte reden zit achter je verlangen om te scheiden, zoiets als, sleur in je huwelijk, of je hebt je man betrapt op het hebben van een vriendin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven