Drang naar xtc

21-03-2018 15:18 72 berichten
Ik heb dit weekend en het weekend ervoor voor het eerst sinds een jaar weer eens xtc gebruikt.
Afgelopen zondag voelde ik me prima maandag en dinsdag iets prikkelbaarder dan normaal maar verder geen gekke dingen.
Vandaag voel ik me prima alleen heb ik een enorme drang naar nog een keer, het voelt als een soort heimwee naar dat ene gevoel ofzo maar dan heel erg.
Ik herken dit helemaal niet van eerdere keren.
Herkent iemand dit?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat noemen ze verslaving.
ik geef mn bek ook maar een douw
Één troost: Niets is zo lekker als het eerste pilletje. Daarna wordt het bij elke keer xtc minder boeiend. En zeker als je er niet minimaal 3 maanden tussen laat, dan gaat de magic er volledig vanaf.

Niet te vaak doen hoor, is echt niet goed voor je serotonine huishouding.
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 21-03-2018 15:22
16.60% gewijzigd
Madeliefjees schreef:
21-03-2018 15:21
Ja dat noemen ze verslaving.
Dat zal wel meevallen... het is niet dat ik zit te shaken op de bank ofzo...
vrij kort door de bocht dit
Fragolisa schreef:
21-03-2018 15:21
Één troost: Niets is zo lekker als het eerste pilletje. Daarna wordt het bij elke keer xtc minder boeiend. En zeker als je er niet minimaal 3 maanden tussen laat, dan gaat de magic er volledig vanaf.

Niet te vaak doen hoor, is echt niet goed voor je serotonine huishouding.
I know!! Maar dit was niet de eerste en doe t ook bijna nooit ( was een jaar geleden)
Herken het gewoon niet
In mijn tijd hield ik er minimaal 6 weken tussen, dat is wel het absolute minimum. 3 maanden wordt algemeen geadviseerd. Elke week is echt te veel.
Dan zal het misschien wel te kort op elkaar geweest zijn. Eerder deed ik dat dus ook nooit idd steeds 6-8 weken minimaal ertussen.
Gaat vast weer over dan😁
Alle reacties Link kopieren
Ikdus87 schreef:
21-03-2018 15:22
Dat zal wel meevallen... het is niet dat ik zit te shaken op de bank ofzo...
vrij kort door de bocht dit
Ze heeft anders wel gelijk. Je vraagt naar herkenning, ik kan je vertellen dat iedereen met een verslaving dat gevoel herkent. Dat je dat gevoel hebt geeft voor mij aan dat je het juist niet moet doen. Ook niet 1 keer, want blijkbaar is dat verlangen bij jou heel snel heel sterk. Lijkt mij een heel goede reden om er ver van te blijven vóór je verslaafd raakt.
Ikdus87 schreef:
21-03-2018 15:22
Dat zal wel meevallen... het is niet dat ik zit te shaken op de bank ofzo...
vrij kort door de bocht dit
Geestelijke afhankelijkheid kan zeker wel. Lichamelijk is het niet verslavend maar de drang om dat gevoel weer te hebben is niet ondenkbaar. Want hoe gelukkig was je afgelopen weekend? Ik ga er van uit dat je je heerlijk voelde?
Het betekent dat je in de gevarenzone zit. Je hebt zo een verslaving te pakken.
Je vindt het vast heel geinig om te gebruiken, maar je nabestaanden zullen je best missen TO...
Alle reacties Link kopieren
Extatisch, xtc. Dat is niet voor alledag. Vecht tegen die drang.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Alle reacties Link kopieren
Ja, herkenbaar. Bij mij werd het in die tijd een soort intens verlangen naar dat ene ultieme gevoel, maar hoe vaker ik gebruikte, hoe minder ik dat gevoel kreeg. Ik zou willen dat ik er niet aan toe gegeven had en het had gehouden bij bijv 2 keer per jaar, zodat het speciaal blijft. De laatste 4 jaar heb ik het ongeveer 1 keer in het jaar gebruikt, en elke keer werd ik er alleen nog maar ziek van. Terwijl het verlangen naar dat ene gevoel stiekem nog steeds sterk is. Ondanks dat ik nu een heel ander leven heb, bevind me niet meer in het uitgaansleven, maar volgens mij blijft het altijd een zwakke plek.
Hoop voor je dat het heimwee gevoel weggaat en dat je de verleiding kan weerstaan.
wandering_one wijzigde dit bericht op 21-03-2018 15:36
17.76% gewijzigd
Gate_Keeper schreef:
21-03-2018 15:29
Geestelijke afhankelijkheid kan zeker wel. Lichamelijk is het niet verslavend maar de drang om dat gevoel weer te hebben is niet ondenkbaar. Want hoe gelukkig was je afgelopen weekend? Ik ga er van uit dat je je heerlijk voelde?
Gelukkiger dan ooit inderdaad. Maar zo voelt het elke keer weer.
ik weet heel goed dat dat bij te vaak gebruik heel snel minder word, ik kan een pilletje ook heel goed weigeren hoor dus ik maak me niet zo druk om een verslaving al schijnen ADHD-ers wel vaker verslavingsgevoelig te zijn.
Ikdus87 schreef:
21-03-2018 15:22
Dat zal wel meevallen... het is niet dat ik zit te shaken op de bank ofzo...
vrij kort door de bocht dit
Ja het is wel een verslaving...
als je zit te shaken op een bank ben je vaak al te laat...
Alle reacties Link kopieren
Die enorme drang moet een afschuwelijk gevoel zijn. Als je daarvan af wilt, moet je niet in herhaling treden, nooit meer zo'n pilletje anders zal de drang steeds weer terugkomen.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Gelukkig is xtc niet heel verslavend omdat de magie er vandaag gaat bij veelvuldig gebruik. Het middel leent zich simpelweg niet voor langdurig intensief gebruik. Op een gegeven moment doet het helemaal niets meer.

NB geestelijke afhankelijkheid kan wel, in de zin van dat feestjes niet meer leuk zijn zonder pilletje.
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 21-03-2018 15:40
33.74% gewijzigd
Lieve mensen! Jullie doen net of ik elke week aan de pillen zit... zo is het niet!
Ik doe dit misschien 3-4 keer per jaar en kan er altijd prima van af blijven. Het voelt nu gewoon anders dan anders
Ikdus87 schreef:
21-03-2018 15:37
Lieve mensen! Jullie doen net of ik elke week aan de pillen zit... zo is het niet!
Ik doe dit misschien 3-4 keer per jaar en kan er altijd prima van af blijven. Het voelt nu gewoon anders dan anders
3-4x per jaar? Klinkt mij als een verslaving...
heb jij geen werk? Kinderen?
Santaaa schreef:
21-03-2018 15:41
3-4x per jaar? Klinkt mij als een verslaving...
heb jij geen werk? Kinderen?
:facepalm:
Dan ben jij ongetwijfeld verslaafd aan alcohol.

3-4x per jaar is echt heel acceptabel, ook met een fulltime baan en kinderen (als je een oppas regelt)
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 21-03-2018 15:42
19.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ikdus87 schreef:
21-03-2018 15:37
Lieve mensen! Jullie doen net of ik elke week aan de pillen zit... zo is het niet!
Ik doe dit misschien 3-4 keer per jaar en kan er altijd prima van af blijven. Het voelt nu gewoon anders dan anders
Slik je steeds hetzelfde pilletje? Het zou ook aan de samenstelling kunnen liggen waardoor het nu zo anders voelt.
Het mooiste wat we kunnen ervaren, is het mysterie. Het is de bron van alle ware kunst en wetenschap. Einstein ♡
Ik heb werk kinderen en een vriend. Gewoon een prima leven,
Dat is hooguit 1 keer in de 3-4 maanden en nooit meer dan 1 pil
Ik heb dit gevoel eerder nooit zo sterk gehad en heb ook nooit overmatig drugs gebruikt ofzo
Fragolisa schreef:
21-03-2018 15:36
Gelukkig is xtc niet heel verslavend niet omdat de magie er vandaag gaat bij veelvuldig gebruik. Het middel leent zich simpelweg niet voor langdurig intensief gebruik.

NB geestelijke afhankelijkheid kan wel, in de zin van dat feestjes niet meer leuk zijn zonder pilletje.
Verslaving begint met de hunkering naar nogmaals gebruiken, en dat kan bij xtc dus wel. Het niet langdurige effect van gelijke dosis kan wel zorgen dat er een hogere dosis wordt ingenomen. Daarnaast werkt drempelverlagend voor gebruik van andere middelen.

Overigens zeg ik daarmee niet dat TO verslaafd is, enkel dat het wel een signaal is om alert op te zijn en consequenties aan te verbinden
gyda schreef:
21-03-2018 15:42
Slik je steeds hetzelfde pilletje? Het zou ook aan de samenstelling kunnen liggen waardoor het nu zo anders voelt.
Deze waren wel dezelfde ja
Ikdus87 schreef:
21-03-2018 15:46
Ik heb werk kinderen en een vriend. Gewoon een prima leven,
Dat is hooguit 1 keer in de 3-4 maanden en nooit meer dan 1 pil
Ik heb dit gevoel eerder nooit zo sterk gehad en heb ook nooit overmatig drugs gebruikt ofzo
Het gaat wel weer over, niet te veel op focussen en genieten van de leuke herinneringen die je gemaakt hebt :heart:
Ikdus87 schreef:
21-03-2018 15:34
Gelukkiger dan ooit inderdaad. Maar zo voelt het elke keer weer.
ik weet heel goed dat dat bij te vaak gebruik heel snel minder word, ik kan een pilletje ook heel goed weigeren hoor dus ik maak me niet zo druk om een verslaving al schijnen ADHD-ers wel vaker verslavingsgevoelig te zijn.
Het is voor mij al jaaaaaaaren geleden en soms als ik muziek hoor uit die periode verlang ik er ook nog weleens naar. Dan wil ik terug naar dat gevoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven