dwaalspoor

22-10-2011 23:45 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor dit rare gedoe, maar ik wil dit onderwerp graag met een aantal mensen bespreken (degenen om wie het gaat weten om wie het gaat) die weten waar het over gaat, een soort privegesprekje dus. Voel je aub niet aangesproken als je niet weet waar ik het over heb.
quote:nlies schreef op 23 oktober 2011 @ 00:25:

En zo is dit topic al weer gelinkt aan en ander, sorry TO, maar als je echt de boel wilt scheiden, verzin een andere manierOok niet zo moeilijk met een loepje en een klein beetje geheugen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:brokenwings schreef op 23 oktober 2011 @ 00:29:

Nee campari, ik ben niet verliefd geworden. Ik was niet degene die daarmee kwam. Hij is het op mij geworden en heeft mij dat verteld.

Klacht indienen bij de tuchtcollege. Absoluut.

Je bengt bang voor hem?

Doe iets.
quote:brokenwings schreef op 23 oktober 2011 @ 00:29:

Nee campari, ik ben niet verliefd geworden. Ik was niet degene die daarmee kwam. Hij is het op mij geworden en heeft mij dat verteld.Dan zeg je toch gewoon 'ik niet op jou' en je gaat naar 'n andere shrink ipv zo te draaien in geheimzinnigheid en verzwijgen tegenover je vriend(in)
-
quote:campari schreef op 23 oktober 2011 @ 00:30:

[...]

Klacht indienen bij de kluchtraad. Absoluut.

Je bengt bang voor hem?

Doe iets.Verliefd zijn is toch niet verboden, zolang hij maar niets tegen haar wil doet.
Ik ken je verhaal niet, maar als het zo is dat een psycholoog over ethische grenzen heen gaat dan kun je een klacht indienen bij het NIP.

Bij een psychiater het medisch tuchtcollege.

Ik zou het in ieder geval aan je vries vertellen.
quote:brokenwings schreef op 23 oktober 2011 @ 00:23:

Hij heeft de grenzen overschreden zeg maar.

De laatste keer dat ik je andere topic las heeft hij je toch niet eens aangeraakt, alleen gezegd dat hij je leuker vond?

En hij heeft toch al gezegd niet meer je psych te willen zijn? Of heb ik daarna nog stukken topic gemist?

Streep eronder en met een ander doorgaan zou ik zeggen. Toch niet jouw schuld?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:brokenwings schreef op 23 oktober 2011 @ 00:31:

Elninjoo, lees eens wat info over grensoverschrijdend gedrag in dit soort situaties en je zult begrijpen dat dit omdat het in een afhankelijkheidsrelatie gebeurt wel degelijk erg gecompliceerd is.Jij maakt 't gecompliceerd wat 't niet is zolang hij je niet stalkt of aanrandt. Je kunt toch gewoon weg gaan bij deze en 'n ander nemen. En wat is nu de reden dat je het niet tegen je vriend(in) vertelt?
quote:elninjoo schreef op 23 oktober 2011 @ 00:31:

[...]

Verliefd zijn is toch niet verboden, zolang hij maar niets tegen haar wil doet.

Tuurlijk wel, zolang zij in een afhankelijke positie zit, weldegelijk.

Hij mag dat nooit uiten.

Therapeutisch klimaat naar de knoppen.
-
Nee brokenwings eerlijk is eerlijk. Dat wat Campari en Elninjoo zeggen is in basis hetzelfde wat alle anderen inclusief ik al de hele tijd tegen jou zeggen hierover.

Jij daarentegen lijkt dat niet te willen, dan wel te kunnen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:gemini2011 schreef op 23 oktober 2011 @ 00:32:

Ik ken je verhaal niet, maar als het zo is dat een psycholoog over ethische grenzen heen gaat dan kun je een klacht indienen bij het NIP.

Bij een psychiater het medisch tuchtcollege.

Ik zou het in ieder geval aan je vries vertellen.ikke met mijn kluchtraad haha (sorry)
EN verliefd zijn is niet verboden, maar een hulpverlener mag deze gevoelens niet uitspreken.

Bovendien mag hij deze patiënt ook niet meer behandelen, maar als ik het zo lees is dat op zijn initiatief niet aan de orde.
quote:Mylene_Valerie schreef op 23 oktober 2011 @ 00:33:

[...]

De laatste keer dat ik je andere topic las heeft hij je toch niet eens aangeraakt, alleen gezegd dat hij je leuker vond?

En hij heeft toch al gezegd niet meer je psych te willen zijn? Of heb ik daarna nog stukken topic gemist?

Streep eronder en met een ander doorgaan zou ik zeggen. Toch niet jouw schuld?In dat geval handelt die man dus gewoon volgens het boekje. Hij geeft aan gevoelens te hebben en dan mag hij haar niet verder behandelen en verwijst haar door naar 'n ander. Keurige procedure. TO maakt drama waar dat helemaal niet is. Tenzij ze zelf misschien toch gevoelens had en zich schuldig voelt, want waarom zou ze anders haar vriend en vriendin dit niet vertellen?
-
@ campari ik maakte er ook nog tuchtraad van alles al verbeterd en jij ook zo te zien
Een psych die verliefd op je wordt is vervelend. Dan kun je daar niet meer terecht.

Ik zou daar geen drama van maken, tenzij hij je iets heeft aangedaan. Dan moet je dat niet verzwijgen.

Deel dat met de mensen die jij vertrouwt. Als iemand aan je heeft gezeten zonder dat je dat wilt, dan is dat afschuwelijk.
-
quote:brokenwings schreef op 23 oktober 2011 @ 00:35:

Ik was in het vorig topic in gesprek met een paar lieve vrouwen die weten waar ik over praat, hoe ingrijpend het is dat als je kwetsbaar bent, als je voor hulp bij iemand komt, omdat je er niet meer uitkomt en als er dan op zo'n manier verwarring wordt gezaaid.Wij zijn ook best empatisch, maar wat is je vraag nu?
TO: niet om nog meer commentaar te geven, maar met 'Dwaalspoor' heb je er wel een heel intrigerende titel van gemaakt, dacht meteen: goh wat zou dat zijn? Denk dat je daardoor veel 'aanloop' kunt verwachten. Mocht je in de komende dagen nog een nieuw anoniemer topic willen openen dan zou ik iets suggeren als "Ik weet het niet meer, deel 3" Veel sterkte nog.
Brokenwings, als je alleen met die lieve vrouwen verder wilt praten, kan je dat beter buiten het forum om doen. Hier is het nou eenmaal openbaar en dat betekend dat iedereen overal mag meereageren.

Ik las je topictitel en werd nieuwsgierig, vandaar dat ik hier nu ook reageer. Zo zal het voor meerderen zijn.
Tuurlijk voel je je dan enorm kwetsbaar.

Ik zou er alleen niet te lang bij stilstaan, je kunt er niets meer aan doen en bovendien helpt het je niet verder met de problematiek waar je in eerste instantie voor kwam.

Ik zou een vrouwelijke therapeut zoeken en haar dit verhaal vertellen.

Ik hoop voor je dat je je in de toekomst nog kwetsbaar op durft te stellen naar een nieuwe therapeut en dat je met je daadwerkelijke problemen aan de slag kunt.
-
Campari zoals ik TO lees heeft ze behoefte aan herkenning en die heeft ze gekregen van een aantal mensen.

Brokenwings ik hoop voor jou dat deze forummers je nieuwe topic ontdekken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Als je met de 'oude garde' verder wilt kletsen kun je beter mailadressen uitwisselen evt via de mod.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven