een geadopteerd kind

20-06-2012 10:54 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier mensen die kinderen hebben geadopteerd? Ik zelf zou hier nooit voor durven kiezen denk ik, maar ik vind het heel goed dat mensen het doen omdat ze het kind een beter leven kunnen geven. Ik open dit topic nu omdat ik net de vriendin van mijn moeder sprak. Zij heeft een kindje geadopteerd uit Polen toen het kind 2 was. Ze is nu inmiddels 18. Het meisje weet niet dat ze geadopteerd is en heeft nu een heel erg goed leven. Alleen loopt ze met haar verstand een beetje achter en zit ze op een aparte school. Ze is niet zoals andere normale kinderen. Haar echte moeder was aan de drugs en drank toen ze zwanger was van haar, vandaar de achterstand lijkt mij. Alleen heeft het meisje totaal geen vrienden en is ze eigenlijk best eenzaam buiten dat ze thuis heel verwend word door adoptie ouders en opa en oma. Nu heeft iemand het meisje verteld dat ze eigenlijk helemaal geen vrienden heeft en dat ze eenzaam is. Nu vertelde het meisje gister tegen haar adoptie moeder dat ze uit huis wil en het zat is daar. Dit vind ik dus heel erg, dat je een niet eigen kind op voed en het beste er voor over hebt, en dan opeens zoiets kan verwachten.
Ik maak er geen probleem van dat ze uit huis wil, dit vind ik alleen wel raar want ik ben 20 en moet er niet aan denken om uit huis te gaan. Ik vind het gewoon zielig voor de vriendin van mijn moeder. Ze heeft zo haar best gedaan en nu heeft ze niet de perfecte dochter die ze altijd wou hebben. En ik ben niet dom, misschien ben je dat zelf.
quote:itsssme schreef op 20 juni 2012 @ 18:14:

Ik vind het helemaal niet raar dat ze het niet weet. Als iemand daardoor nog erger in de war zou raken dan is het toch beter om te liegen voor best wil?Weljaaaaa, het verzwijgen van de essentie van iemands bestaan een "leugentje om bestwil". Ik hoop oprecht dat jij je nooit aanmeld als adoptieouder. Ik denk dat jij een compleet vertekend beeld hebt van het adoptieproces.
Ik was met mijn 16e al het huis uit , als het aan mij had gelegen met mn 12e al
Waarom in vredesnaam zou ze in de war raken? Ja na 18 jaar erachter komen, dan wel natuurlijk. Maar zijn volgens jou geadopteerde kinderen in de war?

En adoptie is geen redding hoor. Adoptie is het vervullen van een kinderwens van de ouders.
Allemachtig, TO, ben jij nu echt zo dom?

Ik ben blij dat je niet wil adopteren, maar wees gerust, waarschijnlijk kom je er niet eens voor in aanmerking.
Nou ik vind dat alles behalve zielig voor haar '' moeder ''.

Dit is de normaalste zaak van de wereld , je doet net of ze morgen al vertrokken is , en moeder in kwestie haar nooit weer ziet.
En als je met 18 uit huis gaat ben je geen goede dochter???
quote:itsssme schreef op 20 juni 2012 @ 18:21:

Ik maak er geen probleem van dat ze uit huis wil, dit vind ik alleen wel raar want ik ben 20 en moet er niet aan denken om uit huis te gaan. Ik vind het gewoon zielig voor de vriendin van mijn moeder. Ze heeft zo haar best gedaan en nu heeft ze niet de perfecte dochter die ze altijd wou hebben. En ik ben niet dom, misschien ben je dat zelf.Dus omdat JIJ niet wil, is zij ondankbaar terwijl ze niet eens weet van haar adoptie? Ik ging op mij 17e het huis uit. Maar ik zal jou niet neerzetten als een luie troela omdat je op je 20ste nog lekker met een natje en een droogje onder moeders vleugels woont. Zoveel mensen zoveel wensen namelijk.
quote:NYC schreef op 20 juni 2012 @ 18:23:

Allemachtig, TO, ben jij nu echt zo dom?

Dat begin ik me ook af te vragen.

En wat vind je nou precies zielig, dat dat meisje niet de perfecte dochter is (wie is dat nou wel) of dat ze het huis uit gaat? Want ik zie niet echt een relatie tussen het huis uit gaan op volwassen leeftijd en al dan niet perfect zijn. Volgens mij is het zelfs perfect normaal wat dat meisje wil.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

Ik maak er geen probleem van dat ze uit huis wil, dit vind ik alleen wel raar want ik ben 20 en moet er niet aan denken om uit huis te gaan. Ik vind het gewoon zielig voor de vriendin van mijn moeder. Ze heeft zo haar best gedaan en nu heeft ze niet de perfecte dochter die ze altijd wou hebben. En ik ben niet dom, misschien ben je dat zelf.Wanneer mag ze dan wel uit huis gaan volgens jou? Als ze 65 is?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Maar wat wil je met dit topic nu eigenlijk zeggen?

Adoptiedochter is ondankbaar omdat ze het huis uit wil? Ze weet echter niet dat ze is geadopteerd (denk jij) en dus handelt ze vanuit de positie als 'biologische dochter'. In dat geval zou ze wel op zichzelf mogen wonen vind je?

Of wil je een discussie over de voors en tegens van adopteren, en denk jij dat een kind dat je geadopteerd hebt, noooooooit hetzelfde zal voelen als een eigen kind?
Weet je hoe fijn het is voor een jonge dame van 18 jaar dat ze gesteund word in haar keuze's ? En dat gaat nou eenmaal met vallen en opstaan .

Het is voor alle partijen wennen als een kind de deur uitgaat , maar dit betekend alleen maar een nieuwe levensfase .

Wat is er zo erg aan , Mam ben je vrijdag thuis , kom ik gezellig een bakkie doen ?

Kinderen zijn niet je eigendom he , je kunt ze alleen van alles leren , en ze steunen , ookal maken ze verkeerde keuzes , ik denk eerlijk gezegt niet dat dit een domme keuze is .

Misschien voelt ze zich door alle kritiek wel ''te veel'' voor haar familie ?? Kan jij niet weten

Ik maak er geen probleem van dat ze uit huis wil, dit vind ik alleen wel raar want ik ben 20 en moet er niet aan denken om uit huis te gaan. Ik vind het gewoon zielig voor de vriendin van mijn moeder. Ze heeft zo haar best gedaan en nu heeft ze niet de perfecte dochter die ze altijd wou hebben. En ik ben niet dom, misschien ben je dat zelf.

Je komt behoorlijk simpel over in je posts. Omdat je iets niet kan voorstellen is het voor de rest van de wereld ook zo. Dat komt echt niet snugger over.

Adoptie is geen liefdadigheid. Geen garantie voor wat dan ook. Mijn vader heeft mij geadopteerd toen ik vrij jong was. Ik heb niet het gevoel dat hij dankbaarheid verwacht, als er iemand trots is op zijn dochter is hij het wel. Sterker nog, in doen en laten ben ik precies mijn vader. Karakter wordt genetisch bepaald, opvoeding helpt vormen met wie je bent.
Bij ons in de buurt word je gek aangekeken en als je hoort dat iemand van 16 uit huis is dan word je echt aangezien voor een probleem kind. Tja sorry, wij zijn simpele lompe boeren. Ik ken dus ook niemand uit de regio die uit huis is gegaan op zijn 18e of eerder.
Wereldvreemd, die buurt van jullie. Ook nog nooit een neger gezien zeker
quote:itsssme schreef op 20 juni 2012 @ 18:30:

Bij ons in de buurt word je gek aangekeken en als je hoort dat iemand van 16 uit huis is dan word je echt aangezien voor een probleem kind. Tja sorry, wij zijn simpele lompe boeren. Ik ken dus ook niemand uit de regio die uit huis is gegaan op zijn 18e of eerder.Is het kind nou 16 of 18? Ik dacht dat je 18 zei, wat maakt het dan uit hoe er tegenaan gekeken wordt als je met 16 het huis uit gaat? Dat is dan toch niet z'n de orde?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ze ís toch nog niet uit huis? Ze is 18 en wil graag uit huis. Zal ik je eens iets schokkends vertellen? Vrijwel iedereen die ik ken uit mijn omgeving van vroeger is op zijn/haar 18e of 19e uit huis gegaan. Niemand daarvan kan ik als een probleemkind omschrijven. Ik vind het eerder gek dat je op je 20e nog steeds niet op kamers bent gaan wonen.

Ze moet niet zo zeuren , want zelf is ze ook geen perfecte moeder , vind het nog al heel wat , wel tegen je ''dochter'' liegen maar de rest van de buurt mag het wel weten .

En even ter jou info , niemand heeft DE perfecte dochter .

Wat een hoge verwachtingen , waarom hebben ze in godsnaam een kind geaddopteerd ? dit is niet een leven beter maken maar bekritiseren , terwijl ze zelf de belangrijkse steek hebben laten vallen.
quote:itsssme schreef op 20 juni 2012 @ 18:30:

Bij ons in de buurt word je gek aangekeken en als je hoort dat iemand van 16 uit huis is dan word je echt aangezien voor een probleem kind. Tja sorry, wij zijn simpele lompe boeren. Ik ken dus ook niemand uit de regio die uit huis is gegaan op zijn 18e of eerder.In jullie buurt gaat niemand naar de universiteit op zijn/haar 18e waardoor iemand op kamers gaat? Niemand die denkt "he, lekker op eigen benen staan"? Het boeren-excuus slaat trouwens als een tang op een varken en dat weet je zelf ook wel. Echt niet elke boer woont op reisafstand van de agrarische school en bij de paardenopleiding moet je zelfs intern. Dus zélf boeren ( ) kunnen best op hun 17e of 18e lekker het huis uit. Is gezond voor je.
Itssssme is een trol. Kan niet anders

Of ze is net als ze zegt over de geadopteerde dame niet zo "bij"..
Wie zegt dat een kind van 16 die de deur uit gaat een probleem kind is ? misschien wel probleem ouders .

Vind dat ze in jou buurt heel zwart-wit denken.

En daar doe jij wel heel gewillig aan mee ,

Je hebt je nog niet 1 keer geprobeerd om je te verplaatsen in degene over wie je schrijft .

Wie weet wil ze alleen haar ouders laten zien dat ze het wel kan ondanks de kleine probleempjes , dat moet je niet uit de weg gaan maar aanmoedigen .

Op een dag zullen haar Adoptieouders er niet meer zijn , en dan ? Dan staat ze er alleen voor , en heeft ze geen enkel idee hoe?

Dat vind ik wel het meest kwalijke
Eens met patriciac. Hoezo heeft mevrouw zo haar best gedaan voor haar dochter? Een leven dat is gebaseerd is op een leugen is toch vragen om problemen? Bovendien vind ik het een risico waar je rekening mee moet houden als je een kind adopteert. Je weet vaak weinig over de achtergrond. Een 'biologisch eigen kind' betekent trouwens ook niet dat je gegarandeerd probleemloos door het leven gaat.
Och kind, heeft je moeder je wijsgemaakt dat de perfecte dochter thuis blijft wonen tot haar moeder doodgaat?
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 20 juni 2012 @ 18:45:

Och kind, heeft je moeder je wijsgemaakt dat de perfecte dochter thuis blijft wonen tot haar moeder doodgaat?
Niet iedereen is hetzelfde TO , iedereen heeft andere doelen in zijn/haar leven , is maar goed ook , anders zou het 1 grote saaie voorspellende bende worden.

Kijk de verschillen met jou en mij eens , Jij 20 geen behoefte om het huis uit te gaan , dat kan , dat is niet perse goed of fout.

Ik ben 21 , sinds 16e uit huis , sinds 2004 een vaste relatie en zwanger . Twee hele verschillende werelden ,

Ik bedoel hier mee te zeggen , wat het beste voor jou is , hoeft niet te betekenen dat dat automatisch voor een ander ook zo is, en leeftijd speelt hiermee geen rol.

Ik denk voornamelijk dat dat meisje wel klaar is voor deze stap in haar leven , ooit zal ze het zonder moeten doen , en er is echt nog nooit iemand dood gegaan aan voor zichzelf zorgen .

Ik ben al zolang het huis uit , maar nog altijd respectvol naar mijn moeder.Mijn moeder vond het toen ook niet zo leuk dat ik ervoor gekozen had om het zelf te rooien.

De kunst van ouderschap is het leren loslaten, maar altijd proberen mee te denken , en het kind soms zelfs dingen laten doen waarvan je weet dat het misgaat .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven