Een middeltje (homeopatisch?) om rust te vinden?

donderdag 30 september 2010 om 08:24
Hoi,
Het gaat even niet zo lekker met mij. De gedachtes tuimelen door elkaar heen en mijn hoofd is druk. Ik zoek even een middeltje waardoor dit ophoudt en ik dus weer ruimte in mijn hoofd krijg waardoor ik kan gaan nadenken en oplossingen kan zoeken voor de problemen waardoor het niet lekker gaat op dit moment.
Heeft iemand tips?
Het gaat even niet zo lekker met mij. De gedachtes tuimelen door elkaar heen en mijn hoofd is druk. Ik zoek even een middeltje waardoor dit ophoudt en ik dus weer ruimte in mijn hoofd krijg waardoor ik kan gaan nadenken en oplossingen kan zoeken voor de problemen waardoor het niet lekker gaat op dit moment.
Heeft iemand tips?

donderdag 30 september 2010 om 08:53
quote:origineel schreef op 30 september 2010 @ 08:52:
Valeriaan (of als je slecht slaapt: de combi met andere slaapmiddelen als melatonine) hielp bij mij best goed.
Melatonine beinvloedt je hele slaap-waakritme. Ik zou hier echt mee oppassen. Doe dat alleen in overleg met de huisarts.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen; ga sporten. En flink ook. Wedden dan je dan ook goed slaapt?
Valeriaan (of als je slecht slaapt: de combi met andere slaapmiddelen als melatonine) hielp bij mij best goed.
Melatonine beinvloedt je hele slaap-waakritme. Ik zou hier echt mee oppassen. Doe dat alleen in overleg met de huisarts.
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen; ga sporten. En flink ook. Wedden dan je dan ook goed slaapt?

donderdag 30 september 2010 om 09:11
Op de korte termijn kan Valeriaan heel goed werken, mag je ook niet langer dan twee weken gebruiken ivm afhankelijkheid maar heeft mij goed geholpen toen ik tegen het plafond vloog omdat ik niet kon slapen. Verder wat @whopper zegt is echt heel fijn, hardlopen Kun je ook beter door slapen, of gewoon een andere sport. Warme douche, gedachten op papier zetten voor je gaat slapen enz

donderdag 30 september 2010 om 09:23
Klinkt misschien gek, maar accepteren helpt ook. Ook ik ga 2 of 3 keer in de week joggen. Probeer dingen te doen die ik echt leuk vind zoals schilderen en zingen. Maar als ik bv. in bed veel gedachtes heb ga ik uit bed en ga lezen beneden. Pas als ik dan weer echt heel moe ben ga ik naar bed. Regelmatig heb ik nachten van 3 uur of zo. Na een kleine week val je van vermoeidheid echt om en gaat het slapen vanzelf beter. Ik maak me er nooit meer druk om, en dat helpt het beste.
Je tijd s'nacht benuttten om iets leuks te doen, zie het als extra tijd. Ik heb eens gelezen dat een bekende zangeres tijdens slapeloze nachten de meest mooie teksten ging schrijven. Dit nadeel kan weer voordelen hebben. Denk maar aan al die anderen die ook wakker zijn, maar een lekkere mok warme anijsmelk en 'geniet' van de tijd en rust die je s'nachts hebt.
Je tijd s'nacht benuttten om iets leuks te doen, zie het als extra tijd. Ik heb eens gelezen dat een bekende zangeres tijdens slapeloze nachten de meest mooie teksten ging schrijven. Dit nadeel kan weer voordelen hebben. Denk maar aan al die anderen die ook wakker zijn, maar een lekkere mok warme anijsmelk en 'geniet' van de tijd en rust die je s'nachts hebt.

donderdag 30 september 2010 om 09:47
Hier ook Plantival. Merk het echt als ik het een paar dagen zonder probeer... Al gebruik ik het nu zo lang dat ik het gevoel heb dat de dosering niet meer genoeg is, maar dat is een ander verhaal!
Als je net iets sterkers maar toch vrij verkrijgbaars wil kan je Hyperiplant van VSM proberen. Hielp mij toen goed, maar heb nu iets van Weleda via de dokter wat wel vergoed blijkt te worden
Als je net iets sterkers maar toch vrij verkrijgbaars wil kan je Hyperiplant van VSM proberen. Hielp mij toen goed, maar heb nu iets van Weleda via de dokter wat wel vergoed blijkt te worden
donderdag 30 september 2010 om 10:04

donderdag 30 september 2010 om 10:16
quote:olgalawina schreef op 30 september 2010 @ 09:23:
[...]
Bij mij werkt hardlopen averechts.
Veel te veel tijd om na te denken.Loop je wel hard genoeg? Als ik aan het hardlopen ben, heb ik al mijn aandacht nodig bij moe, steken in mijn zij, zweethaar op mijn voorhoofd, zware ademhaling... (ik geloof dat er wel een reden is dat ik niet meer hardloop).
[...]
Bij mij werkt hardlopen averechts.
Veel te veel tijd om na te denken.Loop je wel hard genoeg? Als ik aan het hardlopen ben, heb ik al mijn aandacht nodig bij moe, steken in mijn zij, zweethaar op mijn voorhoofd, zware ademhaling... (ik geloof dat er wel een reden is dat ik niet meer hardloop).