Een middeltje (homeopatisch?) om rust te vinden?

30-09-2010 08:24 31 berichten
Hoi,

Het gaat even niet zo lekker met mij. De gedachtes tuimelen door elkaar heen en mijn hoofd is druk. Ik zoek even een middeltje waardoor dit ophoudt en ik dus weer ruimte in mijn hoofd krijg waardoor ik kan gaan nadenken en oplossingen kan zoeken voor de problemen waardoor het niet lekker gaat op dit moment.

Heeft iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
ik mag ook niet hardlopen ivm knieen...

dus ik ga fietsen.. heeeerlijk!!
Mijn ervaring is inderdaad dat je tijd genoeg hebt om na te denken maar.... na een rondje zijn bij mij altijd alle stukjes in elkaar gevallen, heb ik oplossingen of acceptatie ....

Ik ken heel veel mensen bij wie dat zo werkt maar blijkbaar niet bij iedereen
quote:whopper schreef op 30 september 2010 @ 08:52:

Echt, ga rennen. Het ruimt zo lekker op in je hoofd en de aanmaak van endorfines werkt ook mee aan een positieve gemoedstoestand.Klopt, hardlopen werkt echt!
Soms kan het helpen om letterlijk je hoofd leeg te schrijven. Maak een boodschappenlijstje. Maak een to do lijstje. Zorg dat je niet gaat nadenken over dingen waar je geen invloed op hebt. Niet piekeren dus.

Als je een keuze moet maken kun je ook de 'voors' en de 'tegens' naast elkaar op een blaadje schrijven.
En je zou naar (een boek over) mindfulness kunnen kijken.
Alle reacties Link kopieren
Bestaat eigenlijk niet.

Er zijn middelen die je onverschilliger maken maar of dat je een betere keus doet maken?

De oplossing zit meestal in het herarrangeren van je gedachten; dat wat het belangrijkste is eerst. Vaak doe je dat een paar keer verkeerd maar dat is geen ramp; uiteindelijk leer je ervan en komt het goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven