Een mislukkeling

20-08-2011 15:25 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
............
Cookies
Kan je bij het Uwv vragen om sollicitatiebegeleiding?

Oh en bij thuiszorg vragen om hulp om je bij te staan en evt. in het huishouden. Dan heb je iig op meerdere vlakken mensen die je kunnen steunen en je kunnen helpen waar nodig is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oh meis, eerst een hele dikke en goed om je verhaal hier neer te zetten, weet zeker dat je geïnspireerd gaat worden om een positieve draai aan je leven te geven en dat je mogelijk lotgenoten treft.

Trouwens, de wil is er en je bent ook al op de sportschool, dat zal ook een enorme stap voor je geweest zijn, knap.

Het is nooit te laat om het tij te keren!
Als het goed is komen er bovenop die 27 jaar nog 50 jaar bij en als je je daarop concentreert dan moet het lukken om er iets van te maken. Ik kan me niet voorstellen dat je de komende 50 jaar door wilt gaan op de manier waarop je de afgelopen jaren hebt geleefd.

Het is nog altijd mogelijk om een opleiding te gaan volgen, bij de sociale dient en het UWV weten ze daar alles van, dus ik zou zeggen, begin er eens over.

Wat betreft je woning. Beginnen bij het begin, een rol vuilniszakken halen en daar alles inproppen dat daarin hoort en dan lijkt het me al een stuk opgeknapt. Daarna de losse troep opruimen, de afwas en de was doen en als je daarmee klaar bent kun je gaan schoonmaken en stofzuigen.

Mijn complimenten met het verlies van 22 kilo, ga zo door.
Je hebt in ieder geval bereikt dat je 22kg bent afgevallen, daarmee heb je doorzettingsvermogen getoond Achterom kijken heeft geen zin meer, wat geweest is is geweest. Schrijf je in bij uitzendburo's, maak een twitteraccount aan, doe vrijwilligerswerk om werkervaring op te doen en wellicht kan je met behulp van een coach wat aan je uitstraling doen (dit bedoel ik overigens niet lullig ) Niet alleen je CV is belangrijk maar ook hoe jij jezelf presenteert tijdens een sollicitatiegesprek en misschien is het volgen van een sollicitatietraining via het UWV ook een idee.
Ik vind wel dat je iets hebt bereikt! Je bent naar de dietiste gegaan en naar de sportschool én verdorie 22 kilo afgevallen. Dat is knap!!

En nu de rest nog. Dit zijn ook niet echt fijne tijden om ergens aangenomen te worden, aanbod genoeg. Dus dat is geen meetlat of je mislukt bent ja of nee

Misschien eens verdiepen in vrijwilligerswerk?
Of misschien is uitstraling niet het goede woord bedenk ik me nu. Een coach kan je misschien helpen inzicht in jezelf te krijgen.
.

Mijn leven leek (en soms nog lijkt) veel op dat van jou, andere oorzaken en omstandigheden, maar toch...

Ik vind het heel knap dat je zoveel bent afgevallen! Is je eetpatroon blijvend verbeterd?

Ik wil een geregelder leven krijgen. Vroeger opstaan en vroeger slapen zodat ik een begin kan maken en mijn leven op orde krijg.

Misschien kunnen we elkaar helpen?
anoniem_124453 wijzigde dit bericht op 20-08-2011 17:29
Reden: Lange quote verwijderd
% gewijzigd
anoniem_118262 wijzigde dit bericht op 16-10-2011 15:22
Reden: daarom
% gewijzigd
Ben je nou 26 of 27?
quote:rotsjeplak schreef op 20 augustus 2011 @ 15:49:

Ben je nou 26 of 27?Ze is 27. Het eerste gedeelte van haar post heeft ze in 2010 geschreven, zegt ze (maar nu pas zet ze het hier neer). Destijds zal ze nog 26 geweest zijn.
Ik vind het heel knap dat je jezelf uit die kamer hebt gekregen en je leven weer een nieuwe inpuls hebt gegeven!!

Ik heb een goede opleiding en goede cv. Ik vind ook geen werk. Dus het ligt nu niet alleen aan je cv en opleiding het is gewoon heel erg lastig. Misschien kan je ervaring ergens in opdoen door als vrijwilliger aan de slag te gaan. Wat zou je graag willen doen voor werk?
Het is nooit te laat om opnieuw te beginnen
Je hebt al heel wat bereikt! Goed hoor. En wat de anderen zeggen, het is momenteel best lastig om werk te vinden. Informeer inderdaad eens bij het UWV, misschien kun je wel een opleiding gaan volgen.

Verder vind ik het jammer dat je je Dikkie noemt. Zo negatief naar jezelf, ik neem tenminste aan dat je het niet als lief koosnaampje voor jezelf hebt.

Je bent op de goede weg, niet opgeven!
poeh TO, je hebt niet vooraan gestaan toen ze het geluk uitdeelden. bijzonder knap van je dat je 22 kg afgevallen bent!!!

ik herken wel dingen, toen ik weduwe werd wilde ik ook helemaal niks. ik moest wel vanwege mijn kids.

misschien heb je een depressie, uitgestelde rouw enzo.

wat je nu moet doen, en dat moet je gewoon echt doen, maatschappelijk werk inschakelen, ga daar praten en ze kunnen ervoor zorgen dat er iemand komt die je gaat helpen met structuur aanbrengen in je leven.

dat is nu erg belangrijk voor je.
wij slapen nooit.
Eens met hierboven: jij hebt het heel erg moeilijk gehad. De dingen die je mee hebt gemaakt zijn genoeg om ieder in zo'n levensritme te brengen en als je dan weinig mensen om je heen ziet die je kunnen helpen is het logisch dat je daar in blijft hangen.

Vind het heel dapper dat je dit durft te plaatsen. Vind het helemaal geweldig dat je het hebt gedurfd naar een sportschool te gaan en af te vallen.

Ik denk dat het enige wat nu nog ontbreekt, praten bij een psych is. De sportschool helpt je lijf, psych helpt jou. Dan ga je je beter voelen en uitstralen dat je bereikbaar bent. Je zult dan sneller contact leggen met mensen en ook beter met je sollicitaties aan de slag kunnen gaan (hoewel dat idd gewoon aan de kuttijd ligt die het nu is).

Heel goed bezig dus! Hou vol. Zelfs als je een week teruggevallen bent in het oude patroon; gewoon doorgaan, betekent niet dat het mislukt is of dat je opnieuw moet beginnen ofzo. Gewoon doorgaan.
For what do we live, but to serve as sport for our neighbours, and laugh at them in our turn?
Wat een verhaal zeg! Ben gewoon trots op je, toen ik las hoe je in die korte periode veranderd bent. Ik vind het ontzettend naar voor je dat jouw familie jou zo heeft laten vallen. Als je 16 bent en wees wordt, heb je het heel erg moeilijk. Je zit in een van de moeilijkste periodes in jouw leven en jouw houvast is er niet meer. Dat je zo in een negatieve spiraal geraakt bent, kan ik me goed voorstellen. Daarom vind ik het ook zo ontzettend knap dat je jezelf de afgelopen periode veranderd bent.

Heb je ondertussen al weer contact met mensen?

Op dit moment werk zoeken is natuurlijk niet makkelijk. Daar komt nog bij dat je geen opleiding hebt en er meerdere mensen zijn die een baan zoeken. Dit is erg jammer voor je, want uit jouw post haal ik dat je erg graag wilt werken.

Wat zegt de persoon van het UWV er van? Ben je al bij uitzendbureaus geweest? Als je wat meer contact met mensen hebt, weten die dat je werk zoekt? Hebben ze bij het UWV een werkcoachbegeleider of iets dergelijks? Heb je nog contact met familie of is het helemaal over?

En nog een tip, neem een nieuw forum naam. Als je van 112 kg 22 kg ben afgevallen, weeg je nu 90 kg en ben je geen dikkie. Man, weet je hoeveel vrouwen dat ook graag zouden kunnen vertellen?! Wees er trots op! Wij zijn het in ieder geval wel!
Ik weet niet waar je woont en of je dat vertellen wilt, maar ik zou, als je in mijn buurt woont, best wel contact met je willen hebben en je proberen te steunen. Volgens mij zijn er wel meer vivaforummers die dit willen. Maar misschien vind je dit nog wat te eng en komt het te dicht bij.
Het is ontzettend moeilijk wat jij doormaakt en dat je er alleen doorheen moet, is extra zwaar. Ik heb in jouw situatie gezeten en ik ben eruit gekomen, misschien helpt dat om hoop te houden.

Een van de dingen die je jezelf moet voorhouden is: er is altijd hoop. En elk mens is de moeite waard om voor te vechten, jij dus ook. Vecht voor jezelf. Je hoeft het niet te geloven, als je er maar naar leeft (raar advies he, maar mij heeft geholpen...pas toen ik mezelf ging helpen, ging ik het geloven)

Ga eens praten met een psych, en laat je misschien zelfs doorverwijzen als dat nodig is. Je lijkt me erg somber en verdrietig, misschien is rouwverwerking voor jou wel een goed iets.

En eerst: ga naar buiten, doe een cursus, praat met mensen op het terras. Kleine stapjes zijn belangrijk, maar uit je post maak ik op dat je wel weet wat je mist: gezelschap, liefde, ondersteuning. Je kunt dit zelf in gang zetten, al doe je dat door hele kleine dingen, dat maakt niet uit.

Als ik me alleen voelde ging ik altijd op een terrasje zitten en proberen te praten met mensen daar. Ik pakte een krant (dan bleef ik ook bij met de maatschappij ) en kletste soms over de artikelen. Je kunt (en sommigen vinden dat ook) het zielig vinden om dit te doen, maar ik snakte naar menselijk contact.

Veel sterkte, schrijf veel hier, dat helpt...
O ja, waar ik veel aan gehad heb, het boek van Louise Hay, heel je leven. Misschien iets voor jou?
ik woon in de provincie utrecht, als je in de buurt woont wil ik je best komen helpen met je huishouden. al ben ik geen martha stewart met een overdaad aan huishoudgenen.
wij slapen nooit.
Hey meis!

Pff wat een verhaal...

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik nog nooit op dit Forum geweest ben. Via een referentie die ik zocht kwam ik op deze site. Op de 1 of andere manier ( zeker geen toeval denk ik...) trok de titel van je bericht mislukkeling mij aan, ik heb het direct voorgelezen aan Dinie.

We hebben geen ervaring met wat je hebt meegemaakt en weten niet hoe jeje kunt voelen. Wel trekken wij je lot enorm aan. En kunnen je een toekomst bieden waarin persoonlijke ontwikkeling en gezonde voeding centraal staat. We wonen in Deventer. Stuur ons een mailtje om persoonlijk contact te krijgen. [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-08-2011 18:09
Reden: spam
% gewijzigd
[quote]dinieenmarleen schreef op 20 augustus 2011 @ 17:04:

Hey meis!

Pff wat een verhaal...

Ik moet je eerlijk bekennen dat ik nog nooit op dit Forum geweest ben. Via een referentie die ik zocht kwam ik op deze site. Op de 1 of andere manier ( zeker geen toeval denk ik...) trok de titel van je bericht mislukkeling mij aan, ik heb het direct voorgelezen aan Dinie.

We hebben geen ervaring met wat je hebt meegemaakt en weten niet hoe jeje kunt voelen. Wel trekken wij je lot enorm aan. En kunnen je een toekomst bieden waarin persoonlijke ontwikkeling en gezonde voeding centraal staat. We wonen in Deventer. Stuur ons een mailtje om persoonlijk contact te krijgen. [..]

Dat vind ik wel een heel lief aanbod, DinieenMarleen, dat jullie haar dat willen bieden. Ik hoop dat TO van het aanbod gebruik wil maken.

(ik ben nog wel benieuwd naar de zin die vet is...Leg eens uit?)
Ik krijg er een beetje kriebels van omdat het in mijn oren klinkt als een verkapt commercieel aanbod

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven