Eenzaam door verhuizing

12-11-2015 19:35 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds 2 jaar ben ik verhuist van het Oosten naar het Westen. Ik ben verhuist voor de liefde.

Doordat ik niet iemand ben die snel vrienden durft te maken of iemand durf aan te spreken, voel ik mij vaak eenzaam.

Me vriend beloofde me in het begin dat we veel zouden ondernemen, maar tot op heden wacht ik daar nog steeds op. Hij wilt niet echt begrijpen hoe ik me voel en weet ook totaal niet wat hij hier mee aan moet.

Ik werk 32 uur, maar vrienden op me werk heb ik niet. ik werk en kom thuis en daar zit ik dan weer. Hierdoor voel ik me vaak eenzaam, zit ik vaak te huilen, lig ik vaak op de bank, wil niks meer doen en slaap ik erg slecht. Dit omdat ik erge heimwee heb. De muren komen momenteel letterlijk op me af.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen en me relatie begint hier nu aardig onder te leiden.

Het is misschien een raar berichtje, maar ik zie het allemaal even niet meer zitten.....

Groetjes, mij
www.nieuwemensenlerenkennen.nl
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Hoi! Waar woon je ongeveer in het westen? Ik woon er ook en wil best eens met je afspreken als dat je leuk lijkt.
Ik woon in amsterdam
Waarom heb je je vriend nodig om dingen te ondernemen?

Stitch 'n bitch

Pubquiz

Musea bezoeken

Sportschool

Hobbyclub

Eetclub

Ontelbaar veel activiteiten die jr zonder vriend kan ondernemen waar je nieuwe mensen kan ontmoeten.

Heeft hij in twee jaar niets samen met je gedaan? En hij heeft ook geen vrienden?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Waarom wachten totdat je vriend iets organiseert? Wat zou je zelf graag willen ondernemen ?
Before you assume, there is this thing called asking.
ik ben iemand die niet iets alleen durf te doen, door mijn verleden...

mijn vriend heeft natuurlijk wel vrienden enzo, maar ik wil niet elke keer met hem mee, het zijn tenslotte zijn vrienden
wij samen doen ook eigenlijk niet zo veel dingen samen...
Om mensen te ontmoeten moet je toch echt naar buiten gaan. Ze komen niet bij je aanbellen.

Je kan me niet vertellen dat er in Amsterdam geen activiteiten te beleven zijn die jij leuk vindt.

Schop onder je kont en ga wat ondernemen en laat je sociale leven niet alleen afhangen van je vriend
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Terugverhuizen.

Kan me voorstellen dat je de Randstad niet trekt.
Shoot first, ask questions later!
Wat zou je graag willen doen dan? Film, uit eten, sporten, hobby?
Before you assume, there is this thing called asking.
ik zou graag vriendinnen willen hebben en leuke dingen doen zoals meiden van mijn leeftijd doen ( ben 25)
quote:redbuIIetje schreef op 12 november 2015 @ 19:46:

Terugverhuizen.

Kan me voorstellen dat je de Randstad niet trekt.Als ze mensen niet durft aan te spreken gaat ze het ook in het oosten niet trekken. Daar zul je toch ook zelf moeite moeten doen om mensen te leren kennen.
Zijn er geen collega´s waar je goed mee op kan schieten, misschien denk je te negatief dat ze voor jouw gevoel niet op je te zitten wachten maar als je met een paar collega´s goed kan opschieten, stel dan eens een keer voor om na kantoor een keer wat te gaan drinken. Misschien zie je dat als een hoge drempel maar meestal vinden mensen dat soort voorstellen wel leuk, zomaar een idee. Of als je dat gelijk te veel vindt dan misschien een keer voorstellen om tijdens lunch pauze ergens een broodje te halen of iets in die trant. Van het een komt vaak het ander.

Als je het niet durft dan is het idd gelijk een hele hoge drempel maar soms moet je dingen toch een keer proberen ook al gaat het dwars door je angst heen. Of doe een oproepje hier op Viva prikbord, er zijn zat mensen die het leuk vinden om nieuwe mensen te leren kennen. Hoe moeilijk ook, je moet het toch een keer proberen en je zal zien achteraf denk je heb ik mij daar zo druk overgemaakt.
quote:mvrtjuh-j schreef op 12 november 2015 @ 19:49:

ik zou graag vriendinnen willen hebben en leuke dingen doen zoals meiden van mijn leeftijd doen ( ben 25)Maar je durft geen vriendinnen te maken, zeg je net. Hoe zie je dat dan voor je?
Ga achter de bar staan in een kantine van een sportvereniging. Na drie maanden ken je zo honderd mensen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 november 2015 @ 19:52:

Ga achter de bar staan in een kantine van een sportvereniging. Na drie maanden ken je zo honderd mensen.Als TO nou aangeeft dat ze door haar verleden het moeilijk vindt om vrienden te maken dan kom je toch niet met zo´n suggestie aan om in een bar van een kantine te gaan staan, getuigt niet echt van inlevingsvermogen in iemand die het moeilijk vindt door haar verleden om mensen te leren kennen of vriendschappen aan te gaan. Dit is wel gelijk een stap van 100 meter en meer
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 november 2015 @ 19:51:

[...]

Als ze mensen niet durft aan te spreken gaat ze het ook in het oosten niet trekken. Daar zul je toch ook zelf moeite moeten doen om mensen te leren kennen.Neem aan dat ze in het oosten haar familie en vrienden heeft. Kortom, haar sociale leven.
klopt, redbull me familie en vrienden zijn allemaal in het oosten. het enigste wat ik hier heb is me vriend en me werk
quote:mvrtjuh-j schreef op 12 november 2015 @ 20:11:

klopt, redbull me familie en vrienden zijn allemaal in het oosten. het enigste wat ik hier heb is me vriend en me werkDan terug gaan en hij kan bij jou komen wonen als ie zin heeft, of jullie gaan latten.
quote:redbuIIetje schreef op 12 november 2015 @ 20:08:

[...]

Neem aan dat ze in het oosten haar familie en vrienden heeft. Kortom, haar sociale leven.Die misschien ook wel ooit ergens anders gaan wonen. En waar ze misschien ook niet zomaar in hun buurt een huis krijgt.
quote:cappi schreef op 12 november 2015 @ 20:03:

[...]

Als TO nou aangeeft dat ze door haar verleden het moeilijk vindt om vrienden te maken dan kom je toch niet met zo´n suggestie aan om in een bar van een kantine te gaan staan, getuigt niet echt van inlevingsvermogen in iemand die het moeilijk vindt door haar verleden om mensen te leren kennen of vriendschappen aan te gaan. Dit is wel gelijk een stap van 100 meter en meer

Blijven hangen in het verleden gaat TO ook niet helpen.

TO zal toch zelf actie moeten ondernemen, potentiële vriendinnen staat niet ineens voor de deur.

TO, je woont in Amsterdam. Daar is toch genoeg te doen? Welke dingen vindt je leuk om te doen? Zijn er clubjes, verenigingen, workshops of andere activiteiten die je leuk vindt om te doen? Misschien vrijwilligerswerk? En anders plaats eens een oproepje op het forum hier.
sorry blijfgewoonbianca. ik snap je reactie wel, alleen heeft dit niet echt ene positieve werking voor mij.... :$
quote:cappi schreef op 12 november 2015 @ 20:03:

[...]

Als TO nou aangeeft dat ze door haar verleden het moeilijk vindt om vrienden te maken dan kom je toch niet met zo´n suggestie aan om in een bar van een kantine te gaan staan, getuigt niet echt van inlevingsvermogen in iemand die het moeilijk vindt door haar verleden om mensen te leren kennen of vriendschappen aan te gaan. Dit is wel gelijk een stap van 100 meter en meer

Vrienden maken of zeggen " dat is 3 euro 50 " ......... is nogal een verschil.

Als je ergens kunt oefenen in prietpraat is het wel bij zoiets : " hebben jullie gewonnen? Ahhh, jammer, hoor "

Bovendien zitten alle verenigingen te springen om vrijwilligers en zit niet iedereen in een team oid te springen om een nieuwe vriendin. Kantine werk ( als voorbeeld ) lijkt mij persoonlijk veel minder moeilijk om in te stappen dan lid te worden van een klein groepje waar bij je maar moet afwachten of je aansluiting vindt.
Prima blijfgewoonbianca, dan ga je iemand die moeite heeft mensen aan te spreken gelijk achter een bar zetten, sorry hoor maar getuigt niet echt van inlevingsvermogen in iemand die moeite heeft sociale contacten te vinden, jij kan zelfverzekerd zijn dat je gelijk achter een bar gaat staan niet iedereen is dat. Als jij het probleem niet herkent dan kan je je er ook niet in vinden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven