eenzame gevoelens?
vrijdag 22 december 2017 om 22:29
Sinds drie jaar ben ik weer single na 32 jaar relatie.
Kinderen de deur uit,leven op orde,rijk sociaal leven,leuke baan .
Geen problemen of zorgen .
Komende Kerstdagen zijn gevuld,dagje sauna met vriendin,kerstavond bij andere vriendin.
Eerste Kerstdag met de kinderen op pad en bij zoon eten.
Tweede dag bezoekje aan mijn dementerende moeder.
Volop contact dus met mensen waar ik van hou en ook nog wat tijd voor mezelf.
En toch ......voel ik me eenzaam, mis ik een fijne relatie,gewoon het vanzelfsprekende dat er altijd iemand voor je is.
Het klinkt ondankbaar , ik heb niks om over te klagen,en er zijn genoeg mensen die er veel slechter aan toe zijn.
Door het jaar genomen heb ik er weinig last van ,vind ik dat ik een heerlijk leven heb,maar deze maand voel ik me regelmatig echt verdrietig.
Wie herkent dit? en hoe los jij dit op?
Kinderen de deur uit,leven op orde,rijk sociaal leven,leuke baan .
Geen problemen of zorgen .
Komende Kerstdagen zijn gevuld,dagje sauna met vriendin,kerstavond bij andere vriendin.
Eerste Kerstdag met de kinderen op pad en bij zoon eten.
Tweede dag bezoekje aan mijn dementerende moeder.
Volop contact dus met mensen waar ik van hou en ook nog wat tijd voor mezelf.
En toch ......voel ik me eenzaam, mis ik een fijne relatie,gewoon het vanzelfsprekende dat er altijd iemand voor je is.
Het klinkt ondankbaar , ik heb niks om over te klagen,en er zijn genoeg mensen die er veel slechter aan toe zijn.
Door het jaar genomen heb ik er weinig last van ,vind ik dat ik een heerlijk leven heb,maar deze maand voel ik me regelmatig echt verdrietig.
Wie herkent dit? en hoe los jij dit op?
dinsdag 26 december 2017 om 00:55
dinsdag 26 december 2017 om 01:48
Je mag je absoluut rot voelen, maar leuk is het niet.
Ik hoop dat je de dagen aardig bent doorgekomen.
Je vroeg om herkenbaarheid. Sja, ik mis geen partner, ben ook niet op zoek, heb het leven wat ik wil maar deze kerst heeft me flink onderuit gehaald. Het is de tweede kerst dat ik alleen ben, zonder naaste familie, en dit jaar raakt het me veel meer dan vorig jaar. Vorig jaar was het verlies nog vers en voelde ik me gesteund door familie en vrienden. Dit jaar was er dat niet, mede doordat een ander familielid onlangs is gestorven. Het is even een kwestie van adem blijven halen en uitzitten.
dinsdag 26 december 2017 om 15:31
Oakes,
Dat is ook herkenbaar , de eerste Kerst na mijn scheiding was iedereen er voor me, zij vulden mijn Kerst in.En ik heb me dat ook lekker laten aanleunen.
De tweede keer was ik zo druk met *overleven* ( net een nieuwe baan, verhuisd etc) dat de hele Kerst me niets deed.Ik was moe, en wilde alleen rust.
Dit jaar heb ik zelf de Kerst ingevuld ,en ondanks dat ik wel genoten heb, heb ik vandaag toch ook de Kater, niet van de drank,maar van de eenzame gevoelens.
Nooit gedacht dat dit zo heftig zou kunnen voelen,de laatste drie jaar heb ik ondanks alle verdriet en praktische problemen constant het gevoel gehad: ik kan dit, ik ben sterk,ik ga het redden.Daar ben ik ook best trots op,dat ik het gered heb en verwerkt.
En juist nu mijn leven is gestabiliseerd ,komt dit voor de dag.
Ik ga er van uit ( en hoop!) dat die gevoelens weer snel verdwijnen.
Dikke knuffel Oakes, ik hoop dat jij je ook snel weer beter voelt.
Dat is ook herkenbaar , de eerste Kerst na mijn scheiding was iedereen er voor me, zij vulden mijn Kerst in.En ik heb me dat ook lekker laten aanleunen.
De tweede keer was ik zo druk met *overleven* ( net een nieuwe baan, verhuisd etc) dat de hele Kerst me niets deed.Ik was moe, en wilde alleen rust.
Dit jaar heb ik zelf de Kerst ingevuld ,en ondanks dat ik wel genoten heb, heb ik vandaag toch ook de Kater, niet van de drank,maar van de eenzame gevoelens.
Nooit gedacht dat dit zo heftig zou kunnen voelen,de laatste drie jaar heb ik ondanks alle verdriet en praktische problemen constant het gevoel gehad: ik kan dit, ik ben sterk,ik ga het redden.Daar ben ik ook best trots op,dat ik het gered heb en verwerkt.
En juist nu mijn leven is gestabiliseerd ,komt dit voor de dag.
Ik ga er van uit ( en hoop!) dat die gevoelens weer snel verdwijnen.
Dikke knuffel Oakes, ik hoop dat jij je ook snel weer beter voelt.
dinsdag 26 december 2017 om 15:48
dinsdag 26 december 2017 om 16:08
Ik word altijd droevig in deze maand omdat ik steeds moet denken aan de mensen van wie ik houd en die er niet meer zijn. Het is niet zo dat ik steeds aan ze denk, maar wel vaak, elke keer als ik lekker bezig ben en plezier heb, dan mis ik ze, wou ik dat ze erbij waren.
We don't know the Devil's side of the story, because God wrote all the books. J.A. Konrath
dinsdag 26 december 2017 om 19:06
Heel herkenbaar...... mooi en droevig tegelijk.speelballetje schreef: ↑26-12-2017 16:08Ik word altijd droevig in deze maand omdat ik steeds moet denken aan de mensen van wie ik houd en die er niet meer zijn. Het is niet zo dat ik steeds aan ze denk, maar wel vaak, elke keer als ik lekker bezig ben en plezier heb, dan mis ik ze, wou ik dat ze erbij waren.