Emotioneel gechanteerd

25-07-2013 22:03 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik lees al een tijdje mee op het forum, en vind het nu tijd om mijn verhaal hier te doen, ik moet het even kwijt.

Ik heb nu 3 jaar een relatie met mijn vriend en ik heb net een enorme rot periode achter de rug waar hij me heel erg mee heeft geholpen, dit heeft hem ook veel energie gekost maar we zijn nu eindelijk weer gelukkig na een hoop vervelende omstandigheden met familie.

Nu is het probleem dat ik een mannelijke collega heb die ik in vertrouwen heb genomen en hij mij ook en we waren gewoon ''collega / vrienden''. Nu ik eindelijk mijn leven weer een beetje op een rijtje heb, belt deze collega mij ineens op, dat hij me een ontzettend ***wijf vindt en dat hij me geen geluk gunt. Ik ben volgens hem een totale nietsnut en hij vind het verschrikkelijk om aan te zien dat ik gelukkig ben met mijn vriend en daar wil meneer de collega nu even een stokje voor gaan steken. Hij zei dingen als:''Als jij het niet uitmaakt met je vriend, dan vertel ik hem verhaaltjes over jou die hij niet leuk gaat vinden.''

En daarbij wilde hij dan andere mensen gaan gebruiken etc.

Ik heb dit meteen tegen mijn vriend verteld en hij is behoorlijk boos dat deze man mij zo lastig gevallen heeft.

Hoe kan het toch dat sommige mensen anderen geen geluk gunnen?

Mijn vriend is dus op de hoogte.. Alleen deze collega waarmee ik nog steeds moet werken stalkt me naast het werk. Hij wacht me op, smst me. Ik heb al ingesteld dat hij me niet meer kan bellen maar de smsjes houden niet op en ik ben op straat continu bang dat hij me ergens op staat te wachten.. Wat kan ik hieraan doen.. en WAT is er mis met sommige mensen?!!

Ik voel me niet veilig meer.

*Sorry voor het lange verhaal, sommige dingen zijn misschien overbodig, maar ik moest het even van me afschrijven.
Try before you quit
Zelf dingen oplossen. Je komt hier hulp vragen omdat je het zelf niet meer weet wat te doen.

Ik zou ook naar je vertrouwenspersoon/leidinggevende stappen en het verhaal daar neerleggen . Als het verhaal zo

is zoals je nu beschrijft, dan heb je niks om je voor te schamen.
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar. Van wie, wat, hoe heb je 'achteraf' (achteraf van wat?) te horen gekregen dat hij andere vrouwen tot seks heeft gedwongen?
Oh, al mosterd. Je hoeft je toch nergens voor te schamen?

Dat jij naar je baas stapt, is toch ook nog steeds de regie in eigen handen houden?
Idd scriptum want dwingen tot seks is nogal wat en ik snap niet dat die man dan nog werkt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:evalala schreef op 25 juli 2013 @ 22:03:

Ik heb dit meteen tegen mijn vriend verteld en hij is behoorlijk boos dat deze man mij zo lastig gevallen heeft.Dit is het enige dat telt, TO.
Kennelijk had hij andere verwachtingen en is zijn ego gekrenkt nu jij voor jouw vriend kiest.

Zijn gedrag is onacceptabel en de kans is groot dat het alleen maar erger gaat worden wanneer jij nu niet ingrijpt.

Stap 1 is een logboek bij gaan houden. noteer daarin hoe hij jou lastig valt, wanneer en wanneer.

Stap 2 is hem een brief sturen, waarin je hem sommeert te stoppen en aangeeft dat jij vanaf nu bij elke poging tot contact aangifte zult doen wegens stalking (op internet zijn voorbeeldbrieven te vinden).

Stap 3 is jouw werkgever informeren en melding maken bij de politie. En vanaf dat moment elk voorval eveneens melden bij jouw werkgever en aangeven bij de politie.

En het misschien wel het moeilijkste: reageer niet meer op hem. Nergens op! Gewoon negeren en ipv bij hem te reageren het melden en aangeven. Een stalker is uit op aandacht. Die krijgt hij nu niet meer positief en dus probeert hij het negatief. Niet aan toegeven!
En over die schaamte: hij moet zich schamen, niet jij! Zoals iemand al zei, dat is precies waarmee hij jou in de tang heeft. Laat dat dus niet gebeuren, en neem zelf de controle terug.

Je kunt hem niet stoppen (de man is gestoord en tegen geestesziekten kan niemand op), maar je kunt wel laten zien dat jij de macht terug pakt door het niet langer te accepteren en het stoppen dan via andere wegen af te dwingen.
misschien moet je vriend je een keer afzetten op je werk en deze persoon even op het matje roepen.ook inderdaad je werkgever inlichten en weet je misschien ook wie die andere vrouwen waren ,dan kan je misschien samen iets doen.maar ik denk echt dat als je vriend die gast ff te woord staat dat het dan hopelijk ook wel stopt.succes
Wat een malloot die collega van jou.

NummerZoveel geeft hierboven goede tips.

Doe er iets mee want deze man klinkt echt alsof ie ze niet allemaal op een rijtje heeft en je weet nooit waartoe hij (nog meer) in staat is.
quote:evalala schreef op 25 juli 2013 @ 22:03:Hij zei dingen als:''Als jij het niet uitmaakt met je vriend, dan vertel ik hem verhaaltjes over jou die hij niet leuk gaat vinden.'' Ik heb dit meteen tegen mijn vriend verteld en hij is behoorlijk boos dat deze man mij zo lastig gevallen heeft.Je probleem is dus eigenlijk al opgelost.

Die collega verwachte waarschijnlijk dat jij door al dat in vertrouwen nemen net zo hoteldebotel bent op hem als hij op jou. Met zijn sms'jes kun je naar jullie manager stappen, dus stap eens over je nutteloze schaamte heen en zwijg die gast verder dood, want als jij stopt met voeren heeft hij niks meer om aandacht over te trekken.
Heb jij hem in die moeilijke periode misschien dingen verteld die hij tegen je kan gebruiken?
quote:Jibba schreef op 25 juli 2013 @ 22:46:Heb jij hem in die moeilijke periode misschien dingen verteld die hij tegen je kan gebruiken?Anders is het toch geen chantage?
@viva41

Dat is een heel slecht plan. Aandacht van vriend is namelijk ook aandacht. En het maakt de stalker duidelijk dat TO er kennelijk erg mee zit, wat reden kan geven om vooral door te blijven gaan. Met dit soort idioten moet je niet zelf "in discussie" gaan maar dat moet je overlaten aan de politie en indien nodig de rechter.
quote:viva41 schreef op 25 juli 2013 @ 22:43:

misschien moet je vriend je een keer afzetten op je werk en deze persoon even op het matje roepen.ook inderdaad je werkgever inlichten en weet je misschien ook wie die andere vrouwen waren ,dan kan je misschien samen iets doen.maar ik denk echt dat als je vriend die gast ff te woord staat dat het dan hopelijk ook wel stopt.succes

Komt ook lekker over bij haar werkgever..

Niet doen, speel het in eerste instantie via de vertrouwenspersoon.
quote:evalala schreef op 25 juli 2013 @ 22:29:

Ik schaam me er gewoon voor dat ik gestalkt word en dat ik dat niet zelf kan stoppen. Het is ook niet bang zijn voor reacties, het is gewoon schaamte, en schaamte dat ik hem ooit vertrouwde. Naar mijn *werkgever gaan is gewoon even een grote stap voor me, want ik wil alles zelf oplossen en voel me nu maar machteloos.dit valt niet op te lossen, je wordt gestalkt en gechanteerd. Je bent slachtoffer en deze man moet aangepakt worden.
Ga naar je baas, en zorg dat je er als eerste bent. Zodat hij niet de kans krijgt om te gaan vertellen :dat het niet goed gaat met evalala,

dat ze hem bedreigt en rond vertelt dat hij haar lastig valt. En ne baas, dat is helemaal niet waar,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Adviezen zijn duidelijk TO en behoorlijk unaniem. Gelijk morgen actie! Grote stap of niet , morgen is de stap net zo groot als over twee weken.

Actie ondernemen dus Evalala!
Raar verhaal
Ik vind het ook een raar verhaal.

Hij heeft collega's gedwongen tot seks? Dat weet jij, hoe? Uit de eerste hand? Via, via?

Edit: er staat 'meerdere vrouwen', niet collega's. Maar dat moeten dan zowat wel collega's zijn want hoe kom jij anders aan die informatie. Hij zet dat niet in het personeelskrantje neem ik aan.

Als hij zich van dat soort praktijken bedient dan ga je je toch niet afvragen wat je baas en collega's er van vinden dat jij sms-jes van hem krijgt? Wat maakt dát nou uit? Wat zij vinden? Waarschijnlijk zijn ze geschokt. Logisch.

Een normale baas, een normaal mens, staat meteen op z'n achterste benen bij het lezen van alleen al die berichten van die debiel. Die idiote kerel zit, als het om een normaal bedrijf gaat, binnen no time op non actief thuis. Mínstens.

Die tot seks gedwongen collega's (gaat echt ver hoor dit), hoe zit het daar mee? Werken die daar nog? Hoe hebben die gedeald met de situatie? Weet de baas daar niet van? Die hoort toch ook de verhalen wel? Ik vind het erg bijzonder hoor, dat als jij niet de eerste bent bij wie deze man ellende veroorzaakt, hij gewoon nog bij je werkgever rondwandelt.

Vrouwen dwingen tot het hebben van seks zeg. Dat is nogal wat.
Tot seks gedwongen heet verkrachting, en dat vind ik zeer ernstig en is strafbaar. Laat het zover niet komen en onderneem actie!

Hij lijjkt behoorlijk gestoord te zijn.
Een wijs persoon leert meer door het stellen van een domme vraag dan een dom persoon leert van een wijs antwoord.
Ben je bang dat hij gaat rond bazuinen dat je vreemd gegaan bent terwijl dit niet zo is?

Wat heb je allemaal met hem besproken wat tegen je gebruikt kan worden?

Sowieso gewoon naar je baas stappen. Wat kan jou het schelen wat anderen daar eventueel van denken? Ik zou tevens aangifte gaan doen bij de politie vanwege stalking. Heb je wel bewijsmateriaal?
Raar verhaal , volgens mij is er iets meer
Ik zou een fijn verhaaltje over deze gestoorde gek vertellen aan zijn leidinggevende...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven