En daar zijn we weer: de zomer-en zonliefhebbers

27-05-2018 15:11 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
:sun:

Praat hier mee over zalig zonnige dagen en lange zwoele avonden! B-)
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik moet het eerst nog zien.

Tot nu toe hangt er vooral boven Noord Nederland bijna continu dichte bewolking, terwijl het zuiden (en Yasmijn ;-) ) lekker 26 graden heeft. Gisteren was het wel zonnig, maar niet heel warm. Wel lekker, natuurlijk. Heb genoten op de fiets :sun:
Later is nu
Hier (Brabant) is het prachtig weer vandaag. Dat wordt weer gezellig een dagje in de tuin.
Blondie456 schreef:
14-09-2018 11:58
Hier (Brabant) is het prachtig weer vandaag. Dat wordt weer gezellig een dagje in de tuin.
Ik ben nu in de omgeving van Den Bosch. Heerlijk zonnetje inderdaad maar ik vind het nog wel frisjes.
Alle reacties Link kopieren
Voor de herfst is dit prachtig weer, maar ik wil de zomer terug! Hopelijk volgende week nog een opleving, ik moet er niet aan denken dat we weer eenhalf jaar moeten wachten op een mooie dag.
Hier in NH inderdaad dikke wolken, :-( en 2 keer piepte de zon er even doorheen, maar dat was van korte duur. En aanstaande dinsdag met de voorspelling van 25 graden moet ik werken.....g*dver
Ik vind dit weer zo knudde he.
Van de week al langzaamaan een dikkere trui/jas/etc aan, begin je daar min of meer aan te wennen, en dan wordt het volgende week weer prachtig weer.
De dagen beginnen nu ook korter te worden trouwens, ook weer even wennen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook irritant. Vooral ook dat het ‘s ochtends en ‘s avonds zo koud is. En het eerder donker worden: nu kan het nog net, maar nog vroeger donker wil ik niet :cry:
Gelukkig hebben we een mooie week in het vooruitzicht! Over een week is het al herfst, dus 25 graden is nu nog wel even heel mooi meegenomen :sun:
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat wel!

vanmorgen was het hier ook lekker, nu hoost het! :thunder:
En ik wil nog graag wandelen. Had ik dus niet uit moeten stellen..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer, Dreamer! Bij ons is het juist prachtig weer. Wel merk ik dat het zodra de zon weg is opeens heel fris is en als hij weer komt het bloedheet is. Ik weet gewoon niet wat voor kleren ik aan moet.
Alle reacties Link kopieren
Het was gelukkig slechts 1 bui, maar het is wel steeds meer dan half bewolkt. Net nog wel gewandeld en echt koud is het niet.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden een uitje vandaag in Brabant en daar was het prachtig weer! :sun:
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Het is hier nu ook nog zalig. Man kijkt binnen formule 1 en ik hang op een loungebankje buiten in de zon 😎
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond dacht ik nog buiten te kunnen eten in de laatste zon. Was best lekker, totdat de zon weg was, toen was het echt te koud.
Vandaag veel bewolking, dus afwisselend koud en zon.
En inderdaad, zo vroeg donker alweer! Bah, wat is dit wennen zeg.
The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.
Alle reacties Link kopieren
Dat het alweer zo vroeg donker wordt, daar krijg ik het ook benauwd van idd. En dan is het nog niet eens wintertijd :'(
Maar wel heel blij dat het toch nog ff nazomert. Net in de tuin gewerkt in t shirtje, met de tuindeuren open. Zometeen nog maar een stukje fietsen. Nog maar even genieten zolang het kan :sun:
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Zalig weer hier.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Full_Moon schreef:
16-09-2018 13:52
Gisteravond dacht ik nog buiten te kunnen eten in de laatste zon. Was best lekker, totdat de zon weg was, toen was het echt te koud.
Vandaag veel bewolking, dus afwisselend koud en zon.
En inderdaad, zo vroeg donker alweer! Bah, wat is dit wennen zeg.

Hier zit ik een beetje mee.
Morgen heb ik een uitje. Perfecte dag natuurlijk, maar wát trek ik aan???
's Middags zijn we buiten, en in mijn omgeving viel het de laatste tijd toch steeds tegen vergeleken de rest van het land, en 's avonds een bbq. En dan is het dus al donker(der) en koud(er) Ik denk dat ik maar een jurkje aantrek, die wel vuil en nat mag worden, en voor 's avonds een langere legging. En andere schoenen, want sandalen kan dan natuurlijk ook niet meer, terwijl dat 's middags waarschijnlijk lekker is. Pfoe. Lastig.

Vanmorgen toen ik naar het werk ging, waren de lantaarnpalen nog aan @(
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Vandaag is het weer echt perfect, ik functioneer het beste bij deze temperatuur en de zon schijnt heerlijk. Het gebeurt niet vaak dat het weer zo lekker is (niet te warm en niet te koud) dus ik geniet ervan! :sun:
Alle reacties Link kopieren
Heerlijke dagen achter de rug en voor de boeg :sun:
Alle reacties Link kopieren
Gistermiddag de hele middag nog buiten gezeten,
Had vanmiddag ook gekund .maar was ik te druk.
En morgen en woensdag ook andere dingen. Hoop dat het donderdag en vrijdag nog zo is om er n dagje op uit te gaan.
Daar duim ik dan maar voor.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Het blijft nog wel even warm, zonnig en droog

Zet je zonnebril maar op. Deze Prinsjesdag wordt het zonnig en zomers warm. In Limburg kan het zeer lokaal misschien wel 30 graden worden. Ook morgen en donderdag komt de temperatuur waarschijnlijk ruim boven de 20 graden uit. En daar blijft het niet bij.


Dat de temperatuur richting de 30 graden schiet, is vrij bijzonder zo laat in het jaar, maar geen record. De laatste dag in het jaar dat het tropisch warm werd is 20 september. In 2003 steeg het kwik in het zuidoosten van het land tot boven de 30 graden. Het warmst werd het toen in Maastricht met 31,2 graden.


Top bereikt


In de rest van het land wordt het vandaag maximaal 24 tot 28 graden. ,,Kijkende naar de dagrecords van De Bilt zien we dat tot eind oktober 20 graden mogelijk kan zijn”, aldus meteoroloog Raymond Klaassen van Weerplaza.


Afgelopen week werd ook de top bereikt van het aantal warme dagen: 117 keer was het in De Bilt warmer dan 20 graden. ,,Het is ongekend, deze zomer. Het ene record na het andere wordt gebroken”, aldus Klaassen. ,,Het is bijna nieuwswaardig dat 2018 nog niet het recordaantal tropische dagen heeft. Dat record is in handen van 1976 met veertien keer 30 graden in De Bilt. De huidige zomer staat op 'slechts' tien tropische dagen.”












Wellicht kunnen de meteorologen vandaag bij de warme dagen optellen. Al moet je wel goed op je hoofdtooi letten als je langs de rijtoer van de Glazen Koets staat in Den Haag, want het gaat flink waaien. ,,Hou rekening met vlagen en soms vrij krachtige wind’, aldus de weerman. ,,Dat is een windkracht waarbij de hoed wel degelijk vastgehouden moet worden.”

Verder is het weerbeeld vrij zonnig. In de loop van de ochtend neemt vanuit het westen wel de kans op wolkenvelden toe die vanaf zee komen opzetten. ,,Maar met een beetje geluk blijft het zonnig tot het einde van de rijtoer en de balkonscène”, belooft Klaassen. ,,Het blijft sowieso droog dus dat is goed nieuws voor de mensen die zich langs de route nestelen. De temperatuur ligt 's middags in de Hofstad tussen 22 en 24 graden, een beetje afhankelijk van de hoeveelheid zon.”









Morgen heb ik een vergadering in Amsterdam (andere kant van het land v oor mij) en dat is alleen in de ochtend en dan gaan we in middag met een salonboot door de grachten. Heerlijk met zonnig weer. :sun:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Thuisgekomen, naar boven gerend, jurkje en slippertjes aan, naar beneden en tuindeuren opengegooid.

Wat een weertje! :sun:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hele middag buiten gezeten. Heerlijk :sun:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
De hele middag gevaren op de Amsterdamse grachten. Goddelijk was het! :sun:
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat het nu rotweer is he, balen :-( Morgen moet ik er ook weer aan geloven, ik zit nu nog in een warm land met vandaag 39 graden o_o Nu vroeg naar bed, want we vertrekken vannacht. Dus dit was echt de laatste zomerdag :cry:
Alle reacties Link kopieren
Onweer, regen en donker en steeds kouder. Het is helemaal herfst. :cry:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven