En hoe nu verder.

02-02-2011 00:31 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik allereerst stellen dat ik geen slecht leven heb, objectief gezien is mij leven zeker goed te noemen, tot zo ver het verstand...

Mijn gevoel zegt wat anders: ik ben nu 25, maar wat heb ik nu bereikt? Leuke baan, huis etc.....Maar ik woon niet samen, heb geen wereldreis gemaakt, mijn carrière is nog niet zover als ik zou willen, geen spannende feestjes , kortom mijn leven is heel anders dan wat ik zou willen .

Is het dertigersdillema in een vervroegd stadium of is het meer? Ik weert het niet; het voelt alsof ik gefaald heb, iedereen lijkt een interessanter leven hebben dan ik.....hoe kom je van de gevoelens af, of zijn de gevoelens reëel?
Snormel, helaas zo werkt het wel voor. Ik heb een hekel aan routine en alles is een kunstje na een tijdje! Ik kan er niks aan doen, zo ervaar ik het.

Het is niet dat ik slecht werk aflever, mijn beoordelingen varieeren van goed tot zeer goed; vanwege mijn leeftijd is het lastig om een bepaalde senioriteit uit te stralen believe me.

Missphoebe, thanks jij snapt wat ik bedoel. Balen van je ziekte, is er nog vooruitzicht dat het ooit beter wordt? JIj en Petjes hebben gelijk de andere kant is er ook, maar af en toe lijk ik die niet te kunnen zien; hmmm lastig ;)
laN ik reis zeker wel, maar ik voel me vaak minder interessant of dat ik nog niet genoeg heb meegemaakt/gedaan heb ten opzichte van anderen.

Komende zomer ga ik weer een maand ergens; dan is vaak het commentaar, best leuk ben ik al geweest, maar het is wel kort hoor!
Ligt zo'n reactie niet ook meer aan de persoon die het zegt dan aan jou?

Die vakantiebestemming kies je neem ik aan omdat dat is waar jij heen wil toch?

Waarom deze dan afmeten aan wat een ander vind of zegt.

Zelf ga ik over een paar weken een midweek naar de Veluwe, helemaal alleen voor het eerst.

Iedereen zegt nu dingen als leuke omgeving, vind je het niet eng zo alleen, 'Stoer!' e.d.

Ik laat wel ook heel erg merken dat ik zin heb in mijn vakantie en ik mijn vakantiebestemming op mijn eigen kunnen voor nu heb aangepast.

Een keer naar het buitenland wil ik ook, maar nu is het nog even teveel.

Ik ben trouwens net 28 en herken dat wat je schrijft wel.

Je zal je vooral af moeten vragen wat 'jij' echt wilt, voldoen aan het wensenlijstje/verwachtingspatroon van een ander kan je nooit.

Heb vorig jaar 3x door overspannen zijn thuis gezeten dus nu even een vakantie om tot rust te komen en de dingen in mijn hoofd te ordenen.

**Leest chaotisch zo, lijkt het maar laat het gewoon staan .**
Maar wat wíl je nou eigenlijk? En wat hoop je van dit topic te ontvangen?

Je vindt het jammer dat je geen wereldreis hebt gemaakt, maar houd eigenlijk niet van reizen.

Je vindt je werk niet leuk. Wat doe je er aan om dat te veranderen? En echt hoor, als jij een baan hebt die past bij je niveau, is het níet normaal dat je na 3, 4 maanden alles al als een routine klusje ziet.

Kijk, dit gevoel gaat echt niet zo maar weg. Je zult dus moeten bedenken wat je wél leuk vindt en hoe je dat kunt bereiken.
Dat reizen is iets waar ik me bij neer heb gelegd ;) Maar ik heb altijd het gevoel dat ik niet interessant ben dat ik achterblijf qua ontwikkeling bij andere mensen. Ik vind het achteraf jammer; maar dat ik het echt mis niet; ga nu lekker ieder jaar een maand of wat dus is opgelost.

Qua baan niveau, ik zou niet weten wat ik dan moet zoeken. Zit nu op een medior positie, voor senior kom ik qua ervaring en leeftijd nog niet in aanmerking.
quote:Karen24 schreef op 02 februari 2011 @ 10:20:

Snormel, helaas zo werkt het wel voor. Ik heb een hekel aan routine en alles is een kunstje na een tijdje! Ik kan er niks aan doen, zo ervaar ik het.

hm, ja, dat vond ik toen ook, vandaar dat stoppen met studies en steeds baantjes voor korte tijd.

Believe me, met het klimmen van de jaren, ga je er anders tegenover staan en komt die senioriteit vanzelf (of je wilt of niet )

Hoe wil je trouwens groeien in je baan als je er na 3 maanden al op uitgekeken bent?

Ik vind het vaag hoor na 3 maanden al verveeld op de werkvloer, als je nou aan de lopende band stond okay, maar een baan op je eigen nieveau toch niet?
quote:Karen24 schreef op 02 februari 2011 @ 10:20:

Missphoebe, thanks jij snapt wat ik bedoel. Balen van je ziekte, is er nog vooruitzicht dat het ooit beter wordt? JIj en Petjes hebben gelijk de andere kant is er ook, maar af en toe lijk ik die niet te kunnen zien; hmmm lastig ;)

nee, dat wordt niet beter. heb door een ernstig auto ongeluk 15 jaar geleden hersenbeschadiging opgelopen.

zo ver mogelijk accepteer ik mijn situatie en mijn leven wel. ben nogal perfectionisch wat het soms wel es lastig maakt, maar dat overleef ik ook wel.

heb alleen wel veel moeite met het vele onbegrip. je ziet niks aan me, dus heb je veel uit te leggen als je mensen verteld dat je 12 uur per week werkt. hoop dat ik het afleer me daar nog wat van aan te trekken...

heb trouwens wel een hele leuke baan met hele leuke collega's.

Denk overigens dat het echt niet raar is dat je af en toe niet 'rationeel' kan denken. denk ook niet dat je op die momenten jezelf aan moet praten dat het dom is, maar gewoon die gedachten moet laten gaan zeg maar......
quote:Karen24 schreef op 02 februari 2011 @ 11:14:

Dat reizen is iets waar ik me bij neer heb gelegd ;) Maar ik heb altijd het gevoel dat ik niet interessant ben dat ik achterblijf qua ontwikkeling bij andere mensen. Ik vind het achteraf jammer; maar dat ik het echt mis niet; ga nu lekker ieder jaar een maand of wat dus is opgelost.

Qua baan niveau, ik zou niet weten wat ik dan moet zoeken. Zit nu op een medior positie, voor senior kom ik qua ervaring en leeftijd nog niet in aanmerking.Sorry, maar ik haak af. Je vindt het voor mijn gevoel wel lekker om te blijven hangen in dit negatieve gevoel en geeft me niet de indruk dat je wil nadenken over oplossingen. Succes.
Karen, misschien vind je dit artikel interessant om te lezen: http://www.vkbanen.nl/ban ... an-twintigers/275400.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven