Enorm onzeker

25-05-2019 13:17 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen twee jaar heb ik het geestelijk moeilijk gehad met het verwerken van een gewelddadige relatie wat begin januari tot een depressie heeft geleid. Voorafgaand was ik erg prikkelbaar en vatte veel op als een persoonlijke aanval. Hierdoor was ik geen fijne dochter, vriendin of werknemer. Ik ben best wat mensen kwijtgeraakt omdat ik erg van mij afschopte. Ook is meermaals mijn contract niet verlengd.

Inmiddels ben ik in therapie en probeer ik alles te verwerken. Nog steeds heb ik flashbacks van de vernederingen en vertrouw ik mannen niet als het op relaties aankomt, maar het gaat iets beter. Toch baal ik enorm, want ik ben nu veel mensen kwijt en zit straks zonder werk. Mijn ex heeft gewonnen, zo voelt het nu.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Als ik aangifte gebruikt hij zijn connecties om mij kapot te maken. Daarbij heb ik hem een keer hard teruggemept waardoor hij een blauwe plek had, heeft hij toen vastgelegd. Ook een andere keer toen ik overstuur zat te schreeuwen na zijn buien. Hij zei ook dat als ik ooit iets waagde hij met dat bewijs naar het bureau gaat.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
25-05-2019 17:20
Als ik aangifte gebruikt hij zijn connecties om mij kapot te maken. Daarbij heb ik hem een keer hard teruggemept waardoor hij een blauwe plek had, heeft hij toen vastgelegd. Ook een andere keer toen ik overstuur zat te schreeuwen na zijn buien. Hij zei ook dat als ik ooit iets waagde hij met dat bewijs naar het bureau gaat.
Dat heet noodweer.

En leuk dat hij met bewijs naar het bureau gaat. De politie weet ook dat hij dat doet om de focus te verleggen van hemzelf naar jou.

Vraag: hoeveel kapotter kan hij jou nog maken?
celaena_aelin wijzigde dit bericht op 25-05-2019 17:27
Reden: Aanvulling
4.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een nare scheiding van een enge ex man, ik zou bijna zeggen, wees in elk geval ook blij dat jullie geen kinderen hebben samen, dan zou je nooit van hem afkomen.
En verwerk het echt met hulp, over twee jaar kun je er meer van een afstand naar kijken en is het een vervelende herinnering en een opluchting dat ie weg is, je staat niet alleen, veel mensen worden door schade en schande wijs, ga er nu wijs mee om dan heb je er later profijt van.
Een boos en verbitterd persoon worden laat hem juist beter uit de verf komen.
Sta in je kracht.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu twee jaar single en heb het nog niet verwerkt.

Het is geen noodweer als iemand de hele ochtend tegen je schreeuwt en er iets in je hoofd knapt. Het is alleen noodweer als jij agressie tegenhoudt. Als ik na de eerste mep weg was gegaan of meteen na de verkrachting aangifte had gedaan was ik nog geloofd. Nu na twee jaar zullen ze me uitlachen.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
25-05-2019 17:24
Dat heet noodweer.

En leuk dat hij met bewijs naar het bureau gaat. De politie weet ook dat hij dat doet om de focus te verleggen van hemzelf naar jou.

Vraag: hoeveel kapotter kan hij jou nog maken?
Hij kan ook alle bedrijven in mijn vakgebied contacteren als hij wil zodat ik niet aangenomen wordt, puur alleen met dat filmpje. Dan denken ze dat ik gestoord ben. Hij heeft alle benodigdheden ervoor als journalist.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
25-05-2019 17:48
Hij kan ook alle bedrijven in mijn vakgebied contacteren als hij wil zodat ik niet aangenomen wordt, puur alleen met dat filmpje. Dan denken ze dat ik gestoord ben. Hij heeft alle benodigdheden ervoor als journalist.
Denk je nou echt dat hij dat gaat doen? Hij zal wel gek zijn, want zo gooit ie zijn eigen glazen in. Hij wil echt niet bekend staan om de ruzies met een ex, laat je niet zo door hem opnaaien.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
25-05-2019 17:46
Ik ben nu twee jaar single en heb het nog niet verwerkt.

Het is geen noodweer als iemand de hele ochtend tegen je schreeuwt en er iets in je hoofd knapt. Het is alleen noodweer als jij agressie tegenhoudt. Als ik na de eerste mep weg was gegaan of meteen na de verkrachting aangifte had gedaan was ik nog geloofd. Nu na twee jaar zullen ze me uitlachen.
Je zegt zelf dat je hebt teruggemept. Dan heeft hij jou toch eerst een mep gegeven?

Noodweer is het als er een bedreiging is voor eigen of andermans lijf, eerbaarheid of goed.

En stel: hij stuurt dat ene filmpje rond. Waarom ga je er van uit dat iedereen dat serieus zal nemen?
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
25-05-2019 17:24
Dat heet noodweer.

En leuk dat hij met bewijs naar het bureau gaat. De politie weet ook dat hij dat doet om de focus te verleggen van hemzelf naar jou.

Nee, dat weet de politie niet.
Kunnen ze ook niet weten.
De politie werkt met feiten,
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
25-05-2019 17:46
Ik ben nu twee jaar single en heb het nog niet verwerkt.

Het is geen noodweer als iemand de hele ochtend tegen je schreeuwt en er iets in je hoofd knapt. Het is alleen noodweer als jij agressie tegenhoudt. Als ik na de eerste mep weg was gegaan of meteen na de verkrachting aangifte had gedaan was ik nog geloofd. Nu na twee jaar zullen ze me uitlachen.
Hoe lang ben je al in therapie?

Het klinkt alsof je best wat hebt meegemaakt. Waarom moet jij daar van jezelf nu al overheen zijn?

En ze lachen je niet uit. Niet na de metoo-discussie.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
25-05-2019 18:03
Nee, dat weet de politie niet.
Kunnen ze ook niet weten.
De politie werkt met feiten,
TO doet aangifte. En dan daarna komt ex ‘opeens’ met die beelden. Dat zet de beelden wel in een andere context dan wanneer hij daar spontaan mee komt.
Alle reacties Link kopieren
Je ex heeft alleen gewonnen wanneer je op dezelfde voet verder gaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
25-05-2019 18:06
TO doet aangifte. En dan daarna komt ex ‘opeens’ met die beelden. Dat zet de beelden wel in een andere context dan wanneer hij daar spontaan mee komt.
Toch zal de politie ondersteunend bewijs willen.
Alle reacties Link kopieren
Hij mepte mij drie jaar lang. Met de vlakje hand, vuist, stofzuigerslang, wat dan ook. Altijdzo dat ik geen heftige verwondingen had, hoogstens blauwe plekken. Of hij trok keihard aan mijn haar. Ik heb hem ook een keer gemept. Dat noemde ik terugmeppen maar het was die keer geen noodweer.

De verkrachting was ook raar gegaan. Ik moest hem zowat smeken om intimiteit want ik was een dik varken en ik moest eerst maar afvallen. Die dag keken we tv en hij had het over alle vrouwen die hij geiler vond dan mij. Ik weet niet meer hoe het precies ging maar ik heb er iets van gezegd en toen verkrachtte hij me hardhandig want ik wilde zo graag seks dus kon het krijgen ook. Meestal was zijn straf seks weerhouden overigens. Of ik mocht alleen een halve dag langskomen. In die tijd was ik zo gehersenspoeld dat ik bleef terugkomen. Hij heeft mij gedumpt toen ik zijn moeder had verteld over zijn drankprobleem omdat ik me zorgen maakte. Kun je nagaan.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Celaena_Aelin schreef:
25-05-2019 18:01
Je zegt zelf dat je hebt teruggemept. Dan heeft hij jou toch eerst een mep gegeven?

Noodweer is het als er een bedreiging is voor eigen of andermans lijf, eerbaarheid of goed.

En stel: hij stuurt dat ene filmpje rond. Waarom ga je er van uit dat iedereen dat serieus zal nemen?
Ik zoek nu nieuw werk. Stel hij stuurt dat rond, dan denkt dat bedrijf alleen ' ze is niet eens uitgenodigd op gesprek en nu al drama'.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
25-05-2019 18:17
Toch zal de politie ondersteunend bewijs willen.
Klopt. Mijn vriendin is een tijd geleden gestalkt, briefjes door de brievenbus en de politie deed niks.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Wat zou jou nu helpen om je vanavond iets beter te voelen?
Alle reacties Link kopieren
Lieve C_A, ik voel me opzich wel ok zo rustig in mijn eentje. Heb een mooie film op de planning, net lekker gekookt. Het zijn meer de momenten waarop ik beoordeeld word dat alle pijn terugkomt.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
25-05-2019 21:29
Lieve C_A, ik voel me opzich wel ok zo rustig in mijn eentje. Heb een mooie film op de planning, net lekker gekookt. Het zijn meer de momenten waarop ik beoordeeld word dat alle pijn terugkomt.
Wat misschien kan helpen is om het niet als een beoordeling van jou als persoon te zien, maar als een beoordeling van de match tussen jou en de werkgever.

En wat betreft het daten: gewoon even laten ;-) Of zie het als iets vrijblijvends: het doel is een leuke avond, niet een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Tinder laatst ook verwijderd omdat het een enorme vleeskeuring is. Bumble vind ik fijner, leukere profielen en je kan filteren op intentie. Dat alleen al geeft rust, maar het liefst kom ik ooit in het wild iemand tegen die echt voor me gaat.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Overigens heb ik vandaag echt een terugval. Twee briefafwijzingen gehad zonder enige duidelijke reden. Straks weer wat sturen, maar voel me enorm ongemotiveerd en duf. Het is heerlijk weer, maar echt genieten lukt niet.
Sugar and spice, and everything nice.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven