Er is geen weg terug

26-12-2015 08:56 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
wegens herkenbaarheid mag topic dicht
En waarom vraag je geen hulp bij instanties voor je schulden als ik vragen mag?
Breng asap je schulden in kaart, en schakel de instanties in. Laat ze voor je bellen met bedrijven, schrijf een mail aan de familieleden bij wie je schulden hebt uit staan om uit te leggen hoe het nu echt zit. Het doet pijn, maar als ze merken dat jij je huis uit moet zullen ze ook wel snappen dat dat door geld issues komt. Dat horen ze liever van jou zelf. Mogelijk is het zelfs nog niet te laat, als je nu stappen zet
.
Eerlijk zijn tegen het familielid! En als je al je huis uit wil om tijdelijk geen lasten te hebben kan je het beter voor een half jaar onderhuren.

Om wat voor bedrag gaat het?
.
Wat verdien je per maand?
quote:_Druifje_ schreef op 26 december 2015 @ 09:25:

Ik heb ipv instanties mijn familie lid om hulp gevraagd. En dat heb ik nooit moeten doen . Omdat ik zelf zo mijn kop in het zand heb gestoken had ik nooit gedacht dat het zo enorm zou zijn. Alle schulden die nu in kaart zijn , zijn afbetaald door mijn familie lid. Ik zou dus niet nood gedwongen mijn huis uit hoeven. Maar om echt af te komen van die enorme schuld zou het beter zijn als ik tijdelijk geen vaste lasten zou hebben.Umm. TO 'geen' vaste lasten lijkt een beetje moeilijk te realiseren. En als je familie om hulp hebt gevraagd in plaats van instanties dan is de weg naar die instanties toch nu niet zomaar gesloten? In plaats van zelf door te rotzooien (sorry) en nu weer de stap te nemen om je huis dan maar uit te gaan denk ik dat het beter is om echt deskundige hulp te vragen. Dan kun je zaken op een rijtje zetten en samen bekijken wat nou wel en niet noodzakelijk is om jou uit de schulden te helpen. Misschien moet je inderdaad je huidige woning uit, vanwege te hoge vaste lasten bijvoorbeeld, maar misschien ook wel niet. Oh en naar je familie toe: open kaart spelen is niet makkelijk meer na een hele tijd liegen. Maar is wel de enige manier om schoon schip te maken en je weg terug te vinden. Want die is er wel hoor. Echt wel. Succes TO.
quote:_Druifje_ schreef op 26 december 2015 @ 09:25:

Ik heb ipv instanties mijn familie lid om hulp gevraagd. En dat heb ik nooit moeten doen . Omdat ik zelf zo mijn kop in het zand heb gestoken had ik nooit gedacht dat het zo enorm zou zijn. Alle schulden die nu in kaart zijn , zijn afbetaald door mijn familie lid. Ik zou dus niet nood gedwongen mijn huis uit hoeven. Maar om echt af te komen van die enorme schuld zou het beter zijn als ik tijdelijk geen vaste lasten zou hebben.

Je hebt een kind las ik. Daardoor heb je een stabiele omgeving nodig, jullie eigen plek. Heb je zulke hoge huurlasten? Wat voor vaste lasten heb je verder?

Neem contact op met het Nibud voor een budgetcoach.
quote:_Druifje_ schreef op 26 december 2015 @ 09:31:

Onderverhuren mag niet volgens mij ivm sociale woningbouw. De schuld is nu om en nabij 8000,-.Naar de schuldhulpverlening dus en daar om hulp vragen.!
quote:rastan schreef op 26 december 2015 @ 09:33:

[...]

Umm. TO 'geen' vaste lasten lijkt een beetje moeilijk te realiseren. En als je familie om hulp hebt gevraagd in plaats van instanties dan is de weg naar die instanties toch nu niet zomaar gesloten? In plaats van zelf door te rotzooien (sorry) en nu weer de stap te nemen om je huis dan maar uit te gaan denk ik dat het beter is om echt deskundige hulp te vragen. Dan kun je zaken op een rijtje zetten en samen bekijken wat nou wel en niet noodzakelijk is om jou uit de schulden te helpen. Misschien moet je inderdaad je huidige woning uit, vanwege te hoge vaste lasten bijvoorbeeld, maar misschien ook wel niet. Oh en naar je familie toe: open kaart spelen is niet makkelijk meer na een hele tijd liegen. Maar is wel de enige manier om schoon schip te maken en je weg terug te vinden. Want die is er wel hoor. Echt wel. Succes TO.

Dit.

Ga niet zo maar rommelen, vraag professioneel advies via instanties/de gemeente. En zoek echt hulp voor je koopverslaving. Daar moet je vanaf.
Ok, 8000 euro is veel, maar als je goede afbetalingsafspraken maakt met je familie dan komt het goed. Als je een kind hebt zou ik zeker niet verhuizen. Heb je een kamer over die je eventueel aan een student zou kunnen verhuren? Of op airbnb?

Heb je alle onnodige abbonementen opgezegd? Geen sportschool en tijdschriften meer? En kun je een hoop van de spullen op marktplaats verkopen?
.
Je kunt toch niet zomaar je huis uit gaan met een kind? Wie gaat je dán onderhouden?

Wees verantwoordelijk voor je eigen acties en speel open kaart. Jezelf afhankelijk maken van een ander lijkt me niet de oplossing.

Ga langs de sfadsbank en kijk daar of zij die lening kunnen overnemen, dan betaal je hen af.
quote:_Druifje_ schreef op 26 december 2015 @ 09:44:

Mijn loon is 1200-1400 ong per maand.Netto? Werk je wel fulltime?
quote:milna schreef op 26 december 2015 @ 09:46:

[...]

Netto? Werk je wel fulltime?Joh er zijn hordes mensen die 1200,- overhouden met 36 of 40 uur werken hoor. Helemaal niet zo raar.
quote:tampontouwtje schreef op 26 december 2015 @ 09:35:

[...]

Je hebt een kind las ik. Daardoor heb je een stabiele omgeving nodig, jullie eigen plek. Heb je zulke hoge huurlasten? Wat voor vaste lasten heb je verder?

Neem contact op met het Nibud voor een budgetcoach.
Kennelijk voelde je de consequenties niet meteen. Dat is normaliter wel het geval. Je moet dus "vrienden" hebben gehad die je "hielpen" om alles onder het vloerkleed te vegen.
quote:Sid-returns schreef op 26 december 2015 @ 09:46:

Je kunt toch niet zomaar je huis uit gaan met een kind? Wie gaat je dán onderhouden?

Wees verantwoordelijk voor je eigen acties en speel open kaart. Jezelf afhankelijk maken van een ander lijkt me niet de oplossing.

Ga langs de sfadsbank en kijk daar of zij die lening kunnen overnemen, dan betaal je hen af.
quote:milna schreef op 26 december 2015 @ 09:46:

[...]

Netto? Werk je wel fulltime?28-32 uur verdeeld over 5 dagen
quote:_Druifje_ schreef op 26 december 2015 @ 09:56:

[...]

Ik ga ook niet zomaar uit huis. Ik ga uit huis met een doel. Mezelf bij elkaar krijgen, mijn problemen oplossen en schuld. Niemand hoeft mij dan te onderhouden ik zou gewoon mijn boodschappen en kostgeld betalen.

Maar waar ga je dan heen?

En heb je inderdaad een kind?

Iemand gaat iig opdraaien voor jouw slechte keuzes dan, want iemand krijgt opeens extra mensen in huis. Dus je wordt gedeeltelijk wel onderhouden.
quote:_Druifje_ schreef op 26 december 2015 @ 09:51:

[...]

Klopt idd, maar ik weet niet of dit zo'n stabiele leefomgeving is. Veel schulden zijn veroorzaakt door dat ik spullen aangeschaft heb voor mijn ex , auto op naam . Boetes en belasting niet betalen. En elke x opnieuw er weer in trappen. Hier blijft hij komen ivm kind , dat speelt ook mee in de overweging om terug naar huis te gaan.

Als je bij je ouders kan intrekken en zij een goede opa en oma voor je kind zijn, dan zou ik dat zeker doen! Misschien vragen ze hier kostgeld voor, misschien kunnen ze jullie gedeeltelijk tijdelijk onderhouden. Bespreek het met ze.

Als je het zo doet en zuinig en bewust met je geld omgaat ben je over 1 - 1,5 jaar van je schuld af!
quote:_Druifje_ schreef op 26 december 2015 @ 09:56:

[...]

Ik ga ook niet zomaar uit huis. Ik ga uit huis met een doel. Mezelf bij elkaar krijgen, mijn problemen oplossen en schuld. Niemand hoeft mij dan te onderhouden ik zou gewoon mijn boodschappen en kostgeld betalen.Goed zo!
quote:tampontouwtje schreef op 26 december 2015 @ 10:04:

[...]

Als je bij je ouders kan intrekken en zij een goede opa en oma voor je kind zijn, dan zou ik dat zeker doen! Misschien vragen ze hier kostgeld voor, misschien kunnen ze jullie gedeeltelijk tijdelijk onderhouden. Bespreek het met ze.

Als je het zo doet en zuinig en bewust met je geld omgaat ben je over 1 - 1,5 jaar van je schuld af!
Bij je ouders klinkt nog wel logisch.

Weten zij van je schulden?

Ik vind het ook niet best klinken dat iemand ál je bankzaken heeft overgenomen. Bespreek dit met je ouders. Leer zelf overzicht houden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven