ergens mijn ei kwijt

17-12-2012 00:26 566 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Al maanden zit ik te twijfelen over hoe ik zal kunnen verwoorden waar ik mee zit, ik wil mijn ei kwijt maar ik weet niet hoe. Dit is alvast een rare openingszin. Ik ben niet onbekend op het forum, en onder mijn loepje staat meer, dan ik misschien hier zo in kan zetten. Wat me dwars zit de laatste weken of eigenlijk maanden zijn de verschillende sociale veranderingen waar ik in zit. De afgelopen 3 jaar zijn er enorm veel dingen gebeurd, waarbij mij vooral opvalt dat ikzelf erg ben veranderd en misschien daardoor ook mijn sociale veld. Ik ben veel mensen "verloren". Het is zo moeilijk voor mij om ergens te beginnen, want er zit gewoon een hoop verdriet in de weg. Onvermogen om mensen te bereiken en t weer goed te maken, het gevoel dat dat bij de meesten een gepasseerd station is en daar ben ik al weken gewoon kapot van.

Ook omdat het naaste familie (mede) betreft.

ik weet gewoon niet goed hoe ik het moet verwoorden, maar heb al tijden echt behoefte om met iemand te praten, ook al is het virtueel, ervaringen uit te wisselen als er veel (is) veranderd/t in je leven. Wat nu beetje gek begint krijgt hopelijk wat soepeler vervolg, want ik weet het, wat een vage OP dit is. :S Maar stuur m nu toch maar.

Bedankt voor het lezen!!

Misia
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Ja je gooit er mee iemand_anders, daarom kan ze ze niet lezen!
quote:rbcrsd schreef op 05 april 2013 @ 19:22:

Ja iemand_anders, maar dat herken ik ook van mezelf. Ik kan dat ook doen namelijk. Maar dat kan/is heel verwarrend voor de ander. Vandaar dat ik het bespreekbaar maak.Goed dat je dat bij jezelf herkent en ook dat je Misia dat mee wilt geven. Het is ook verwarrend voor een ander. Maar als je het bij jezelf herkent en vervolgens erkent, dan kan je ermee aan de slag toch? Dat is de eerste stap.
quote:rbcrsd schreef op 05 april 2013 @ 19:26:

Ja je gooit er mee iemand_anders, daarom kan ze ze niet lezen! O shit, is dat het?
Yep, ik ben nog dagelijks aan het knokken voor mezelf, heb nu op dit moment een goede bui. Ik knok echt elke dag om de dag door te komen. Heb diep gezeten, soms nog, maar dankzij de lieve reacties op het forum red ik het. Ook met de hulpverleners natuurlijk, maar de spiegel die je voorgehouden wordt is soms confronterend, maar ik sta er wel voor open.
Sorry, was een flauw grapje!!!
quote:rbcrsd schreef op 05 april 2013 @ 19:29:

Yep, ik ben nog dagelijks aan het knokken voor mezelf, heb nu op dit moment een goede bui. Ik knok echt elke dag om de dag door te komen. Heb diep gezeten, soms nog, maar dankzij de lieve reacties op het forum red ik het. Ook met de hulpverleners natuurlijk, maar de spiegel die je voorgehouden wordt is soms confronterend, maar ik sta er wel voor open.

Hier zeg je iets heel belangrijks. Openstaan voor de spiegel die je voorgehouden wordt. Ook al is die confronterend en pijnlijk. Hier ligt namelijk de weg naar de vrijheid en groei.

Ik zie Misia tot nu toe alle spiegels die ze voorgehouden krijgt, kapotsmijten. Ik hoop dat de psycholoog daar verandering in kan brengen.

Dapper dat je blijft knokken rbc. Ik heb wat van jouw topic gelezen en het is een hele strijd voor zelfbehoud hè? Ik wens jou ook wat meer rust en lichtheid. Fijn dat het forum daar iets aan bij kan dragen. Jij ook een fijn weekend!
quote:rbcrsd schreef op 05 april 2013 @ 19:29:

Sorry, was een flauw grapje!!!Maar wel leuk!
Maar ff geen geintje meer, ben nu echt serieus. Ik hoop echt dat misia iets heeft aan onze feedback, dat gun ik haar wel. En ook dat ze zich gehoord gaat voelen bij de psycholoog. Maar dat zullen we maandag wel lezen.

Latersssss

Dankje iemand_anders!!!!

Ik knok er echt elke dag voor, soms lukt het me niet, maar ben nu zover dan maar even niet. Voel me dan wel als klager overkomen, maar das dan mijn gevoel.

Jij ook fijn weekend iemand_anders!!!!
quote:rbcrsd schreef op 05 april 2013 @ 19:36:

Maar ff geen geintje meer, ben nu echt serieus. Ik hoop echt dat misia iets heeft aan onze feedback, dat gun ik haar wel. En ook dat ze zich gehoord gaat voelen bij de psycholoog. Maar dat zullen we maandag wel lezen.

Latersssss

Ik ook hoor, laat dat duidelijk zijn.

En natuurlijk hoop en wens ik haar dat de therapie een positieve impuls zal zijn. We zullen zien....
Dat had ik al wel begrepen hoor, dat je het beste met haar voor hebt. En idd we zullen het wel zien of lezen.....
Dank je rbc.

Ik kom ook wel een keer op jouw topic aanwaaien.

voor jou en ook voor Misia!

Als ik dan ff diep zit, mag je mij de spiegel voorhouden!!

Fijn weekend alvast
Doormodderen? We zijn juist lekker op stoom!

Vind ik niet, Iemand_anders. Voor mij - persoonlijk, dus dat is voor iedereen anders! - is het lekker op stoom, als ik en alle anderen zich welkom voelen om dingen over zichzelf open te bespreken hier, als ik en andere mensen ook iets van zichzelf durven prijs te geven, en als we onderling ruimte maken voor verschillende visies - allemaal dingen die erg ver weg lijken - over en weer.

Dit is in ieder geval niet waar ik hier voor kom.

Ik vind dit niet "vrij schrijven" ...

maar jij hebt dus niet dat gevoel Iemand_anders? Ik vind het totaal niet lopen zo, we zijn meer aan het hakketakken dan dat we schrijven over waar we mee bezig zijn enz........

Nee, ik vind dit niet lekker op stoom zijn. Maar ga gerust verder als je op stoom bent. Ben wel benieuwd eigenlijk hoe ik verder volgens jullie in elkaar zit ;). En hopelijk komt er nog een sprankje van je eigen levenswijsheid bij, van je hoop, twijfels, valkuilen, successen en alle kleine en grote "Geluk"-ken, die je denk ik als elk ander mens hebt gekend.

Een dialoog daarover is veel moeilijker, dan wat wij hier nu doen al een paar pagina's.

En ik hoop dat die toch tot stand kan komen.

En zo niet: topic failed (voor mij dus - dat is gewoon mijn mening).
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
Hey je bent er weer, welkom terug. Ik probeer je alleen maar een beetje te helpen met relativeren. Dat kan je nieuwe inzichten geven. Die spiegel is moeilijk, dat weet ik uit ervaring!!!
Ben je er nog Misia, ik wil je best wat meer over mezelf vertellen, maar ik denk dat je er weinig aan hebt. Ik hoop dat je de goede bedoelingen ervan inziet. Heel veel succes in ieder geval!!!
"Ik zie Misia tot nu toe alle spiegels die ze voorgehouden krijgt, kapotsmijten. Ik hoop dat de psycholoog daar verandering in kan brengen."

Dus als ik niets doe met feedback die jullie me geven is het zaak dat de psych me het licht zal doen zien? Ik heb nog geen concrete feedback gelezen? Naast dat ik "soms gestoord" reageer en niet in alle spiegels kijk die me worden voorgehouden.

Ik ben gelukkig nog vrij om te kijken of en wanneer ik wil. Ook of ik dingen herken is gelukkig nog steeds aan mij. Tot slot nog 1x de vraag aan jullie: Waarom mij proberen op het "goede pad" te helpen als ik daar blijkbaar helemaal niet op wil komen? T is een waste of time, want, niet vergeten: "tientallen mensen" zijn je voor gegaan met al die spiegels! En t mocht niet baten :)!! Is het dan niet gewoon dom om het nog een keer te proberen?

Ook n flauw grapje, maar ja humor breekt wel het ijs.........

;)

Dank voor t zonnetje, Iemand anders, en fijn weekend allemaal!!

En nog steeds voelt dit hier niet meer zo fijn om hier te zijn, denk dat het topic een beetje over is... voor MIJ. Ik voel ik me niet goed bij die kort door de bocht labels die sommigen opplakken op mensen die ze nooit hebben ontmoet. En dat heeft niets te maken met niet open staan voor leermomenten, dat sta ik wel. Maar daar zullen jullie het niet mee eens zijn vermoed ik en ik ben te moe om dat telkens zo uit te leggen.

Maar dank je voor je ervaringen rbsc! Ik hoef er ook niets aan te hebben, maar ik vind het een verrijking om met mensen te praten over dingen die er echt toe doen voor ze. Dat gebeurd niet altijd zo open IRL, ook omdat je dan in de waan van de dag zit.

En daar had ik dit topic voor geopend.

X Misia
quote:misia schreef op 05 april 2013 @ 19:43:

Een dialoog daarover is veel moeilijker, dan wat wij hier nu doen al een paar pagina's.

Een èchte dialoog is pas mogelijk Misia, als jij in de spiegel durft te kijken die je wordt voorgehouden. Daarin sluit ik mij volledig bij rbc aan.

Ik voel me overigens vrij om te schrijven en ook zeker welkom. Het is geenszins mijn bedoeling om jouw vrijheid van uiten in de weg te staan. Hou je niet in.
quote:misia schreef op 05 april 2013 @ 20:03:T is een waste of time, want, niet vergeten: "tientallen mensen" zijn je voor gegaan met al die spiegels!Oh meid laat me lekker....
Ga je gang Iemand_anders..........
Succes met het kijken in de spiegels en ook met het bijkomen van de val en maandag bij de psycholoog. Hou wel voor ogen dat iedereen je wilt helpen en dat het niet zonde is van de tijd, voor mij in ieder geval niet. Want mocht dat het geval zijn, dan reageer ik gewoon niet meer. Ik hoop van harte dat je nieuwe inzichten kan krijgen en ook handvatten om verder te gaan met je leven. En nee ik ken je verder niet, maar heb het beste met je voor. Oja verwacht niet gelijk wonderen na een keer een bezoek aan de psycholoog, dat duurt wel even voordat het effect heeft en daar zul je hard voor moeten vechten. Nou succes en fijn weekend!!!
Jullie gaan snel zeg, kan het niet bijbenen
quote:misia schreef op 05 april 2013 @ 19:43:En hopelijk komt er nog een sprankje van je eigen levenswijsheid bij, .Mijn 'levenswijsheid' komt altijd met de sprankjes die je ziet in de weerspiegeling van jezelf. Hoe meer je reflecteert hoe meer sprankjes je zal zien.
quote:misia schreef op 05 april 2013 @ 20:09:

Ga je gang Iemand_anders..........Fijn. Dank je.
Die wijsheid ga ik onthouden iemand_anders!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven