ergens mijn ei kwijt

17-12-2012 00:26 566 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Al maanden zit ik te twijfelen over hoe ik zal kunnen verwoorden waar ik mee zit, ik wil mijn ei kwijt maar ik weet niet hoe. Dit is alvast een rare openingszin. Ik ben niet onbekend op het forum, en onder mijn loepje staat meer, dan ik misschien hier zo in kan zetten. Wat me dwars zit de laatste weken of eigenlijk maanden zijn de verschillende sociale veranderingen waar ik in zit. De afgelopen 3 jaar zijn er enorm veel dingen gebeurd, waarbij mij vooral opvalt dat ikzelf erg ben veranderd en misschien daardoor ook mijn sociale veld. Ik ben veel mensen "verloren". Het is zo moeilijk voor mij om ergens te beginnen, want er zit gewoon een hoop verdriet in de weg. Onvermogen om mensen te bereiken en t weer goed te maken, het gevoel dat dat bij de meesten een gepasseerd station is en daar ben ik al weken gewoon kapot van.

Ook omdat het naaste familie (mede) betreft.

ik weet gewoon niet goed hoe ik het moet verwoorden, maar heb al tijden echt behoefte om met iemand te praten, ook al is het virtueel, ervaringen uit te wisselen als er veel (is) veranderd/t in je leven. Wat nu beetje gek begint krijgt hopelijk wat soepeler vervolg, want ik weet het, wat een vage OP dit is. :S Maar stuur m nu toch maar.

Bedankt voor het lezen!!

Misia
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
quote:misia schreef op 05 april 2013 @ 20:03: kort door de bocht labels die sommigen opplakken op mensen die ze nooit hebben ontmoet.

Ik heb géén labels gezien.

Laat staan kort door de bocht labels.
Waarom proberen mij je standpunt te laten zien, als het volgens jou niet aankomt?

Het een komt na het ander. Eerst legde ik wat uit, en naar aanleiding van je reactie merkte ik dat m'n post niet aankwam.

quote:iemand_anders schreef op 05 april 2013 @ 17:09:

[...]

Kriebelig worden kan heel goed een teken zijn dat de kriebelveroorzaker precies de vinger op de zere plek heeft gelegd. En dat voelt niet lekker. Sterker nog, dat kan pijnlijk zijn.

Je kunt dan de kriebelveroorzaker van je topic jagen en daarmee de harmonie en comfort herstellen, maar je hebt er niets van opgestoken en alleen jezelf in slaap gesust.

En de volgende keer loop je weer nèt zo hard tegen die irritante kriebel op als iemand iets confronterends schrijft of doet. En zo vermijd je keer op keer datgene wat je nou juist zou kunnen doen groeien.

A waste.

And a pity.

Wat Iemandanders zegt over de kriebelveroorzaker (mooi woord trouwens, mag ie in scrabble?) zo zie ik dit ook.

Je kan het heel mooi verwoorden Iemand anders, maar dit is wat er steeds gebeurt. Dus dit bespaart mij weer schrijfwerk.

Geniet van jullie weekend.
quote:rbcrsd schreef op 05 april 2013 @ 20:14:

Die wijsheid ga ik onthouden iemand_anders!!!Ik kom vast wel een keertje op jouw topic met een klein spiegeltje die ik dan zó richt dat je mijn sprankje hopelijk ook ziet.
Wil je praten met iemand met zo'n labeltje??

Nou daar praat je nu mee, namelijk iemand met het labeltje bps

Ik denk dat ik zo ga stoppen, begin zelf ook een beetje moe te worden. En dan kan de stemming helaas omslaan.
Dankje iemand_anders, zou best wel eens kunnen dat ik het op dat moment niet zie, maar meestal na die dip wel!!
quote:reizende schreef op 05 april 2013 @ 20:18:

Wat Iemandanders zegt over de kriebelveroorzaker (mooi woord trouwens, mag ie in scrabble?) zo zie ik dit ook.

Je kan het heel mooi verwoorden Iemand anders, maar dit is wat er steeds gebeurt. Dus dit bespaart mij weer schrijfwerk.

Geniet van jullie weekend.

Ach ja, ik dacht, ik neem de honneurs ook es waar. Even een andere boodschapper met dezelfde boodschap, zeg maar...

En ja, van mij mag 'kriebelveroorzaker' in scrabble (of wordfeud) hoor!

Jij ook fijn weekend!
quote:rbcrsd schreef op 05 april 2013 @ 20:21:

Dankje iemand_anders, zou best wel eens kunnen dat ik het op dat moment niet zie, maar meestal na die dip wel!!

Dat hoeft ook niet meis. Ik geef wat ik wil geven en je mag zelf bepalen wat je daarmee doet. En je mag het ook wegleggen voor later. (O en je mag het ook verwerpen hoor....;-))

Het is wel allemaal uit een goed hart.
Het is geenszins mijn bedoeling om jouw vrijheid van uiten in de weg te staan. Hou je niet in.

Dank je, toch voelt het niet fijn mijn ziel en zaligheid met je/sommigen hier te delen nu ik las dat je mijn reacties soms gestoord vindt.

Begrijp je dat?

Nogmaals, go ahead. Ik laat je!! Pak die spiegels, vite! En houd ze me allemaal voor!! Ik moet gered worden van een wisse ondergang en die enorme hardleersheid!! Dus ga ervoor , show me de waarheid!!

Fijn dat je je welkom voelt. Dat is de bedoeling!!

Ik voel me dat niet.

Ik voel me verdrietig en denk dat we ver verwijderd zijn van een dialoog als die pas tot stand kan komen als ik inzie wat jullie willen dat ik inzie, als een ander voor mij moet bepalen wat belangrijk is om te leren/in te zien ben je in mijn beleving verder verwijderd van een dialoog dan meetbaar is.

XX Misia
Until you have stood in another woman’s stilettos, you will never begin to know the year of pain she felt breaking them in. (S. L. Alder)
quote:rbcrsd schreef op 05 april 2013 @ 20:19:

Ik denk dat ik zo ga stoppen, begin zelf ook een beetje moe te worden. En dan kan de stemming helaas omslaan.

Zorg goed voor jezelf rbc!

Niemand kent jou beter dan jezelf en weet wat goed voor jou is!

Ja dat had ik al door iemand_anders! En reizende ook een fijn weekend toegewenst. Maar ik ga me nu ff terugtrekken, begin moe te worden. Laters allemaal!!!!
quote:misia schreef op 05 april 2013 @ 20:27:

Dank je, toch voelt het niet fijn mijn ziel en zaligheid met je/sommigen hier te delen nu ik las dat je mijn reacties soms gestoord vindt.

Begrijp je dat?

Nee.

Je wilde toch een eerlijk antwoord?

Je hebt er zelfs nadrukkelijk naar gevraagd.

Die krijg je van me.

En dat is waarschijnlijk niet het antwoord dat je wilde horen.

Maar wel eerlijk.

Als je dat niet kan handelen, moet je er niet naar vragen.

Klinkt hard. Is wel eerlijk.
Mijn allerlaatste post voor hier vanavond is voor misia:

Het verdriet mag gevoeld worden, weet je ik zou soms willen dat ik me verdrietig voelde. Dus ja laat het verdriet toe!!!

Voor de laatste keer een fijn weekend!

XX Misia

Ik snap die liefs en hugs en kruisjes niet Misia.

Die passen zó niet op dit moment.

Nogmaals, go ahead. Ik laat je!! Pak die spiegels, vite! En houd ze me allemaal voor!! Ik moet gered worden van een wisse ondergang en die enorme hardleersheid!! Dus ga ervoor , show me de waarheid!!Ik lees hier cynisme. Maar ik kan het mis hebben. Ik ken je immers niet.
"Niemand kent jou beter dan jezelf en weet wat goed voor jou is!"

Is dat ook aan mij gericht? Mag ik ook zelf weten wat goed is voor mij en wat niet - of moet ik aannemen wat er in die spiegels voor me staat die me worden voorgehouden?

En XX zijn ook al ongepast. Haha, het wordt bijna lachwekkend Iemand_anders. Ben je altijd zo kritisch? Nu zit je al op de XX en straks op mijn punten en komma's?

Ok, doen we het volgens jou manier: dat zonnetje aan mij, na je eerdere posts over dat ik soms gestoord reageer? Dat moet ik wel positief opvatten???

Ik vind dit erg ellendig. Jammer dit! En dat je mijn vragen over JOU uit de weg gaat. Is dat niet een spiegel waar jij verkiest niet in te kijken, hier, Iemand_anders? Waarom niet? Mijn vragen wat jij hebt geleerd in je leven, ik lees er geen reactie op. Daar ben je vrij in om daar niet op in te gaan. Net als ik.

Fijne voortzetting (sneren uitdelen kunnen jullie ook best goed!!)

Bah, erg naar dit allemaal.
Misschien een verkeerde wijsheid van mij, ja sorry het dialoog boeit me namelijk, maar ik denk dat ieder zijn eigen waarheid heeft en beleeft. Maar ik kan het fout hebben, tuurlijk zijn er bepaalde feiten en waarheden maar ik denk dat ieder het met zijn eigen blik wil en kan bekijken en het is aan diegene om zijn blik uit te bereiden. En dus verder kijkt dan zijn/haar neus lang is. Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben.

Wow heb ik dat nu zelf bedacht

Nogmaals ik vind het een boeiend gesprek anders was ik al weggeweest.
Generaliseren ook blijkbaar misia, sorry maar vind die laatste zin van je een beetje ongepast. Nee ik voel me niet persoonlijk aangevallen hoor en mocht je het wel zo bedoelen, dan is dat aan jou misia. Ik probeer je te helpen met mijn ervaringen enzo en de andere ook. Maar goed, tis aan jou wat er mee te doen!!
quote:misia schreef op 05 april 2013 @ 20:41:

En XX zijn ook al ongepast. Haha, het wordt bijna lachwekkend Iemand_anders. Ben je altijd zo kritisch? Nu zit je al op de XX en straks op mijn punten en komma's?

Ik heb je dit in een eerdere post uitgelegd Misia en dat gaat niet over kritisch en punten en komma's. Niks lachwekkends ook.

Maar wel over echtheid en oprechtheid.
Tja en ik las boosheid die er niet was.

Echt Iemand_anders. Laten we buiten gaan spelen! Dit is toch niks zo...............

Wat mij nu bezig houdt nu: dat iemand "de" (jouw) waarheid in laten zien: hoeveel heb je ervoor over? Is het dat waard?

We hadden al die tijd die we nu hier aan het "stomen" zijn over echt zinnige dingen kunnen spreken - sámen. Dingen die er in het leven toe doen, waar je voor wilt staan, wat je hebt geleerd etc
quote:misia schreef op 05 april 2013 @ 20:41:

"Niemand kent jou beter dan jezelf en weet wat goed voor jou is!"

Is dat ook aan mij gericht? Mag ik ook zelf weten wat goed is voor mij en wat niet - of moet ik aannemen wat er in die spiegels voor me staat die me worden voorgehouden? Zeker mag jij je dit ook aantrekken. Niks moet alles mag, jij hebt de keuze. En de consequenties die daarbij horen.quote:Ok, doen we het volgens jou manier: dat zonnetje aan mij, na je eerdere posts over dat ik soms gestoord reageer? Dat moet ik wel positief opvatten???Ik wens jou een zonnetje Misia. Dat kan, zelfs als je iemand op een bepaald gedragsterrein gestoord vindt reageren. Gestoord is niet erg en ook niet ergerlijk namelijk. Gestoord is vooral vervelend, vooral voor degene die ermee te maken heeft. En juist daarom wens ik jou een zonnetje. Je mag overigens best de zonwering sluiten hoor, als je 'm niet wilt zien.
quote:misia schreef op 05 april 2013 @ 20:49:

Tja en ik las boosheid die er niet was.Beste Misia, ik check nota bene bij je of de boodschap die ik in je woorden lees klopt. Klopt het, lees ik cynisme?

We hadden al die tijd die we nu hier aan het "stomen" zijn over echt zinnige dingen kunnen spreken - sámen. Dingen die er in het leven toe doen, waar je voor wilt staan, wat je hebt geleerd etcDit ZIJN zinnige dingen. Ze zijn misschien niet leuk. Voelen niet prettig. Maar oh, ze zijn wèl zinnig!

Wat mij nu bezig houdt nu: dat iemand "de" (jouw) waarheid in laten zien: hoeveel heb je ervoor over? Is het dat waard?

Het gaat geenszins over mijn waarheid. By no means.

Het enige dat ik doe ik spiegelen en kietelen.

Goedaardig.
O en nu ga ik even wat anders doen., dus als ik niet meer reageer dan ligt het niet aan jou.
Ik ga nu echt stoppen op het forum, ik ga nog wat tv kijken en dan slapen. Dus als ik niet meer reageer ligt dat ook niet aan jou misia. Sterkte maandag in ieder geval!!

En ook voor de andere slaap lekker alvast!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven