Ervaringen bewindvoering of mentorschap

02-11-2025 09:55 1 bericht
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen,

Na twijfel gekozen voor de pijler psyche, omdat mijn vraag in verband staat met mijn eigen belastbaarheid.

Ik zou graag van anderen hun ervaring willen horen over het zijn van bewindvoerder of mentor. Specifiek voor een ouder dementerend persoon. In mijn situatie woont deze persoon ook op afstand.

Ik sta nu voor deze keuze, er is niemand anders. Mijn partner is er op tegen omdat hij verwacht dat het te veel van mij gaat vragen naast ons eigen gezinsleven.

Op internet valt natuurlijk de uitleg te lezen van wat de taken van een bewindvoerder of mentor zijn. Ik wil graag weten hoe dit in de praktijk heeft uitgepakt voor mensen die deze rol op zich hebben genomen. Wat moet ik van te voren weten? Valt het mee of tegen? Ben je veel nodig "op locatie"?

Het betreft een ouder dementerend persoon die erg wantrouwend kan zijn op een uur rijden vanaf mijn huis. Woont nog zelfstandig met ochtend en avond hulp en smiddags tafeltje dekje.

Zelf heb ik een gezin met 2 jonge kinderen en de dingen die daarbij horen. Mijn partner en ik werken allebei, hij met onregelmatige werktijden. Het zijn drukke dagen en de weken vliegen voorbij. Ik wil graag deze persoon helpen maar ik weet ook dat mijn mogelijkheden niet eindeloos zijn om bijvoorbeeld alles te laten vallen en die kant op te snellen. Kan ik dan zo'n taak wel op mij nemen?

Ik hoor graag jullie ervaringen. Ik heb vast dingen vergeten toe te lichten of te vertellen, laat het vooral weten als er iets onduidelijk is.

Bedankt!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven