Ervaringen met lexapro (escitalopram)?

29-05-2011 21:54 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi medelezeressen,

Ik gebruik sinds 2 weken lexapro 10 mg 1 maal daags in verband met mijn somberheid en wisselende stemmingen. In het begin had ik last van wat bijwerkingen, droge mond, hoofdpijn en vooral maag/darmklachten... Van dat laatste heb ik nog steeds wel wat last helaas, terwijl ik voorheen nooit problemen met mijn darmen heb gehad. Nu moet ik zeggen, dat ik na 2 weken, al zeker positief verschil merk. Ik heb weinig last meer van angstige momenten en mijn stemming blijft redelijk stabiel. Negatieve gedachten worden ook onderdrukt merk ik. Wat ik wel irritant vind is dat ik er heel stil van wordt.... Zijn er meerdere meiden die dit zo ervaren? Ook lach ik minder en moet ik niet eens aan seks denken..... Vind dit best wel frustrerend. Gaat dit over naarmate je het langer gebruikt? Wat zijn jullie er ervaringen met dit medicijn? Hebben jullie er ook moeite mee om dit aan anderen te vertellen dat je dit medicijn gebruikt? Ik heb het alleen tegen mijn beste vriendinnen verteld, maar ben bang dat sommige mensen er vreemd op zullen reageren als ik het vertel.....

Liefs Ann
Loop met je hoofd in de zon, dan valt de schaduw achter je!
volgens mij vlakken dat soort medicijnen al je emoties af dus ook de positieve.
ik heb ook lexapro gebruikt. en ik was vooral misselijk de eerste 2 weken. dat nam langzaam af en toen werd ik eerst 3 weken zwaar depressief. en toen keerde ik ook best wel in mezelf. dat nam toen ook af en daarna ging het elke dag veel beter met mij. ik merkte dat ik het leven elke dag leuker begon te vinden. dat is nu een jaar geleden. en ik voel me beter dan ooit. ik heb zelf wel aan mensen vertelt dat ik medicijnen gebruik. maar ik heb ook vertelt dat ik depressief was, en daar hadden mensen wel moeite mee. want ik had het idee dat veel mensen me aankeken van `jij bent niet depressief, jij bent gewoon te lui om uit bed te komen`. en daar had ik wel moeite mee. maar ik laat me niet gek maken door wat andere mensen van mij denken, ik weet het zelf het beste toch?
Slik al jaren Lexapro en heb nooit geen bijwerkingen gehad. Van alle AD die ik geslikt heb werkt deze het beste en dat met de onderhoudsdosering (10mg)

Ik ben altijd heel open geweest wat betreft mijn depressies ed omdat ik niks te verbergen heb en hoop dat mensen anders tegen een depressief iemand aankijken.

Het is niet zo dat depressieve mensen per definitie zielig zijn, altijd in bed liggen, passief zijn etc.
Ik heb ook Lexapro geslikt, maar heb nooit iets van bijwerkingen gemerkt. Ik kreeg het eerst in combinatie met 4x per dag Oxazepam, later ook Trazolan.

Ik heb wel het idee dat mijn libido hoger is geworden na het stoppen van de Lexapro.

Ik vond het ook moeilijk dat sommige mensen dingen zeggen als 'gewoon jezelf een schop onder de kont geven'. Ik had wel gesprekken met andere depressieve mensen, waarin je dit soort onderwerpen kon bespreken, dat vond ik heel fijn.

Ik vertel nu alleen aan mensen waarvan ik weet dat ze er niet 'raar' over doen, dat ik AD slik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven