Even me gevoel kwijt :-(

03-10-2012 11:14 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja! Ik kreeg vanmorgen ruzie met mijn zusje... Ik heb haar wat in vertrouwen verteld en zij heeft het de hele wereld over geschreeuwd...

Ik hoorde het verhaal van me nicht dus heb me zusje een smsje gestuurd dat ik het niet tof van dr vind en ik haar ook niks meer zal vertellen...

Me zusje is nu 4 maand zwanger, zwanger geworden toen ze onder invloed was van GHB en ook nog eens van een andere dagelijkse gebruiker die haar nu in de steek heeft gelaten!

(ze gebruikt geen drugs meer sinds ze zwanger is hoor!!!!!!!!! Ze staat onder weekelijkse controle)

Maar goed dat even daar gelaten... Ze werd dus boos omdat ik haar erop aan sprak.

Uit het niks kreeg ik een sms "Oke zwijntje! Ik ben tenminste zwanger, jij kan het niet worden hahaha"

Mijn vriend en ik zijn al ruim 2 jaar bezig om zwanger te kunnen worden en zonder resultaat!

Zij weet als geen ander dat ik het er soms moeilijk mee heb en dan zon opmerking??
Blijkbaar kan ze dit gedrag bij jullie maken, als jullie nog steeds met haar omgaan ondanks wat ze doet en zegt. Maar vertel haar niks meer.
quote:frizzy schreef op 03 oktober 2012 @ 12:35:

Blijkbaar kan ze dit gedrag bij jullie maken, als jullie nog steeds met haar omgaan ondanks wat ze doet en zegt. Maar vertel haar niks meer.

Ze heeft het pas vanmorgen tegen mij gezegd dus nee dit gedrag kan ze niet bij MIJ maken! Heb ook gezegd dat ze vanaf nu ma lekker moet bekijken en dat ik altijd klaar heb gestaan voor haar en dat ik dit dan zo niet verdien...

Daarin tegen ze kan alles maken bij me moeder enzo ;) niet bij mij!
Vervelend voor je to. Het lijkt me heel naar om zo behandeld te worden door je zus.

Ik zou haar even negeren en lekker wat leuks gaan doen vanavond met je vent!
Het is MIJN niet ME!

http://wp.digischool.nl/nederlands/home ... e-mijn-mn/

Jezus zeg, ik reageer niet snel op taalfouten maar dit is niet te lezen TO! Lees alsjeblieft de link.
quote:bloemetje77 schreef op 03 oktober 2012 @ 12:42:

Het is MIJN niet ME!

Jezus zeg, ik reageer niet snel op taalfouten maar dit is niet te lezen TO! Lees alsjeblieft de link.Jezus zeg, waar kan een mens zich aan storen? Ben je Nederlandse lerares of zo...
Zoals net ookal aangegeven, over dat trollen gedoe!

Zo maak een je forum inderdaad niet leuker als er bij elk topic getwijfeld word of het echt of nep is...

Plus, mensen komen hier om zich te uiten, er voor elkaar te zijn, gewoon voor de gezelligheid of om anderen te helpen bij bepaalde situaties...

Dat sommige mensen dan zich druk gaan maken over typ fouten of hoe je het ook wilt noemen is ook aardig irritant!

Daar gaat dit onderwerp niet eens over ;)

Als je het dan toch zo graag duidelijk wilt maken, doe het dan op een wat normale manier!
Dat gezeik altijd over spelling, doodvermoeiend.
Nogal...

Laat ze dan een spelling topic aanmaken, kunnen ze daar mensen erop wijzen wat goed en fout is!

Maar laat de serieuze en leuke topic's voor wat het is...
quote:bloemetje77 schreef op 03 oktober 2012 @ 12:42:

Het is MIJN niet ME!

Jezus zeg, ik reageer niet snel op taalfouten maar dit is niet te lezen TO! Lees alsjeblieft de link.Overdrijven is ook een vak....
Ik denk dat je het beste even wat afstand kunt bewaren van haar. Dat betekent niet dat dat je helemaal geen contact met haar hoeft op te nemen, maar wel wat minder dan voorheen en ook wat oppervlakkiger. Als jij haar niet kunt vertrouwen, dan moet je daar je conclusies uit trekken en haar geen vertrouwelijke dingen meer toevertrouwen.

Die opmerkingen van haar vind ik echt niet kunnen. Ze kan dan wel helemaal hoteldebotel zijn van al die hormonen, maar betekent nog niet dat ze zich zo hoeft te gedragen. Jij schrijft dat dat voor haar blijkbaar normaal is, lekker type is ze dan. Wel goed dat je je grens aangeeft hoor. Meer kun je niet doen denk ik.
quote:_lupine_ schreef op 03 oktober 2012 @ 13:04:

Ik denk dat je het beste even wat afstand kunt bewaren van haar. Dat betekent niet dat dat je helemaal geen contact met haar hoeft op te nemen, maar wel wat minder dan voorheen en ook wat oppervlakkiger. Als jij haar niet kunt vertrouwen, dan moet je daar je conclusies uit trekken en haar geen vertrouwelijke dingen meer toevertrouwen.

Die opmerkingen van haar vind ik echt niet kunnen. Ze kan dan wel helemaal hoteldebotel zijn van al die hormonen, maar betekent nog niet dat ze zich zo hoeft te gedragen. Jij schrijft dat dat voor haar blijkbaar normaal is, lekker type is ze dan. Wel goed dat je je grens aangeeft hoor. Meer kun je niet doen denk ik.

Het is inderdaad geen excuus om je zo te gedragen ookal ben je een lopend hormoon!

Het feit is gewoon, ze is altijd zo geweest... Om de domste dingen kon ze boos worden en tuurlijk toen had ze ook altijd wel de mond op de goede plaats maar ze zei eigenlijk nooit dingen wat ECHT mensen tot op het bot konden kwetsen...

Ik denk dat ze gewoon heel goed weet waar ze mee bezig is, zwanger van een junk en zelf niet kunnen gebruiken terwijl hij erop los leeft, zelfs denk ik dat ze een beetje spijt heeft dat ze zwanger is! Omdat ze haar vertrouwde wereldje moet los laten...

Maar nogmaals, geen excuus voor wat ze zegt!
quote:dgdgdg schreef op 03 oktober 2012 @ 12:53:

Nogal...

Laat ze dan een spelling topic aanmaken, kunnen ze daar mensen erop wijzen wat goed en fout is!

Maar laat de serieuze en leuke topic's voor wat het is...Het leest super irritant en het is voor jou maar een kleine aanpassing. Het zou je taalgebruik sieren als je hem aanneemt.
quote:ephina schreef op 03 oktober 2012 @ 13:10:

[...]

Het leest super irritant en het is voor jou maar een kleine aanpassing. Het zou je taalgebruik sieren als je hem aanneemt.

De ene is beter in het Nederlandse woord dan de ander!

En iedereen heeft zo zijn foute taalgebruik ;)

Als ik ga typen zoals ze hier praten dan hoort het er ook bij...

Daarbij, dit topic gaat niet over taalgebruik maar over wat anders!
quote:Ster_ schreef op 03 oktober 2012 @ 11:30:

Loepen kan niet mobiel.50 berichten.. je oordeelde te snel vrees ik
quote:dgdgdg schreef op 03 oktober 2012 @ 13:21:

[...]

De ene is beter in het Nederlandse woord dan de ander!

En iedereen heeft zo zijn foute taalgebruik ;)

Als ik ga typen zoals ze hier praten dan hoort het er ook bij...

Daarbij, dit topic gaat niet over taalgebruik maar over wat anders!Prima dat het over iets anders gaat. Daar heb ik ook al lang op gereageerd. Als iemand mij op een taalfout wijst, dan probeer ik dat te verbeteren i.p.v. het in de wind te slaan. Ik vind het dom om dat niet te doen.
quote:ephina schreef op 03 oktober 2012 @ 13:10:

[...]

Het leest super irritant en het is voor jou maar een kleine aanpassing. Het zou je taalgebruik sieren als je hem aanneemt.

Volgens mij pas je een aanpassing toe, en neem je hem niet aan.

Het valt me op dat de taalpolitie vaak taalfouten maakt bij het corrigeren van anderen. Dat kan beter.
quote:pink11 schreef op 03 oktober 2012 @ 14:01:

[...]

Volgens mij pas je een aanpassing toe, en neem je hem niet aan.

Het valt me op dat de taalpolitie vaak taalfouten maakt bij het corrigeren van anderen. Dat kan beter. Je hoeft niet foutloos te zijn om iemand te verbeteren. There is no shame in zelf ook nog nieuwe dingen leren . Ik zal er op letten.
@Ephina, wat een goede instelling!
Ken je grenzen en geef ze helder en duidelijk aan je zus aan. Dat betekent dus ook dat er consequenties aan zitten als ze er overheen gaat, zoals geen contact als ze je tot op het bot kwetst zoals nu. Je geeft zelf aan dat ze altijd al zo reageert, dus haar zwangerschap is geen excuus. Basis respect mag je gewoon verwachten van haar.

Jammer dat je je niet in lijkt te willen zetten om beter te leren spellen en schrijven. Het kan je veel voordeel opleveren om het Nederlands goed te beheersen.
Ik heb tot op heden nooit geen wijzigingen gehad op mijn Nederlandse taal gebruik!

Dus waarom aanpassen als het niet nodig is?

Ik stoor me er niet aan hoor plus ik kan er werk en school wel om krijgen...

Omdat ik 1 "foutje" maak in het Nederlands wil niet zeggen dat ik het niet goed beheers.

Iedereen maakt wel eens een foutje he ;)
Nooit geen? Dus altijd?
quote:Ster_ schreef op 04 oktober 2012 @ 21:51:

Nooit geen? Dus altijd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven