Even mijn hart luchten

04-10-2010 10:26 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
....
Het vervelende is, dat als je bent afgezakt in de problemen, je 10 keer zo hard moet werken om er weer uit te komen.

Je moet echt je overlevingsinstinct naar boven trekken, en doorzetten, doorzetten, doorzetten totdat je leven is wat het zou moeten zijn.

Je kan mensen niet veranderen. Er zullen altijd mensen zijn die pesten, discrimineren en vervelend zijn. Vaak komt dit voort uit hun eigen frustratie, het heeft in ieder geval niets met jou als persoon te maken. Jij bent het doelwit omdat ze zien dat ze jou kunnen raken. Simpel als dat. Je moet jezelf er dus boven plaatsen. Niet iedereen is zo. Ontmoet mensen. Durf dat. Zijn ze niet aardig dan sluit je ze uit je leven. Zijn ze wel aardig, laat ze dan dichterbij. Als de balans in jouw persoonlijke omgeving naar positieve invloeden slaat, dan word je wereldbeeld vanzelf beter.

Probeer je leven weer op de rit te krijgen. Pak een baan, ook al is het schoonmaak werk of de McDonalds, het is TIJDELIJK. Ga terug naar school in de avonduren. Werk je schulden weg beetje bij beetje. Zorg dat je je vaste lasten zo laag mogelijk houdt. Het zal zeker niet makkelijk zijn, maar zolang je blijft vasthouden aan het feit dat het TIJDELIJK is, is het te overzien.

Wees voorzichtig met therapie. Ik heb een vriendin van mij (in een vergelijkbare situatie als jij overigens) zien afzakken en afzakken omdat ze de hele tijd bezig was met ellende. Ik had het idee dat het meer nare herinneren ophalen dan verwerken was. Ook medicijnen kunnen juist tegenwerken, omdat ze vaak een enorme impact hebben op de hersens (vergeetachtigheid e.d.). Probeer eerst eens een cursus assertiviteit/zelfvertrouwen/sociale contacten. Al is het alleen maar om te zien dat je niet de enige bent.

Veel succes!
........
Sou88, je hebt je berichten weggehaald. Ik hoop dat je iets met alle tips gaat doen, je bent het waard om een mooi leven te hebben.

Ik had eerder niet gereageerd, omdat de anderen met goede adviezen kwamen, maar je verhaal is de hele dag in mijn hoofd blijven zitten.

Ik hoop dat je op dit topic blijft terugkomen voor advies of steun of gewoon om je verhaal kwijt te kunnen, om te vertellen hoe het met je gaat. Ik zal het topic in de gaten blijven houden, en blijven reageren als je dat wilt.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
Oh, ik wilde reageren, maar zie dat je alles weg hebt gehaald. Lees je hier nog wel?
Hey ik heb inderdaad mijn berichten weg gehaald.

Voelde me op de een of andere manier onrustig wetend dat mijn levensverhaal hier op dit forum stond, ik weet niet misschien klinkt dat wel gek maar dat was mijn gevoel dat moment.
Kan me voorstellen dat je dat hebt gedaan, het is toch wel erg privé. Maar hoe gaat het nu met je? Ben je naar de huisarts of maatschappelijk werk geweest? Heb je wat informatie verzameld over opleidingsmogelijkheden? Hoe voel je je?
Ja, verhaal is bij mij ook echt blijven hangen. Zo naar. Hoop echt dat het goed komt.
Hoi Sou88,

Ik kom elke dag even kijken hoe het met je gaat. Ik hoop dat je nog een keer reageert.
@ Sou88,

Topics met een ontbrekende openingspost worden normaal gesproken gesloten. Het wordt daarom op prijs gesteld als je er iets wilt neerzetten. Al is het maar de mededeling dat je het hebt verwijderd omdat je het achteraf toch te prive vond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven