Examen maar ik glij af

22-05-2014 10:50 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hal
anoniem_201001 wijzigde dit bericht op 25-11-2014 01:02
Reden: fase voorbij
% gewijzigd
Je vriend heeft gelijk je bent er bijna!

gewoon aan begingen je zult zien dat het uiteindelijk een goed gevoel geeft. je zult extra trots op jezelf zijn als je diploma in je handen hebt. dus geef het niet op!

groetjes
Heb je al prof. hulp? met je HA gepraat?
G
anoniem_201001 wijzigde dit bericht op 25-11-2014 01:03
% gewijzigd
Hak het werk in overzichtelijke stukken.

Maak het zichtbaar voor jezelf door een schema te maken die je ergens`op een muur goed in beeld ophangt.

Streep door wat je al gedaan hebt, dit voelt ook als een beloning.

Dit zijn dingen die bij mij helpen.

Kun je school niet nog een keer vragen om je te helpen, doen hoor!
Vraag desnoods aan iemand in je omgeving of die kan helpen; een klasgenoot om weer in te lopen, je vriend om je te controleren of je gedaan hebt wat op je schema staat (klinkt erg, maar misschien ook wel net het laatste zetje wat kan helpen).
I
anoniem_201001 wijzigde dit bericht op 25-11-2014 01:04
% gewijzigd
quote:eenentwintig schreef op 22 mei 2014 @ 10:50:

Omdat ik één ding niet af had, heb ik zo een angst ontwikkeld, dat ik 4 dagen niet op school ben geweest. Hierdoor wee dingen gemist, en ik zie het allemaal niet meer zitten. Ik heb al eerder aan het randje van een depressie gestaan, en ik VOEL het weer mis gaan... Ik ben bang dat het me weer niet lukt, ik voel me mislukt. (...)

ik kan niet meer genieten en haal geen voldoening meer uit dingen die ik eerst zag als uitlaatklep. Ik spreek ook niet meer af met vriendinnen.

Ik zie dat je veel tips krijgt over het afstuderen en plannen.

Maar mij lijkt bovenstaande ernstig genoeg om aan de bel te trekken. Als je nu niet naar de school wil/kan omdat je boos bent omdat je geen begeleiding kreeg, plan dan een gesprekje met de HA. Hoeft niet meteen over een behandeling te gaan, maar misschien kan hij/zij helpen een aantal mogelijkheden op een rijtje te zetten.
idd gewoon hulp vragen op school! als je het ze uitlegt waar je moeite mee hebt kunnen ze je daarin onder steunen.
Ben met mijn ouders zelfs naar school geweest, hebben afspraken gemaakt dat ze zouden helpen, maar tóch gebeurde het niet. Heb wel nu zelf bij een lieve docente hulp gevraagd, want mijn mentor zei dat zij dat niet kon omdat ze me niet kende (word dan geen mentor...)
pffff afschuif methode!
quote:bloemstuk schreef op 22 mei 2014 @ 11:47:

pffff afschuif methode!?
Dat zou je zo kunnen zien. In mijn ogen heb ik mijn best gedaan om hulp te vragen aan school. Ik geef ook zeker niet alleen school de schuld, ik heb geschreven dat IK degene ben die niet tot zijn werk komt en IK het overzicht niet krijgt. Het geen hulp krijgen van school is niet het hoofdonderwerp voor mij, voor mij is het belangrijker hoe ik nu VERDER moet gaan. Ik vul dingen aan om actief te blijven in mijn topic, omdat ik het fijn vind dat mensen de moeite doen om met initiatieven te komen. Het planbord initiatief ga ik dan ook zeker proberen en ik ga vandaag sowieso nog een keer aan 'de lieve docente' vragen of zij mij kan helpen met een overzichtje
ik bedoelde het niet zo meis. ik bedoel gewoon dat die leraar er nogal makkelijk mee omgaat. ik kan daar niet zo goed tegen als ik lerares was en een leerling komt met een probleem. zou ik daar blij mee zijn en mij uiterste best om daarbij te helpen. ik zal mijn voldoening er pas uit halen als ik mijn leerlingen geslaagd waren. en dat ik ze een beetje het rechte pad op kon sturen.
Oow sorry Tja, ik wou eerst ook pabo doen, maar door mijn ADD was de havo gewoon te ingewikkeld voor mij en kreeg ik het niet rond. Ik wou graag pabo doen om de kinderen in klassen een fijn gevoel te geven, zoals ik mij voelde op de basisschool. Alles lekker gestructureerd en onder dezelfde mensen. Dat zou voor mij ideaal zijn. Snap daarom ook niet zo goed waarom leraren niet ZIEN dat het mis gaat...
O ja en vergeet niet in je schema ook iets leuks in te plannen, want dat geeft ook weer energie.

Erg belangrijk is om initiatief te blijven nemen! Wacht niet af.

Vraag je ouders nogmaals contact met school op te nemen. Ga zelf nogmaals naar je leraar en geef aan dat je jezelf voelt afglijden. Ga zelfs als het moet naar de directie (evt met je ouders) als die leraar nog steeds niets wil doen.
o ik lees nu dat je die lieve docent wil vragen; heel goed! Doen hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven