Gaat mijn vriend vreemd?

30-10-2013 20:46 222 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik zit met het volgende: ik heb een vriend, we hebben 4 jaar een relatie. We wonen niet samen, maar hebben best een goed relatie. Nu zit het zo: zijn beste vriend is ongeneselijk ziek. Hij is getrouwd en heeft 2 kinderen. Mijn vriend wil graag zijn vriend en gezien helpen waar mogelijk. Hij heeft veel contact met zijn vrouw, veel bellen, komt daar vaak over de vloer, brengt haar aar het ziekenhuis etc.

Dit gaat ook ten koste van onze afspraken, dat gezin heeft voorrang. Ik probeer dat te begrijpen maar heb er onwijs veel moeite mee dit vanwege het close contact met die vrouw omdat ik het gevoel heb dat er meer speelt. Wat denken jullie? Ben ik gewoon jaloers en hoort hij er gewoon voor hun te zijn? We heb en vaak erover gesproken en hij zegt dat er niets is behalve dat dit allemaal doet voor zijn vriend, hij kent hem zijn leven lang. Hij zegt dat hij van mij houdt. Wat denken jullie?

Hoop op jullie reacties!
soms kun je beter de eerste 15 reacties niet lezen.

De genuanceerde reacties komen meestal later.
Ik vind het vreemd dat hij jou niet meeneemt en het is niet normaal dat hij zich zooooooooooooooo liefdevol om haar bekommert! Ik zou hier ook kriegelig van worden!

Ga een keer mee!
Nou de vrouw van die vriend zal niet de 1e zijn die valt voor de warmte, aandacht etc ten tijde van zo'n zwaar proces... Zoiets geeft een band en ja.... Dan kan het gebeuren dat....

Ik denk dat je je vent moet vertrouwen, maar hou het wel in de gaten
Love the life you live
quote:kcrvs schreef op 31 oktober 2013 @ 10:05:

Ik vind alle reacties hier best gemeen Zoals altijd.. Een forum vol verzuurde bitches..

Ik vind het geen vreemde gedachte dat de mogelijkheid er zou kunnen zijn dat je vriend en die vrouw Meer zijn Dan vrienden.. Hoeveel mensen zoeken niet op vreemde manieren afleiding, steun of een schouder bij zwaar verdriet.. Ik ken meerdere verhalen van mensen de vreemd Gingen in emotioneel zware tijden..

Waarschijnlijk hebben de forumbitches (waarsch chicks met overgewicht en rood geverft stekelhaar) wel gelijk.. De kans is veel groter dat er Helemaal niks aan de hand is en dat je vriend gewoon een lieve behulpzame man is..

Daarintegen ken jij je vriend het best, helpt Hij mensen altijd? Was Hij altijd beschermend en behulpzaam voor zijn beste vriend.. En hoe ver gaat het helpen?

Ik denk dat je je geen zorgen hoef te maken, maar je ook zeker niet schuldig of een slechte vrouw hoef te voelen, omdat je dat wel doet.. Ieder persoon is op zijn hoede bij gedragsveranderingen bij zijn partner..

Probeer jezelf anders Meer te betrekken bij het helpen van jouw vriend.. En probeer hem te Steunen in plaats van hem te belasten..

X

Haha ik moest lachen om deze post. Vind dat je gelijk hebt en dat er veel gebitcht wordt op het forum, harde, ongrnuanceerde, totaal niet empatische reacties die op mij onaardig en verbitterd overkomen.

Het is niet allemaal zo zwart wit, TO voelt zich waarschijnlijk wat alleen en in de steek gelaten, praat daarover en neem af en toe wat quality time.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 oktober 2013 @ 11:24:

[...]

Zullen we van jou ook een profielschets maken?

Waarschijnlijk ben jij een beetje een papperig, bloedeloos type met een terugwijkende haargrens.Goh je voelt je waarsch (terecht) aangesproken. De eerste empatische reactie van jou moet ik nog lezen!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 26 januari 2014 @ 21:05:

Ik blijf bij mijn advies eigenlijk. Waarom ga je niet mee, waarom steun je deze vrouw niet bij dit grote verlies door wat praktische dingen uit handen te nemen, ze is haar man kwijt. Ongelooflijk dat jij verwacht dat ze na drie weken wel weer alleen kan zijn. Weet je hoe pijnlijk het is om alleen te zijn als de aanloop afneemt en je daar dan alleen zit. Kan je je daar een voorstelling van maken? Doe iets aan die achterlijke jaloezie van je.

Maar.... heeft deze weduwe dan geen andere vrienden en familie op wie ze ook een beroep kan doen?

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je buitengesloten voelt. Lief dat je vriend haar wil steunen. Maar doet hij dat voor zz of voor haar? Als ze vrienden zijn geworden, vind ik het raar dat jij geen een keer mee mag, of dat hij haar niet uitnodigd om bijv bij jullie thuis te komen eten oid, om jou te ontmoeten. Ik begrijp wel dat je ook wil dat hij tijd en energie in jullie relatie gaat steken. Ook als er niks gaande is. Hoe ziet de tijd eruit als jullie samen zijn?
quote:appelientjex schreef op 26 januari 2014 @ 21:51:

[...]

Maar.... heeft deze weduwe dan geen andere vrienden en familie op wie ze ook een beroep kan doen?

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je buitengesloten voelt. Lief dat je vriend haar wil steunen. Maar doet hij dat voor zz of voor haar? Als ze vrienden zijn geworden, vind ik het raar dat jij geen een keer mee mag, of dat hij haar niet uitnodigd om bijv bij jullie thuis te komen eten oid, om jou te ontmoeten. Ik begrijp wel dat je ook wil dat hij tijd en energie in jullie relatie gaat steken. Ook als er niks gaande is. Hoe ziet de tijd eruit als jullie samen zijn?Ik heb nog nooit een +1 gedaan. Bij deze!
4 jaar een relatie en dan zijn beste vriend en vrouw niet kennen...?!? Hoe serieus is jullie relatie eigenlijk?
quote:vivaatje777 schreef op 30 oktober 2013 @ 21:15:

[...]

Het zou niet de eerste keer zijn hoor, zal echt wel voorkomen.

Zeker. Ik ben geen waarzegger, maar een situatie zoals in "Komt een vrouw bij de dokter" en allerlei variaties daarop kom ik regelmatig tegen bij mijn cliënten. Mensen die afscheid nemen van iemand die overlijdt, verplaatsen hun gevoelens soms (al of niet bewust) alvast naar de steun die hen niet zal verlaten. Dus een naaste die hen steunt en die niet ongeneeslijk ziek is.

Maar dat hoeft niets over deze situatie te zeggen. TO zal het zelf moeten inschatten. Misschien kan ze wat meer betrokken raken bij de situatie. Hulp zal sowieso gewenst zijn. Dan ziet ze ook hoe de situatie is en door mee te doen versterkt ze ook zelf de band met haar vriend.
Er staat toch nergens dat TO die vrienden nooit ontmoet heeft? Ze was er gewoon niet zo close mee als haar vriend en toen die vriend ziek werd wilde hij alleen familie en hechte vrienden zien.

Ik vind het raar dat je die vrouw niet mag bellen van je vriend. Juist dat is toch normaal als je niet zo close was met haar. Gewoon om sterkte te wensen.

Het is inderdaad niet ongebruikelijk dat de achterblijver het aanlegt met een goede vriend van de overledene.

Sterkte TO.
Ik snap wel dat je door deze situatie onzeker wordt hoor TO.

Het is natuurlijk echt vreselijk dat de beste vriend van je vriend is overleden en ik snap ook dat hij er dan wil zijn voor zijn gezin. Hij zal wel een soort van pact met zijn maatje hebben gesloten, zo van 'zorg je goed voor m'n meisje als ik er niet meer ben?' Ik kan me goed voorstellen dat het een beetje zo gegaan is.

Maar wat ik wel raar van je vriend vindt is dat hij het contact tussen jou en die vrouw tegenhoud. Als het de vriend van mijn beste vriendin zou betreffen, dan had ik het echt begrepen als mijn vriend zoiets zou hebben van 'hoe gaat dat contact tussen jullie?' Ik zou hem erbij betrekken. En ik zou het ook niet zover laten komen dat ik vaker bij die vriend ben dan bij mijn eigen vriend. Omdat ik dat zelf ook wel moeilijk zou vinden. Als het ten koste gaat van mijn relatie dan is dat gewoon niet goed.
Ben je wel bij de begrafenis geweest? Pas contact zoeken als dat echt gemeend is niet om eens te kijken hoe dat nu gaat, vind ik nogal respectloos naar die vrouw.

Ik vind zijn gedrag nog niet gek, eigenlijk wat in onze vriendenkring ook gebruikelijk zou zijn...

Maar goed, only time can tell..

En zelfs al zou er wat spelen he... Wat denk je daar te gaan doen?? Je zal hoogstens het proces versnellen. Ik denk dat je, je voor nu moet focussen op hoe hij jou behandeld, op jullie relatie en niet op dit soort scenario's..
quote:

anoniemtje5 schreef op 26 januari 2014 @ 21:09:

Dat heb ik hem vandaag nog gevraagd, hij wil dat niet en zei op mijn aandringen dat hij dat gaat voorstellen. Ik heb geen contact met deze vrienden van hem. Toen zijn vriend ziek werd wilde hij niemand zien behalve zijn hechte vrienden.

Mijn vriend zegt dat ik niets kan doen en dat zijn hulp voldoende is.

Weet niet meer wat ik moet doen of moet geloven.

Soms zit ik te denken om haar te bellen buiten mijn vriend om, om uit te leggen dat ik wil weten wat voor relatie ze hebben.

Is dat een idee? Zouden jullie dat ook doen?

Nee, natuurlijk ga je een vrouw die net de vader van haar kinderen is verloren niet lastig vallen met jouw jaloezie, ben je nou helemaal?

Ik heb het in mijn omgeving echt nog never mooit niet meegemaakt dat een weduwe met andervrouws man heeft aangelegd. Het enige wat ik wel heb gezien en gehoord is dat er flink over ze geroddeld wordt. Fijn is dat, heb je al een hoop ellende voor je kiezen, krijg je ook nog die kutnijd bij erbij.

Ik heb inderdaad heel weinig empathie voor deze kinderachtige gevoelens, ik heb meer empathie voor die vrouw en haar kinderen en je vriend die zijn maat kwijt is. Heeft ie wel wat aan jou wat steun betreft? Of val je hem ook continue lastig met dit gezeur?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Dat is inderdaad vreemd, dat hij het contact tussen haar en die vrouw tegenhoudt. Als ik te maken zou hebben met een vriend in zo'n dramatische situatie, zou ik mijn partner er niet buiten houden.
Toen mijn vader zo ziek was, haalde mijn broer zijn vriendin ook op als het moest hoor.

heel normaal, om partner te brengen en te halen.

Ze houden beiden van die man.

Natuurlijk krijgt zij steun en hebben ze een band.

\Maar denk niet hoe jij dat bedacht had.

Maar ik vind hje geen vreselijk mens.
quote:melissa-x schreef op 26 januari 2014 @ 22:09:

[...]

Zeker. Ik ben geen waarzegger, maar een situatie zoals in "Komt een vrouw bij de dokter" en allerlei variaties daarop kom ik regelmatig tegen bij mijn cliënten. Mensen die afscheid nemen van iemand die overlijdt, verplaatsen hun gevoelens soms (al of niet bewust) alvast naar de steun die hen niet zal verlaten. Dus een naaste die hen steunt en die niet ongeneeslijk ziek is.

Maar dat hoeft niets over deze situatie te zeggen. TO zal het zelf moeten inschatten. Misschien kan ze wat meer betrokken raken bij de situatie. Hulp zal sowieso gewenst zijn. Dan ziet ze ook hoe de situatie is en door mee te doen versterkt ze ook zelf de band met haar vriend.Ik heb er geen ervaring mee op professioneel vlak, zoals jij, maar de situatie uit "Komt een vrouw bij de dokter" is in mijn omgeving al voorgekomen. Eerst vond ik het merkwaardig dat iemand met een zieke partner aan een ander kan denken, maar zoals jij het uitlegt is het enigszins begrijpelijk.
quote:melissa-x, 26 seconden geleden

Dat is inderdaad vreemd, dat hij het contact tussen haar en die vrouw tegenhoudt. Als ik te maken zou hebben met een vriend in zo'n dramatische situatie, zou ik mijn partner er niet buiten houden.Als zij zo jaloers is op een vrouw die haar man en vader van haar kinderen kwijt is, snap ik wel dat hij niet wil dat zij ook dat kinderachtige gezeik er niet bij krijgt. Als Stan's vrienden zulke vriendinnen mee zouden nemen in zulke barre tijden, zou ik daar echt niet op zitten wachten, jij wel soms?
quote:MrsStanleyWalker schreef op 26 januari 2014 @ 22:26:

[...]

Als zij zo jaloers is op een vrouw die haar man en vader van haar kinderen kwijt is, snap ik wel dat hij niet wil dat zij ook dat kinderachtige gezeik er niet bij krijgt. Als Stan's vrienden zulke vriendinnen mee zouden nemen in zulke barre tijden, zou ik daar echt niet op zitten wachten, jij wel soms?

Ik kan niet beoordelen hoeveel en wat TO nodig zou hebben om de situatie te vertrouwen. Dus ik weet niet of ze zich prettig zou kunnen gedragen tegenover die vrouw. Maar dat ze na een relatie van 4 jaar toch een beetje een beeld wil hebben van wie die persoon is en wat daar gaande is, lijkt mij heel begrijpelijk, als hij zoveel tijd en energie in haar steekt. TO en haar vriend zullen allebei hun best moeten doen om hier samen mee om te gaan.

Zelf zou ik vier jaar relatie een beetje lang vinden om ineens heel veel met iemand bezig te zijn die mijn partner nooit gezien heeft. Dan is óf die vriend niet zo heel close, óf die bestaat niet, óf de hulp die geboden wordt duurt al veel te veel jaar, óf er had in al die tijd een moment kunnen zijn waarin de partner zo'n vriend of familie daarvan een keer had kunnen zien.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 26 januari 2014 @ 22:20:

[...]

Ik heb het in mijn omgeving echt nog never mooit niet meegemaakt dat een weduwe met andervrouws man heeft aangelegd. Het enige wat ik wel heb gezien en gehoord is dat er flink over ze geroddeld wordt. Fijn is dat, heb je al een hoop ellende voor je kiezen, krijg je ook nog die kutnijd bij erbij.

Ik heb het van heel dichtbij gezien. Het was echt heel naar voor de eerste vrouw die uiteindelijk alleen achterbleef.
Ik begrijp het niet helemaal. Hoe lang speelt dit al? Duurt deze situatie al een paar jaar? Of beweert jouw vriend, nu jullie al vier jaar een relatie hebben, ineens een beste vriend te hebben die jij nooit hebt gezien?
quote:melissa-x, 7 minuten geleden

Ik kan niet beoordelen hoeveel en wat TO nodig zou hebben om de situatie te vertrouwen. Dus ik weet niet of ze zich prettig zou kunnen gedragen tegenover die vrouw. Maar dat ze na een relatie van 4 jaar toch een beetje een beeld wil hebben van wie die persoon is en wat daar gaande is, lijkt mij heel begrijpelijk, als hij zoveel tijd en energie in haar steekt. TO en haar vriend zullen allebei hun best moeten doen om hier samen mee om te gaan.

Zelf zou ik vier jaar relatie een beetje lang vinden om ineens heel veel met iemand bezig te zijn die mijn partner nooit gezien heeft. Dan is óf die vriend niet zo heel close, óf die bestaat niet, óf de hulp die geboden wordt duurt al veel te veel jaar, óf er had in al die tijd een moment kunnen zijn waarin de partner zo'n vriend of familie daarvan een keer had kunnen zien.

Niet iedereen heeft stelletjesvriendschappen, dus zo gek is het niet als het contact met de partners tot een paar keer zien beperkt blijft. Deze vriend had twee kinderen en zat misschien wel in een andere levensfase, misschien dat TO daarom zijn vrouw niet zo goed kent. Andere levensfase, andere interesses misschien.

Sommige vrienden van Stan heb ik het laatst gezien toen ik bevallen ben, maakt ze niet minder vrienden van hem. Maar van twee van hen weet ik zeker dat ik ze 's nachts uit bed kan bellen. Één ding weet ik wel zeker, wat de omstandigheden ook mogen zijn, ik kan het zeker niet op ze.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 26 januari 2014 @ 22:26:

[...]

Als zij zo jaloers is op een vrouw die haar man en vader van haar kinderen kwijt is, snap ik wel dat hij niet wil dat zij ook dat kinderachtige gezeik er niet bij krijgt. Als Stan's vrienden zulke vriendinnen mee zouden nemen in zulke barre tijden, zou ik daar echt niet op zitten wachten, jij wel soms?

Ik denk eerlijk gezegd dat jij er niet zoveel van snapt. To voelt zich buitengesloten in een heel belangrijk proces bij haar vriend, een proces waarin hij verdriet heeft maar zij dus nauwelijks onderdeel vanuit maakt. Dat deelt hij met haar. Dat is logisch op zich maar op steeds snoeihard te roepen dat het komt door de jaloezie van To vind ik best ver gaan. Knappe partner als je je niet buitengesloten zou voelen.

To, niet bellen met haar, bespreek je gevoel nogmaals met je vriend.
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar wil

Even zeggen dat ik je eerste gevoel

Helemaal niet gek vind. Natuurlijk mag hij er voor zijn vriend zijn, maar ik vind dat hij er niet voor zijn vrouw moet zijn, die heeft vast haar eigen vriendinnen en familie. Ik zou me ook zorgen maken om de band die tussen hen aan het groeien is. In deze tijd mag je man er ook echt wel voor jou zijn zodat jij er ook voor hem kunt zijn.
Shit zie nu pas dat dit een oud bericht is
quote:ciambella schreef op 26 januari 2014 @ 22:54:

Shit zie nu pas dat dit een oud bericht is Nee hoor, ze heeft vandaag een update gegeven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven