Geen enkele vorderingen op bepaalde gebieden

24-08-2009 20:15 456 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit regelmatig met mezelf in de knoop als het gaat om sociale inteactie met vrouwen (of een gebrek daaraan), seksualiteit, mijn persoonlijkheid, houding, autisme, en wat dies meer zij...

Ik ga een aantal dingen uit andere topics quoten en erop reageren (hoewel de algemene regel is dat ik in het bewuste topic quote, en niet een nieuw topic ervoor ga opstarten)

De quotes ga ik verwijderen; ze zijn te vinden op

Is seks echt zo belangrijk als we denken?quote:Digitalis schreef op 24 augustus 2009 @ 10:37:

Weet je nog dat jij -in de tsjet- mij ook 'verdacht' van autisme? ...

Het kost me veel moeite om een vrouw op die terreinen te vinden. De meeste vrouwen zijn bezet, hebben een relatie, of zijn niet geïnteresseerd.

quote:Vrouwen zijn niet onbetrouwbaar als geheel, er zitten er tussen, maar dat geldt eveneens voor mannen.

...

Ik ben assertief genoeg ik observeer sociale gedragingen, neem die over gedeeltelijk over, geef mijn persoonlijkheid eraan, maar ergens wringt toch de schoen.

quote:domnaiefmutsje schreef op 24 augustus 2009 @ 11:15:

Het helpt ook te onderzoeken waar dat wantrouwen vandaan komt.

...

Het is een fout die ik vroeger weleens gemaakt hebt. Maar er waren ook meisjes, en jong-volwassen vrouwen die eindeloos zeuren om een relatie of een uitje met mij.

Het was toen echt schering en inslag. Ik dacht: Ik wacht wel totdat ik ouder word, dan zijn jullie misschien volwassener.

quote:Op die wijze kan je heel zuur gaan kijken naar vrouwen.

...

Zijn die vrouwen ook niet veeleisend naar mij? Die meeste vrouwen voldoen aan die eisen.

quote:milaatje schreef op 24 augustus 2009 @ 12:50:

Ik heb wel vaker postings van jou gelezen en er klinkt een enorme machteloosheid uit hetgeen dat je schrijft.

...

Het is voornamelijk mijn pestverleden, en slechte ervaringen met vrouwen die mij zo negatief beïnvloeden. Ik ben absoluut niet overdreven onvriendelijk, want vrouwen zijn ook mensen. Een mens-mens-relatie gaat prima, maar een man-vrouw-relatie (flirten of een liefdesrelatie) is erg moeilijk. Soms is er bijna sprake van flirten, maar het blijft bij voorzichtig flirten.

quote:Ik wil je trouwens geenszins veroordelen Hans, het is voor mij als buitenstaander heel makkelijk om mijn visie erop los te laten.

...

De omgeving is steunend, er worden ook veel complimenten aan me toegeschreven, maar de invloed op me, zodat ik anders tegen de vrouwen aankijk, is erg gering.

EDIT: Dit openingsbericht was feitelijk te lang... ik probeer het in te korten, zonder de inhoud te veel aan te tasten. Misschien haal ik de quotes weg en zet ik er een link naar naar het topic waar ze vandaan komen.
World of Warcraft: Legion
quote:Zamirah schreef op 27 augustus 2009 @ 19:39:

[..]

Omen wat heb je een mooie avatAr.Dank je
Alles bij elkaar vind ik dat je goed weet te beschrijven waar het volgens jou om draait in een relatie hoor.

Zoals je zelf ook al aangeeft, is het wat lastiger om verliefd te worden nu. Maar mocht je verliefd worden op een vrouw en zij voelt ook meer voor jou, dan zou ik niet weten waarom een relatie er niet in zou zitten.

Ik heb de indruk dat je graag eens een keer een relatie zou willen hebben, maar dat de gelegenheid zich nog niet voordoet omdat je niet de persoon hebt ontmoet bij wie je meer voelt dan 'gewoon, een leuke vrouw'.
quote:hans66 schreef op 27 augustus 2009 @ 20:20:

Ik durf weinig of niets, dat is waar. Ik heb het idee dat vrouwen mijn seksuele belangstelling niet weten te waarderen. Seksueel gedrag houd ik daarom strikt voor me. Ik ben bang dat ze zich ongemakkelijk gaan voelen. Ouwehoeren met vrouwen (door sommigen gezien als flirten) heeft geen seksuele ondertoon.Je seksuele belangstelling zitten vrouwen inderdaad nu nog niet op te wachten. Er is geen klik, geen aantrekkingskracht, zelfs geen ego bevestiging. Dat moet je nu nog los gaan laten. Ik zeg niet dat het er niet komt, maar nu voeren de frustraties, wantrouwen en onzekerheid de boventoon. Mensen voelen dat aan. Dat komt door wat jij nu nog uitstraalt.
Dat klopt inderdaad, Domnaiefmutsje. En ik denk ook dat Digitalis gelijk heeft in haar bericht van 13:14, hoewel ik niet direct op haar gereageerd heb.
hans66 wijzigde dit bericht op 27-08-2009 20:41
Reden: Haar bericht preciezer aangegeven.
% gewijzigd
Ik lees nog steeds mee. Ik vind het bijzonder hoe je het programma over Jan en Gerda Bos hebt bekeken en geanalyseerd. Het lijkt alsof je de veel dingen wel doorziet, als het om iemand anders gaat.

Vandaag werd mij een vraag gesteld die ik jou ook wil stellen:

"En wat als je géén relatie vindt?"
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:hans66 schreef op 27 augustus 2009 @ 20:40:

Dat klopt inderdaad, Domnaiefmutsje. En ik denk ook dat Digitalis gelijk heeft in haar bericht van 13:14, hoewel ik niet direct op haar gereageerd heb.Dus als je het seksuele eens weglaat. Erbij neerlegt dat er nu niets in zit en eens omgaat met vrouwen op normale wijze. Als mensen. Mensen met fouten, nukken en falen maar ook zoveel goeds. Net als jij. Dan kan je iig wat aan je wantrouwen doen, je zelfverzekerdheid (er hangt immers minder vanaf). Sneeuwbal effect van negatief naar positief werken.
quote:hans66 schreef op 27 augustus 2009 @ 20:20:

Ouwehoeren met vrouwen (door sommigen gezien als flirten) heeft geen seksuele ondertoon.Wie vindt dan dat je flirt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zou je wel zomaar een gesprek durven beginnen ( goh, wat is de bus laat / wat een regen de afgelopen dagen / ... ) met vrouwen die je niet aantrekkelijk vindt maar wel binnen de door jouw gewenste leeftijdscategorie vallen? Dan bedoel ik vrouwen die je nog niet kent.

Zou dat al schelen,denk je?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 augustus 2009 @ 20:46:

Wie vindt dan dat je flirt?Mijn naaste collega's. Het helpt me enigszins in mijn zelfverzekerdheid. En flirten (of beter ouwehoeren) geeft toch wel aan dat ik die vrouwen, met wie ik flirt, als mens graag mag. Dat doe ik ook weleens met mannen. Het geeft gewoon kleur aan de dag.
hans66 wijzigde dit bericht op 27-08-2009 20:56
Reden: Vanwege ander later geplaatst bericht.
% gewijzigd
quote:hans66 schreef op 27 augustus 2009 @ 20:55:

Mijn naaste collega's. Het helpt me enigszins in mijn zelfverzekerdheid. En flirten (of beter ouwehoeren) geeft toch wel aan dat ik die vrouwen, met wie ik flirt, als mens graag mag. Dat doe ik ook weleens met mannen. Het geeft gewoon kleur aan de dag.

Waarom noem jij het steeds ouwehoeren?

Je vindt zelf dat je niet flirt?

Wat zou je anders doen als je wel zou flirten ?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 augustus 2009 @ 20:49:

Zou je wel zomaar een gesprek durven beginnen ( goh, wat is de bus laat / wat een regen de afgelopen dagen / ... ) met vrouwen die je niet aantrekkelijk vindt maar wel binnen de door jouw gewenste leeftijdscategorie vallen? Dan bedoel ik vrouwen die je nog niet kent.

Zou dat al schelen,denk je?Een enkele keer doe ik dat inderdaad. En heel soms spreken ze mij aan, vooral wat jongere vrouwen, waar ik eigenlijk niet zo op val.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 augustus 2009 @ 20:57:

Waarom noem jij het steeds ouwehoeren?

Je vindt zelf dat je niet flirt?

Wat zou je anders doen als je wel zou flirten ?Ja, ik vind het eerder ouwehoeren. Bij flirten denk ik toch iets meer aan het versieren. Dat versieren is eigenlijk niet direct de opzet.
Ik lees ook nog mee. Ik vind je bewonderenswaardig, Hans. Ik ken een aantal mensen zonder relatie (die er wel een zouden willen) en geen een kijkt zo scherp naar zichzelf als jij hier doet.

Een vraag. Heb jij het er voor over om je verlegenheid opzij te zetten om in contact te komen met vrouwen, zodat je misschien uiteindelijk een relatie zou kunnen krijgen? Dus: wat mag het kosten? Ik ben namelijk van mening dat je verlegenheid overwinnen (ook) een keuze is. Je kunt kiezen om je erachter te blijven verschuilen (doe jij tot nog toe) of je kunt kiezen om de verlegenheid te bestrijden, aan de kant te zetten, erover heen te stappen... alles voor het Grote Doel, de liefde. Wil jij je verlegenheid opofferen?
Ja, ik wil het wel opofferen. Ik vind "Zou je wel zomaar een gesprek durven beginnen ( goh, wat is de bus laat / wat een regen de afgelopen dagen / ... ) met vrouwen die je niet aantrekkelijk vindt maar wel binnen de door jouw gewenste leeftijdscategorie vallen?" van BGB wel een goede suggestie.

Ik vind overigens dat de toon weer vriendelijk is, zonder dat het volgens mij ten koste gaat van BGB's en Domnaiefmutsje's eerlijkheid.
Eens! En dat is mede te danken aan jouw fijne reacties, volgens mij. Ben je toch behoorlijk sociaal vaardig....:)
quote:hans66 schreef op 27 augustus 2009 @ 22:25:

Ik vind overigens dat de toon weer vriendelijk is, zonder dat het volgens mij ten koste gaat van BGB's en Domnaiefmutsje's eerlijkheid.

Mijn toon is nooit onvriendelijk bedoeld geweest.

Maar je kan inderdaad gewoon " oefenen " om gesprekken over van alles en niets te hebben met onbekende vrouwen waarvan het jou niet uitmaakt als ze je af zouden wijzen ( in de vorm van niet geanimeerd terug praten ) , omdat het jouw intentie niet eens is om iets te starten.

Wat denk jij meestal van onbekende vrouwen die wat tegen jou zeggen?

Misschien hebben ze gewoon zin om over het weer te praten, misschien oefenen ze zich ook gek ,misschien heb ik hun interesse, het is een enorme kwebbel, ze nemen me in de maling?

Hoe zou je dat kunnen "filteren"?
Ik heb het idee dat je hier misschien wel iets aan zou kunnen hebben :

Quote: Als je niet goed weet wat zeggen in een gezelschap, kun je als het uitkomt, dit ook gewoon zeggen, bvb. “Sorry, ik ben nogal verlegen, ik weet niet goed wat ik moet zeggen.”

http://www.geocities.com/lucasvo/verlegenheid.html
Soms denk ik, ze willen wat van mij. Of: ze hebben een behoefte aan een gesprekspartner. Maar dat kan ook voor onbekende mannen gelden: behoefte hebben aan een gesprekspartner. Of ik beoordeel even kort het verloop van het gesprek: vraagt ze dingen terug? (volgens mij doet ieder dat op zijn/haar eigen manier) Leuke vrouw (lijkt te klikken). In geval van een jongere vrouw denk ik sneller: Wat wil ze van mij? Eens kijken hoe het gesprek verloopt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 augustus 2009 @ 22:57:

Ik heb het idee dat je hier misschien wel iets aan zou kunnen hebben :

Quote: Als je niet goed weet wat zeggen in een gezelschap, kun je als het uitkomt, dit ook gewoon zeggen, bvb. “Sorry, ik ben nogal verlegen, ik weet niet goed wat ik moet zeggen.”

http://www.geocities.com/lucasvo/verlegenheid.html

Dat ga ik morgen bekijken. Nu ga ik echt eerder naar bed. Was gisteren toch wel een beetje te laat. Nu ga ik gewoon vroeger.

Welterusten allemaal!
Waarom denk je dat bij een jongere vrouw ? Bang dat ze je in de maling neemt ( waarom zou ze? ) of bedoel je het hoopvol; ik hoop dat ze iets wil?

Wat bedoel je met jongere vrouw eigenlijk?

(bedoel je jong in de zin van alles onder de 30 of de 40 , of jonger dan jezelf? Of hebben we het over (net geen) pubers (meer)?
Ja, misschien dat ze me een eigenaardige man vindt... En jong, in de zin van 15-30 (maar dat is een grote groep; en dan zit een 15-jarige toch anders in elkaar dan een 30-jarige). Hoe dichter de vrouw bij mijn leeftijd komt (naar schatting), hoe kleiner de kans dat ze me in de maling neemt. Hoe ouder de vrouw, hoe kleiner de kans dat ik dat denk. Bij vrouwen ouder dan mij, denk ik dat helemaal niet meer.

Nou ja, ik moet daar eigen boven staan. I.h.a. hebben deze jong-volwassen vrouwen meestal geen slechte bedoelingen.
Met hele jonge meisjes van 15 heb je toch geen versier gedachte? Sowieso is het raadzaam om hele jonge personen te zien als hele jonge personen.

Je kunt er rustig vanuit gaan dat mensen (in dit geval vrouwen) over het algemeen de ander vrij open benaderen. Stel dat jij dan uit verlegenheid een beetje vreemd reageert, heb je meer kans bij hele jonge vrouwen dat ze je een beetje raar vinden. Beetje giechelen wat als in de maling genomen aan zou kunnen voelen. Een wat meer volwassen persoon zal meer zien waar het vandaan komt. Maar het zijn in feite nog maar grote kinderen. Als je dat zo ziet dan kan je het plaatsen. En jongeren halen graag ergens een lolletje uit. Niet alleen met jou, met iedereen.

De vraag wat iemand nou van je wil zal je kunnen proberen naar de achtergrond kunnen schuiven. Waarschijnlijk wil ze helemaal niets van je. Die kans is 99%. Mensen die je tegenkomt bewegen zich voort in de maatschappij en benaderen over het algemeen mensen vriendelijk zonder meteen met je naar bed te hoeven of zelfs maar een vriendschap te willen. Ze zijn gewoon vriendelijk. Van daar uit (eerste klik is wel belangrijk) zal bepaald worden of iemand meer van je wil weten of niet. Als het een meisje in de bus is zal ze misschien een praatje met je houden, uitstappen en vervolgens niet meer aan je denken. Zo gaat dat, met iedereen. Zie je dat meisje vaker in de bus, raakt vaker aangenaam met elkaar in gesprek dan zou er vanuit die situatie iets kunnen ontstaan.

Ga van de gedachte weg dat iemand wat van je wil. Dat is heel vermoeiend en dat voelen mensen aan. Het kan ook vervelend aanvoelen voor die ander als je merkt dat de ander wat van je wil. De meesten haken dan af.
Ik denk dat al met al mensen dingen eerder aanvoelen dan ik denk. Dat was een probleem met leerlingen bij mij op school. Niet zo zeer dat ze wat van me moeten, maar of ik enigszins gespannen ben of totaal niet. Zelfs dat voelen ze aan. Ik probeer soms met een grapje het ijs te breken.

Mijn baas wees me daar vroeger op, in de omgang met leerlingen. Leerlingen zijn een ster in het aanvoelen van de stemming van anderen. Als de ander nerveus wordt in het bijzijn van hen, krijgen ze de neiging om te treiteren. Daar heb ik veel aandacht aan geschonken. Dus ik reageer volstrekt niet nerveus, maakt soms grapjes, dus verdwijnt bij hen de neiging om te treiteren. De laatste paar jaar heb ik deze houding, en dat heeft veel succes, vind ik.

Als ik werkelijk denk dat ze wat van me willen, voelen ze dat mogelijk niet alleen aan, maar misschien zullen ze me arrogant of onaangenaam vinden, een goede reden dan om af te haken.

Het meest ongedwongen zijn mijn gesprekken op school met collega's (en dan ga ik met vrouwen niet zo verschillend om dan met mannen), en soms met vertrouwde leerlingen. Ik denk dan totaal niet dat ze iets van me willen. Die gesprekken hebben het beste verloop, zowel voor mij als voor de gesprekspartners.

Off-topic: Ik kijk naar het meisje rechts... Heb ik haar niet eerder gezien?
quote:hans66 schreef op 28 augustus 2009 @ 09:51:

Ik denk dat al met al mensen dingen eerder aanvoelen dan ik denk. Dat was een probleem met leerlingen bij mij op school. Niet zo zeer dat ze wat van me moeten, maar of ik enigszins gespannen ben of totaal niet. Zelfs dat voelen ze aan. Ik probeer soms met een grapje het ijs te breken.

Als ik werkelijk denk dat ze wat van me willen, voelen ze dat mogelijk niet alleen aan, maar misschien zullen ze me arrogant of onaangenaam vinden, een goede reden dan om af te haken.

Het meest ongedwongen zijn mijn gesprekken op school met collega's (en dan ga ik met vrouwen niet zo verschillend om dan met mannen), en soms met vertrouwde leerlingen. Ik denk dan totaal niet dat ze iets van me willen. Die gesprekken hebben het beste verloop, zowel voor mij als voor de gesprekspartners.

Off-topic: Ik kijk naar het meisje rechts... Heb ik haar niet eerder gezien?

Stel je voor dat je de wereld benaderd als je collega's. De gedachte dat niemand iets van je wil, dan geeft dat enorm veel ademruimte. Je krijgt waarschijnlijk regelmatig vervelende feedback vanuit anderen waardoor jouw wantrouwen en onzekerheid toenemen. Stel dat je feedback van de wereld minder negatief wordt of iig minder negatief opvat, dan kan dat er toe leiden dat je minder verlegen bent.

Als je kijkt naar het forum.. als je aan mij of anderen zou vragen wat ik van je wil (of dus die anderen) dan zeg ik ook tegen je dat ik helemaal niets van je wil. Maar daarentegen reageren mensen wel op je, soms negatief vaak positief (hangt ook af van jouw eigen communicatie en soms een lullige opmerking hier en daar van een ander) Blijkbaar zijn we wel geinteresseerd. Waarom? Omdat ook wij hier over het algemeen vrij open op reacties reageren. Met de harde waarheid (in onze ogen) welliswaar, maar jij reageert weer serieus terug en zo ontstaat er communicatie. Af en toe wat geintjes en lol en dan weer serieus of we treffen elkaar op topics wat lekker nergens over gaat. Omdat je elkaar treft op verschillende levels en over het algemeen goed gaat, ontstaat die interesse. Mensen openen zelfs een verjaardagstopic voor je

Hier heb je geen last van verlegenheid. Als je in de toekomst de wereld wat positiever benaderd en wat meer in de realiteit staat (dingen ziet zoals ze zijn ipv hoe ze lijken) dan is dit irl ook heel goed mogelijk. Zie je voorbeeld op school.
quote:hans66 schreef op 28 augustus 2009 @ 09:51:

Off-topic: Ik kijk naar het meisje rechts... Heb ik haar niet eerder gezien?Oh... nu weer een ander meisje... Die vind ik echt knap. Ik reageer zo weer op je, Domnaiefmutsje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven