Geen zin om naar mijn werk te gaan

17-01-2011 09:33 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog een issue dames Ik zit nu al bijna 2 weken werkziek thuis...

Dit gebeurd regelmatig. Het is zo vreselijk saai allemaal. Kan het gewoon niet opbrengen om weer naar mijn werk te gaan. Het lukt echt niet Het is niet alleen het werk,maar ook de collega's.

Echt een uitzichtloos kansloos baantje. Ik heb alleen een mavo diploma, verder heb ik niks. Heb wel van alles gedaan mbo hbo...

Maar ja dus niks afgemaakt. En nu heb ik dus helemaal niks.
Das best knap om met een mavo diploma het HBO te doen.
Knap lullig voor je baas. Als het zo verschrikkelijk is, stap dan op. Je OP schiet bij mij echt helemaal in het verkeerde keelgat.
Ik ben nu ondertussen alweer 29. Een cursus volgen of e.d zit er niet in. Rol ook van het ene flut baantje naar het andere.
Dan moet je maar zin maken.

1 dagje werkziek ok dat kan maar 2 weken!? Ik vind dat je dat niet kunt maken.

Ben je al op zoek naar een andere baan?
Dat jij een zooitje maakt van je carriere is geen excuus om je baas op te lichten door je ziek te melden als je niet ziek bent. Wat een nare mentaliteit is dat, zeg.

Steek je hand in eigen boezem en ga aan het werk om je arbeidsmarktpositie te verbeteren als je niet gelukkig bent in je werk. En tot die tijd: doe het werk waar je voor betaald wordt!
quote:mamalief schreef op 17 januari 2011 @ 09:35:

Das best knap om met een mavo diploma het HBO te doen.Dat was een nti opleiding. Na 3 jaar mee gestopt.
Mamalief, dat kan hoor. Als je ouder bent dan 21 moet je een toelatingstest doen. Dan maakt het niet uit of je geen of vwo diploma hebt. Nou ja, met vwo hoef je die test natuurlijk niet te doen.

Huppelkonijn, dan máák je maar zin!!!! Je gaat toch niet 2 weken thuiszitten omdat je geen zín hebt??!!

Ik heb ook alleen MAVO, heb niet bepaald een baan waar mijn hart sneller van gaat kloppen, maar, ik héb een baan!! Je moet oppassen dat je niet ontslagen wordt op deze manier, een nieuwe baan zoeken met alleen een MAVOdiploma en ook nog eens een slechte referentie (want ongemotiveert) maakt het zoeken niet makkelijker.

Schop jezelf onder je kont en gá!!
quote:huppelkonijn schreef op 17 januari 2011 @ 09:37:

Ik ben nu ondertussen alweer 29. Een cursus volgen of e.d zit er niet in. Rol ook van het ene flut baantje naar het andere.Waarom kan je geen cursus o.i.d. meer volgen?
quote:nummerzoveel schreef op 17 januari 2011 @ 09:38:

Dat jij een zooitje maakt van je carriere is geen excuus om je baas op te lichten door je ziek te melden als je niet ziek bent. Wat een nare mentaliteit is dat, zeg.

Steek je hand in eigen boezem en ga aan het werk om je arbeidsmarktpositie te verbeteren als je niet gelukkig bent in je werk. En tot die tijd: doe het werk waar je voor betaald wordt!Ja het is heel erg Mijn baas is een grote klootzak, dus dat maakt me niks uit.
Ik vind jouw houding vrij kansloos En uitzichtloos, als je er niks aan doet. Dus dit heeft volgens mij niet zoveel met je baan en collega's te maken.
Bah, wat heb ik een hekel aan mensen zoals jij!
quote:Pigbull schreef op 17 januari 2011 @ 09:41:

[...]

Waarom kan je geen cursus o.i.d. meer volgen?

Heb nog wel gedacht aan de open universiteit,of wat anders.

Kan het jammer genoeg niet betalen.
quote:Cathel schreef op 17 januari 2011 @ 09:43:

Ik vind jouw houding vrij kansloos En uitzichtloos, als je er niks aan doet. Dus dit heeft volgens mij niet zoveel met je baan en collega's te maken.Het is er ook helemaal ingesleten.
quote:nummerzoveel schreef op 17 januari 2011 @ 09:44:

Bah, wat heb ik een hekel aan mensen zoals jij!Nou nou
quote:huppelkonijn schreef op 17 januari 2011 @ 09:42:

[...]

Ja het is heel erg Mijn baas is een grote klootzak, dus dat maakt me niks uit.Ik vraag me af wat je baas van jou vindt, dat je lekker op zijn zak thuis zit vervelen...
Nope
@huppelkonijn jouw houding nu, met dat ziekmelden en ten opzichte van je baas is precies de reden dat je nog niet doet wat je leuk vindt/de opleiding hebt gedaan die je leuk vindt.

Ga bij jezelf eerst eens te rade hoe het komt dat je niks leuk lijkt te vinden, doe een beroepeninteressetest op internet, vraag hulp bij het werkbedrijf, oriënteer je op wat je leuk vindt en wat je er voor nodig hebt en wat haalbaar is, maar NIET in de baas zijn tijd.
Volgens mij heb je niet alleen geen hoge pet op van je baas maar ook niet van jezelf. Hoe zit het met je zelfvertrouwen/onzekerheden? Je reageert namelijk nogal gelaten op de reacties.
Is dit serieus???
Je moet nog 44 jaar werken als het niet meer is.

Kom op, doe er wat aan en zorg dat je met plezier naar je werk gaat!!!
Hier kan ik ook niet tegen, erg zeg dat jij de boel zo oplicht op je werk. Een ander kan er voor opdraaien.
Huppelkonijn, waarom moet de uitdaging in je werk zitten?

Zoek een leuke hobbie, liefst een die geld kost. Misschien motiveert dat je om toch naar je werk te gaan, immers anders kan je je hobbie niet meer uitoefenen.

Je bent nog geen 30!!! Motiveer je zelf, je hebt nog alle tijd om er wat van te maken! Hoeft niet perse een interessante baan te zijn.
Nee, niet 'nou nou'. Je gedraagt je als een slachtoffer en legt de schuld van de situatie bij anderen. Een klotebaas, geen geld voor een cursus, enz. Zolang je de schuld bij anderen legt, zul je het ook niet zelf op kunnen lossen. Jouw probleem is niet je baas of geld, je probleem is hoe jij in het leven staat. Probeer eens te denken in oplossingen ipv in problemen, daar kom je veel verder mee. En nee, die oplossing is niet je baas oplichten.
Vind dat je je erg slachtofferig opstelt. Als je geen actie onderneemt en in zelfmedelijden blijft zwelgen, dan kun je een leukere en beter betaalde baan inderdaad op je buik schrijven.

Doe wat! Bedenk wat je zou willen doen, zoek uit hoe je dat voor elkaar kunt krijgen en ga aan de slag.

Vind het trouwens belachelijk dat je al twee weken 'ziek' thuis zit en dat dit met enige regelmaat voorkomt. Je werkgever betaalt nu (zeer onterecht) voor jouw lamlendigheid en passiviteit.
Wat een mentaliteit zeg. Dit kan gewoon echt niet hoor. Je bent geen puber meer die een keer spijbelt van school. Je bent een volwassen vrouw, gedraag je daar dan ook naar.

Als dit echt zo'n rotbaan is met een rotbaas, zoek dan iets anders. Ook al is het misschien niet je droombaan. Je kan het wel naar je zin hebben als je leuke collega's hebt. Ga anders een praten met een jobcoach o.i.d. Misschien kan dit je helpen om erachter te komen wat je echt wil gaan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven