Geld&vriendschap

zaterdag 31 oktober 2009 om 12:55
quote:biebelie schreef op 31 oktober 2009 @ 12:53:
zeggen: "Hé troela,ben je soms vergeten dat je nog bij me in de schuld staat?"
Euh....Ja? ik weet van niks
zeggen: "Hé troela,ben je soms vergeten dat je nog bij me in de schuld staat?"
Euh....Ja? ik weet van niks
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
zaterdag 31 oktober 2009 om 12:55
Vragen. Ik leen liever geen geld van iemand, want ik vergeet het makkelijk. Als ik het al eens doe zeg ik er dan ook bij: vraag me erom als ik het vergeet! Vervolgens probeer ik het zsm terug te geven.
Zeker als het een klein bedragje is, gewoon vragen.
Maar je kan ook te ver gaan. Ik had een ex die na een avondje stappen kon zeggen 'ik krijg nog 5 euro van je, want ik heb je de entree voorgeschoten' terwijl ik dan dacht dat hij galant was en voor me wilde betalen... Da's minder.
Zeker als het een klein bedragje is, gewoon vragen.
Maar je kan ook te ver gaan. Ik had een ex die na een avondje stappen kon zeggen 'ik krijg nog 5 euro van je, want ik heb je de entree voorgeschoten' terwijl ik dan dacht dat hij galant was en voor me wilde betalen... Da's minder.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
zaterdag 31 oktober 2009 om 13:04
quote:biebelie schreef op 31 oktober 2009 @ 12:57:
[...]
Nou bij deze heb ik je helpen herinneren
Alsjeblieft
Zo simpel is het, TO.
[...]
Nou bij deze heb ik je helpen herinneren
Alsjeblieft
Zo simpel is het, TO.
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
zaterdag 31 oktober 2009 om 13:37
Gewoon zeggen idd: Hey volgens mij krijg ik nog ¤ 10,00 van je. Als het goed is krijg je het dan de volgende dag terug.
Hoewel je idd ook te ver kunt gaan. Een vriendin had een keer op het station/zwembad ofzo wat uit de snoepautomaat gehaald (ik had geen kleingeld) en een week later vervolgens: hey ik krijg nog wel ¤ 0.75 van je of ben je het soms vergeten.
Serieus was ik er vanuit gegaan dat ik de volgende keer wel wat zou kopen voor ons beide. Doen we namelijk ook zo vaak. Nou van haar leen ik nooit meer wat. En ja de keer erop had ik wat uit de automaat gehaald en nee ik heb niet ¤ 0,90 teruggevraagd.
Hoewel je idd ook te ver kunt gaan. Een vriendin had een keer op het station/zwembad ofzo wat uit de snoepautomaat gehaald (ik had geen kleingeld) en een week later vervolgens: hey ik krijg nog wel ¤ 0.75 van je of ben je het soms vergeten.
Serieus was ik er vanuit gegaan dat ik de volgende keer wel wat zou kopen voor ons beide. Doen we namelijk ook zo vaak. Nou van haar leen ik nooit meer wat. En ja de keer erop had ik wat uit de automaat gehaald en nee ik heb niet ¤ 0,90 teruggevraagd.
zaterdag 31 oktober 2009 om 13:46
ik heb het zelfs zo erg gehad dat een vriendin om een stuiver vroeg! (ik vermoed dat ze die aan me 'geleend' had omdat ik voor 1,05 ofzo iets had gekocht en zelf geen stuiver had....)
dus ja...je kunt idd doorslaan. Zelf doe ik er niet zo moeilijk over...meestal gaat het wel min of meer gelijk op....betalen we om en om...geen probleem...
dus ja...je kunt idd doorslaan. Zelf doe ik er niet zo moeilijk over...meestal gaat het wel min of meer gelijk op....betalen we om en om...geen probleem...

zaterdag 31 oktober 2009 om 14:12
Ik vraag er niet om.
Het komt regelmatig voor dat ik een keer voor iemand betaal omdat die geen geld bij zich of een cadeau voorschiet dat we met zijn tweeën aan iemand anders gaan geven of bij de kassa alvast twee kaartjes koop. Andersom komt ook regelmatig voor. Ik hou daar geen precieze balans van bij.
Alleen als ik het gevoel zou krijgen dat het bij iemand altijd van een kant komt, zou ik die persoon minder snel geld meer lenen of voor twee betalen.
Ik heb een keertje met een groep gegeten waarbij na afloop de rekening niet gewoon werd gedeeld maar zijn een paar mensen wel drie kwartier bezig geweest met de rekening zodat iedereen precies kon betalen wat hij of zij gegeten had. Ik vond dat zo armoedig; voor mij was de lol er wel af.
Maar hoe je hiermee omgaat hangt waarschijnlijk ook een beetje van je financiële situatie af.
Het komt regelmatig voor dat ik een keer voor iemand betaal omdat die geen geld bij zich of een cadeau voorschiet dat we met zijn tweeën aan iemand anders gaan geven of bij de kassa alvast twee kaartjes koop. Andersom komt ook regelmatig voor. Ik hou daar geen precieze balans van bij.
Alleen als ik het gevoel zou krijgen dat het bij iemand altijd van een kant komt, zou ik die persoon minder snel geld meer lenen of voor twee betalen.
Ik heb een keertje met een groep gegeten waarbij na afloop de rekening niet gewoon werd gedeeld maar zijn een paar mensen wel drie kwartier bezig geweest met de rekening zodat iedereen precies kon betalen wat hij of zij gegeten had. Ik vond dat zo armoedig; voor mij was de lol er wel af.
Maar hoe je hiermee omgaat hangt waarschijnlijk ook een beetje van je financiële situatie af.
zaterdag 31 oktober 2009 om 14:15
Met vriendinnen vind ik het echt helemaal niet moeilijk, maar met collega`s is het nog wel eens lastig, vind ik, daar heb je toch een andere band mee.
Het gebeurt me regelmatig dat collega`s er bij de kassa van de kantine achterkomen dat hun chip leeg is, en ik het dan voorschiet. Ik heb intussen al heel wat soepjes, salades en broodjes betaald. Daar baal ik dan van, want meestal wordt dat vergeten en ik vind het dan wel vervelend om te vragen naar 1,35. Maar aan de andere kant, als ik al die keren optel wordt het een heel bedragje.
Het gebeurt me regelmatig dat collega`s er bij de kassa van de kantine achterkomen dat hun chip leeg is, en ik het dan voorschiet. Ik heb intussen al heel wat soepjes, salades en broodjes betaald. Daar baal ik dan van, want meestal wordt dat vergeten en ik vind het dan wel vervelend om te vragen naar 1,35. Maar aan de andere kant, als ik al die keren optel wordt het een heel bedragje.
zaterdag 31 oktober 2009 om 14:21
herkenbaar ook wel. Vind het ook lastig om erom te vragen, omdat het geen berdagen zijn die ik enorm mis. Het is echter wel zo dat het vaker voorkomt. Even de stad in en een dvd'tje voorschieten omdat vriend portemonnee is vergeten, even gezamelijk verjaardagskadootje vooorschieten enz enz. Weet wel dat als ik erom vraag, ik het wel krijg, maar het zorgt er wel voor dat ik inmiddels niet meer aan gezamelijke kadootjes doe.
zaterdag 31 oktober 2009 om 16:02
Zo irritant als mensen niet terug betalen! Niets vervelender dan vragen om je geld.
Ik krijg nog 15 euro van mijn buurvrouw van een gezamelijk kado van anderhalf jaar geleden. Ga ik nu niet meer vragen (weet ook niet waarom ik het niet eerder heb gedaan, maar vind het nu te laat), maar mocht er ooit weer een inzameling zijn voor een kado dan zal ik wel zeggen dat ze nog een rekening bij me open heeft staan.
Zo ben ik dan wel weer
Heel lastig. En het ligt ook aan het bedrag.
Ik krijg nog 15 euro van mijn buurvrouw van een gezamelijk kado van anderhalf jaar geleden. Ga ik nu niet meer vragen (weet ook niet waarom ik het niet eerder heb gedaan, maar vind het nu te laat), maar mocht er ooit weer een inzameling zijn voor een kado dan zal ik wel zeggen dat ze nog een rekening bij me open heeft staan.
Zo ben ik dan wel weer
Heel lastig. En het ligt ook aan het bedrag.
maandag 2 november 2009 om 20:06
Ik haat het om geld te vragen. Ik ga ook liever geen, zelfs een simpele als deze, geen confrontaties aan. Ik kan me wel ontzettend druk gaan zitten maken maar kies er dan voor om me niet druk te maken enlaat het maar zitten. Lekker laf, maar een slapeloze nacht is mij geen 10 euro waard. Verder, heb je nu niks aan, ben ik wel redelijk terughoudend met geld lenen. Of eigenlijk ook niet. Ik leen alleen geld uit als ik ook bereid ben om het te geven. Hangt af van persoon en bedrag.
groetjes ...
groetjes ...
maandag 2 november 2009 om 22:15
Ik ben er veel te makkelijk in. Vorige week ook weer. Moest een afscheidskado kopen voor een collega en ging er vanuit dat iedereen zou meedoen. Mooi niet. Is dus erg duur voor mij uitgevallen. Echt balen (en stom van mezelf).
Benader het maar positief en bedenk me dat ik er dan wel heel lekker van gegeten heb (tijdens het door het bedrijf betaalde etentje). En voortaan haal ik echt alles op van tevoren en lukt dat niet koop ik voor wat ik heb.
Benader het maar positief en bedenk me dat ik er dan wel heel lekker van gegeten heb (tijdens het door het bedrijf betaalde etentje). En voortaan haal ik echt alles op van tevoren en lukt dat niet koop ik voor wat ik heb.