Geloof jij?

22-02-2013 18:56 462 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het topic over kind wat geesten zag, en ik haar topic niet wil vervuilen met gefilosofeer over geloof etc,maar het onderwerp bere-interessant vind, heb ik zelf maar een topic geopend.

Geloof jij, in God, Jezus, Allah, Aliens, leven na de dood, karma geesten of het spirituele? En waarom? (ervaringen vind ik ook mooi om te lezen)

Dat er meer is tussen hemel en aarde?

Of meerdere dingen tegelijk, kan ook natuurlijk.

Of juist helemaaal niets?

En wil je misschien vertellen (hoeft niet natuurlijk) of je met het geloof opgegroeid bent, of op latere leeftijd bekeerd bent?

Ik zal zelf maar aftrappen dan.

Ik heb (in een ver verleden) in een pinkstergemeente gezeten, en daar knaagde toch altijd al wat, dat er volgens mij niet maar een soort van waar geloof of waarheid was, ben er op latere leeftijd dan ook uitgestapt.

Nu geloof ik nog steeds dat er veel meer is dan wij kunnen waarnemen, maar ben nog steeds zoekende, ( ik noem mezelf dan ook maar een agnost).

Ik vind eigenlijk dat er in vele geloven mooie dingen zitten,(en minder mooie ook natuurlijk) en houd er niet zo van om een geloof het ware te noemen...

En oh ja ik geloof zelfs in aliens!

Paranormale ervaringen vind ik ook interessant om te lezen!
quote:Qthee schreef op 10 maart 2013 @ 01:25:

[...]

Nee, die bestaan niet.

Het is totale lulkoek en ze maken misbruik van goedgelovige figuren.

Hoe kan jij dat nou zeker weten?

Heb jij daar onderzoek naar gedaan ?

Ik ben het wel met je eens dat er vaak misbruik wordt gemaakt van goegelovige mensen, maar dat ze absoluut niet bestaan??

Dat is jouw mening en geen feit.
quote:solvej schreef op 07 maart 2013 @ 23:29:

[...]

Geeft niet hoor.

Entiteiten, ja je zou ze geesten kunnen noemen, of zielen of zoiets. Ik zag ze als kind en toen was ik er soms wel bang voor, ik had 1 donkere entiteit op mijn kamer een paar dagen. Nu zie ik ze alleen maar neutraal eigenlijk. Ze zien er voor mij uit alsof je stoom ziet, je kunt dus gewoon door ze heen kijken en het ziet er, in mijn geval, kleurloos uit.

Ik merk verder vrij weinig aan de entiteiten. Ik zie ze gewoon soms en dat is het dan. Mijn man zag er laatst ook één.

Op die manier geloof ik ook in karma, daarbij geloof ik ook nog in een vorm van reïncarnatie dat je voor je begint aan een leven je je al een voornemen maakt voor dat leven dat komen gaat, zodat je iets wilt leren/meemaken. Als je hierin succesvol bent dan hoef je dat stuk niet meer te leren in een leven daarna, omdat je dat al beheerst, dus je blijft er denk ik beschikking over houden en het maakt dat je een andere insteek kunt hebben in een volgend leven. Ook als een soort karma, want als je dus met totaal andere zaken bezig was kom je niet verder in je ontwikkeling en moet je nogmaals datzelfde gaan ontwikkelen.

Ik geloof dat Christus een zonnegeest is, die je kunt aanroepen ter versterking van je eigen zelf. Je eigen ik-kracht. Als het ware de kracht die maakt dat je ook die ontwikkeling die je je hebt voorgenomen aangaat, dat je die stappen naar groei zet.

Verdere bovennatuurlijke dingen bij mij is dat ik soms van tevoren dingen zie gebeuren en ze later daadwerkelijk gebeuren. Als het ware aan de binnenkant van mijn hoofd, in mijn voorhoofd, speelt zich dan een filmpje af waarin ik zie wat er gauw te gebeuren staat. Meestal bij nare dingen zoals overlijdens en ongelukken.

Goden/Godinnen, ja sommige paganisten geloven er in en sommige niet. Ik heb wel iets met Goden en Godinnen, maar meer als zijnde de krachten die in de natuur werken waarop je je kunt intunen (me aan kan verbinden) door bijvoorbeeld een ritueel of visualisatie.

Ik denk dat omdat de natuur, en natuurlijk de menselijke ziel, zo veelzijdig is er ook zovele godheden zijn. Voor elk wat wils zeg maar. En als je er niks mee wilt vinden die krachten of goden het ook best.

Dus als ik bijvoorbeeld meer met mijn leven wil doen, echt dingen creëren, dan kan ik Frigga aanroepen, zij is een creatieve kracht, ze spint en weeft. Dan tune ik in op de creatieve krachten die er zijn. Dit ook bij een moment dat je strijdvaardig moet zijn voor iets in je leven, dan bijvoorbeeld te Thor kracht aanroepen.

Of je dan iets in jezelf naar boven roept of daadwerkelijk een Godheid aanroept die je daarin helpt weet ik niet, maar ik merk dat die Goden als beelden heel helder fungeren om je doel en je gerichtheid beter onder woorden te brengen.

Ik heb ook wel eens gehoord of gelezen dat je je eigen ouders zou kiezen, geloof jij daar ook in?

Dat is natuurlijk best een rare gedachte als je denkt aan mishandeling en misbruik.

Maar stel dat je iets moet leren en dus terug komt op aarde, denk je dan dat dat een geheel vrije keuze is, of dat er iets van een Godheid achter zit die dat voor jou bepaald?

Geloof jij ook dat Jezus op aarde is geweest? en was hij dan goddelijk of gewoon mens?
Ik vraag dit allemaal gewoon omdat ik echt interessant vindt hoe mensen geloven, en waarom, niet dat ik jouw visie gelijk als de waarheid zie natuurljk.

Maar dat was al duidelijk he
Een medium is voor zover ik weet iemand met een gave, dus om gelijk uit te sluten dat dat niet bestaat....

Maar jij bedoelt meer de mediums die hun al dan niet echte gave gebruken om mensen geld af te troggelen Qthee?
quote:saffietje schreef op 10 maart 2013 @ 14:31:

[...]

Ik heb ook wel eens gehoord of gelezen dat je je eigen ouders zou kiezen, geloof jij daar ook in?

Dat is natuurlijk best een rare gedachte als je denkt aan mishandeling en misbruik.

Maar stel dat je iets moet leren en dus terug komt op aarde, denk je dan dat dat een geheel vrije keuze is, of dat er iets van een Godheid achter zit die dat voor jou bepaald?

Geloof jij ook dat Jezus op aarde is geweest? en was hij dan goddelijk of gewoon mens?Ik weet niet of je nu met de gigantische hoeveelheid mensen op aarde je eigen ouders kunt kiezen, maar ik denk wel dat je voor een regio kiest. Ik heb sterk het vermoeden dat ik al met mijn ouders had afgesproken bij hen geboren te worden, voor onze levens afgesproken. De connectie is heel hecht en alle opvoedkundige "foutjes" snapte ik als kind al hoe ze dat wél bedoelden, heel apart.
quote:saffietje schreef op 10 maart 2013 @ 14:34:

Ik vraag dit allemaal gewoon omdat ik echt interessant vindt hoe mensen geloven, en waarom, niet dat ik jouw visie gelijk als de waarheid zie natuurljk.

Maar dat was al duidelijk he

Dat was zeker duidelijk, ik vind het ook fijn om uit te wisselen.

Ben ook benieuwd hoe jij dingen ziet.

Ik geloof trouwens dat Christus aan de aarde is verbonden (als Zonnegeest), in meerdere regionen (in het Midden-Oosten als Jezus, in andere regionen bv als Widar in Scandinavië), zodat voor elke regio medemenselijkheid weer gaat leven en we 1 volk op aarde worden (ongeacht religie/geen religie, je kan best Moslim, Jood, Boeddhist, Humanist, Voodooïst of Atheïst zijn en de medemens waarderen en elkaar accepteren ookal zijn de anderen anders). In veel geloven is er een figuur die vrede komt brengen, die de mensen als 1 volk wil maken. Of het letterlijk heeft plaats gevonden (dus dat Jezus heeft geleefd, of Widar) dat maakt mij niet uit, het gaat er denk ik meer om dat een Zonnegeest zich verbonden heeft met de Aarde mens.
quote:solvej schreef op 11 maart 2013 @ 18:59:

[...]

Ik weet niet of je nu met de gigantische hoeveelheid mensen op aarde je eigen ouders kunt kiezen, maar ik denk wel dat je voor een regio kiest. Ik heb sterk het vermoeden dat ik al met mijn ouders had afgesproken bij hen geboren te worden, voor onze levens afgesproken. De connectie is heel hecht en alle opvoedkundige "foutjes" snapte ik als kind al hoe ze dat wél bedoelden, heel apart.

Dus jij hebt zelf wel het gevoel dat je je ouders, of eigenlijk jullie elkaar hebben uitgezocht...?

Ik heb dat een paar keer gehoord of gelezen (weet het net zeker meer)
quote:solvej schreef op 11 maart 2013 @ 19:11:

[...]

Dat was zeker duidelijk, ik vind het ook fijn om uit te wisselen.

Ben ook benieuwd hoe jij dingen ziet.

Ik geloof trouwens dat Christus aan de aarde is verbonden (als Zonnegeest), in meerdere regionen (in het Midden-Oosten als Jezus, in andere regionen bv als Widar in Scandinavië), zodat voor elke regio medemenselijkheid weer gaat leven en we 1 volk op aarde worden (ongeacht religie/geen religie, je kan best Moslim, Jood, Boeddhist, Humanist, Voodooïst of Atheïst zijn en de medemens waarderen en elkaar accepteren ookal zijn de anderen anders). In veel geloven is er een figuur die vrede komt brengen, die de mensen als 1 volk wil maken. Of het letterlijk heeft plaats gevonden (dus dat Jezus heeft geleefd, of Widar) dat maakt mij niet uit, het gaat er denk ik meer om dat een Zonnegeest zich verbonden heeft met de Aarde mens.

Tja daar ben ik nog niet uit

Ik weet niet of ik daar ooit uit kom ook.

Ik ben al heel lang geinteresseerd in het bovennatuurlijke, religies, paranormale, eigenlijk alles wat ik noem in mijn OP.

Ik vraag me dus gewoon van alles af....heb zoveel vragen waar ik zelf denk ik een antwoord op moet vinden, maar misschien ook wel nooit zal krijgen..

Ik ben al jaren over van alles en nog wat te lezen, maar ik kan mezelf niet echt in een hokje stoppen qua geloof.(hoeft denk ik ook niet)

Ik geloof zeker dat er meer is, en denk ook wel dat er een God/Goden bestaat, of iig iets van een hogere macht.

Er zijn zoveel religies, of levensbeschouwingen dat het onmogelijk is me om me overal in te verdiepen.

Ik merk wel dat ik niet tegen religies kan, die verkondigen dat hun waarheid de enige is.

En ja het zou fijn zijn als de mens elkaar zouden accepteren en respecteren, maar vooralsnog is dat meestal niet zo...

Je ziet het hier soms in het klein al op het forum, en in de wereld draaien vele oorlogen om religie helaas...

.
Ik geloof in God. Ik geloof in liefde. En ik geloof dat God liefde is.
quote:saaiemuts schreef op 12 maart 2013 @ 18:33:

Ik geloof in God. Ik geloof in liefde. En ik geloof dat God liefde is.

Dat is kort maar krachtig saaiemuts

Geloof jij op de christelijke manier? in de bijbel, Jezus als zoon van God?
Mooi Saffietje, het is ook om je visie nog open te laten en pas echt met dingen een verbinding aan te gaan als je het intens in jezelf herkent, het echt bij je past.
quote:satansadvocaat schreef op 10 maart 2013 @ 12:21:

Hoe ik religieuze mensen zie.

Hoe ik denk dat hun de wereld zien.

@satansadvocaat

Ik denk dat als alle religieuze mensen hun wereld zo zouden zien, dat er plaatsen te kort zouden zijn in inrichtngen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven