Geluk zit in de kleine dingen...

14-07-2010 19:16 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zeggen ze. Wat is geluk voor jou? Waar kun jij gelukkig van worden?

Ik lijk het even kwijt te zijn.

Misschien kunnen jullie me helpen de boel een beetje te relativeren
Tja, soms verdwijnen de "kleine gelukjes" even naar de achtergrond of heb je andere dingen aan je hoofd. Maar het komt wel weer terug hoor!

Weet je waar ik ook altijd heel blij van wordt? Iets bij de Lush bestellen. En als het dan komt en ik maak het open ruikt het hele huis er naar! En dan heerlijk in bad met zo'n luxe bruisbal en een tijdschriftje. Maar daar moet je van houden natuurlijk.
Alle ramen wijd open, de wind speelt met de wapperende witte gordijnen, frisse lucht in huis, ruisende bladeren en genieten van alle schakeringen groen in de grote bomen voor mijn raam. Dat is waar ik op dit moment van geniet.

Verder:

- 's Avonds na het eten een stuk fietsen en dan genieten van de nog warme zomerzon in een verlaten polderlandschap.

- De zon die vlak voor zonsondergang spiegelt in het water en zorgt voor prachtig dansende schaduwen op mijn plafond.

- Storm buiten, alleen leuk als ik met een pot thee en dik boek op de bank zit

- Mooie, inspirerende foto's en/of weblogs

- Dit topic, hier kan ik echt uuuuren rondbladeren...
Ik kan superblij worden van een lief woord, een lief gebaar van de mensen in mijn omgeving, maar zéker ook hier op het forum. Iemand hier zei het al, maar het is echt waar dat forummers zó lief tegen elkaar kunnen zijn!

Ik kan ook weleens blij worden van helemaal niets. Dan vóel ik me gewoon gelukkig, terwijl ik ook wel heel andere periodes ken waarin ik niet eens wil leven en niets meer leuk vind.

Ik begrijp dat het voor jou (Brighteyes80) op dit moment wel heel lastig is om ergens van te genieten. Misschien helpt het om iedere avond drie punten (al is het er maar één) op te schrijven waar je dankbaar was voor die dag. Ik ken je verder niet en ik weet niet of je dit vaker hebt gehad of dat je alles somber ziet, maar mij helpt het wel. Dus je proberen te richten op het positieve. Klinkt heel makkelijk, maar als je heel krampachtig gaat proberen gelukkig te zijn, dan lukt dat niet.

Ik vind het wel heel mooi hoeveel mensen hier schrijven en hoe klein de dingen zijn waar ze al heel blij van worden.

Jij gaat dat vast ook wel weer zien!
Het zal ook zeker te maken hebben met het feit dat ik iets te veel aan mijn hoofd heb inderdaad.

Vertrouw er dan ook maar op dat het vanzelf rustiger gaat worden en de ruimte er weer komt om die dingen wel te zien...

Gefeliciteerd trouwens, Kaetje! Hoe lang nog voor je kindje komt?

Dank voor de link, Jody.. Wat een geweldig topic inderdaad

En Annemeike, ik ga zeker beginnen met het opschrijven van die punten (geloof dat Hermes dat eerder ook al opperde).

Hoop dat het me helpt e.e.a in een ander perspectief te kunnen gaan zien.

Nogmaals dank voor de lieve reacties allemaal!
-mijn man die me spontaan een drankje komt brengen als ik tot laat in de avond achter de computer zit te ploeteren

-de tuin waarin van alles bloeit en die er supermooi bij staat

-onze kat, als hij helemaal relaxed op zijn rug ligt en ik over zijn harige buik mag aaien

-het gevoel NA (niet tijdens ) een intensieve workout in de sportschool
BrightEyes, tis natuurlijk helemaal niet raar dat je even nergens van kunt genieten als je teveel aan je hoofd hebt. Voor genieten heb je tijd nodig om iets te kunnen zien, het te kunnen opmerken en voelen. Houd het vertrouwen dat die tijd er weer aankomt en probeer niet met man en macht 'gelukkig' te zijn. Dan leg je jezelf alleen maar nóg meer op. Het gelukkige gevoel komt wel weer, ook voor jou! Enne, veel sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven