Geobserdeerd door slechte foto
vrijdag 1 januari 2016 om 17:42
Hallo iedereen! Gelukkig nieuwjaar! Net zoals velen van jullie heb ik gister nieuw jaar gevierd en daarbij zijn natuurlijk ook foto's gemaakt. Bij het terugzien van de foto ben ik enorm geschrokken. Ik herkende mezelf niet en vind mezelf er ontzettend lelijk. Het was niet een slechte moment opname maar echt afschuwelijk. De foto is gemaakt met een andermans tel dus ik kan hem niet verwijderen of voorkomen dat hij op social media terechtkomt. Ik sta er samen met mijn vriend op en velen hebben mij nooit gezien en ik weet gewoon dat mensen gaan zeggen wat heeft hij wat lelijks naast hem staan. Ik blijf ook constant naar de foto kijken om er toch iets positiefs in te zien maar echt hij is absurd. Dit is geen normaal gedrag deze onzekerheid en obsessief gedrag is niet goed. Ik weet dat ik onzeker ben en dat ik hier iets aan moet doen maar ik kan de foto niet loslaten. Heb mij zoveel moeite gedaan om er leuk uit te zien gisteravond. Help mij aub. Dit is niet gezond. Ben midden 20
vrijdag 1 januari 2016 om 17:47
Wat is er zo erg aan de foto? Ik heb een zeldzame foto van mij en mijn broertje.. Eindelijk! Maar ik lijk er serieus 25 kilo zwaarder op in mijn gezicht dan ik ben. Dus met die foto ben ik niet blij. Maar ja, mensen die mij kennen weten hoe ik er in het echt uitzie. En de mensen die mij niet kennen.. Naja wat boeien die mij nou helemaal?
Waar zit dat punt van onzekerheid? Waardoor komt dat? Vraag anders gewoon of de foto verwijderd kan worden?
Waar zit dat punt van onzekerheid? Waardoor komt dat? Vraag anders gewoon of de foto verwijderd kan worden?
vrijdag 1 januari 2016 om 17:49
Ach, ik ken iemand die ik niet echt knap vind, maar zij staat altijd wel heel leuk op foto's. Ik vind mezelf niet lelijk, maar foto's van mezelf vaak wel. De een is gewoon wat fotogenieker dan een ander. Sommige telefoons maken erg lelijke foto's (hard licht, vertekeningen). Kortom: maak je niet druk hierom.
Mind the gap
vrijdag 1 januari 2016 om 18:02
quote:Fenrir-Greyback schreef op 01 januari 2016 @ 17:47:
Doe die foto eens neerzetten hier? Anders kunnen we ons natuurlijk geen mening vormen.Eens.
Doe die foto eens neerzetten hier? Anders kunnen we ons natuurlijk geen mening vormen.Eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 1 januari 2016 om 18:04
vrijdag 1 januari 2016 om 18:12
Dat vind ik echt rot voor je. Je bent denk ik een gevoelig mens dat je er zo heftig op reageert, of je bent misschien wat gestrest? Mensen kunnen onzeker zijn over hun uiterlijk maar er geobsedeerd door raken, vaak begint dat in tijden van hoge stress. De feestdagen zijn dan wel leuk, ze zijn ook stressvol. Ruzies, het diner organiseren en alle familieleden die je ziet die je normaal niet vaak ziet. Kan echt vervelend worden, er was zelfs een vechtpartij van de week van 1 familie waar de politie hun handen vol aan had! Dus er zijn meer mensen gestrest en dan maak je sneller ruzie ed.
Maar het zou zonde zijn als je dat nu veel invloed laat hebben. Die foto, is een gevolg van al die stress. Ik zie er ook lelijker uit als ik heel gestrest en moe ben. Onder die mooie outfit en die perfecte make-up, zit iemand die zich helemaal niet prettig voelt, en dat zie je. Niks van aantrekken! Gebeurt ons allemaal wel eens, echt waar. Dat iedereen hem heeft gezien, nou en? Ze zien een kwetsbaar mens, de foto maakt je kwetsbaar, en dat mag gewoon hoor. Je mag gewoon steken laten vallen in het leven. Anderen zijn er om je te steunen, niet om je te veroordelen. En als ze dat wel doen, niet naar luisteren.
Leg die foto naast je neer joh, echt zonde om er veel energie in te steken. Streep maar af op je bucketlist: 1 keer goed voor schut staan in mijn leven. Lach om jezelf, je bent een mooi mens en anderen zijn vast dol op je. Die zien jou gewoon, en weten heus wel hoe je eruit ziet.
Maar het zou zonde zijn als je dat nu veel invloed laat hebben. Die foto, is een gevolg van al die stress. Ik zie er ook lelijker uit als ik heel gestrest en moe ben. Onder die mooie outfit en die perfecte make-up, zit iemand die zich helemaal niet prettig voelt, en dat zie je. Niks van aantrekken! Gebeurt ons allemaal wel eens, echt waar. Dat iedereen hem heeft gezien, nou en? Ze zien een kwetsbaar mens, de foto maakt je kwetsbaar, en dat mag gewoon hoor. Je mag gewoon steken laten vallen in het leven. Anderen zijn er om je te steunen, niet om je te veroordelen. En als ze dat wel doen, niet naar luisteren.
Leg die foto naast je neer joh, echt zonde om er veel energie in te steken. Streep maar af op je bucketlist: 1 keer goed voor schut staan in mijn leven. Lach om jezelf, je bent een mooi mens en anderen zijn vast dol op je. Die zien jou gewoon, en weten heus wel hoe je eruit ziet.
vrijdag 1 januari 2016 om 18:56
Tja, nu is het natuurlijk wel een dikke meevaller als mensen je op die foto hebben gezien en daarna pas in het echt. Dan reageren ze waarschijnlijk op een hele positieve manier. Als je er echt fantastisch op had gestaan kan je misschien reacties krijgen van Oh, ben jij dat meisje van die foto? !?
Maar even serieus, laat t gaaaaan! Je bent waarschijnlijk wat gevoeliger door slaapgebrek en kater.
Maar even serieus, laat t gaaaaan! Je bent waarschijnlijk wat gevoeliger door slaapgebrek en kater.