Gespaarde geld vakantie gestolen :(

28-05-2016 03:09 326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi nachtbrakers (of alvast goedemorgen),

Gisteravond toen ik op de bank zat, dacht ik gerommel aan mijn voordeur te horen. Ineens hoorde ik de deur open gaan en stond ik oog in oog met een man van een jaar of 21/22. Hij zei dat hij iets kwam bezorgen bij mijn bovenburen, maar dat er niet werd opengedaan. Zonder pardon liep hij naar boven (via mijn etage kan je bij mijn bovenbuurmeisje komen).

Ik durfde hem, vanwege zijn langere postuur, de situatie en omdat ik alleen thuis was, niet tegen te houden en weg je proberen te jagen. Binnen no time was hij weer beneden. 'Ik ben de cokedealer' vertelde hij zonder blikken en blozen. Hij nam plaats op de stoel in mijn woonkamer en vroeg wie ik was. en nog wat onnozele dingen. Uiteindelijk stond ik op en hij ook. Hij kwam gevoelsmatig te dichtbij en om hem 'af te leiden' vroeg ik 'wilt u wat drinken?'

Hij zei dat hij wel wat wilde en ik was blij dat ik even weg kon lopen. Hij volgde mij meteen. Hij dronk zijn water voor de helft op en vroeg nog of ik hem een knuffel wilde geven (de brutaliteit!), dus ik 'ik ben niet zo van het knuffelen, maar een hand is prima.'

De man is toen gewoon vertrokken en heeft mij dan ook niets aangedaan. Natuurlijk heb ik uiteindelijk de politie gebeld en ze vonden het wel zaak dat er even iemand langs zou komen.

Ondertussen belde ik mijn huisgenoot (die natuurlijk zo snel mogelijk naar huis wilde komen, ze was zich doodgeschrokken) en rende ik naar haar etage om te kijken of haar laptop er nog lag, of dat er iets te zien was. Dit was op het eerste oog niet zo.

Uiteindelijk kwamen er twee agenten en heb ik een verklaring afgelegd. Ze hebben uiteindelijk het glas waar de man uit heeft gedronken meegenomen voor eventuele vingerafdrukken.

Het was een nare ervaring en ik dacht dat het met een sisser was afgelopen, maar deze avond zag ik tot mijn schrik dat er 400 of 450 uit een envelopje was gehaald. Dit was al het geld wat ik had gespaard voor een reis naar Azie (tickets hadden we al).

Omdat mijn inboedelverzekering niets dekt als er geen sprake is van zichtbare inbraaksporen bij de deur, kan ik sowieso fluiten naar mijn gespaarde geld.

Het probleem is dat het mij absoluut niet gaat lukken om in 2,5 maanden tijd minstens 1000 euro opzij te gaan leggen. Ik kan elke maand maar een beetje opzij zetten en aangezien mijn wasmachine ook al ernstige kuren begint te vertonen, staat er ook nog een grote uitgave op de planning.

Ik wil altijd een buffer hebben voor onvoorziene zaken en ik kan dus niet mijn spaarrekening volledig gaan plunderen. Wel een beetje, maar ik wil geen onverstandige dingen doen, omdat ik zo nodig op vakantie wil.

Hoewel ik hoop een oplossing te bedenken, zit het er misschien wel in dat ik de reis niet ga kunnen bekostigen. Dat is natuurlijk superjammer, maar wat ik het allerergste vind is dat ik met mijn beste vriendin ga en ik haar dus enorm ga teleurstellen. Ze is 6 dagen in de week zoet met school/werk en heeft bijna geen vrije tijd en kijkt natuurlijk enorm uit naar de vakantie.

Ik voel mij er zo verschrikkelijk naar om. Ze logeert vandaag bij mij en weet nog niet dat er een kans is dat ik de reis noodgedwongen moet cancelen. Ik kan er maar niet van slapen en ben klaarwakker.

Ik heb wel een annuleringsverzekering, misschien kan ik het volledige bedrag of een groot deel van de tickets nog terugkrijgen? Ga het morgen allemaal uitzoeken.

Sorry, ik wil gewoon even mijn hart luchten.
test
Dat 'sparen voor' ook. 'Berlijn' was zeker te lastig om te onthouden???
quote:fietsie schreef op 28 mei 2016 @ 09:48:

[...]

Tja, dat doe ik ook altijd, enveloppen hergebruiken, ze zijn anders zo duur! Op de enveloppe waar ik altijd het geld in doe wat ik voor mijn verjaardag krijg staat: Hartelijk gefeliciteerd met je 27e verjaardag.

Enveloppen, zó 1999.
Ernstige schade betekent hersenletsel vermoed ik ..
quote:mienbillekesjeuken schreef op 28 mei 2016 @ 09:56:

[...]

Enveloppen, zó 1999.Nee, toen werd ik 32, die envelop was nog ouder.
de tussenstop was in berlijn......daar moet je extra voor betalen.......er zaten dan ook 400 duitse marken in
TO je verhaal is inderdaad wat gek, maar als het nou wel waar is: voor een euro of 50 kun je vaak via marktplaats wel een 2e hands wasmachine scoren en de rest van het geld kun je misschien ergens lenen? Is toch doodzonde als je niet naar Azie kan alleen omdat er 400 euro is gestolen.

Anders kun je misschien aan je huisgenoot vragen of zij de kosten van een nieuwe wasmachine op zich wil nemen, en dat jij dat later tergbetaalt. Zit je wel even een paar maanden in de schulden, maar als je zo goed spaart is dat zo opgelost.
quote:sanne75 schreef op 28 mei 2016 @ 09:48:

ik geloof je wel hoor....

ik wilde net 200 euro storten bij het postkantoor.

wilde eerst een oud vrouwtje helpen oversteken, maar die blijkt me nu gerold te hebben,

misschien kunnen jullie me bijstaan om die 200 op te hoesten, zodat ik het naar t o kan storten???Niet te vertrouwen die oude vrouwtjes. Heb je goed naar haar gekeken? Zodat je een signalement hebt? Of had ze een helm op?
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:shifty schreef op 28 mei 2016 @ 10:00:

Ernstige schade betekent hersenletsel vermoed ik ..Dat is niks om mee te spotten
.
anoniem_156987 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 23:22
99.51% gewijzigd
Waarom bewaar je zoveel geld dan ook thuis?
quote:wyandotje schreef op 28 mei 2016 @ 10:16:

[...]

Dat is niks om mee te spottenSorry .. Ernstig hersenletsel bedoelde ik
quote:Woldertje schreef op 28 mei 2016 @ 10:20:

Waarom bewaar je zoveel geld dan ook thuis?Ik snap dat ook niet. Vooral: wat moet je met die euro's in Azië? Ik pin altijd gewoon daar. Ga toch niet met tigduizend baht over straat ofzo, wekenlang?
quote:-NeverGiveUp- schreef op 28 mei 2016 @ 09:31:

Je zou het zelf maar eens meemaken dat er opeens een vreemde in je huis staat, LUL alsjeblieft niet dat je dan een mes of pan gaat halen in de keuken want dat slaat nergens op!!!!! Wat als ie dan opeens een geweer trekt? Iedereen bij zn vol verstand (en dat is ook wat de politie zegt) zal zeggen blijf kalm en werk mee zodat ie zsm weg gaat.

Als hij aan mij had gevraagd geef me je laptop zou ik zeggen hier heb je 'm. Doei. Je leven is je meer waard dan geld of spullen en je weet gewoon niet wat zoiemand van plan is!

Ok, stel dat jij TO was, en je wilt dus meewerken. Zou jij hem dan alleen laten in een kamer waar je een envelop met geld hebt liggen en andere waardevolle spullen?

Stel dat je die inbreker was, en je ziet dat er iemand thuis is, zou je dan je helm afzetten?
Ik kan er natuurlijk ook weinig aan doen dat de inbreker niet bepaald bedreven in zijn vak was
test
quote:ErnstigeSchade schreef op 28 mei 2016 @ 09:41:

Geld lenen heb ik letterlijk nog nooit in mijn hele leven gedaan en daar zou ik mij heel erg bezwaard bij voelen.

Ik ben nu bezig alles op een rijtje aan het zetten en het volgende is het plan:

1) Ik heb al een paar extra dagen dat ik kan werken. Heb aangegeven dat ik letterlijk elk uurtje wil werken. Maakt niet uit of dit 's avonds of in het weekend is.

2) Ik verdien wat extra geld met Roamler en smartspotter. Besefte me net dat daar inmiddels (in totaal) ook al iets van 120 euro opstaat. Alle kleine beetjes helpen.

3) Ik kan wellicht wat thuiswerk doen voor de zaak van de vriendin waarmee ik op vakantie ga.

Nevergiveup en Filosoofjes, ik stel jullie reactie ontzettend op prijs. Op dat moment bleef ik kalm en was mijn doel hem het huis uit te krijgen, zonder dat hij mij iets zou aandoen. Of dat met spullen/geld of wat dan ook was, was voor mij op dat moment niet belangrijk.

Je bent gastouder toch? Hoe wat en waar geef je dan aan dat je extra wilt werken? Je praat alsof je ergens in dienst bent en daar uren maakt, maar de ouders betalen jou rechtstreeks en soms contant?

Oh de vriendin waarmee je gaat heeft een eigen zaak? Draait die zaak een beetje? Denk je niet dat zij jou dan liever geld leent dan dat ze de vakantie afblaast?

Je praat jezelf steeds verder vast...
quote:ErnstigeSchade schreef op 28 mei 2016 @ 10:23:

Ik kan er natuurlijk ook weinig aan doen dat de inbreker niet bepaald bedreven in zijn vak was Hihi nou....wat een suffie he!
Ik praat mezelf niet vast. Ik wil het je met liefde uitleggen, maar niet alvorens je mij op een beleefde manier benadert.
test
Ik zie niets dan beleefdheid hoor, wat is jouw definitie van beleefdheid?
quote:charlottew88 schreef op 28 mei 2016 @ 10:09:

[...]

Niet te vertrouwen die oude vrouwtjes. Heb je goed naar haar gekeken? Zodat je een signalement hebt? Of had ze een helm op?
Pikkie, ik denk dat je de alvorens verkeerd doet.
quote:ErnstigeSchade schreef op 28 mei 2016 @ 10:27:

Ik praat mezelf niet vast. Ik wil het je met liefde uitleggen, maar niet alvorens je mij op een beleefde manier benadert.

Ik stel een hele berg vragen in 2 posts, en jij reageert alleen op die ene alinea waar geen vraagteken in staat...

Heb je mij onbeleefd zien posten trouwens? Doe ik echt zeer zelden.
Neem contact op met je inboedelverzekeraar.

Juist omdat er aangifte gedaan is heb je een kans dat het vergoed wordt.
Niet geschoten is altijd mis
'Je praat jezelf steeds vast'

Het lijkt wel een kruisverhoor. Echt geen zin in.
test
Loepen dames, loepen!

Dan zie je... een forumster die al weer een tijdje meepraat in topics, en eigenlijk nooit rare dramaverhalen heeft opgehangen.

Het is een raar verhaal. Zo raar, dat ik geneigd ben om het te geloven. Je kun overvallen worden door een situatie, en in je schrik, paniek of verbazing dingen doen of zeggen, die achteraf onlogisch lijken.

Blijkbaar heeft TO het niet heel slecht gedaan, want de inbreker/insluiper is zonder geweld weer weggegaan.

TO, het is heel naar dat je je geld kwijt bent. Neem contact op met je inboedelverzekeraar en probeer of zij uitkeren. Zo niet: schouders eronder en doorgaan. Het zal toch niet zo zijn dat zo'n vent ervoor zorgt dat jouw vakantie niet doorgaat!

Je hebt het zelf al over extra werken. Leen desnoods wat geld van vrienden of familie. Kan je reisgenoot je niet wat voorschieten?

Is er de mogelijkheid om de reis wat uit te stellen, zodat je eerst weer wat kunt sparen?

450 euro is een flink bedrag om zomaar even kwijt te raken. Maar in mijn ogen is het ook weer niet een onverantwoord bedrag om te lenen.

Over een paar jaar (of eerder, afhankelijk van hoe snel je spaart of afbetaalt) heb je van dit geld geen pijn meer. De ervaring van zo'n reis gaat je hele leven mee.

(Dit is zeker geen pleidooi om altijd met geleend geld op vakantie te gaan! Dit is een uitzondering.)

Sterkte!
Ik moet helemaal niks!
Nicky echt, zo fijn jouw reactie! Thanks.

Ik ben opzich zo ver dat ik denk dat het financieel gezien goed gaat komen. Beide gezinnen zeiden dat ze me wel wat extra nodig hebben en reageerden onwijs lief. Bof echt met hen <3

Ook mijn moeder net even gesproken. Zij zei dat ik me echt absoluut geen zorgen hoef te maken en best wel wat extra kan werken, maar als ik tekort kom 'natuurlijk' wat kan lenen en dat dan maandelijks kan terugstorten. Ik weet ook wel dat mijn ouders zo zijn eigenlijk, vind het alleen moeilijk aan te nemen.

Maar goed, heb nergens schulden, een baan waar alles goed gaat en dus de mogelijkheid om mijn moeder redelijk snel terug te betalen

Heb trouwens onwijs veel zin in mijn reis naar Thailand. Is de eerste echt verre reis die ik ga maken!!
test

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven