Gespaarde geld vakantie gestolen :(

28-05-2016 03:09 326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi nachtbrakers (of alvast goedemorgen),

Gisteravond toen ik op de bank zat, dacht ik gerommel aan mijn voordeur te horen. Ineens hoorde ik de deur open gaan en stond ik oog in oog met een man van een jaar of 21/22. Hij zei dat hij iets kwam bezorgen bij mijn bovenburen, maar dat er niet werd opengedaan. Zonder pardon liep hij naar boven (via mijn etage kan je bij mijn bovenbuurmeisje komen).

Ik durfde hem, vanwege zijn langere postuur, de situatie en omdat ik alleen thuis was, niet tegen te houden en weg je proberen te jagen. Binnen no time was hij weer beneden. 'Ik ben de cokedealer' vertelde hij zonder blikken en blozen. Hij nam plaats op de stoel in mijn woonkamer en vroeg wie ik was. en nog wat onnozele dingen. Uiteindelijk stond ik op en hij ook. Hij kwam gevoelsmatig te dichtbij en om hem 'af te leiden' vroeg ik 'wilt u wat drinken?'

Hij zei dat hij wel wat wilde en ik was blij dat ik even weg kon lopen. Hij volgde mij meteen. Hij dronk zijn water voor de helft op en vroeg nog of ik hem een knuffel wilde geven (de brutaliteit!), dus ik 'ik ben niet zo van het knuffelen, maar een hand is prima.'

De man is toen gewoon vertrokken en heeft mij dan ook niets aangedaan. Natuurlijk heb ik uiteindelijk de politie gebeld en ze vonden het wel zaak dat er even iemand langs zou komen.

Ondertussen belde ik mijn huisgenoot (die natuurlijk zo snel mogelijk naar huis wilde komen, ze was zich doodgeschrokken) en rende ik naar haar etage om te kijken of haar laptop er nog lag, of dat er iets te zien was. Dit was op het eerste oog niet zo.

Uiteindelijk kwamen er twee agenten en heb ik een verklaring afgelegd. Ze hebben uiteindelijk het glas waar de man uit heeft gedronken meegenomen voor eventuele vingerafdrukken.

Het was een nare ervaring en ik dacht dat het met een sisser was afgelopen, maar deze avond zag ik tot mijn schrik dat er 400 of 450 uit een envelopje was gehaald. Dit was al het geld wat ik had gespaard voor een reis naar Azie (tickets hadden we al).

Omdat mijn inboedelverzekering niets dekt als er geen sprake is van zichtbare inbraaksporen bij de deur, kan ik sowieso fluiten naar mijn gespaarde geld.

Het probleem is dat het mij absoluut niet gaat lukken om in 2,5 maanden tijd minstens 1000 euro opzij te gaan leggen. Ik kan elke maand maar een beetje opzij zetten en aangezien mijn wasmachine ook al ernstige kuren begint te vertonen, staat er ook nog een grote uitgave op de planning.

Ik wil altijd een buffer hebben voor onvoorziene zaken en ik kan dus niet mijn spaarrekening volledig gaan plunderen. Wel een beetje, maar ik wil geen onverstandige dingen doen, omdat ik zo nodig op vakantie wil.

Hoewel ik hoop een oplossing te bedenken, zit het er misschien wel in dat ik de reis niet ga kunnen bekostigen. Dat is natuurlijk superjammer, maar wat ik het allerergste vind is dat ik met mijn beste vriendin ga en ik haar dus enorm ga teleurstellen. Ze is 6 dagen in de week zoet met school/werk en heeft bijna geen vrije tijd en kijkt natuurlijk enorm uit naar de vakantie.

Ik voel mij er zo verschrikkelijk naar om. Ze logeert vandaag bij mij en weet nog niet dat er een kans is dat ik de reis noodgedwongen moet cancelen. Ik kan er maar niet van slapen en ben klaarwakker.

Ik heb wel een annuleringsverzekering, misschien kan ik het volledige bedrag of een groot deel van de tickets nog terugkrijgen? Ga het morgen allemaal uitzoeken.

Sorry, ik wil gewoon even mijn hart luchten.
test
quote:dolfje schreef op 28 mei 2016 @ 09:12:

[...]

Geef het tijd, ik heb niet binnen 5 minuten een sponsorloop georganiseerd *trekt gympen aan*
quote:ErnstigeSchade schreef op 28 mei 2016 @ 09:14:

Achteraf had ik idd 112 moeten bellen toen de man naar boven liep. Ik was echter bang dat hij zo weer beneden was. Ik wist even niet wat mij overkwam.

De twee agenten gaven aan dat ik juist heb gehandeld door (van buiten) kalm te blijven en mee te werken. Het belangrijkste op dat moment was om er zelf zonder kleerscheuren vanaf te komen. Bezittingen en geld zijn dan van ondergeschikt belang.

Neemt niet weg dat het oerdom is dat ik de envelop op tafel had liggen. Had er die dag wat uitgepakt en hem met mijn slordige hoofd niet teruggelegd in de lade waar ik hem bewaar.

Ik wil jullie vragen om, mochten er onduidelijkheden zijn, dit gewoon aan mij te vragen. Mijn verhaal is niet duidelijk geweest voor velen en het is, dat snap ik ook wel, een merkwaardig verhaal.

Het heeft alleen wel echt plaatsgevonden en ik vond een hoop reacties zó onaardig/respectloos en dat viel verkeerd.

Sorry voor mijn eveneens wat ongesteld-bitcherige reactie naar ee. Aantal Viva-leden

Ik was in de veronderstelling dat ik gewoon mijn verhaal kwijt kon tijdens een paniek-moment gisteren, zonder dergelijke reacties te krijgen.Gisteren of toch eergisteren?
Vertraging op de paniek. Het kan.
Gisternacht noemde ik het gisteren. Officieel was het dus al de volgende dag. Eergisteren dus.
test
Waarom ben je hem niet gauw gesmeerd toen hij boven was? En dan buiten onze vrienden in het blauw bellen?
Oh, reverse psychology nu.
quote:sandra1905 schreef op 28 mei 2016 @ 09:16:

Vertraging op de paniek. Het kan.Paniek kan terug komen om ongeveer dezelfde tijd als het trauma gebeurde natuurlijk. Dat je dan denkt; 'gisteren om deze tijd......'
Hoe zag hij eruit?
Ik ben ook echt onwijs kwaad op mezelf dat ik bepaalde dingen niet heb gedaan. Ik was dan wel kalm gebleven, maar had verdorie de gok moeten nemen en naar buiten moeten rennen.
test
Hoeveel geld had je zelf uit de envelop gehaald? toevallig 400 euro?
geneet van 't laeve
Wyandotje: het was een ietwat lange en brede man met een op het oog Marokkaans uiterlijk. Hij zag er goed verzorgd uit en kwam binnen met zijn scooterhelm nog op het hoofd.
test
quote:ErnstigeSchade schreef op 28 mei 2016 @ 09:21:

Wyandotje: het was een ietwat lange en brede man met een op het oog Marokkaans uiterlijk. Hij zag er goed verzorgd uit en kwam binnen met zijn scooterhelm nog op het hoofd.Met het vizier dicht? Marokkanen en coke is wel ongebruikelijk
Met zijn helm nog op, maar toch zag je meteen dat hij een jaar of 21/22 was?

Knap hoor.
Hi TO,

Wat vervelend! Je hebt eigenlijk best goed gehandeld:

je hebt gezorgd dat hij wegging

je hebt gezorgd dat een zeer onveilige situatie zonder fysieke schade is afgehandeld

je bent kalm gebleven

je hebt je bovenbuurmeisje gebeld en gecheckt of er niets was verdwenen

je hebt vervolgens de politie gebeld

Natuurlijk denk jij en anderen dat je dit anders had moeten doen, maar je hebt gedaan wat je hebt gedaan met als resultaat bovenstaand lijstje. Er is alleen maar 400 e. verdwenen, enorm vervelend!

Ik zou proberen met de verklaring van de politie je verzekering in te lichten, er is geld verdwenen en dat heeft deze rotzak gestolen. Ik zou je vakantie gewoon door laten gaan, dan maar geen nieuwe wasmachine. Je hebt nl. een baan en hier kom je wel weer bovenop.

Sterkte!
filosofie appel
Heeft hij die helm de hele tijd opgehouden?

Hoe zat het dan met dat glaasje water?
quote:stellar schreef op 28 mei 2016 @ 09:08:

Dat mensen serieus denken dat dit waargebeurd is.....

Ach, nouja, heb wel gekkere dingen gehoord. Ik kan me heel goed voorstellen dat een betrapte inbreker een verhaal probeert op te hangen om te verdoezelen dat 'ie komt inbreken. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je door de schrik en adrenaline heel anders reageert dan zou 'moeten'. Dat jouw instinct zegt: de-escaleer de situatie, doe niks om deze crimineel boos te maken, vind ik dus ook niet onwaarschijnlijk.

Waar het bij mij misgaat is de rest van het verhaal. Een inbreker die helemaal de moeite neemt naar boven te lopen, maar daar niks jat en vervolgens niet alleen een envelop met geld op een andere verdieping meteen weet te vinden (helderziend, ik zeg het je), maar die ook nog eens onder toeziend oog van TO deels weet te legen. 't Is niet alleen een inbreker, maar ook nog eens een hele goede goochelaar, dus.

Maar even doen alsof het wel waar is: TO, ik denk dat je noch het gestolen geld, noch de kosten voor je vliegticket terug gaat zien. Slimste is dus om zo snel mogelijk het geld bij elkaar te gaan verdienen. Studeer je nog en kan je extra lenen bij de duo? Zo niet: neem alle baantjes aan die je kan krijgen in de avonduren en weekenden. Werk 15/20 uur per week bij tegen minimumloon en je hebt binnen een maand je geld terugverdiend. Eventueel kan je kijken of je nog dingen van waarde hebt die je kan verkopen om wat extra inkomsten te genereren. Zuur? Ja, vast, maar het is maar voor even en je weet in ieder geval wel waar je het voor doet.
Nogmaals het verzoek om op een wat vriendelijkere toon te reageren. Vind dit niet prettig.

Hij had het vizier niet dicht en deed zijn helm af. Had verder geen handschoenen aan trouwens.
test
quote:Dymphnatam schreef op 28 mei 2016 @ 09:26:

Hoe zat het dan met dat glaasje water?Scherp!
TO, wat wil je nu eigenlijk met het topic als het je niet om geld krijgen gaat?
Kom op niet zo kinderachtig. we doen wel een inzameling ofzo. ik heb nog een kist aardappelen over
Met 450 ga je het niet redden hoor, 1000 euro wordt ook krap denk ik als je daar je hotels, vervoer, eten, excursies en wellicht souvenirs van moet kopen. Als je hotels en vervoer ook al zijn betaald moet het wel lukken maar zou zelf zorgen voor wat meer buffer. Op vakantie is het verstandig om wat geld achter de hand te houden voor nood zodat als er iets gebeurd je net meteen hoeft te stressen over geld.
quote:ErnstigeSchade schreef op 28 mei 2016 @ 09:26:

Nogmaals het verzoek om op een wat vriendelijkere toon te reageren. Vind dit niet prettig.

Hij had het vizier niet dicht en deed zijn helm af. Had verder geen handschoenen aan trouwens.Dus je hebt zijn gezicht goed kunnen zien? Heel apart dit. En wat een domme inbreker, je kop laten zien, vingerafdruk en dna achterlaten.
quote:Dymphnatam schreef op 28 mei 2016 @ 09:26:

Hoe zat het dan met dat glaasje water?Rietje, duh!
The-dowager: Hij heeft idd niets meegenomen bij mijn huisgenoot. Althans, vooralsnog lijkt zij gespaard te zijn. Er lag daar open en bloot een recent aangeschafte laptop en een erg duur horloge. Op mijn etage lag de envelop waaruit hij heeft gestolen. Hierop stond de tekst: 'sparen voor Berlijn.'

Ik weet echt niet wanneer hij dit eruit heeft gepikt. Het ging ook allemaal zo ontzettend snel.
test
quote:S-Meds schreef op 28 mei 2016 @ 09:29:

Kom op niet zo kinderachtig. we doen wel een inzameling ofzo. ik heb nog een kist aardappelen overIk heb twee kilo doperwten over. Wel zelf doppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven