Gespaarde geld vakantie gestolen :(

28-05-2016 03:09 326 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi nachtbrakers (of alvast goedemorgen),

Gisteravond toen ik op de bank zat, dacht ik gerommel aan mijn voordeur te horen. Ineens hoorde ik de deur open gaan en stond ik oog in oog met een man van een jaar of 21/22. Hij zei dat hij iets kwam bezorgen bij mijn bovenburen, maar dat er niet werd opengedaan. Zonder pardon liep hij naar boven (via mijn etage kan je bij mijn bovenbuurmeisje komen).

Ik durfde hem, vanwege zijn langere postuur, de situatie en omdat ik alleen thuis was, niet tegen te houden en weg je proberen te jagen. Binnen no time was hij weer beneden. 'Ik ben de cokedealer' vertelde hij zonder blikken en blozen. Hij nam plaats op de stoel in mijn woonkamer en vroeg wie ik was. en nog wat onnozele dingen. Uiteindelijk stond ik op en hij ook. Hij kwam gevoelsmatig te dichtbij en om hem 'af te leiden' vroeg ik 'wilt u wat drinken?'

Hij zei dat hij wel wat wilde en ik was blij dat ik even weg kon lopen. Hij volgde mij meteen. Hij dronk zijn water voor de helft op en vroeg nog of ik hem een knuffel wilde geven (de brutaliteit!), dus ik 'ik ben niet zo van het knuffelen, maar een hand is prima.'

De man is toen gewoon vertrokken en heeft mij dan ook niets aangedaan. Natuurlijk heb ik uiteindelijk de politie gebeld en ze vonden het wel zaak dat er even iemand langs zou komen.

Ondertussen belde ik mijn huisgenoot (die natuurlijk zo snel mogelijk naar huis wilde komen, ze was zich doodgeschrokken) en rende ik naar haar etage om te kijken of haar laptop er nog lag, of dat er iets te zien was. Dit was op het eerste oog niet zo.

Uiteindelijk kwamen er twee agenten en heb ik een verklaring afgelegd. Ze hebben uiteindelijk het glas waar de man uit heeft gedronken meegenomen voor eventuele vingerafdrukken.

Het was een nare ervaring en ik dacht dat het met een sisser was afgelopen, maar deze avond zag ik tot mijn schrik dat er 400 of 450 uit een envelopje was gehaald. Dit was al het geld wat ik had gespaard voor een reis naar Azie (tickets hadden we al).

Omdat mijn inboedelverzekering niets dekt als er geen sprake is van zichtbare inbraaksporen bij de deur, kan ik sowieso fluiten naar mijn gespaarde geld.

Het probleem is dat het mij absoluut niet gaat lukken om in 2,5 maanden tijd minstens 1000 euro opzij te gaan leggen. Ik kan elke maand maar een beetje opzij zetten en aangezien mijn wasmachine ook al ernstige kuren begint te vertonen, staat er ook nog een grote uitgave op de planning.

Ik wil altijd een buffer hebben voor onvoorziene zaken en ik kan dus niet mijn spaarrekening volledig gaan plunderen. Wel een beetje, maar ik wil geen onverstandige dingen doen, omdat ik zo nodig op vakantie wil.

Hoewel ik hoop een oplossing te bedenken, zit het er misschien wel in dat ik de reis niet ga kunnen bekostigen. Dat is natuurlijk superjammer, maar wat ik het allerergste vind is dat ik met mijn beste vriendin ga en ik haar dus enorm ga teleurstellen. Ze is 6 dagen in de week zoet met school/werk en heeft bijna geen vrije tijd en kijkt natuurlijk enorm uit naar de vakantie.

Ik voel mij er zo verschrikkelijk naar om. Ze logeert vandaag bij mij en weet nog niet dat er een kans is dat ik de reis noodgedwongen moet cancelen. Ik kan er maar niet van slapen en ben klaarwakker.

Ik heb wel een annuleringsverzekering, misschien kan ik het volledige bedrag of een groot deel van de tickets nog terugkrijgen? Ga het morgen allemaal uitzoeken.

Sorry, ik wil gewoon even mijn hart luchten.
test

Je cokesnuivende bovenbuuf heeft je geld uit de enveloppe gestolen.
quote:SpringDing schreef op 28 mei 2016 @ 07:53:

[...]

Doe normaal zeg!!

Nou inderdaad.

Of mag ik dan ook een oproepje doen? Ik kan ook niet op vakantie. Met 400 euro kom ik ook een heel end hoor.
quote:Goede-Fee schreef op 28 mei 2016 @ 07:58:

[...]

Nou inderdaad.

Of mag ik dan ook een oproepje doen? Ik kan ook niet op vakantie. Met 400 euro kom ik ook een heel end hoor.
Raar verhaal, maar goed. Als het echt zo gegaan is zal je flink geschrokken zijn. Ik snap alleen niet waar hij zo snel de wijsheid vandaan had over waar jouw geld lag terwijl jij blijkbaar steeds in zijn buurt was. Buiten dat, ik heb veel verhalen gehoord over inbrekers. Ofwel ze denken een leeg huis binnen te komen en voelen zich betrapt door aanwezigheid van iemand en hebben dan vaak niet de tegenwoordigheid van geest om zo snel een babbel truc te verzinnen. Adrenaline zit bij inbrekers ook hoog. Ofwel ze verzinnen een babbeltruc maar bellen dan aan. Maar misschien is dit een zeer rustige fulltime ervaren inbreker. En je kan het nog steeds indienen bij je inboedelverzekering. Braakschade is achterhaald. Veel inbrekers flipperen met pas of vissen (hengelen) om binnen te komen dus is er bijna nooit meer sprake van schade. In mijn geval, geen schade, zelfs vermoeden van inbraak van sleutel van de aannemer, dit was ook bekend bij de verzekeraar, en toch vergoed gekregen.
Ik heb de situatie niet goed voor ogen geloof ik.

Hebben jullie een gezamelijke voordeur? Is jouw appartement een etage beneden die van de bovenbuurvrouw? Je beschrijft dat hij eigenlijk de hele tijd bij je in de buurt was in jouw appartement. Hoe heeft hij dan geld uit een envelop kunnen pakken?

Heb je misschien spullen die je kunt verkopen om aan die 400 euro te komen? Kunnen je ouders eventueel lenen of die vriendin waarmee je gaat? Je kunt het later immers terug betalen.

Het zou zonde zijn om het geld voor een al betaald duur ticket ook nog kwijt te raken. Als je wel wat spaargeld hebt zou ik dat nu gebruiken en daarna dan bij gaan sparen. Wassen kun je eventueel tijdelijk anders oplossen als je machine het wel begeeft.
quote:Goede-Fee schreef op 28 mei 2016 @ 07:58:

[...]

Nou inderdaad.

Ah kom op, zo makkelijk gaat dat niet.

Verzin op z'n minst een spannend/zielig verhaal
Waarom ga je in godsnaam naar Azië als je een buffer hebt van maar €250??

Ga een cursus doen bij het Nibud ofzo.
quote:mindy1234 schreef op 28 mei 2016 @ 07:58:

Raar verhaal, maar goed. Als het echt zo gegaan is zal je flink geschrokken zijn. Ik snap alleen niet waar hij zo snel de wijsheid vandaan had over waar jouw geld lag terwijl jij blijkbaar steeds in zijn buurt was. Buiten dat, ik heb veel verhalen gehoord over inbrekers. Ofwel ze denken een leeg huis binnen te komen en voelen zich betrapt door aanwezigheid van iemand en hebben dan echt niet de tegenwoordigheid van geest om zo snel een babbel truc te verzinnen. Adrenaline zit bij inbrekers ook hoog. Ofwel ze verzinnen een babbeltruc maar bellen dan aan. Maar misschien is dit een zeer rustige fulltime ervaren inbreker. En je kan het nog steeds indienen bij je inboedelverzekering. Braakschade is achterhaald. Veel inbrekers flipperen met pas of vissen (hengelen) om binnen te komen dus is er bijna nooit meer sprake van schade. In mijn geval, geen schade, zelfs vermoeden van inbraak van sleutel van de aannemer, dit was ook bekend bij de verzekeraar, en toch vergoed gekregen.Cash krijg je niet vergoed, zie maar eens te bewijzen dat je 400 of 450 (waarom weet je het bedrag niet?) in een envelopje had liggen. Onzin
Heeft hij de deur geflipperd met een pasje? Wanneer een deur niet in slot is gedraaid dan steekje een pasje tussen de deur en de spong en flipper je zo de deur open. Wanneer je afspreekt dat iedereen steeds de deur op slot draait wanneer hij weg gaat dan kun je dat voorkomen. Is er bij de buur ook iets gestolen?

Hoe gaan jullie voorkomen dat dat nog eens gebeurd?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ook cash krijg je vergoed. Misschien verschilt het per verzekeraar, maar de spaarpot van mijn bovenburen was weg (veel muntgeld gespaard door de jaren heen) en dat hebben ze gewoon vergoed gekregen. In de polis staat vaak een maximaal bedrag
quote:stellar schreef op 28 mei 2016 @ 07:59:

[...]

Ah kom op, zo makkelijk gaat dat niet.

Verzin op z'n minst een spannend/zielig verhaal

Chronisch ziek, geen baan meer, wel 2 kinderen. Man werkt hard, oud huis, oude auto en dingen die gemaakt moeten worden.

Ow dat is gewoon de waarheid...

Nou ik had een envelopje liggen met 3000 euro voor de vakantie en toen kwam er een enge kerel binnen die me wilde knuffelen en die ging boven even buurten en vond mijn zorgvuldige verstopte envelop met geld binnen 2 seconden en heeft al mijn geld meegenomen. Ik kon natuurlijk niet de politie bellen want hij was echt binnen een paar seconden weer beneden.

Dus wat nu, nu moet ik man en kinderen zeggen dat we echt niet meer kunnen gaan.

Zoiets?
Weet je, ik acht de kans groter dat je buuf het geld gepikt heeft dan de cokedealer. Een vreemde had gewoon de volledige eneloppe meegenomen.
Doe maar gewoon normaal, dan doe je al gek genoeg!
quote:hkgirl schreef op 28 mei 2016 @ 07:47:

Ik vind het wel sneu. Stuur maar een pb TO en dan zal ik kijken of ik je kan helpen. Anders jaag je ook nog eens je vriendin op hoge kosten en het geld van je ticket krijg je echt niet terug. ben je gek, zeg
Huh? Ik begrijp het niet. Dus de inbreker komt rustig binnen loopt door naar boven, komt zitten in de woonkamer krijgt nog een glas drinken. En thats it? Jij gaf geen gil zodra hij Aanstalten maakte om naar boven te gaan? Wtf?
ik vind het ook een raar verhaal.

maar goed:

- ik zou niet mijn vakantie laten schieten voor die 400 euro, je tickets kwijt betekent ook veel geld

- je kan je was doen in een wasserette of hoe heet dat in Nl, als je machine stuk gaat

- ik zou wél de verzekering contacteren, je weet maar nooit!

- voorschot op loon, je spaargeld aanspreken, extreem zuinig doen volgende maanden
Serieus, de politie komt en neemt een glas mee voor de vingerafdrukken van iemand met wie je zelf gezellig een glaasje water hebt zitten drinken? Waarom in vredesnaam? En waarom belde je de politie niet toen die man boven was?
quote:milivia schreef op 28 mei 2016 @ 08:05:

Weet je, ik acht de kans groter dat je buuf het geld gepikt heeft dan de cokedealer. Een vreemde had gewoon de volledige eneloppe meegenomen.Ja, dat lijkt me ook plausibeler.
O, wat zielig, GoedeFee, ik kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent! Gelukkig is hij nu weer weg.

Waar kan ik mijn vakantiegeld storten, zodat jouw bloedjes ook op vakantie kunnen?
En de buurvrouw heeft veel meer tijd gehad dan de ene enge Vreemdeling/Cokedealer.
Ik mag toch hopen dat een verzekering niets vergoed als je ten eerste zo onvoorzichtig bent om een envelop met honderden euro's opvallend in huis te laten slingeren en ten tweede gezellig gaat zitten socializen met de vermoedelijke dief.
quote:mindy1234 schreef op 28 mei 2016 @ 08:05:

Ook cash krijg je vergoed. Misschien verschilt het per verzekeraar, maar de spaarpot van mijn bovenburen was weg (veel muntgeld gespaard door de jaren heen) en dat hebben ze gewoon vergoed gekregen. In de polis staat vaak een maximaal bedrag

Op mijn werk is een kluis gestolen, braaksporen etc....

Kluis is terug gevonden, alles retour, behalve cash wat er in lag. verzekering keerde niet uit.
Kan je de situatie niet vertellen aan je vriendin? Eventueel kan zij in Azië zoveel mogelijk betalen en betaal jij na de reis netjes terug. Bovendien heb je nog 250€ op je rekening staan die je al kan gebruiken en je hebt een job.
quote:milivia schreef op 28 mei 2016 @ 08:05:

Weet je, ik acht de kans groter dat je buuf het geld gepikt heeft dan de cokedealer. Een vreemde had gewoon de volledige eneloppe meegenomen.Als het geld idd weg is lijkt dit me de verklaring.
.
quote:Madderijn schreef op 28 mei 2016 @ 08:11:

O, wat zielig, GoedeFee, ik kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent! Gelukkig is hij nu weer weg.

Waar kan ik mijn vakantiegeld storten, zodat jouw bloedjes ook op vakantie kunnen?Ow wat lief dat hoeft echt niet hoor. Maareh als je er op staat. Ik PB je.
quote:impala schreef op 28 mei 2016 @ 08:19:

[...]

Als het geld idd weg is lijkt dit me de verklaring.En de laptop lag er ook nog. Vreemd....ik denk ook dat de buuf het heeft gedaan.
't Is al met al een heel gedoe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven