Gesprek voeren met mensen die niet luisteren.

14-01-2019 15:59 95 berichten
Ik probeer vaak in een gesprek , ook mijn verhaal te vertellen.
Maar vaak wordt ik in de rede gevallen...door blijven vertellen heeft geen zin.
Mijn partner probeert er wel mee op te letten , maar heeft er zelf vaak geen erg in...omdat ie zelf vaak ook graag veel vertelt.
Verder valt mij op , dat mensen steeds vaker niet naar andere mensen luisteren.
Of dat het ze niet boeit ofzo...
Is dat normaal tegenwoordig of..
Wat vinden jullie ?
anoniem_380540 wijzigde dit bericht op 01-02-2019 20:06
1.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
16-01-2019 01:03
Of je staat te springen om ober jezelf te praten. Sommige mensen horen alleen zichzelf.
Lees ik hier een sneertje?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Soms hoor ik een ander iets vertellen waar ik ook bij was, en dan snap ik wel waarom mensen afhaken. Te langdradig, geen goede opbouw, details die niemand interesseren. Ik zou precies dezelfde gebeurtenis of projectplan dan totaal anders

Dit. Misschien vertel je zo saai dat zelfs je partner je steeds onderbreekt?
Solomio schreef:
16-01-2019 06:54
Lees ik hier een sneertje?
Meer algemeen bedoeld.
Ik heb wel ns last van t omgekeerde, dat iemand maar door blijft zagen over een onderwerp wat mij geen bal interesseert.
Alle reacties Link kopieren
butterfly- schreef:
14-01-2019 16:29
Ik herken het, daardoor praat ik niet veel in groepen. Het leuke is dat het in mijn omgeving vaak de mensen zijn die zichzelf ontzettend sociaal vinden.
Dat klopt inderdaad
Thordis* schreef:
15-01-2019 16:46
Dat het niet in ze opkomt dat een ander wat wil zeggen ben ik niet met je eens. Daar ben ik me heus van bewust. Ik ga er alleen vanuit dat als iemand iets te zeggen heeft dat hij het dan ook doet. Mensen die wachten tot ik vráág kunnen vrij lang wachten, mijn redenatie is dat als iets belangrijk genoeg is om te vertellen dat je het dan niet voor je houdt omdat de ander er toevallig niet naar vraagt.

er naar vragen hoeft niet , Dat ben ik met je eens , maar pauze inlassen..is wel fijn.
Nu doe jij dat dan gelukkig wel , maar er zijn heel veel mensen..die dat niet doen helaas



Ik hoor graag wat een ander vertelt en ik laat pauzes genoeg vallen, maar als de ander geen ruimte neemt dan voel ik me daar niet heel verantwoordelijk voor.

Snap ik ook
Ik wil even iets recht zetten..Ik scheer niet alle extraverten over 1 kam , ik bedoelde iig de mensen in mijn familie..kennissen en vriendenkring.
Joanjett schreef:
16-01-2019 01:00
Ik heb een hekel aan mensen die aan mij vragen hoe t met me gaat en mijn antwoord amper afwachten en meteen over hun eigen situatie beginnen.
Ja dat is ook wel een dingetje. Daar had ik het laatst nog met iemand over. Haar conclusie was dat het meer uit beleefdheid werd gevraagd.
Maar het is zeker onbeleefd dan niet te luisteren naar degene aan wie je het vroeg.
Zelf heb ik zoiets van , vraag het dan niet als je toch geen interesse hebt.
Omdat ik vaak teleurgesteld werd , als mensen mij vaak niet lieten uitpraten..zeg ik tegenwoordig , maar snel..."Ja...goed hoor" ...bij sommige mensen weet je gewoon of ze 't wel echt willen weten.
Alle reacties Link kopieren
Windlicht schreef:
14-01-2019 19:17
Zo'n mensen heb ik niet in mijn vrienden..kennisen en familie helaas.
ook je familie kun je mijden en nieuwe vrienden kun je zoeken, kennissen zou al helemaal makkelijk moeten zijn
dan moet je met die nieuwe mensen niet in je oude valkuilen gaan trappen trouwens

oefenen met je stem verheffen en anderen desnoods onderbreken,
begin gewoon

'wat je zegt, ik moet ineens denken aan toen ik blablabla'
'nog even daarover ik vond ook dat blablabla'
Lorem Ipsum
Maar in een druk en geanimeerd gesprek wachten anderen toch ook niet op pauzes? Waarom lukt het hen dan wel? Wacht je echt op een stilte ofzo? Want dat is vaak niet in een gesprek, zeker als het met meerdere mensen is.

We zitten niet in de Tweede Kamer waar je moet wachten op de microfoon. Je kunt toch gewoon inhaken?
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
14-01-2019 16:31
Leuk altijd in dit soort topics: iedereen herkent het. Bij anderen. Want zelf doen ze het juist niet.

Yeah, right.
ja inderdaad :rofl: . Net als in het Gierige Topic. iedereen kent gierige mensen maar niemand is gierig
Nitflex schreef:
16-01-2019 17:01
Maar in een druk en geanimeerd gesprek wachten anderen toch ook niet op pauzes? Waarom lukt het hen dan wel? Wacht je echt op een stilte ofzo? Want dat is vaak niet in een gesprek, zeker als het met meerdere mensen is.

We zitten niet in de Tweede Kamer waar je moet wachten op de microfoon. Je kunt toch gewoon inhaken?
Ik ben opgevoed met de regel dat je iemand niet in de rede valt.
Alle reacties Link kopieren
Windlicht schreef:
17-01-2019 16:05
Ik ben opgevoed met de regel dat je iemand niet in de rede valt.
Ik ook, maar die opvoeding is een beetje in mijn vergetelheid geraakt.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Windlicht schreef:
17-01-2019 16:05
Ik ben opgevoed met de regel dat je iemand niet in de rede valt.
We zijn daar allemaal mee opgevoed. Als het voor jou zo moeilijk is om er tussen te komen dan is dat misschien een stukje van je opvoeding waar je in het echte leven niets aan hebt. Er zijn zoveel dingen uit mijn opvoeding die ik naast me neer heb gelegd.

Misschien heb jij een ander beeld bij iemand in de rede vallen en denk je dat er een stilte moet ontstaan voordat de ander het woord mag nemen. Dat is zelden zo. Zeker op een feestje of een leuk gesprek tijdens de lunch op werk, mensen praten door en nemen het van elkaar over. Schud die opvoeding van je af en probeer het ook eens!
Lilaatje_x schreef:
14-01-2019 16:37
Wie zijn die mensen?
Pleegkinderen , zijn het huis inmiddels uitDat lijkt mij nogal uitmaken...alleen van belangrijke mensen (partner, gezinsleden en een handjevol goede vrienden) verwacht ik dat ze naar me luisteren. En doen ze dat te vaak niet, dan worden ze aangesproken of knikker ik ze uiteindelijk uit mn leven als het te ernstig wordt.

Maar je moet ook kritisch zijn over wat je deelt. Als zij bijv elke keer hetzelfde aan moeten horen (al dan niet in een ander jasje) dan zou ik ook niet meer luisteren. Dat is juist niet het gevalEn kritisch zijn over hoe vaak ze naar je moeten luisteren...niet in elk gesprek moet het ook over jou gaan.Ik sta niet graag in de belangstelling

Voor anderen geldt: mooi als je luistert, dan krijg je dat terug.
2 weken terug nog geprobeerd ,
viel alleen mijn vriend op...diegene niet
Zo niet, dan luister ik ook niet meer. Ik vind het niet zo belangrijk om veel gehoord te worden, ik weet wat ik waard ben dus als je niet luistert, ook prima....maar dan is het andersom ook klaar.
Nitflex schreef:
17-01-2019 19:40
We zijn daar allemaal mee opgevoed. Als het voor jou zo moeilijk is om er tussen te komen dan is dat misschien een stukje van je opvoeding waar je in het echte leven niets aan hebt. Er zijn zoveel dingen uit mijn opvoeding die ik naast me neer heb gelegd.

Misschien heb jij een ander beeld bij iemand in de rede vallen en denk je dat er een stilte moet ontstaan voordat de ander het woord mag nemen. Dat is zelden zo. Zeker op een feestje of een leuk gesprek tijdens de lunch op werk, mensen praten door en nemen het van elkaar over. Schud die opvoeding van je af en probeer het ook eens!
Ik denk dat je gelijk hebt ja.
Thanks:)
Het blijkt dus maar weer dat je voor ieder topic dat je schrijven wilt weer een andere nick moet aanmaken.

Hoe kinderachtig is het voor sommige van jullie , om iedere To te loepen of rond te neuzen wat ze nog meer op andere topics hebben gereageerd.
Dan ga ik mij toch maar weer afvragen ....heb je niks beters te doen ?
Wat doe je in godsnaam heel de dag...heb je geen leven ofzo...ben je in real live.. ook zo 'n roddeltante / buurvrouw wat alles en iedereen in de gaten houdt ???
Alle reacties Link kopieren
Windlicht schreef:
01-02-2019 20:19
Het blijkt dus maar weer dat je voor ieder topic dat je schrijven wilt weer een andere nick moet aanmaken.

Hoe kinderachtig is het voor sommige van jullie , om iedere To te loepen of rond te neuzen wat ze nog meer op andere topics hebben gereageerd.
Dan ga ik mij toch maar weer afvragen ....heb je niks beters te doen ?
Wat doe je in godsnaam heel de dag...heb je geen leven ofzo...ben je in real live.. ook zo 'n roddeltante / buurvrouw wat alles en iedereen in de gaten houdt ???
:there:
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Alle reacties Link kopieren
Luisteren is 1 van de moeilijkste dingen die er is. De meeste mensen denken dat ze luisteren maar wat ze eigenlijk doen is denken wat ze zullen gaan zeggen en zodra er een gaatje is gaan ze dat zeggen.

En het leuke is: als je goed kunt luisteren kan je daar ontzettend veel profijt uit halen. Zowel zakelijk als privé.
Gisteren meegemaakt. Mensen die je een vraag stellen en gewoon tijdens het ( niet lange) antwoord gewoon omdraaien en zelfde doen bij een ander. Of midden in een zin je in de reden vallen en hun mening blijven herhalen. Ging over niks dus niet belangrijk.. Maar vond het een hele bijzondere ervaring.

Vraag dan niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven