Gestopt met roken

23-08-2019 12:34 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen maandag ben ik gestopt met roken. Voor de zoveelste keer. De ene keer ben ik succesvoller dan de andere keer. Ik ben al eens 2 jaar gestopt, zelfs een keer 5 jaar. Maar ook slechts 6 maanden of zelfs 2 maanden. En op een of ander manier begin ik toch elke keer weer, overtuig ik mezelf ervan dat ik best 1 sigaret kan opsteken. Terwijl ik ondertussen toch zou moeten snappen dat ik dat NIET kan.

Zijn er meer mensen recent gestopt? Wellicht kunnen we elkaar helpen op zwakke momenten?
pipo* wijzigde dit bericht op 24-08-2019 10:52
0.90% gewijzigd
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Heel goed topic !! Het is gewoonweg verschrikkelijk ik ben zelf laat begonnen en ik schaam me er nog steeds voor. Het past niet bij mij het hoort niet bij mij en vaak haat ik het. Heb mezelf heel lang verteld dat ik niet verslaafd ben maar in combinatie met ohoe ik werkelijk over het roken denk weet ik dat het wel zo is. De eerste stap is bij me gezet, erkenning. Elke keer gooi ik een pakje weg om vervolgens heel stom weer te gaan kopen. Die knop gaat bij mij zoiezo om want ik heb alle redenen er toe. En het lijkt me zon opluchting wat ik hier lees dat het helemaal uit je systeem kan gaan. Ben nu nog niet op dat punt maar hoop met heel mijn hart dat ik dat snel bereiken kan
Alle reacties Link kopieren
Mixlokje, lees een boek! Echt, het helpt. Allan Carr of Jan Geurtz, het maakt niet zoveel uit. En het werkt echt.

Hier nog steeds prima. Ik was afgelopen weekend bij rokende vrienden waar ik na ettelijke glazen wijn meestal wel mee ging roken, ook weer niet gedaan.

Pipo, jij nog steeds ok? Lekker hoor, die oplopende spaarrekening, kan me voorstellen dat dat motiveert :-)
Alle reacties Link kopieren
Moosey schreef:
23-09-2019 10:14
Mixlokje, lees een boek! Echt, het helpt. Allan Carr of Jan Geurtz, het maakt niet zoveel uit. En het werkt echt.

Hier nog steeds prima. Ik was afgelopen weekend bij rokende vrienden waar ik na ettelijke glazen wijn meestal wel mee ging roken, ook weer niet gedaan.

Pipo, jij nog steeds ok? Lekker hoor, die oplopende spaarrekening, kan me voorstellen dat dat motiveert :-)
Ja heb hier idd meer gezien over Allan carr. Werkt dat echt moosey? Wat kan ik mij daarbij voorstellen dan
Alle reacties Link kopieren
Heb m besteld ! Wil het zo graag hahaha alle beetjes helpen. Dankje voor de tip
Alle reacties Link kopieren
Goed zo! Ik kan ook niet goed uitleggen hoe het werkt. Het stopt vooral een heleboel gedachten in je hoofd waardoor je niet meer zo nodig hoeft te roken. En ik ken een hoop mensen bij wie het geholpen heeft, inclusief mezelf. Lekker gaan lezen :)
Alle reacties Link kopieren
Ja en ook eens lezen wat de tabaksindustrie allemaal doet om je verslaafd te maken of te houden. Wat een schoften!! Die boosheid heeft mij ook geholpen
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat het ook nog steeds goed! Afgelopen week slechts één lastig momentje maar dat waaide ook zo weer over. A.s. zondag alweer 6 weken 💪. En de spaarrekening groeit lekker door.

Fijn om te lezen dat jij ook nog steeds lekker gaat Moosey!

Mixlokje, ik ben 1 keer begonnen in zo'n boek maar dat vond ik niks. Was toen net gestopt en las alleen maar over roken. Was toen te confronterend. Maar als het jou helpt dan vooral dat boek lezen!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Niemand meer behoefte aan hier schrijven? Of is iedereen weer begonnen met roken (😱) het zal toch niet???
Hier gaat het gelukkig goed, 8 weken en still counting!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Pipo!!! Hou vol, nog een week of 4 en dan ga je merken dat je er niet meer constant mee bezig bent,. Dan ben je bevrijd van de verslaving. Al zal het monstertje in je het heus wel weer proberen je vaak genoeg honderden redenen geven waarom je een sigaret verdiend . En dat is het gemene van de verslaving. Je verdiend geen sigaret, je verdiend het om vrij te zijn
Alle reacties Link kopieren
10! Weken rookvrij inmiddels! :yes:
De zwaarste week tot nu toe is week 9 geweest. Ik was een weekje alleen weg, wandelen in het Zwarte Woud. En op een of andere manier heb ik het die week zo moeilijk gehad?! Elke keer als ik een pauze nam tijdens mijn wandeling dan was mijn eerste gedachte dat ik wel zin had in een peukie.
Heb zelfs op het punt gestaan om een pakje te kopen maar ik heb het niet gedaan 💪💪
Het was een strijd maar vooralsnog heb ik 'm gewonnen!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Wolf515 schreef:
19-10-2019 12:47
Goed bezig Pipo!!! Hou vol, nog een week of 4 en dan ga je merken dat je er niet meer constant mee bezig bent,. Dan ben je bevrijd van de verslaving. Al zal het monstertje in je het heus wel weer proberen je vaak genoeg honderden redenen geven waarom je een sigaret verdiend . En dat is het gemene van de verslaving. Je verdiend geen sigaret, je verdiend het om vrij te zijn
Well spoken! Vooral die laatste zin.

Pipo, wat bizar hè, hoe het dan weer opduikt? Misschien omdat niemand t zou merken als je daar zou roken, qua je omgeving bedoel ik? Mijn grootste trigger was in het begin ergens een onbeheerd pakje te zien liggen, lekker stiekem roken :no:

Maar supergoed dat je het niet gedaan hebt!!!

Hier is het ondertussen moeiteloos geworden, ik denk er eigenlijk niet meer aan. Om de één of andere reden moest ik er van de week aan denken toen ik thuis uit de auto stapte, dat het alweer zo lang geleden was dat ik thuiskwam en heel hard hoopte dat mijn vriend niet zou doorhebben dat ik had gerookt :-$ Veel fijner zo :-)
Alle reacties Link kopieren
Wolf515 schreef:
19-10-2019 12:47
Goed bezig Pipo!!! Hou vol, nog een week of 4 en dan ga je merken dat je er niet meer constant mee bezig bent,. Dan ben je bevrijd van de verslaving. Al zal het monstertje in je het heus wel weer proberen je vaak genoeg honderden redenen geven waarom je een sigaret verdiend . En dat is het gemene van de verslaving. Je verdiend geen sigaret, je verdiend het om vrij te zijn
Well spoken! Vooral die laatste zin.

Pipo, wat bizar hè, hoe het dan weer opduikt? Misschien omdat niemand t zou merken als je daar zou roken, qua je omgeving bedoel ik? Mijn grootste trigger was in het begin ergens een onbeheerd pakje te zien liggen, lekker stiekem roken :no:

Maar supergoed dat je het niet gedaan hebt!!!

Hier is het ondertussen moeiteloos geworden, ik denk er eigenlijk niet meer aan. Om de één of andere reden moest ik er van de week aan denken toen ik thuis uit de auto stapte, dat het alweer zo lang geleden was dat ik thuiskwam en heel hard hoopte dat mijn vriend niet zou doorhebben dat ik had gerookt :-$ Veel fijner zo :-)
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Moosey!!
Eerlijk gezegd heb ik het in mijn normale dagelijkse beslommeringen ook helemaal niet meer in de gaten. Ben er gewoon echt niet meer mee bezig. Dus wat dat betreft viel het me heel erg tegen dat ik er tijdens mijn weekje weg zoveel moeite mee had.

En wellicht omdat ik hier gisteren een reactie had geplaatst en er zelf nog even over aan het nadenken was, vannacht heb ik voor het eerst gedroomd over roken! Ik droomde dat ik een wiskunde examen had (ben goddomme al ruim 30 jaar van school!! :rofl: ) en daar zo nerveus voor was dat ik een sigaret opstak. Was helemaal een beetje in de war toen vanmorgen mijn wekker ging!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, maf hè, die rookdromen! Ik heb ze ook een paar keer gehad. En dan was ik zó teleurgesteld in mezelf dat ik toch gerookt had (en dan meestal ook meteen meerdere sigaretten) en zoooo opgelucht als ik eenmaal weer wakker genoeg was om me te realiseren dat t niet waar was...

Vanavond toch weer even een lastiger momentje, zat met een biertje en een collega even buiten na het werk en zij ging roken. Ik had heel even ook zin, maar het ging snel over.
Alle reacties Link kopieren
Hello!
Misschien dan ik mee schrijf, anders zeker mee volgen...
Ongeveer dezelfde stopdatum (voor mij 17 augustus). Voorheen ook vaker gestopt, nou eerder "gepauzeerd" ivm zwangerschap.
Voor nu een echte hele serieuze stoppoging. Nee, geen poging... ik bén gestopt!
Maar ik vind het echt waar... iedere dag toch wel weer een strijd.
Ik ben samen met mijn man gestopt.
Hij noemt zichzelf, ondanks dat hij 3 keer in die ruim 2 maanden terug gevallen is, echt gestopt. .daardoor ben ik wel trotser op mijzelf (ik kom van een pakje per dag).
Dus... ik lees mee. En wellicht ga ik meer schrijven.

Rookdromen had ik heel toevallig een nacht of 2 geleden.... zo realistisch, zo fijn! :O
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ik had een paar weken terug nog een rookdroom.
Ik heb al 3 en een half jaar geen cigaret aangeraakt.
Overigens vape ik nog steeds, geen nicotine meer, en ook niet meer zo vaak als in het begin, maar die geestelijke verslaving is moeilijk te doorbreken.
Van de week had mijn moeder slecht nieuws, en het eerste wat ik doe is om me heen kijken waar mijn vape is.

Succes aan alle stoppers.
Knap hoor, zonder die vape was het mij nooit gelukt. Zo vaak geprobeerd, en gefaald.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Alle reacties Link kopieren
Estrella, het is lullig om te zeggen, maar als je nog elke dag als een strijd ervaart om niet te roken en je rookdromen zo fijn vindt, dan is je knop nog niet om.. Wel vreselijk knap dat je ondanks dat niet rookt! Da’s pure wilskracht, maar op de lange termijn is de kans groot dat dat een keer mis gaat.. heb je al ns een stoppen met roken-boek gelezen? Kan écht helpen om de knop wel om te krijgen (en daar wordt t leven echt veel leuker van!)

Delors, wat goed dat t gelukt is om naar 0 nicotine af te bouwen. Afbouwen met e-sigaret werkte bij mij echt totaal niet, ging alleen maar meer aan dat ding lurken om maar net zoveel nicotine binnen te krijgen :$
Alle reacties Link kopieren
Iedereen weer aan het roken hier? :biggrin:

Ik inmiddels op 3 maanden precies nu.
We zijn gestopt met een groepje van 4 em ik ben de enige die al die dagen niet gerookt heeft. Daar ben ik best trots op, zeker gezien de uitdagingen en stress die ik afgelopen weken heb ervaren.

En ja Moosey, zeker voor een groot deel op wilskracht nog. Het komt nog vaak voor dat ik denk (uit emotie) en NU ga ik sigaretten halen!!
Maar dat is een moment waarvan ik weet dat het weer passeert...
Ik heb geen boeken gelezen over stoppen met roken.
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Estrellas2, nee hoor, nog steeds niet gerookt. Morgenavond ben ik 16 weken rookvrij! 💪
En €800,- rijker want dat heb ik bespaart inmiddels :cheer2:
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Pipo* schreef:
07-12-2019 17:40
Estrellas2, nee hoor, nog steeds niet gerookt. Morgenavond ben ik 16 weken rookvrij! 💪
En €800,- rijker want dat heb ik bespaart inmiddels :cheer2:
Yeah!!
Goed zo, dan gaan we lekker gelijk op. Ik zit op de €755 en over een week 4 mnd gestopt.

Van het geld heb ik zangles genomen B-)
There is no footprint too small to leave an imprint on this world!
Alle reacties Link kopieren
Ik zag dat we bijna tegelijkertijd gestopt zijn, jij 17 augustus en ik 19 augustus. Elke zondagavond wordt er automatisch €50,- naar mijn 'niet-roken' spaarrekening overgeschreven. Ik ga daar een vakantie van betalen. Zangles is ook een goeie!

Succes weer!!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Lekker bezig dames! Wordt t al makkelijker Estrellas?

Hier ook alles prima, geen centje pijn meer sinds de verleidelijke situaties begin november. Kerst ben ik bij vrienden met wie ik wel regelmatig rookte, maar ik denk niet dat ik er veel moeite mee ga hebben om t nu niet te te doen. En zo wel, dan ga ik het lekker tóch niet doen ;-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven