Goede dag, slechte dag.. Deel 2

21-02-2011 11:58 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier het vervolg op deel 1 (en ik zou graag nu het linkje hier geplakt hebben maar dat gaat niet want ik forum mobiel en ik weet helemaal niet hoe dat werkt dus google is je beste vriend )

Heb je goede maar ook slechte dagen?

Lijkt het je wat om alles van je af te schrijven?

Wil je ervaringen/adviezen van anderen lezen?

Schrijf dan lekker mee

Egoposten zijn toegestaan maar vermeld wel dat het een egopost is! Scheelt anderen energie
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 18 mei 2011 @ 13:10:

Ow ga nu eerst nieuwe op lezen.

Ps: weet je niet meer dat je hoofd huishouding bent hier omdat yellow voelde dat dit jouw taak was? Geen wonder dat je hem zo niet serieus neemt deze taak

KIJK. Ik vind dat we het daar dus over zouden moeten hebben hier.

Choco, waarom neem jij je taak niet serieus? Waar was jij toen er bij de tante van Ibi zilver gepoetst moest worden?!
En ibi, voor de laatste keer

Ik voel geen taken, ik kies de taken niet uit

De taken kiezen jullie uit
quote:chocolover schreef op 18 mei 2011 @ 12:34:

En Yellow, ik vind jullie duo penotti acties wel lachen maar Moon had dit best zelf afgekund.

Lekkere dramaqueen

Het was oprecht mijn eigen ding, had niets met Moon te maken, noch met duo penotti. Duo penotti is namelijk ALTIJD gezelllig en leuk, en dan hebben we ook een ton aan als een soort tuinbroek.

duo penotti reclame op youtube

Je krijgt een van me, gewoon omdat het kan.
EGO POST <- niet overheen lezen

Ik kom bij SPV vandaan en ik ben zoooooooooo moe. Gesprek was nuttig, daarna heb ik in t ziekenhuisrestaurant taart en brood gegeten want had nog niet echt geluncht en was te moe om het bij de supermarkt te halen (die ligt niet op de route... heb nu nog geen boodschappen)

Wel goed gesprek dus, maar het kost vaak ook veel energie, vind ik.

En het blijft naar om naar die locatie te gaan (zelfde locatie als opname). Heb 20 min zitten wachten en er loopt van alles voorbij daar... veel therapeuten die ik nog ken. Eén waar ik eigenlijk niks aan had maar dat toen niet zag (later klaagden anderen erover en dacht ik: ooow, misschien lag het aan die man ) Hij loopt altijd te zingen en soms is dat gewoon niet zo gepast.

Het stinkt ook erg in dat stuk van het ziekenhuis. Valt me altijd weer op.

Een vriendin van me is arts en heeft veel ziekenhuizen van binnen gezien, zegt ook dat ons ziekenhuis het meest stinkt

Nou, van de hak op de tak. Nu beetje relaxen thuis. Vanavond niet meer weg, dat is beter.
quote:chocolover schreef op 18 mei 2011 @ 12:28:

Ste, lees jezelf eens na. Serieus.

Jij bent voor 99% negatief hier. Het enige positieve dat ik me van jou herinner is dat je kleding hebt gekregen van je moeder. That's it.

(...)

Maar hoelang schrijf je al hier Ste? Wat heb je met onze adviezen gedaan? Ben je verder gekomen?

Ik vind van niet.

Er overheen gelezen dat ik na een jaar werk heb gevonden, en daarmee mijn grootste angst/moeilijkheid/probleem heb overwonnen?

Kan hoor, dat je dat gemist hebt, maar bij dezen dan.
Daarnaast, even ter aanvulling, vind ik het best raar dat je me kwalijk neemt (want dat doe je nu, in mijn ogen) dat ik niet verder gekomen zou zijn. Je gaat iemand toch niet verwijten ''je bent nu nog steeds depressief/negatief zeg, en ik niet meer, je doet toch echt iets verkeerd!'' Nah, vind ik vreemd.

Plus, dat ik voor 99% HIER negatief ben lijkt me vrij logisch, aangezien ik dit topic (vooral) gebruikte om mijn moeilijkheden en gevoelens te uiten.

Dat ik hier negatief was, wil niet zeggen dat ik dat in het dagelijks leven ook voor 99% ben, en ook hier geldt, ik vind niet dat je dat iemand kan verwijten. Ik verwijt jou, of iemand anders hier, toch ook niet dat zij alleen maar somber of boos of depressief schrijft/bent? Als je dat zo voelt, dan voel je dat, niks aan te doen, en nogmaals, ik ben voor mezelf zeker verder gekomen nu ik eindelijk weer ergens aan de slag ga.

Was nog even een toelichting van mijn kant, bedankt voor het lezen.
Ik vind het heel naar te lezen wat hier gebeurt. Dit is dus een van mijn triggers. Vroeger gepest op school enzo. Dit voelt een beetje allen tegen Ste. Is dus mijn gevoel hierbij he.

Deze topic heet "goede dag, slechte dag". En of je nou meer slechte als goede dagen hebt maakt niet uit.

Iedereen is hier welkom toch. Ste je bent hier nog steeds welkom hoor.

Had nog veel meer getypt maar gewist, ik zit gisteren en vandaag niet lekker in mijn vel.

En dan moet ik ook nog boodschappen doen, bah.
. Dubbel. Pfff foon
Hebben jullie dat ook weleens? Dat je van die lappen tekst leest en dat het eigenlijk niet tot je doordringt waar het over gaat? Dat heb ik nu hier. Flarden van 'ruzies'. Ik zou willen reageren maar het lukt gewoon niet. Ik vind jullie stuk voor stuk: yellow, mika, moontje, ste_, Iebje, choco hartstikke lief en leuk en zeker niet gek maar uiterst intelligent. Het is de pshychepijler en iedereen heeft zijn mindere dagen. Kunnen we niet beter proberen om elkaar een beetje bij te staan en geen aandacht besteden aan de minder genuanceerde uitspraken van elkaar? Ik vind het jammer dat er best veel onbegrip is.

Yellow, mijn man heeft een paar dagen vrij dus zitten we op de camping. Vandaar de dongel. Maar misschien moet ik het forum wel even laten voor wat het is idd. Proberen te genieten van het strand, maar ik kan het even niet. Er hoeft maar iets te zijn, een verkeerde opmerking, de zon die even niet schijnt en ik zit er doorheen. Ik ken mezelf niet meer. Van het een op het andere moment is het helemaal mis met me. Zit al weer uren te janken, ben bang om gek te worden. Ik kan nergens van genieten. Ik maak ruzie, ik heb nu al 3 glazen wijjn op en heb sigaretten gekocht en paf de een na de andere. Het gaat niet goed, maar wat mankeert me? Ik kan pas eind juli terecht voor therapie. Ik ben bang dat ik daar weer oprimaal voor de dag kom en dat ze vinden dat er niets met me aan de hand is. Ik voel me zo ror en vind het leven echt niet leuk meer. En dat terwijl ik alles heb. Ook daar schaam ik me dan weer voor.
Chat wat rot dat het nu zo slecht gaat! Je schrijft alcohol op te hebben heb je het idee dat dit nu voor jou kalmerend werkt of eerder meer fout doet dan goed? Dat kan zo per persoon verschillen.

Ik zou als ik jou was een en ander op papier zetten als geheugensteun straks bij je therapie.

Vind het wel heel grappig dat iemand met zo'n belachelijk lange naam als Nick, en enorme verschijning IRL iebje genoemd word op een forum

Mika,

vervelend dat het gebeuren hier herrineringen oproept aan een moeilijke tijd in je leven.

Ik ben het zeker met je eens dat ste hier welkom is om te schrijven ik geloof niet dat de anderen hier anders over denken. Ste kiest er zelf voor even afstand te nemen wat ik persoonlijk jammer vind en niet nodig maar volgens mij wel een bewuste keuze van haar die ik moet respecten.

Allen,

ben nu net pas weg van mijn werk lange dag vandaag. Mijn oom is bijgekomen van zijn narcose en het gaat zo goed met hem dat hij al op de plastische chiurgie ligt en niet meer op de IC
Chat Jammer van het roken maar dat is nu geen prioriteit toch. Ik denk dat het belangrijkste is dat jij geestelijk weer op de rails gezet wordt. Eind juli duurt nog wel een tijd idd... Misschien kun je met wat zelfhulpboeken vast aan de slag? Ik zg maar wat, meditatieoefeningen enzo? En je kunt hier je hart altijd uitstorten.

Mika, vervelend dat je een paar rotdagen hebt. Ik hoop dat je bij het boodschappen doen nog een leuk koopje ofzo ontdekt wat je humeur wat kan opvijzelen. Wat betreft mijn aandeel daarin, ik vind het vervelend dat je je door mij nu zo voelt .

Ik weet niet wat ik nu wel of niet nog kan zeggen en op wie ik wel of niet mag reageren over de hele ruzie. En dat zeg ik niet om mijn hachje te redden, maar omdat ik het idee heb als ik wat zeg het alleen maar meer uit de hand loopt.

Mijn genunanceerdste poging dan maar:

Ik heb nooit de intentie gehad om een wij tegen Ste topic hiervan te maken, of op een soort minigroep hier te maken. Ik denk ook niet dat dat het geval is.

Ik vind ook dat Ste nog steeds welkom is, en dat heb ik elke keer tijdens de discussie ook gezegd.

Wel vind ik dat ook in topic als dit, je best mag zeggen als je iets vervelend vindt, of naar. Ik zal in het vervolg proberen dat genuanceerder te doen dan ik gedaan heb, maar om heel eerlijk te zijn heb ik wel vaker hints laten vallen (niet alleen tegenover Ste overigens, ook weleens tegen Moon, en ook tegen anderen op viva) op het forum, die totaal niet opgepakt worden. Ik merk dat ik daardoor ook iets krachtiger spreek, om mijn punt duidelijk te maken. Ik zal proberen in het vervolg goed na te denken over hoe ik iets zo aardig mogelijk kan zeggen, maar het alsnog duidelijk kan maken hoe het voor mij voelt.

Verder kan ik niet verantwoordelijk zijn voor uitspraken van anderen, ik kan er iets van vinden, maar ik weet niet of het nou echt de groepssfeer bevordert als ik nu iedereens posts van de afgelopen 20 uur onder de loep neem en uitgebreid analyseer. Ik denk het niet eerlijk gezegd.

Is er nog iemand die iets van me wil weten over deze toestand? Een verdere uitleg, een verduidelijking?
Ik had over de alcohol heengelezen

Ik denk dat dat niet zo'n goed idee is Chat. Meestal als je drinkt versterkt het ook je emoties, en nu heb je heftige nare emoties, en dan worden die nog heftiger. Kun je beter een peuk nemen denk ik (niet dat niet slecht voor je is, maar wel 'beter' emotioneel gezien)

Iebje ( ) , fijn dat het goed gaat met je oom! Is er nu al meer bekend over of het 'goedkomt' ?

Hoe was het op je werk (omdat je zegt dat het zo lang was, was het heftig? ) ?
Nee was niet echt heftig gewoon lang maar wel fijn ik voel me sinds lange tijd weer nuttig op mijn werk/in mijn leven.

Heb clientenbespreking gehad over client die ik niet eens ken maar had toch nog wel wat inbreng nav. het lezen van oude begeleidingsplannen en wat ik her en der hoor. Het geweldig aan deze werkplek is dat ze me hier serieus nemen en mijn leidinggevende soms specifiek met mij wil spreken over een casus omdat ze mijn mening dan van belang vind.

Ze geeft ook complimenten als: ja daar ben jij natuurlijk erg sterk in en soms zegt ze tegen collega's dat ze bij mij moeten wezen als ze ergens uitleg over willen hebben of niet goed weten hoe ze iets op moeten stellen. Ze zegt ook regelmatig dat zij en de rest van het team mij erg gemist heeft omdat ik een belangrijke taak vervul daar en het komt allemaal heel oprecht over dus dat is fijn
Ik weet niet over wat voor hints het gaat maar dat is denk ik ook niet essentieel in de discussie?

Kort samengevat gaat het voor mij om geven en nemen. Iemand die gigantische dips heeft, maar mij ook steunt als ik een dip heb, daar kan ik veel van hebben. Iemand die leuke dingen hier neerzet en ook blij is met leuke dingen van anderen, daar kan ik ook veel van hebben.

Maar als dat m.i. uit balans is en ik het uit mijn tenen moet halen om nog iets opbeurends te zeggen en dat kennelijk niet goed is.... dan weet ik het gewoon niet meer. Dan is het klaar.

Verder (dit is losse opmerking) heb ik vandaag weinig energie om te reageren hier. Ik moet vandaag alles uit mijn tenen halen lijkt wel, en ik laat het hier maar een beetje gaan.
Zo

Ik heb mijn post nog eens doorgenomen en jouw reactie daarop. En ik lees nergens dat ik jou iets verwijt. Nergens staat dat er Ste.

Dus dat is, again, jouw interpretatie. Diezelfde negatieve interpretatie die je gister aan het 'zeuren' gaf.

En dat je alleen hier negatief bent en in het dagelijkse leven niet, nee dat was me niet duidelijk. Kun je dan best vermelden vind ik. Doe ik ook als ik even niet lekker ga.

Nogmaals, je bent welkom en er staat nergens van niet maar net als Moon zal ik niet meer op je reageren omdat ik mijn energie voor andere dingen ga gebruiken.
Yellow schreef:

KIJK. Ik vind dat we het daar dus over zouden moeten hebben hier.

Choco, waarom neem jij je taak niet serieus? Waar was jij toen er bij de tante van Ibi zilver gepoetst moest worden?!

Ja dat weet ik niet. Hier thuis denk ik?

Ik was toch hoofd voedsel? Ik snap er geen fuck meer van hoor! Mag ik een nieuwe taak?

Ik wil graag hoofd niksnut krijgen. Daar voel ik me veel beter bij!
En ik doe nu vrolijk maar ben het niet. Ik ben boos.

Dus tot later.
Sjah, ik weet niet hoe we dit gaan fiksen eigenlijk. Ik snap dat het mede door mij komt, maar ik weet niet wat k nu kan doen of zeggen om het weer gezellig te maken hier.

Met hints bedoelde ik dat ik ook weleens dingen gezegd heb in de trant van goh ik hoop dat het meer zo zit . Dat soort dingen. Om maar niet de confrontatie te gaan. Maar goed, we gaan nu een zijpad op geloof ik. Dat is iets van mij, wat in mij zit, en ik vind het lastig om mijn grens soms aan te geven, en als ik hem aangeef, dan geef ik hem dus vrij hard aan. Dat was meer mijn bedoeling met dat stukje.

Wat fijn Ibi dat je je weer nuttig voelde op het werk! En dat je leidinggevende zo'n vertrouwen in je heeft ! Maar dat is idd heel fijn, dat iemand goed doorziet wat jouw sterke kanten zijn (en misschien zelfs haar zwakkere, en dan vraag ze dus jouw input) lijkt me een hele fijne werksfeer.
Ik ben op niemand boos ofzo hoor. Ik snap Yellow en Choco het best (op dat stuk van de hints na, sorry ).

Dus Yellow ik begrijp je grotendeels wel en ben het ook grotendeels met je eens. Maar wil je niet steeds bijvallen, omdat ik me niet steeds in de discussie wil mengen.

Voor mij kwam t gisteren niet uit de lucht vallen en voor mij lucht het op dat ik een keer eerlijk geweest ben.

Maar het topic is er niet heel gezellig door geworden de laatste 24 uur. Dus waar gaan we het over hebben, koningshuis of kerkscheuring?
Kerkscheuring in het Engelse Koningshuis!

Henry de zoveelste , had een mokkel, ze gingen trouwen, maar ze baarde alleen maar meisjes. Nu was het zo, dat dat mokkel eerst getrouwd was met zijn broer. Maar die ging dood (op zn 15e ofzo, of ze ooit echt samen geweest zijn is onduidelijk) . En Henry mocht eigenlijk niet met haar trouwen, want de kerk noemde dat toch incest. Maar na lang gelul gaf de paus toch toestemming, omdat dat mokkel dus nooit sex gehad zou hebben met die broer.

Maar dat mokkel baarde alleen meisjes, en henry wilde een mannelijke erfgenaam dus hij wilde scheiden. Dat ging de paus wat te ver. Toen besloot Henry zelf gewoon het hoofd te worden van de kerk; The English Church. En nog lekker protestants ook.

(zijn 2e vrouw liet hij trouwens onthoofden omdat die hem ook geen jongetje gaf)
OH henry was de koning he
Wow het is wel echt superinteressant
En hij ging dus wel scheiden, nu hij zichzelf toestemming kon verlenen
Haha koningshuizen praat ik niet meer over. Kerkscheuringen weet ik weinig van.

Blijf alsjeblieft jezelf Geeltje. Ik vind je een scheet!
Thanx Chat

Moon, Henry was echt knettergek. Bij zijn 3e vrouw, kreeg hij dus wel eindelijk een zoon. Maar hij heeft in totaal 6 vrouwen gehad, dus wat die 3e verder misdaan heeft is mij onduidelijk.

Nou Henry ging de pijp uit, en zijn zoon, we noemen hem Tim (ik weet even niet meer hoe hij heette) kreeg een dodelijke ziekte. Maar hij wilde dus echt niet dat zijn halfzussen koningin werden, eentje was zelfs.... KATHOLIEK. (en als hij zei dat eentje er recht op had (die wel prostantse) dan had die ander er formeel ook recht op)

Dus toen schreef die 14 jarige knul een testament (ik geloof er niks van dat hij dat dat zelf gedaan heeft) n toen werd zijn protestantse nichtje koningin. Wel 9 dagen. Daarna werd ze geexecuteerd voor hoogverraad. Door die halfzus dus van Tim, Mary. Bloody Mary. Ze was katholiek, en eerst steunden de protestanten haar ook. Tot ze een heksenjacht opende op protestanten. Ze doodde niet zozeer meer mensen als de gemiddeld koning in die tijd, maar ze liet ze echt berechten op geloof en stak ze in de fik daarna. Vandaar Bloody Mary. Maar goed, Bloody Mary kon het ook schudden, want haar protestantse halfzus Elizabeth dacht, dit kan ik beter. Mary ging op een gegeven moment namelijk gewoon dood (niet eens vermoord trouwens) kinderloos, en toen greep Elizabeth haar kans, en maakte Engeland weer protestants en toen kwam de Golden Age waarin alles goed was in Engeland.

Ja ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven