Goede dag, slechte dag.. Deel 2

21-02-2011 11:58 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier het vervolg op deel 1 (en ik zou graag nu het linkje hier geplakt hebben maar dat gaat niet want ik forum mobiel en ik weet helemaal niet hoe dat werkt dus google is je beste vriend )

Heb je goede maar ook slechte dagen?

Lijkt het je wat om alles van je af te schrijven?

Wil je ervaringen/adviezen van anderen lezen?

Schrijf dan lekker mee

Egoposten zijn toegestaan maar vermeld wel dat het een egopost is! Scheelt anderen energie
quote:_yellowlove_ schreef op 18 mei 2011 @ 02:01:

[...]

Het enige wat ik kan doen, is mijn definities geven van de dingen die jou storen, en dus uitleggen wat ik daar onder versta. tot op heden blijf je volhouden dat er gezegd is dat je zeurt, dat heeft niemand gezegd, echt niet. Dat heb je er zelf van gemaakt.

Dat heb ik er misschien een klein beetje zelf van gemaakt, maar, ten eerste, is dat zo vreselijk erg dan, dat je daar een hele stampij over moet maken? Ik bedoel, het blijft een forum met alleen letters he, kan van mijn kant uit wel helemaal niet zo ''zwaar'' bedoeld zijn. Ten tweede is er nu misschien niet met zoveel woorden gezegd dat jullie me negatief vinden, maar dat hebben jullie toch zeker in het verleden wel laten blijken, en eerlijk gezegd ook eerder vanavond, toen Moon, en ik geloof ook anderen, maar pin me daar niet op vast, aangaven dat ik meteen met iets negatiefs kwam

Ik heb naar mijn idee heel goed gelezen wat je gezegd hebt, en ik heb ook de al 2x en nu ga ik het voor de 3e keer doen, gezegd dat je een lieve meid bent , maar in mijn ogen wel overtrokken reageert.

dat kan, misschien vind ik dat ook wel van jou, nogmaals: internet, miscommunicatie, gevoeligheden, het heeft er allemaal mee te maken

Ik heb ook je uitleg gelezen in je eerste post, en die vond ik dus vrij hard. Ik geloof overigens best dat je niet pure evil bent ofzo.

Hij is totaal niet hard bedoeld, ik denk toch echt dat je sommige zinnen harder leest dan ze bedoeld zijn. Had misschien meer smileys moeten gebruiken, wat dan ook, maar neem van mij aan, het is niet hard bedoeld, het is vooral duidelijk bedoeld. Ik had namelijk Moon wel zo verstandig ingeschat dat ze dat zou snappen, en zou kunnen hebben. (wat ze ook kon, geloof ik? Jij was vooral degene die het hard vond, en afbranden)

Wel denk ik dat je onderschat dat je best een lastige tante kan zijn soms als het om reacties gaat, en net zoals nu, ik dan het idee krijg dat niets wat ik zeg goed genoeg is, of wat ik had moeten zeggen. Maar ik kan ook niet opeens een nieuwe normen en waardenset aanmaken omdat dat dan meer overeen zou komen met die van jou

Ik kan lastig zijn ja, net zoals de meesten hier, we zitten ook niet voor niks op dit topic op de psychepijler. Maar dat mensen het idee hebben op hun tenen te moeten lopen omdat ik anders boos/gekrenkt ben, vind ik ook jammer, want zo erg ben ik nou ook weer niet.

Ja, ik ben wel gekrenkt als iemand mijn (heel erg redelijk en aardig bedoelde) post ziet als afbranden en neerplempen, daar was, en ben, ik echt van geschrokken, dat snap je nu wel, toch?

Maar, ik wil hier niet eeuwig over door blijven gaan, wat mij betreft was dit mijn laatste uitleg.

Naar dat ik zo verkeerd begrepen ben, naar dat jij je zo verkeerd begrepen en ''gezwartepiet'' voelt. Maar je reactie over ''afbranden'' heeft me wel dusdanig laten schrikken dat ik niet weet of ik hier nog wil posten, voel je daar alsjeblieft niet naar of schuldig over, heeft misschien meer met mezelf te maken.

Hoop dat mijn laatste uitleggende posts afdoende waren, en jullie me niet voorgoed zien als dat vervelende dramakind. Zo zie ik jullie ook niet, belooft. Hoop echt dat je je beter gaat voelen Yellow, zou het naar vinden als ik je nu nog erger down en naar gemaakt zou hebben.
Nee ik bedoelde die mail van vorige week. Waarin ik de zwarte piet kreeg

Dat raakte me erg, dat weten jullie nu wel, maar ik merkte vanavond dat dit op het forum me niet erg raakte. Ik kon het relativeren, bedoelde ik te zeggen.

Nee X die mailt niet hoor. Op zijn vroegst als ie terug is van vakantie maar dan nog weet ik t niet.

Nou veel plezier op t toilet
Ik ben in de afgelopen 10 minuten al 3x geweest

Ste, ik vind het lastig, je sluit het half af in je post, maar er zit wel een vraag in dus ja moet ik daar op reageren dan ..

het stampij maken gedeelte; ik heb niet het idee dat ik stampij maak, jij wil nu opeens weg op dit topic omdat ik mijn mening over voorgaande zaken heb geuit. Zoals je zegt, iedereen heeft hier een gebruiksaanwijzing, dat komt ook door de pijler waar we op schrijven. Ik denk dat het daarom voor mij hard aankomt als je zegt dat jij volgens ons zeurt. Ik heb oprecht het idee dat iedereen hier altijd zijn best doet om je van dienst te zijn (ook op momenten dat je onredelijk bent. En again, nogmaals, ik begrijp heus dat je soms onredelijk bent, dat ben ik ook, en ik ben ook sneller onredelijk dan de gemiddelde mens, ook dat zal te maken hebben met de pijler waar wij op schrijven) Maar het feit dat ik het begrijp, betekent niet dat ik het ok vind. Dat is voor mij geen 1 op 1 ding.

Over het feit dat je eerst met iets negatiefs kwam, mijn woordkeuze in deze zin geeft het al aan. Dat was geen mening, of een waardeoordeel, maar gewoon een feit. Je postte eerst alleen iets negatiefs wat er gebeurd was op je werk. Ik snap niet dat je daar boos om ben en er allemaal emoties loskoment, om het feit dat dat feit geconstateerd word, ik begrijp het echt niet.

Ik vind je inderdaad soms te negatief, maar ik had dat bij deze post niet, ik dacht het is iets grappig cq negatiefs was gebeurt is bij je wekr, maar ik wil ook graag weten hoe het werk was. Niets meer, niets minder.

Jij mag ook van mij vinden dat ik overtrokken reagereer, dat is prima.

Het feit dat je om bevestiging vraagt aan Moon begrijp ik niet zo. Ik kan het toch hard gevonden hebben ook al vond Moon dat niet? Dat kan toch? Het een sluit het ander toch niet uit?

Ik begrijp dat je geschrokken bent, en dat vind ik vervelend voor je. Ik hoop dat jij begrijpt dat ook ik heel erg geschrokken ben van deze hele situatie.

Ondanks dat ik wel mijn best doe, vind ik het niet altijd nodig om dingen met een suikerlaagje te bedekken en dan zo aandoenlijk mogelijk te brengen.

Ik vind je wel een beetje dramatisch, maar gelukkig voor jou ben ik de Queen of dramatisch dus dat scheelt. Ik vind dramatisch niet per se negatief, maar ook ik wil gewoon wel het idee hebben dat ik hier schrijf en dan kan zeggen wat ik vind en voel. En in een discussie als deze heb ik dat niet echt gehad . Omdat je boos bent (wat je mag zijn overigens) en ik ook niet wil dat je totaal overstuur raakt, maar ik heb de emoties ook door me heen razen van dit gedoe .
Oke, even samenvattend:

voor jou komt het hard aan als ik zeg dat jullie vinden dat ik zeur. Dat begrijp ik niet zo, wat daar zo heel erg aan is, maar als jij dat erg vindt, dan vind jij dat erg, dat kan en mag.

Jij snapt op jouw beurt weer niet waarom ik het stom vond dat jullie zeiden dat ik eerst weer begon met iets negatiefs. Misschien omdat het een beetje ''de druppel'' was, het was in dezen misschien wat onredelijk, maar ik had al vaker opmerkingen gehad over mijn negativiteit (niet alleen in dit topic), en dat vond ik nu wel even genoeg geweest, zeker omdat ik het in deze helemaal niet bedoelde als iets negatiefs, maar juist als een grappige anekdote!

Vervolgens kwam Moon zelf met de opmerking dat we dan maar niet meer op elkaar moet reageren, en dat we elkaar niet liggen. Die post greep ik aan om het te verduidelijken van mijn kant, en was dus absoluut niet geboren uit de aanname dat ze me (vandaag) vond zeuren! Maar zelfs iets wat ik al langer tegenover haar wilde aankaarten!

Ik hoop dat je mijn edit in mijn vorige post nog gelezen hebt, ik hoop ook niet dat jij helemaal overstuur bent geraakt, zeker gezien je stemming van de laatste dagen maakte ik me een beetje zorgen om je, hoop niet dat ik het (veel) erger heb gemaakt ofzo.

Dit was echt echt de laatste post, het was deels elkaar niet begrijpen, deels opgestapelde irriaties, deels overgevoeligheid van ons beiden.
Ik ga slapen. Had het al eerder aangekondigd maar t is toen niet gelukt.

Hoop dat iedereen dit even los kan laten om te gaan slapen. Morgen is er weer een dag.

(Yellow je staat nu wel in mijn MSN maar ik zie je steeds niet online, klopt dat? Dat vergeet ik steeds te zeggen)
Goedemorgen!

Ik wilde eigenlijk blij melden dat ik op een schappelijke tijd wakker ben, maar even rekenen vertelt mij dat ik maar zes uur geslapen heb. Dat is eigenlijk niet zo denderend.

Nou ja, vanavond vroeg naar bed (hoop ik)
Goedemorgen

Nou mijn afspraak bij maatschappelijk werk gaat dus niet door (de reden dat ik nu op ben met veel te weinig slaap) echt heel erg vervelend, omdat zij dus beurzen enzo ging aanvragen voor studie Heb ik echt nodig namelijk , dus dan voel ik nu weer nog meer die onzekerheid, waarom studeer ik dan zo hard ? Mijn hoofd voelt nog steeds heel erg vol (ik had gisteren een overvol hoofd, weet niet of ik dat gezegd had, tijdens studeren . Ik weet teveel dingen tegelijk ofzo )

Moon, ook jij te weinig geslapen he
Oh en ik ben idd niet op MSN geweest een tijd, dus dat klopt. Ik zal het vanavond weer eens aanzetten
Ja, te weinig geslapen maar voel me beter dan gisteren. En heb gisteren al vanaf de middag in een donkere slaapkamer zitten relaxen. Dat scheelt ook.

Wat rot dat de afspraak niet door ging. Waarom vertellen ze dat nu pas? En weet je een nieuwe datum?

Wanneer heb je weer tentamen? Kun je vandaag iets doen om beetje te ontspannen?
Ze was ziek. Maar ze is al 2x eerder ziek gweest afgelopen maand. Daar kan ze vast niets aan doen, maar zo schiet het natuurlijk niet op dan he.

Ik moet naar bieb, heb net gedoucht (ik was een beetje vies , soms vergeet ik braaf te douchen en tanden te poetsen )

Ik heb vandaag een essay inlevermoment, maar die is af, ik ga nog wel even langs een prof om even te kijken of de styling (format e.d) klopt, maar als er iets is, duurt dat minder dan half uurtje. En verder ga ik weer mijn hoofd voller pompen met nuttige weetjes

Wat ga jij doen vandaag?
Ik heb een afspraak bij de SPV.

Verder heb ik al een afwas gedaan en ben (rustig) begonnen mijn slaapkamer op te ruimen.

Vanavond is er vergadering van t VW. Ik zou dat kunnen gebruiken om te vertellen dat ik wil stoppen. Maar ik denk eigenlijk dat het een beetje te veel is voor nu + dan wordt het weer laat.

Dus zoals het nu is denk ik dat ik t afzeg. Of ik moet bij de SPV een ander inzicht krijgen.

Hoop dat je essay goed bevonden wordt en dat je veel nuttigs gaat leren vandaag
Zilver poetsen mijn taak? What did I miss?
Holy moly zeg.. Wat een gesprek gisteravond..
Ik ga koffie zetten en crackers maken en dan geef ik mijn two cents wel ff. En ik ben hard want ik ben moe en toe aan vakantie dus weest gewaarschuwd
Oh oh...

(moest eerst wel lachen dat in eerste instantie jouw enige reactie die op het zilver poetsen was )
Ik was aan het bijlezen vandaar die reactie. Uiteindelijk dacht ik bij mezelf 'what did I miss?' Nou heel wat
Het is niet aan mij om te oordelen maar ik vind het vervelend om te zien dat Moon het goed bedoeld, Ste in de aanval schiet en Yellow de boeman wordt.

Ste, lees jezelf eens na. Serieus.

Jij bent voor 99% negatief hier. Het enige positieve dat ik me van jou herinner is dat je kleding hebt gekregen van je moeder. That's it. Dat vind ik wel erg.

Ik weet niet of je het topic 'doorhebt' maar ik zal zo de OP gaan aanpassen. We zitten hier allemaal in, enigszins, hetzelfde schuitje en helpen elkaar. En dat werkt ook gewoon vind ik want ik doe iets met de gesprekken hier. Ik kijk naar mezelf en werk aan mezelf. Jij geeft de schuld van dingen aan anderen vind ik en daar kan ik niet zo goed tegen. Ondanks dat, blijf ik op je reageren. Want zo doen we dat hier.

Maar hoelang schrijf je al hier Ste? Wat heb je met onze adviezen gedaan? Ben je verder gekomen?

Ik vind van niet. Ik vind dat ik keihard aan mezelf heb gewerkt en respecteer het als anderen dat niet doen. Ik vind het jammer voor ze dat ze dan nog 60 jaar dit kloteleven moeten leiden maar he, tis hun keuze.

Ik heb ervoor gekozen te knokken. En heb daar flink resultaten mee geboekt. En dat heb ik gedaan, niet mijn man, niet mijn vrienden. Ik.

En ik ben goed op weg. Ik ben mezelf aan het leren kennen. En ik stop met bepaalde dingen toelaten. Zo ook jij. Sorry, je vreet energie van me die ik in anderen ga steken. Wij liggen elkaar ook niet blijkbaar maar ik vind dat dat niet aan mij heeft gelegen. Ik stop ook met op jou reageren, je willen helpen etc.

Het ga je goed Ste. Of niet. En dat ligt in jouw handen.
En Yellow, ik vind jullie duo penotti acties wel lachen maar Moon had dit best zelf afgekund.

Lekkere dramaqueen
En nogmaals, uiteraard mag iedereen hier komen klagen. Maar schrijf dan dat je een egopost doet. (Zie nieuwe OP )
Denk dat Yellow vanuit haar eigen boosheid reageerde. Net zoals jij de behoefte voelt nu iets te zeggen.

Ga zo de OP lezen. Wil niet te veel meer reageren op de discussie omdat ik niet meer op Ste reageer, dan beter ook niet op de anderen denk ik.
Oh, haha dat is snel gelezen

Moon-o-loog en egopost komt voor mijn ongeveer overeen. Weten jullie dat of moet dat voor de duidelijkheid er even bij vermeld?

(en dan ook de Yell-ow-loog en de mooiste: De monoChocoloog)

*moet nu echt weg*
Nee hoor, is wel duidelijk denk ik
Collega van vroeger gaat een webwinkel voor 2ehands kleding beginnen en ik heb de afgelopen weken veel kleding verzameld dat weg kan. Bracht het altijd naar die bakken maar nu mag zij het hebben. Wie weet kan ik anderen blijmaken ermee

Daar ga ik zo heen, daarna trajectbureau en vanavond yoga. Drukke dag voor mijn doen!

Tot later!
Bijzonder een webwinkel voor tweedehands kleren benieuwd of dat een beetje gaat lopen

moon, goed dat je de dag rustig bent begonnen snap dat je je wat duf voelt na je nachtelijk activiteiten hier op het forum.

Ik ben inmiddels hard aan het werk. Was wel leuk ben naar client geweest en ging van daar uit door naar de samenleefgroep om ff mail te controleren. Toen ik binnen kwam waren ze net aan het eten dus werd gelijk bord neergezet voor mij. Zeg nog dat ik het wel druk had zeggen ze ineens: ja je hebt recht op een half uur pauze hoor haha heb dus ff brood gegeten was wel goed want anders had ik vast niets gegeten mij kenende.

Werd net gebeld of ik zondag ook VW kan doen vanuit een samenwerkende organisatie van mijn eigenlijke VW geloof dat ik moet begeleiden bij het maken van vliegers. Zou eigenlijk mijn auto wassen maar ja dat moet dan ff wachten ze zaten echt omhoog wat mensen betreft
Ow ga nu eerst nieuwe op lezen.

Ps: weet je niet meer dat je hoofd huishouding bent hier omdat yellow voelde dat dit jouw taak was? Geen wonder dat je hem zo niet serieus neemt deze taak

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven