Goede dag, slechte dag deel 5

19-08-2011 22:37 2340 berichten
Aan mij de tweemalige eer om dit topic te openen (dat choco naast me zit doet daar zeker geen afbreuk aan)

Hier kan je schrijven over alles wat je bezig houdt en/of meemaakt.

Van de momenten en de momenten tot aan de momenten.

Iedereen is welkom wel is het fijn als je eerst even inleest en jezelf kort voorstelt.

Tot nu toe zijn de vaste schrijfsters:

Mama Chat, Tante Mika, onze IBI (volgens Choco), sportieve Sanne, Mellow Yellow en natuurlijk loco Choco.

Daarnaast hebben we enkele trouwe binnenvallers

voor de meelezers en schrijfsters

Totaal aantal stemmen: 28

Ik lees stiekem mee (43%)
Ik neem steeds liefde aan (11%)
Chooc en IBI zijn gestoord (7%)
Run forummer run (7%)
Hoeveel delen krijgen we nog? (4%)
Ik zou graag mee willen schrijven (18%)
Jullie zijn grappig Geen stemmen
Ik hou van koekjes en chocola (4%)
Ik hou van koekjes met chocola Geen stemmen
Ik hou van chocola in koekjes (7%)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal
hallo!

Zo kon vanmorgen echt met moeite mijn bed uit komen wat lag ik lekker te slapen. Maar ja moest aan de arbeid dus helaas. Ben nu dus aan het werk, de clienten rusten nu en dankzij mijn razendsnelle typvermogen ben ik al klaar met de rapportage's.

Morgen een dag vrij dan mag ik dinsdag en woensdag weer werken.

Hoe is jullie dag tot nu toe?
Relaxed! Mijn dag is relaxed!

Feestje was erg gezellig!! Lekker gegeten en geborreld en heeeeerl veeeeel gelachen!

Was echt superleuk!

Nu ga ik ff bijlezen overal want heb 1,5 dag niet meegemaakt Tot later!
Hier ff minder weekend. Zie weer allemaal vlekjes/beschadigingen in huis waar ik van stress. Dacht dat ik daar eindelijk vanaf was... Misschien is het getriggerd door de ruzie met mijn vriend. Weet in ieder geval dat t me gestressed maakt.
Hebben/hadden jullie ook zo'n rustige zondag?

Welterusten alvast!
Haaa lieve meisjes. Ik had een heerlijk rustige zondag chooc. Helemaal alleen thuis. Heerlijk. Heb je een goeie omzet met je feestartikelenparty?

Sanne, rot dat je je weer zo'n zorgen maakt om je huis. Probeer het van je af te zetten meis.

Rustig hier zeg....

Hoe is het met tante mika en geel?

Geniet lekker van je vrije dag Ieb!
Hallo allemaal , was een beetje in discussies vandaag op forum.

Verder niks beleefd...

Sanne
Ik ben even een potje rummi spelen kom zo uitgebreider reageren hoor, hoop dat het gaat met iedreen.
Choco fijn dat je feestje leuk was.

Chatty , helemaal alleen thuis... Vond je het wel fijn? je hebt natuurlijk fijn alleen, en niet fijn alleen zeg maar.

Sanne hoop dat het huis weer in orde komt.
Goedemorgen iedereen!

Hoe gaat het met jullie?

Hier gaat het even echt behoorlijk klote Ik denk dat ik weer even probeer mee te schrijven. (als jullie het ok vinden!) Heb nu even geen puf om uit te leggen hoe en wat, maar heb er een paar dagen geleden een topic over geopend.

Ik heb de laatste tijd niet echt gelezen hier, dus ik zal eerst maar eens even bijlezen. Dan ben ik ook weer up to date!

Hoop dat met jullie alles ok is!
Happy new topic nog trouwens!
Goedemorgen allemaal.

Green heb je topic gelezen. Ik weet alleen niets af van je voorgeschiedenis, wil je daar misschien wat over kwijt?

Wat ik eruit begrijp krijg je nu straks een deeltijdbehandeling (of dat is wat de artsen een goed idee lijkt?) . Ik hoop dat je de hulp krijgt die je nodig hebt.

Herkende heel erg dat je schreef dat het soms prima gaat, en dan opeens een dal en je je dan zo kut voelt.
Hoi Dames

Ik zit niet echt lekker in mijn vel vandaar dat ik hier niet ben. Ik ga dan in mijn "vlucht-mode" zeg maar.

Voor allemaal een dikke

Yellow ik dacht dat ik jou wel zou vinden op de "bidet" topic, is echt wat voor jou hoor. Gaat over kak
Mika

Hoop dat het snel weer wat beter met je gaat!

Ha Yellow, dank je.

Ja, nu is dat ook zo, het ene moment denken dat het prima gaat en dan vergaat het volgende moment de wereld weer. Ik werd net gebeld door de crisisdienst (vind ik zo heftig klinken..) en dan denk ik weer: ja maar.. zo erg is het nou toch ook weer niet? Het gaat prima hoor. Maar ik heb morgen een intake.

Een beetje voorgeschiedenis: ben sowieso eigenlijk altijd al wel redelijk 'depressiegevoelig' geweest. Heb een ontwijkende pers. stoornis. Als het slechter gaat trek ik me steeds verder terug, vind het steeds moeilijker om naar buiten te gaan, onder de mensen te zijn, m'n dagelijkse bezigheden te hebben/onderhouden. Voel me vaak sociaal mislukt. Ik weet niet of er echt wat 'mis' met me is op dat gebied, of dat het gewoon pure angst is. Moeite om mensen te vertrouwen, een band op te bouwen. Nou ja, dat dus ongeveer en dat speelt nu weer behoorlijk op. Ik ben toen ik 19 was 'ingestort' en ben toen ook deeltijd gaan doen. Daarna weer verder met vallen en opstaan en nu gaat het weer behoorlijk de verkeerde kant op.

Maar goed, dit is wel even genoeg voor nu.
Green, fijn dat je weer wat meer komt schrijven maar jammer dat de aanleiding daarvoor minder is. ben momenteel even niet in staat om je topic te lezen. Ik ben ermee begonnen maar het drong allemaal niet tot me door. Ik zal later dus inhoudelijker reageren.

Sinds ik terug ben van mijn werk gisteren gaat het niet zo lekker met me.

Kwam door een klein iets. Ik had patatjes onderweg gehaald en kwam ermee thuis. Ik besloot om, voor het eerst sinds patrick is overleden en vraag me niet waarom, het op te eten aan de grote tafel. En ineens kwam een gesprek die patrick en ik hebben gehad, en de weinige praktijkmomenten dat we dat daadwerkelijk kunnen doen, Ik zag en hoorde ons praten over het feit dat we in ons nieuwe huis, voortaan gezonder te eten en aan de grote tafel te eten. En ineens besefte ik dat we dat voornemen nooit in praktijk kunnen brengen. En dat de eerste keer dat ik alleen aan de grote tafel zat met ongezonde patat zat. En toen begon het huilen en krijssen en dat is eigenlijk niet meer opgehouden. Ik zal nooit een Patrick junior krijgen of een Jennifer (namen van onze niet bestaande kinderen) en ik zal nooit nooit meer samen met Patrick op bed liggen. Ik kan me nergens toe zetten ik ben zo enorm verdrietig.
Ibi, voel je niet verplicht om iets te zeggen hoor

Hele grote
Zo mezelf een schop onder mijn kont gegeven en in de namiddag toch maar aan de slag gedaan. Vaatwasser uitgeruimd, dooie bloemen weggegooid, autopapieren gepakt en gekeken of de auto het nog steeds doet (inmiddels heeft oom hem naar de garage gebracht voor de APK) heel veel brieven en papieren die ik moest invullen en verzenden nu eindelijk echt verzonden, rekeningen betaald, gebeld waar de steen van Patrick blijft maar kreeg voice-mail hoop terug gebeld te worden, UPC gebeld ivm. geen tv hebben sinds donderdag die mij na een hoop gedoe vertelde dat scartkabel waarschijnlijk kapot was en toen ik net gefrusteerd een dvd probeerde te kijken kreeg ik ineens het scherm wat zij beschreef aan de telefoon en heb ik weer tv!

Als het me nou ook nog lukt zo de spinazie, schnitzel en aardappelen klaar te maken ben ik al met al toch tevreden.
Ibi toch

Je probeert het wel heel erg dapper allemaal. Mijn hart brak toen ik je stukje las... Ik weet niets te zeggen wat ook maar enigzins ergens op slaat..

Wel fijn dat je tv het weer doet (slaat ook nergens op deze opmerking, maar vind het wel fijn voor je.)

Green, atttent dat je wat meer geschiedenis hebt opgeschreven, dan kan ik het allemaal een beetje plaatsen. Het klinkt alsof je wel ontzettend je best doet om van alles iets te maken, dat vind ik heel goed van je. Ik hoop dat de crisisdienst je kan helpen. Het is een beetje inherent aan depressies he, dat verstopgedrag Ik herken het. En feitelijk weet ook ik dat het niet helpt, maar wat dan wel helpt is soms zo moeilijk te vinden..

Ik hoop dat hier schrijven je een beetje kan helpen, en je mag altijd alles neerzetten wat je voelt/vindt, en ikh oop dat wij je een beetje kunnen helpen

Ik heb net paardgereden, was wel leuk. Had echt geen zin , wilde eerst ook thuis blijven in bed en huilen, maar die vriendin had betaald en alles geregeld dus ben toch gegaan. Was uiteindelijk dus best ok. Mijn hele huis zit onder de fruitvliegjes bah

Tante mika ook voor ou een dikke knuffel IK ga kijken naar dat kaktopic
Ik heb niks zinnigs te melden dus doe wat s in de uitverkoop en dan ga ik weer verder met tv kijken. Heb een tv dagje
fijn dat je toch bent gaan paardrijden Yellow en dat je er geen spijt van hebt dat je gegaan bent.

Hier ineens de smaak te pakken. Gekookt en gelijk alles alweer opgeruimd, was uit de droger gehaald en opgevouwen, badkamer weer eens een grote schoonmaak gegeven, bed verschoont (hoera binnen 5 minuten en niet lopen huilen en krijsen naar patrick dat hij me er mooi mee laat zitten want dat was 1 van zijn weinige bijdrages in het huishouden) ga zo nog even de slaapkamer en badkamer stofzuigen. Niet slecht al zeg ik het zelf!
Ook weer eens een bijdrage van mij. Ik lees steeds wel mee, maar heb ff geen puf om inhoudelijk te reageren. Werk is even heel zwaar (te veel gevoelige informatie om verder uit te leggen) en mijn stress resulteerd in thuis angstig zijn om elk vlekje en continu opzoek zijn naar beschadigingen. Gelukkig is vriend steun.

Oorzaak voelt onbenullig naast die van jullie.
Oh lieve Green, ik heb je topic ook gelezen en weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik ben niet thuis in crisisdiensten en dagbesteding. Je hebt er iig goed aan gedaan om aan de bel te trekken. Natuurlijk vind je dat het goed gaat en dat het allemaal zo ernstig niet is als je een goede dag hebt, maar je realiseert je toch dat het niet gaat zoals het hoort te gaan op sommige dagen. Het gaat me aan het hart dat juist jij weer in de problemen zit. Je lijkt zo hard gevochten te hebben en ik dacht eerlijk gezegd dat het een stuk beter met je ging omdat je hier niet meer schreef. Ik weet nog dat je trots kwam melden dat je afgestudeerd was en ik was plaatvervangend trots op je. Ik ken je natuurlijk niet, maar ik zal nooit vergeten dat jij me een hart onder de riem gestoken hebt toen ik hier voor het eerst kwam schrijven. Ik vind je heel erg lief en kan me bijna niet voorstellen dat je moeilijk contacten maakt. Sterkte meisje.

Mika, wat rot toch dat je je niet goed voelt. Is er iets gebeurd waardoor je niet lekker in je vel zit? Ik dacht dat het met jou de laatste tijd ook goed ging. Je mag me altijd mailen als je het niet ziet zitten hè, Maar voel je niet verplicht, als je maar weet dat je niet alleen bent.

Yellow, ik vond het echt heerlijk gisteren om heel de dag alleen te zijn. Goed van je dat je toch bent gaan paardrijden. Vaak zie je tegen de dingen op, maar als je er toch op uit gaat zie je dat het toch je gedachten verzet en je je beter gaat voelen. Ben je nog naar de sportschool geweest na die laatste keer vorige week?

Ieb! Kanjer ben je toch. Ondanks je verdriet en onmacht raap je jezelf weer bij elkaar en moet je zien wat je nu weer allemaal gedaan hebt! Diepe buiging!

Ik was vandaag bang dat het weer mis zou gaan met mijn vader. Alles was goed eigenlijk. Met mij bedoel ik dan. Drukke, nare tijden afgesloten en ik barst weer van de energie. Ik kan me veel beter concentreren. Doe veel meer, kan weer een boek lezen zonder dat ik me afvraag waar het over gaat, ben niet moe meer, geen jankerig gevoel meer boven mijn ogen, ga weer veel naar buiten en speel ook met plezier met de hond, ipv snel laten pissen. En zelfs mijn vader kan ik veel beter pruimen. Hij belde vanmiddag dat hij beroerd was en koorts had. Alle alarmbellen gingen af en ik heb hem 2 paracetamol gegeven. Vanavond was hij weer een stuk opgeknapt gelukkig. Heb hem kunnen kalmeren. Ik ga morgen maar weer even langs en indien nodig naar de dokter met hem. Thuiszorg komt ook en die houdt hem gelukkig ook goed in de gaten. Hopelijk gaat het vannacht goed.
quote:SanneK schreef op 29 augustus 2011 @ 21:14:

Ook weer eens een bijdrage van mij. Ik lees steeds wel mee, maar heb ff geen puf om inhoudelijk te reageren. Werk is even heel zwaar (te veel gevoelige informatie om verder uit te leggen) en mijn stress resulteerd in thuis angstig zijn om elk vlekje en continu opzoek zijn naar beschadigingen. Gelukkig is vriend steun.

Oorzaak voelt onbenullig naast die van jullie.

Jouw probleem is niet onbenullig naast die van anderen Sanne! Voor jou voelt het gewoon heel zwaar en je moet een weg zien te vinden om er mee om te gaan.

Ik heb trouwens een nieuw nichtje. Ze heet Sanne
mika, is er iets gebeurd de afgelopen tijd waardoor het nu weer minder gaat?

Sanne, zoals chat zegt het gaat hier niet om wat je doet of meemaakt (of hebt meegemaakt) maar om je je hierbij voelt en hoe goed je gebeurtenissen aan kan en hoe je ermee om kan gaan. Dus voel je vrij om gewoon te schrijven hier, je bent hier nog altijd net zo welkom als altijd!

Chat,

Fijn dat je vader goed reageerde op de tabletten en laten we hopen dat het vannacht helemaal goed gaat.

Gefeliciteerd met je nichtje. Leuke naam vind ik Sanne. Geniet ervan!

Ik lig al heerlijk in mijn frisse en fruitige bed. Morgen weer werken dus vroeg op. Medicijnen al ingenomen. Nu nog even heerlijk forummen en tv kijken. Blij dat dat weer kan. Welterusten alvast iedereen!
Welterusten lieve Iebs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven