Goede dag, slechte dag

24-09-2009 13:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!

Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.

Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
@ Choco:

Veel succes maandag! Ik hoop dat je een leuk weekend hebt gehad!

@ LA:

Hartstikke fijn dat je door bent naar de volgende sollicitatieronde! Heb je al besloten om die dagbehandeling te doen, of weet je het nog steeds niet? Als je die nieuwe baan krijgt, kan ik me voorstellen dat je de neiging krijgt de dagbehandeling niet te doen.

Ik ben snipverkouden op het moment. Ik heb vannacht hooguit 2 uurtjes geslapen omdat ik het zo benauwd had (door verstopte neus). En moest ook aldoor hoesten en niezen. Door het gehoest en genies heb ik ook weer last van mijn buik Het werkt zo op de buikspieren, dat hoesten en niezen!

En dan moet ik ook nog werken vandaag....
Even een knuffel voor iedereen hier. Ik heb de laatste dagen / weken niet zoveel behoefte aan het forum, maar ben jullie zeker niet vergeten!

Met mij gaat het niet 100 procent. Ook niet heel slecht, maar het kon gewoon beter.

Ben inmiddels een beetje aan het rondkijken voor eigen woonruimte. Dus ook aan jullie mijn vraag: kennen jullie mensen in Amsterdam? Mocht je horen dat iemand (tijdelijk) woonruimte te huur heeft, laat het dan maar weten!

Succes en sterkte met alles.

Verana, ik hoop dat je je snel wat fitter voelt. Wanneer moet je weer werken?

LieverAnoniemm, leuk dat je huisje steeds meer 'aangekleed' wordt nu.

Choco, lekker geshopt? Wanneer moet je ook alweer beginnen met de dagbehandeling?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Okee, je werkt alweer Verana, zie ik nu. Dan hoop ik helemaal dat je snel opknapt!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
.
Hoe ga je je leven dan omgooien, LA?

Wel knap dat jij kunt blijven werken, ondanks je klachten. Misschien helpt het jou ook juist wel om op de been te blijven, dat je naar je werk moet.

Lief dat je wilt rondvragen voor me
Hey Moon! Was me inderdaad al opgevallen dat je er veel minder bent. Ik ben zelf ook iets minder actief op het forum dan eerder. Ik lees nog wel elke dag, maar niet meer úúúúúúren. Ik schrijf ook niet meer elke dag. Ik vind het ook wel lekker om nu wat meer tijd te hebben voor andere dingen!

Ik ken geen mensen in X, dus kan je helaas niet helpen. Maar mocht ik op de één of andere manier toch iets horen over woonruimte daar, dan zal ik aan je denken!

Spannend dat je weer op jezelf gaat wonen, maar ook wel goed denk ik. Je knapt er vast van op om weer je eigen plekje te hebben en wat meer afstand van je familie.

Ik ben zonet naar huis gestuurd door mijn werkgever. Ik liep me daar toch te hoesten en te proesten. Ze vroeg wat ik eigenlijk kwam doen. Ik ben anderhalf uur gebleven, en toen naar huis gegaan. Ik heb net mijn eerste werkweek achter de rug na mijn operatie, en nu zit ik dus alweer ziek thuis
Ziek is ziek hoor... ga maar lekker beter worden thuis.

Ik kon vannacht niet slapen, sliep pas tegen 6 uur

Heb wel lang uitgeslapen, maar voel me echt raar vandaag. Kan ook niet zoveel hebben.

Ik hoop dat ik vanavond vroeg erin lig en dan slaap als een roosje....
Ik ben vandaag naar dagbehandeling gegaan en het heeft me enorm aangegrepen, ik ben de hele dag erg verdrietig geweest. Er lopen daar mensen rond die zo 'eng' waren! Zwaar onder de medicijnen, in zichzelf pratend, ja weet niet maar ik vond ze zwaar heen. Werd van sommigen een beetje bang. Eng om te zien.

En ik ging ook denken nou die hebben het zwaar, ik niet. En daar werd ik weer somber van. Vrouw uit mijn groep aangesproken dat ik heel verdrietig was en dit uitgelegd. Zij zei heel fijn :iedereen heeft zijn eigen leed.

Dag dus nog uitgezeten, doodmoe en soms verdrietig (en met hele gore koffie maar zonder zou ik in slaap vallen). Thuis meteen gaan slapen en heel naar gedroomd. Dat ik in een soort tehuis was (afdeling?) en daar ging het echt niet goed. Veel geweld en narigheid en mensen werden uit het niets neergeschoten. Jeetje, bizar nu ik het opschrijf, komt weer helemaal terug.

Ik zou gaan sporten maar ga niet. Lichaam is erg zwak voel ik en ik ben afwisselend verdrietig, somber, opgelucht, van alles. Dus ik ga forummen en tv kijken vanavond.

Heel verhaal maar moet het kwijt. Wil dit na elke dagbehandeling doen om bij te houden hoe het gaat. Dus dan weten jullie dat.

Ik ga roken. Fijne avond (en ibi bedankt voor je strenge maar wijze woorden, had ik echt nodig!)
Chocolover
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Chocolover, ook een van mij!

Echt vervelend, dat je eerste dag zo is gelopen. Zie je het nu wel zitten om er verder mee te gaan?

Is het misschien een idee om één van de behandelaren te vertellen hoe je deze dag ervaren hebt?

Ik blijf je belevenissen volgen die je hier neerzet!

@ Moonlight:

Ik heb in het topic van Annemeike twee posts getypt als reactie op jouw posts aldaar. Voor het geval je vanavond nog wel in dit topic kijkt en niet meer daar, zet ik het hier even neer. Het zijn wel enorme lappen tekst, dus je bent gewaarschuwd

Als je geen zin hebt om het te lezen of te reageren, niet doen natuurlijk. Ik weet dat je wat minder met het forum bezig bent.
Hey Verana, ik heb je gelezen hoor (kwam daar eerder dan hier).

Choco, ik heb echt met je te doen. Het lijkt een beetje op mijn ervaring met dagbehandeling: ik had het ook zwaar met alle zieke mensen om me heen.

Ik vond de opname (het laatste gedeelte) minder erg: ik had een eigen plekje (mijn bed) en als ik moe was kon ik daarheen.

Bij de dagbehandeling voelde ik me zo onwennig. We hadden geen lekkere plaats om te zitten, er lagen een paar tijdschriften maar dat zijn 4 maanden lang dezelfde geweest (heb ze allemaal 10 x gelezen denk ik).

Zelf knapte ik pas op nadat ik naar een andere groep was gegaan.

Wat een stomme reactie: ieder zijn eigen leed. Sommige mensen zijn nu eenmaal gevoelig voor de sfeer en voor andere mensen. Dan is het een heel verschil of je een dag doorbrengt met leuke gezonde mensen of met mensen die diep in een depressie zitten. Ik vind het heel normaal dat je daar niet blij van word, heel herkenbaar ook.

En je had er zoveel van verwacht... jeetje... vind het echt kut.

Hoop dat er snel iemand in de groep komt met wie je wat aansluiting hebt, dat scheelt al enorm.

Hoe gaat het eigenlijk met de katjes? Ik hoor je er niet zoveel meer over.
He moon, fijn je weer te lezen.

Die opmerking vond ik wel fijn hoor! Ik ging slecht over mezelf denken zo van kijk hun dan, met mij gaat het goed, ik stel me aan. Daarom zei ze dat, dat ik mijn eigen leed heb en dat ik het ook moeilijk heb.

Het gaat wel goed voor me zijn, daar ben ik van overtuigd. Ik ga echt aan mezelf werken en heb het idee dat deze modules wel iets voor mij zijn.

Dus geen zorgen meiden, ik ben niet teleurgesteld of whatever, het was alleen even moeilijk om te zien. Maar he, ik ben nog niet zover en dat gaat dus ook niet gebeuren!

Met de poesjes gaat het prima! Ze groeien goed, eten en spelen goed dus prima! Alleen beetje jammer dat ze ons behang aanzien voor krabpaal maar ik heb me er bij neergelegd haha! Ze zijn nu hun rang aan het uitvechten, samurai blaast eb gromt naar sens. Maar heb begrepen dat ik niets moet doen, dit hoort erbij. Ze zijn wel erg knuffelig de laatste tijd, zouden ze krols worden? Ach ik vind het best, ik geniet van ze en hun gemiauw en gepriep brengt leven in huis, heerlijk!
Leuk dat het goed gaat met de poesjes

Je klinkt alweer een stuk beter dan gisteren. Het is ook enorm vermoeiend natuurlijk, zo'n eerste dag. Ze werken dus met modules? Dat klinkt wel okee.

Ik vergelijk alles met mijn eigen dagbehandeling en daar zou niemand het een jaar uithouden, denk ik. Niet goed om verhalen van anderen ook daarop te betrekken.

En ik herken wel dat het 'schrikken' is dat zulke mensen bestaan. Als je dat nooit gezien hebt en je bent ineens één van een groep, vol mensen die de weg kwijt zijn... is dat best moeilijk.

Maar inderdaad: jij hebt ook recht om aan jezelf te werken daar. Als jij nu een jaar heel veel leert, heb je daar de rest van je leven wat aan. Dan hoef je niet beter of slechter te zijn dan Jantje of Pietje, het is gewoon jouw proces.
.
Niet zoveel tijd, zo naar therapie x.

Vandaag een goede dag. Moe maar goed. Veel geluisterd en bij dit module moet ik doelen gaan stellen en die in kleine stapjes behalen. Echt iets voor mij. Na de therapie gaan eten bij de enge mensen met 2 vrouwen uit de groep. Ging goed, heb me er van kunnen afsluiten!

In bad geweest vandaag, heerlijk, wil ik vaker doen. Zo eten en dan met vriend naar therapie.

Morgen drukke dag, van hier naar alkmaar, dan naar amsterdam en dan weer terug. En dat voor 2 geboorteaktes die we moeten hebben voor het in ondertrouw gaan, kunnen ze dat niet gewoon opsturen? Ja maar dat is nog ingewikkelder.

Morgenochtend eerst naar psychiater, kijken joe het met medicatie gaat. Ben bang dat ik moet stoppen maar dat doen ze niet zomaar neem ik aan.

Nou ik ga, schrijf en reageer morgen weer!
Ik heb telefoon gehad over het appartement. Het is niet helemaal zelfstandig, keuken en badkamer / toilet zijn gedeeld. Heb gezegd dat ik morgen terugbel.

Ik weet het even niet. Ben niet zo helder vandaag in mijn hoofd dus kan er nu niet zo goed over nadenken.
Rustig hier...

Hoe gaat het?

Ik moet morgen naar de huisarts, voor vermoeidheid e.d. Ik heb er geen zin in. Bang dat ik moet gaan zeuren om onderzoek ofzo.

Het zal wel meevallen, maar toch: geen zin.
Gisteren begonnen met genogrammen. Iedereen vond get heftig, ik niet. Vandaag afscheid op werk genomen. Ook yoga gedaan en door de sneeuw gevallen. Lig nu spuugberoerd op de bank.

Moest het ff opschrijven anders ben ik het volgende week alweer vergeten.

Moon hoe ging je onderzoek?
Mwah, ben er niet zo tevreden over. Hartslag en bloeddruk was goed. Heb een formulier mee voor bloedonderzoek maar daar zijn maar een paar dingen op aangekruist. Er wordt niet zo uitgebreid onderzoek gedaan.

Volgende week een afspraak bij de psychiater. Misschien kan die wat uitgebreider bloedprikken.

Hopelijk voel je je snel wat beter.
even een tijdje niet online geweest, ik was druk met vanalles en bijna niet thuis.

Mijn bank is geleverd en zaterdag komt mijn bed, ik kan dus bijna mijn huisje in.

as vrijdag is mijn tweede sollicitatiegesprek!

Komende dagen ben ik ook steeds weg, dus amper tijd om me voor te bereiden.

@ moon: weet je al meer over je kamer, behalve dat je de keuken en badkamer moet delen? Ben je al wezen kijken?

Hoe gaat het verder met je, weer een beetje rustig geworden na je vakantie enzo?

@choco: wat zijn genogrammen?
LA, klinkt leuk, je huisje!

Ik heb het appartement even laten rusten. Zoek liever even verder naar iets dat meer aan mijn eisen voldoet.

Goede vraag idd, genogrammen. Ook geen idee.

Ik pakte vandaag een poppetje uit dat ik een jaar geleden van de baas van mijn toenmalige vriendje kreeg. Heel lang verhaal. Maar iig: dat poppetje heb ik al meerdere keren bijna weggegooid, toch maar niet, etc.

Ik kon me nu weer herinneren hoe ik me voelde toen ik het kreeg: happy, verliefd, mooi, leuk. Dat wil ik weer, ik wil weer die Moon zijn!

(Niet een wrak in joggingpak... en t rijmt ook nog)
.
antwoord ondertussen gevonden:

http://www.steunpunt.be/_.../Genogramme ... citeit.pdf
Ik wil juist niet in de plaats van mijn familie wonen. Ben hier zo ontzettend uitgekeken.

Amsterdam is hier niet zo gek ver vandaan, dus als ik een dagje naar mijn fam. wil is dat prima te doen. Maar ik zal blij zijn als ik weg ben van het benauwde wereldje hier.

Even die genogrammen bekijken.
stad xis natuurlijk wel heel gaaf

Ik vind het heerlijk om daar een dagje te shoppen, stappen of gewoon mensen te kijken vanaf een bankje.

Maar mijn woonplaats wordt het niet. Te groot voor mij.

Ik bedoelde eigenlijk dat je het misschien in stappen moet doen, een paar maanden alleen in de woonplaats waar je nu woont, in de buurt van je familie maar niet bij ze in huis, en als dat goed gaat echt verhuizen naar stad x.

Nouja het was maar een idee, je hoeft er natuurlijk niks mee te doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven