Goede dag, slechte dag

24-09-2009 13:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!

Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.

Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
quote:Ratteke schreef op 24 maart 2010 @ 08:45:

Hallo dames, ik kom weer ff buurten. Ik hoop dat alles nog een beetje goed gaat met jullie.

Ik heb een vraag. Sinds gisteren zit ik ook aan de medicijnen. Ik heb hevige hyperventilatieaanvallen. Dagelijks. Ik ben gisteren bij de huisarts geweest en heb een verwijzing naar het RIagg gekregen en Bromazapam om wat rustiger te worden. Nou, dat lukt, ik ben gisteren zelfs twee keer naar buiten geweest. Zonder problemen. Alleen nu zit mn baas in mn nek te hijgen dat ik weer aan het werk moet (vandaag) Ben maandag naar huis gegaan. Maar hoe lang duurt het eer je weet hoe je medicijnen werken? Qua bijwerkingen en zo. En of je 1, 2 of 3 pillen per dag nodig hebt? Of een halve pil? Ik wil eigenlijk deze week nog thuis blijven om te kijken hoe de pammetjes bij mij werken. En dan maandag weer aan het werk. Als dat lukt. Hij vond het niet erg dat ik stoned op mn werk verscheen....

Pammetjes werken volgens mij meteen. Maar misschien heb je naast medicijnen ook wat rust nodig.

Weet je waar de aanvallen vandaan komen? Heb je veel stress?

Ik heb ondanks de rare avond redelijk geslapen. Van 1 tot 7 aan één stuk. Okay, niet heel lang, maar ik sliep wel diep en voel me best okee vanochtend.

Even koffie gedronken met mijn moeder en nagepraat over de vergadering van gisteren. Vandaag maar weer focussen op de leukere dingen
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
SHV: gecondoleerd. En heel veel sterkte voor de komende tijd gewenst.
Ook namens mij heel veel sterkte SHV.

Het is zeker moeilijk als je een dierbare verliest. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het er enorm moeilijk mee hebt.

Het heeft zo weinig nut misschien om te zeggen, maar neem goed de tijd om het te verwerken, en probeer jezelf bezig te houden. Dat is het enige advies dat ik je kan geven.

Als je ooit iets kwijt wilt hierover, kun je natuurlijk op het forum je ei kwijt.
Gecondoleerd, SHV! Vind het echt heel erg voor je! Heel veel sterkte komende tijd...
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
laptop is stuk dus ik kan even niet internetten.

nu even gauw vanaf mijn werk.

SHV gecondoleerd! Ik wens je veel sterkte toe.

SHV gecondoleerd, je moeder heeft de rust die ze wilde nu, let goed op jezelf en rust goed en op tijd dan kom je er wel weer vrouw

KNUFFFFF........
Heb je inmiddels kunnen slapen, SHV?

Ook al is het maar een paar uurtjes misschien...
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
SHV, gecondoleerd met je moeder.

Ik heb de laatste tijd niet meer gereageerd hier, maar heb wel meegelezen.

Ik wens je alle sterkte toe, en probeer goed voor jezelf te zorgen, hoe moeilijk dit misschien nu ook is.

Hallo meiden

Ik heb vannacht wel redelijk goed geslapen maar desondanks blijf ik last hebben van nare beelden.Ik heb niet veel puf,heb ook nog geen zin om te gaan sporten en dat soort dingen.Weet dat het goed is om veel te ondernemen,maar daar staat men hoofd niet na. Pfff het verlies zoals het is gegaan heeft veel impact op me gehad,weet niet hoe ik het zo kan verwerken.
Nou ik denk niet dat je hoeft te sporten hoor. Dat is helemaal niet lekker als je zo gammel bent (toch?)

Ik zou de doelen iets simpeler houden. Aankleden, zorgen dat je goed eet, iedere dag naar buiten.

En probeer wel contact te houden met mensen om je heen. Maar sporten lijkt me niet het belangrijkste.

Sterkte.
Eens met Moonlight, met goed voor jezelf zorgen bedoel ik die dingen zij noemt
Ben heel erg moe,zo moe mijn hart doormidden buikpijn.Mijn levenslust is nu ook weg ik voel me zo verdrietig Waar moet ik nog energie uit halen? Ben te moe om eten voor mezelf klaar te maken
Lieve SHV,

Logisch dat je gebroken bent. Helpt het om hier iets meer te schrijven?

Hebben jullie al afscheid genomen van je moeder? (in de zin van begrafenis / crematie) En condoleance?

Ik zou nog veel meer kunnen vragen maar weet niet of dat voor jou prettig is.

Heb je contact met iemand die jou kan helpen? De huisarts bijvoorbeeld?

Of een vriendin die voor je kan koken / boodschappen doen, een lieve buurvrouw, of wie dan ook?

Tjee als je in de buurt zou wonen zou ik t zo voor je doen. Maar die kans is niet zo groot, denk ik.

Heel veel sterkte, nogmaals. Ik hoop dat je hier regelmatig iets van je wilt laten horen.
Gecondoleerd shv! Neem de tijd ervoor en viel goed wat je voelt dan kun je er misschien iets mee. Sterkte de komende tijd!

Ik heb net mijn evaluatie gehad en heb nu een echte diagnose. Ben de term ff kwijt maar is iets met dystiem. Nou ja ben van slag dus ga even slapen. Was een emotionele dag. Ik google het later wel.
Slaap lekker Choco.

Blij dat je een diagnose hebt?

Mij zegt het soms niet zoveel. Ik ben gewoon Moon en wat ze er dan voor sticker op plakken moeten zij weten

Maar misschien helpt het voor jou te weten wat het is en hoe het aangepakt kan worden.
Moest vanmiddag toch eruit en gelijk ook maar even wat gewandeld,maar ik kon me gedachten er niet goed bijhouden.Ze zweeft steeds maar door men hoofd,de begrafenis is geweest,en het waren zware weken en daarom ben ik ook zo uitgeput Beelden die me achtervolgen.En nu komt het verwerken ,maar ook mijn kind is erg verdrietig.Ga straks pannenkoeken bakken en dan maar weer liggen op de bank.Volgende week maar eens naar de huisarts kijken wat die voor mij kan betekenen,heb wel een psych maar is pas volgende maand.En ik heb niet echt een gevoel daar van die kan je goed helpen.Misschien een andere zoeken,of kijken wat de huisarts zegt.Het leven valt me nu even zwaar.
Ja ik kan merken dat het je zwaar valt. Dat is heel begrijpelijk natuurlijk maar ik hoop dat het komende tijd wel draaglijk wordt / blijft.

Goed dat je naar de huisarts gaat. En misschien heb je inderdaad baat bij een andere psych.

Ik hoop echt dat je wat kunt slapen komende nachten. Als je niet slaapt is t allemaal nog moeilijker.

Eet smakelijk in de pannenkoeken.

@SHV: ik herken veel in je verhaal en leef ontzettend met je mee. Hoe moeilijk het ook is, zorg goed voor jezelf. Blijf eten, ook al heb je geen trek en probeer elke dag even naar buiten te gaan. Desnoods alleen een blokje om maken. Heb je iemand in je omgeving met wie je goed kunt praten?

Als je je niet prettig voelt bij je psych, kun je idd beter een ander zoeken, maar ja, daar staat je hoofd nu misschien helemaal niet naar.

@Moon: lieve reactie op SHV! Ben je weer een beetje bekomen van die vergadering? En waarom waren die mensen zo moeilijk dan?

@Choco: het horen van een diagnose is altijd slikken. Hoop dat je je inmiddels weer iets beter voelt.

@iedereen: fijn weekend! (voor zover mogelijk dan)
Ja ik ben bijgekomen van de vergadering. De dag erna had ik wel t idee dat we een stuk opgeschoten waren met wat we besproken hadden. Ook al was t niet zo gezellig.

Waarom die mensen zo moeilijk zijn? Goede vraag. Denk dat ze vooral veel waarde hechten aan hun eigen mening en soms bang zijn voor verandering. En sommigen drukken zich niet zo netjes uit, nogal ongenuanceerd.

Verder denk ik dat ik ze wat overviel. Ik had het goed voorbereid en daar waren zij weer niet op voorbereid.

t Zou best kunnen dat ze achteraf nog een keer ergens op terug komen. En dan misschien wat positiever.

Twister, jij ook fijn weekend. De rest ook, of in ieder geval een draaglijk weekend, voor degenen die het moeilijk hebben.
SHV, wat een moeilijke periode maak je maak. Heel veel sterkte! Wat goed dat je niet gaat wachten op je afspraak met je psych en dat je je macht in eigen handen neemt.

Moon, hopelijk kun je alsnog leuk terecht bij deze plek. Ben je nog bezig met een eigen huis?

Choco, ik ben toch wel erg benieuwd wat je echte diagnose nou is. Hopelijk is je week verder rustig geweest. :hig: we bellen van de week weer. ok?

Ratteke, ik dacht al dat het niet helemaal goed ging met je. Laat je niet opjutten door je baas. Ziek is ziek. Veel sterkte.

De laatste week is wat moeilijk geweest voor mij. Gisteren enorme ruzie gehad met man waarbij ik hem heb verweten dat hij me gedwongen heeft om te verhuizen en dat ik niet denk dat ik hem dat ooit kan vergeven. Ben hier zo enorm ongelukkig in dit huis. Krop weer veel dingen op. Nadat ik deze uitbarsting had naar man toe zei hij dat het veel verklaarde. Onder andere waarom ik zo afstandelijk ben naar hem toe sinds we hier wonen en waarom ik weer zo depressief ben. Hij is bang dat ik weer opgenomen moet worden op den duur. Hij vroeg ook of hij mijn pillen in beslag moet nemen. Ik vind het zo erg dat hij zo denkt. Ik mag het denken maar hij mag niet denken dat ik eraan denk. Snappen jullie me nog een beetje?

Wel erg leuk is dat ik dinsdag weer tante ben geworden van een geweldig neefje waar we morgen naar toe gaan.
Bedankt meiden voor jullie lieve ondersteunende woorden,van jouw ook heel erg lief moonlight.Gisteravond viel ik tijdens het tv kijken zo steeds weg ben toen maar na bed gegaan om 23.00 uur.

Kon niet meer en heb wel in 1 stuk eens doorgeslapen tot 8.30 zo moe en nu zal ik zo wel weer kunnen slapen.Of alle vermoeidheid en spanning er nu uitkomt.Superhuisvrouw ben ik niet hoor die nicknaam vond men kind gewoon grappig. Ik was al lang blij dat ik gisteravond wat op tafel kreeg,probbeer vanmiddag om weer even na buiten te gaan.Mama zal ook niet willen dat ik zat te miepen op de bank,maar ja zo makkelijk is dat niet.Het geeft een heel leeg gevoel ,daar zal ik een andere invulling aan moeten geven.
Ibi, wat vervelend allemaal! Waarom heb je het gevoel dat je man je gedwongen heeft om te verhuizen? Dat verhaal heb ik niet meegekregen. En waarom ben je zo ongelukkig in het nieuwe huis? Kan dit een gewenningsfase zijn of had je meteen al een hekel aan het huis (voordat je erin trok)?

Gefeliciteerd trouwens met je neefje!

SHV, ik vind dat je het goed doet. Het is een beetje een cliché 'Mama zal ook niet willen dat ik zat te miepen op de bank', maar dat werkte voor mij ook best goed toen. Ik wens je nogmaals veel sterkte. Weet je al wat je gaat doen wat betreft je psych? Heb je al een afspraak met je huisarts?
anoniem_100629 wijzigde dit bericht op 27-03-2010 13:35
Reden: Kan niet typen
% gewijzigd
@twister Volgende week ga ik een afsparaak maken met mijn huisarts,en dan eens over die psych hebben.Uiteindelijk moet je het natuurlijk toch zelf doen,alleen kan het wel net een steuntje in de rug zijn.
@ SHV:

Goed van je dat je hulp gaat zoeken! Het is waar dat je het uiteindelijk toch zelf moet doen, maar iemand kan je inderdaad toch even wat ondersteuning bieden. Alleen al een luisterend oor kan prettig zijn!

@ Ibi:

Gefeliciteerd met je neefje!

Vervelend dat je je zo ongelukkig voelt in je nieuwe huis. Voelde je je er eigenlijk al niet goed voordat jullie het kochten? Of kan het inderdaad een gewenningsfase zijn waar je doorheen moet, wat Twister schrijft?

voor Ibi en SHV.
SHV wat heerlijk dat je een nacht hebt kunnen slapen. Hopelijk gaat het vanaf nu beter, met slapen.

Als je kind je een superhuisvrouw vindt is dat wel een compliment toch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven