Goede dag, slechte dag

24-09-2009 13:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!

Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.

Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
Vandaag ga ik vroeg naar bed. Althans, poging tot. Dus pc gaat nu uit. Dan roken, half pammetje nemen en in bed liggen.

Tot morgen!

Ibi you can do it!!
Ben nog iets te wakker.

Gedouched, lorazepam genomen. Ik ga maar even forummen totdat het gaat werken.

Ik ben agenda kwijt. Beetje irritant. Vorige week bij de psychiater heb ik m gehad, daarna weet ik niet meer (meestal weet ik de dingen wel uit mijn hoofd). Weet ook niet meer welke tas ik mee had naar psych. Ben bij Karwei geweest die middag, dat weet ik nog, maar verder...

(nou je zou niet zeggen dat ik al tig dagen niks gedronken heb).

Morgen maar even goed zoeken nog. Misschien ligt ie op de grond, net als de rest van mijn spullen
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ik zie dat jij Lorazepam gebruikt Moonlight ,heb je daar iets aan?
Ja, zeker wel. Het maakt me rustig, suf zelfs en ik gebruik het om te slapen.

Gebruik het nu niet meer overdag. (tenzij het een hoge uizondering is)

SuperHuisvrouw, ik zie dat je hier veel vragen stelt over medicijnen. Geeft je arts je niet informatie over medicatie?

(die van mij gaat er rustig een half uur voor zitten om alles wat hij bijgeleerd heeft over medicatie te vertellen... en hoe het aan slaat bij zijn patienten... en wat ik ermee kan, etc)

Ik kan wel vertellen hoe lorazepam voor mij werkt, maar jij hebt een ander lichaam, andere klachten en wellicht ook al meerdere dingen die je slikt. Ik zou zeggen: vraag het je arts.

Verder:

Goedemorgen!

Ik ben om 10 uur uit bed gegaan, maar voel me nog suf. Zal straks even koffie zetten.

Heb één ding dat echt moet: een boodschap in de stad, moet echt vandaag.

Verder eigenlijk agenda zoeken, biebboeken verlengen. En rust houden
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Morning!

Heeft iedereen aan Ibi gedacht? Als het goed is, zit ze er nu nog. Ik ben benieuwd!!

Superhuisvrouw, wat Moon zegt, mijn huisarts geeft me ook veel informatie. En je hebt gezegd dat je er even helemaal doorheen zit, is het dan niet beter om naar de huisarts toe te gaan?

Lekker rustig aan doen na de boodschap dus Moon. Ik doe met je mee. Vrijdag de bruiloft dus ik ga de hele week rustig doen. Vriend heeft rijbewijs nog in zijn portemonnee (wilde ik van de week mee als ID, vergeten terug te vragen) dus ik kan niet echt ergens heen. Dat is goed, kan ik mijn rust pakken.

We zijn om 10 uur naar bed gegaan maar helaas was ik weer hyper. Tussen 12 en 1 in slaap gevallen en om 6 uur weer wakker geweest. Toch weer gaan slapen en om 11 uur werd ik wakker van de wekker. Om aan Ibi te denken!

Straks maar weer de film verder kijken. Misselijkheid is over trouwens! Dus dat is erg fijn!
Jij hebt dus ook een rare nacht gemaakt? Ik ook... sliep weer laat. Wel tot uur op 9 aan één stuk door geslapen, maar denk dat mijn nacht van 3 tot 9 geduurd heeft. Te kort eigenlijk.

Goede instelling: hele week rustig want er komt een bruiloft aan. Precies hoe ik zou doen idd.

(Hoewel, tijd geleden moest ik op woensdag en donderdag mijn outfit shoppen voor vrijdag. Ik was gewoon te depressief om dit eerder te doen) (Wat een kutweken waren dat, trouwens)

Ik ga zo even wat eten en aankleden. Zit nog in badjas.

Ibi, laat je wat weten??
Nou ben nu net terug. Bleek gewoon een intake te zijn voor een uitzendbureau

En toen ik binnen liep wisten ze van niks. Dus ik bij andere uitzendbureaus gaan vragen niemand wist iets.

Uiteindelijk tien over 11 en ik helemaal panisch (nog net geen jankbui) Loop weer bij dezelfde naar binnen en ineens bleek het daar toch wel te zijn!

Ik was helemaal gestrest en kon mezelf niet meer verkopen. 1 van de vragen was of ik stressbestendig was en die kon ik natuurlijk niet meer met ja beantwoorden.

Baal enorm nu. Ik voel dat ik van teleurstelling wil huilen maar ik wil het niet laten komen. Nou ja ze zouden vandaag nog bellen maar ik zou mezelf niet aannemen zoals ik me heb gepresenteerd.

Nou ja morgen weer een intake voor uitzendwerk. Totaal niet wat ik wil uitzendwerk. Wil liever vastigheid maar ja ik moet gewoon geld hebben.

Jullie zijn lief!
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ibi, ik denk dat het goed is dat je een plan maakt.

Wacht, eerst dit:

(heb op UZB gewerkt)

Het is heel erg slordig van ze dat ze je weggestuurd hadden. Als je een goed gesprek had gehad, waren ze begonnen met jou excuses aan te bieden, koffie / thee / water en jou op je gemak te stellen.

Wat ik je aanraad, laat nu je gevoelens eruit komen... lap jezelf over een paar dagen op en loop stoer het uitzendbureau nog eens binnen om te vragen of ze al iets hebben. Geef aan dat je veel stress had voor de intake en dat je het vervelend vond dat er zoveel onduidelijkheid was.

Verder: Wat wil je precies?

ik hoor je over hond uitlaten, oppassen, uitzendwerk... Als jij straks iemands hond moet uitlaten en UZB belt... dan kun jij niet werken. Zelfde als je een kind ontvangt voor de lunch.

Ik ben hard misschien nu, maar denk dat je daar wel over moet nadenken.

Verder . Heel naar dat je bij het UZB zo behandeld bent. (en dat ik daar niet meer werk want ik had anders gedaan)

oh ei kookt
Bedankt voor je reactie Moon!

Het is zo dat ik vorige week te horen heb gekregen dat ik per direct geen geld meer krijg van de studiefinanciering. Ik mis nu dus ineens 800! euro per maand.

Ik heb me nu dus overal ingeschreven om maar iets te verdienen.

Maar ik heb nu besloten niet structureel op te gaan passen. Niet op kinderen en niet op mensen. Als ik gebeld wordt door een UZB wil ik gewoon kunnen werken en idd geen nee zeggen omdat ik 12 euro kan verdienen met het uitlaten van een hond.

Ik was erg in paniek door dit nieuws en heb mezelf maar

aangeboden voor alles wat mogelijk was vandaar.

Ik wacht tot vrijdag af of ik iets hoor van hun en anders loop ik zaterdag (zouden ze dan open zijn? Even controleren maar) even binnen.

Hopelijk houden ze rekening met de verwarring wanneer ze aan mij denken bij de vacature.

Ga denk ik ook even een ei eten! Eet smakelijk.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ik denk niet dat ze zaterdag open zijn. Het zijn in principe kantoortijden.

Misschien kun je in de tussentijd een andere intake proberen, bij een ander UZB. Gaat dit goed, dan is dat fijn voor je zelfvertrouwen.

(Ik ben wel eens gaan solliciteren bij een baan die ik niet wilde, puur voor de sollicitatie-ervaring. Ik ben een raar mens hoor, IRL )

Heb je je CV mooi op papier of digitaal? Heb je kleding waarin je je goed voelt als je ergens op gesprek gaat?

Kun je thuis gesprek oefenen met iemand, met je man?

Eigenlijk is het moment dat jij de deur binnen stapt bij UZB al deels bepalend. Dan zien ze: hier is IBI, en vormen ze zich (lullig genoeg) een eerste beeld.

Heb je je voorbereid op lastige vragen? Waarom heb je geen werk nu... wat heb je afgelopen tijd gedaan? (bah krijg zelf alweer rillingen)

Ik denk dat je karakter toont door nog eens terug te gaan naar het UZB van vanochtend, op een moment dat je niet in paniek bent en zegt: Sorry ik was erg zenuwachtig voor de intake. (is niet raar hoor)

Bij mijn sollicitatie (bij UZB) vroegen ze het zelf, om het ijs te breken. Ben je zenuwachtig? Mwah, beetje.

Het was 's ochtends, en voor mijn doen vroeg (9 uur denk ik)

Terwijl ik heen fietste merkte ik dat ik eigenlijk te weinig had gegeten. Ik was op tijd maar ben toen bij de Hema iets gaan eten en naar t toilet... toen was ik nog maar precies op tijd, in plaats van ruim van tevoren. Was wel meteen na gesprek aangenomen.
Mijn ei was lekker trouwens. Jouwe ook?
Even kijken hoor.

Heb morgen weer een intake bij een uzb dus hopelijk word dat een goede ervaring.

Heb nette kleding aan maar niet te. Kleding waar ik mij prettig in voel. Had wel een ketting om die eigenlijk iets te strak zat. Die doe ik morgen niet om.

Ik heb mijn cv. zowel op papier als digitaal. Zowel choco als iemand van de rehabilitatie hebben er naar gekeken en met alle tips samen heb ik 1 duidelijke cv gemaakt.

Morgenochtend heb ik eerst weer een gesprek met iemand van de rehabilitatie en dan zal ik vragen of hij met mij kan oefenen voor de moeilijke vragen.

Ik zal ook even op de werk en studie pijler kijken hier want ik geloof dat daar ook een oefentopic is.

Ben nog niet aan eten toegekomen. Ga er zo mee aan de slag.
Wat ben je goed bezig!

Ik stond net te douchen en snapte één ding niet. Ik wist namelijk niet dat je studeerde, maar als je stufi ontving, dan zal dat wel.

Nouja, laat maar even, ik ben ineens heel moe en jij gaat je concentreren op de sollicitaties

Succes!
Hey Ibi, ik ben een meelezer hier. Wat rot dat het vanochtend zo is gegaan! Echt heel slordig van het uitzendbureau dat ze zo met je omgaan.

Morgen gaat het vast wel goed! Ik duim voor je, en blijf je verhalen volgen!

Succes!!!
Moon,

Ik studeerde toen ik depressief werd en heb me telkens opnieuw ingeschreven zodat ik studie bleef houden en een uitkering van de verzekering van mijn ouders. Vandaar.

Ben vandaag nog gebeld door weer een ander uzb en daar word ik weer door gebeld voor een gesprek.

Daarnaast ben ik gebeld door de kijkshop en daar heb ik vrijdag wel een echte sollicitatie.

Ik heb er maar druk mee. Ik hoop zo dat het op iets uit gaat lopen.

Verana,

Dank je wel voor je lieve bericht! Wat leuk dat je hier mee leest en voor me wilt duimen.
Hallo allemaal,

Ibi ik vind het echt heel rot voor je. En vind het ook echt niet netjes van het uzb. Ik hoop dat het morgen beter gaat.

Ik heb de film (schindler's list) gekeken maar er kwam geen emotie los. Ik voelde me echt een slecht mens daardoor. Het is vreselijk wat er is gebeurd en ik voelde er niets bij. Ben dus na de film gaan slapen en nu net wakker.

Wow, what the heck! Allemaal brandweer langs mijn huis. Echt heel veel! Ik ga even kijken op het regionale nieuws.
Ok er is iets aan de hand. Jeetje! Ik ga er niet op in vanwege herkenbaarheid maar het klinkt niet goed!

Omdat ik vlak langs een N weg woon, hoor ik heel vaak ambulances en brandweer voorbij rijden, En zodra er dan echt iets is, hoor ik het vanzelf. Ik ga het nieuws in de gaten houden.
Even melden: mijn leeslamp doet het! Ik heb m dus goed in elkaar geknutseld.

Had spaarlamp gekocht maar die was veel te fel. Nu een goeilampje gehaald en das beter.

Nieuwe portemonnee gekocht ook. Rits van oude portemonnee was stuk en ik kon mijn kleingeld er niet meer in kwijt.

Verder een leuke winkel gezien met tweedehands kleding. Zal de komende jaren toch nog zuinig moeten leven (studieschuld etc) dus moet verantwoord shoppen

Nu even lezen.
Choco, die hele film is geacteerd, maakt jou het uit dat het je niet raakt

Tjee Ibi, dan zul je wel een flinke schuld hebben nu. Is er nooit gekeken of je voor Wajong in aanmerking kwam?

(echt niet leuk dat ik het zeg... maargoed, je weet het zelf ook waarschijnlijk. Bij mij is een deel van de schuld kwijtgescholden en de rest ben ik aan het terugbetalen. Ik zou ook minder kunnen betalen dan ik nu doe... maar dit voelt beter. Heb gewoon bier gedronken destijds van mijn stufi dus ik mag dat best weer aan de staat teruggeven, dat geld.

- tegelijk is dit een hele kromme redenering - )

Ibi, veel succes morgen. Wat voor werk hebben ze zoal?

Choco... spannend met de brand!
Met die wajong zijn we nu bezig. Heb idd. een grote studieschuld helaas. Tja het was de enige mogelijkheid om te studeren en later om me ziek zijn te kunnen veroorloven.

Hoef het over 2 jaar pas terug te gaan betalen dus hopelijk zit ik er dan beter bij.

Morgen is het voor algemene werk in de zorg. Psychiatrie, kinderen, gehandicapten enz.

Choco,

zie je ook iets van wat er gebeurd?
Ja en je hoeft niet meteen een groot bedrag te betalen. Misschien zelfs niks, als je weinig te besteden hebt.

Wat dat betreft is studieschuld de minst erge schuld die je kan hebben hoor. Het is ook maatschappelijk geaccepteerd.

Dan hoop ik dat je Wajong kunt krijgen. Niet omdat je dan thuis kunt zitten, maar omdat je vanuit de Wajong voor allerlei regelingen in aanmerking komt. Dat is echt voordelig.

(ik heb nooit gestreefd om in de Wajong te komen.. uiteraard. Maar de arts vond dat ik ziek genoeg was om Wajong te krijgen. En tja... toen er weer wat geld binnenkwam had ik wel 1 reden minder om depressief te zijn. Natuurlijk verdien ik liever mijn eigen geld en dat heb ik ook een tijd gedaan, toen is Wajong stopgezet)

Nogmaals succes morgen!
Ha Moon, kun je weer lekker lezen, goed gedaan!

Agenda nog terug gevonden?

Nou er was een auto te water geraakt, verder heb ik er niet veel van meegekregen. Niks gezien en verder ook niks meer gehoord.

Ja ik weet dat het geacteerd is maar toch voel ik me rot vandaag. Vriend zei dat het wel een goed teken is dat ik me er rot om kan voelen, dat ik dan toch iets voel. Ja dat is zo.

Ik weet het niet maar sinds gisteren zit ik weer in downdagen. Uit het niets eigenlijk. Nergens zin in, alleen maar willen slapen. Zou dat nou nog door de medicijnen komen? Is de dosis nog niet hoog genoeg? Heb ik te snel gedacht dat het goed ging? Nou ja, jullie lezen het, ik ben weer aan het twijfelen geslagen. En mijn buik/maag voelt raar. Alsof er een soort van storm in zit die af en toe toeslaat en soms ook stilligt. Ik hoop dat ik goed ziek word, dan mag ik de hele dag slapen.

Zucht, ik vond het zo goed gaan met me.
Geduld... choco... dat is alles wat je kunt doen nu denk ik. Misschien wil je te snel gaan.

Verheug je je nog op de katjes, of is ook dat teveel nu?

Ik heb je gemaild met iets dat ik niet op het forum kon zetten (herkenning). Je hoeft niet te antwoorden hoor, ik wilde gewoon graag iemand op de hoogte brengen.

Hoop dat je je morgen beter voelt
Ik denk dat ik ook te snel wil gaan. Punt is dat ik gewoon dit jaar studie wil afmaken, dan heb ik ook eindelijk een papiertje! Maar daarvoor moet ik wel deze baan houden want het loopt tot einde schooljaar. Stel dat ik school half jaar ga uitstellen dan heb ik geen leerplek na juni. En wie neemt er nou een leerlinge aan die thuis heeft gezeten door een depressie voor een half jaar maar?

Ja ik verheug me op de katjes! Dat dan weer wel. Maar ik zie er ook een beetje tegenop omdat de mijne echt een bengel is en iedereen zegt dat ik daar mijn handen vol aan ga krijgen. Zaterdag komen ze en dinsdag gaan we naar de efteling de hele dag dus zijn ze alleen thuis. En dan denk ik, gaat dat wel goed?

Jeeeeeetje, ik maak mezelf gek!! Gelukkig volgende week weer naar de HA.

Heb je gemaild hoor, hoop dat het niet te bot overkomt bedenk ik me nu. Just trying to help.
Bot?

Ik zie niks bots, hahahahaha.

Je kunt pas weer studeren als je iets opgeknapt bent, denk ik. Zeker als je met kinderen werkt.

En dat je er een tijdje uit geweest bent... weet niet of dat nou echt zo erg is. Volgens mij ben je een heel leuk lief persoon namelijk. Lijkt me ook belangrijk in jouw werk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven