Grrr lilchamelijke klachten

25-01-2011 19:18 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok ik kan precies niet om met stress en dat slaat op mijn lichaam, vermoed ik dan toch. Sinds maanden heb ik heel snel een pijnlijk en branderig gevoel in mijn nek en bovenrug als ik druk bezig geweest ben en veel heb rondgelopen. Na een stressvolle periode heb ik ook van die rare zenuwpijntjes in mijn knieeen en ellebogen. Voor iemand herkenbaar? Wat kan je er aan doen? Bij mij helpt rusten en een warm bad nemen tijdelijk...
Wat je er aan kunt doen is uitzoeken waar die stress vandaan komt. Stress slaat als je er niets aan doet op je lichaam en dat blijft het doen totdat jij wat aan de oorzaak doet om de stress weg te nemen. Dingen die je nu doet zijn tijdelijk en daar gaat je stress niet mee weg en blijf je last van je nek houden etc. Kortom vicieuze cirkel.
Ik herken niet jou klachten, maar herken wel dat stress op mijn lichaam slaat. Bij mij is het hoofdpijn, soms tot migraine aan toe, en stijve nek,rug. Ik probeer er heel praktisch mee om te gaan: op mijn werk veel water drinken, pauze nemen (frisse lucht happen) en enigszins in beweging blijven. Als de stress echt erg is, vergeet ik het wel eens. En dan gaat het dus mis. Het belangrijkste natuurlijk is achterhalen waar je stress vandaan komt en aanpakken. Verder: strategieen aanleren om met de stress om te gaan. Simpel he ?
anna, sta jij dan ook 's morgens op met een rug die van onder tot boven stijf en pijnlijk is? Ik stond zo deze morgend op....
Met dit soort klachten ga ik altijd naar mijn geniale manueel therapeut. Meestal een beknelde zenuw o.i.d.

Heb je dat al geprobeerd?

Mijn manueel kan me van mijn klachten afhelpen maar daarnaast kijkt hij, samen met mij, ook nog even naar de preventieve kant. Verkeerde beweging, verkeerde houding, stress, wat heeft het geprovoceerd? Daar werken we dan ook aan.

In geval van stress word bijna altijd actieve lichamelijke ontspanning geadviseerd, zoals fietsen, wandelen of zwemmen.

Niet iedereen heeft goede ervaringen met een manueel, volgens mij moet je ook echt een goede treffen, maar ik zeg: probeer het!

Succes ermee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven