hekel aan logees
zondag 24 maart 2013 om 20:40
Hoi, de titel zegt het al. ik heb er een hekel aan als mensen bij mij blijven slapen. Ik vind het ongastvrij om te weigeren, maar ik heb al geen zin meer in bezoek als mensen willen blijven slapen. Ik wil s ochtends lekker rustig aan doen met man en kinderen. Zouden jullie het vervelend vinden als een vriendin zei dat ze liever had dat je weer naar huis gaat 's avonds?
maandag 25 maart 2013 om 12:48
Ik heb er zelf ook een hekel aan. De avond vind ik gezellig, maar 's ochtends vroeg heb ik het liefst dat ze zo snel mogelijk weer weg gaan.
En nog erger; mijn moeder woont een half uur verderop, komt nooit een middagje, of een dagje, nee als ze komt moet ze minimaal 1 nacht blijven slapen. Ik hou daar nu eens mee op, ze komt maar eens gewoon een dagje.
En nog erger; mijn moeder woont een half uur verderop, komt nooit een middagje, of een dagje, nee als ze komt moet ze minimaal 1 nacht blijven slapen. Ik hou daar nu eens mee op, ze komt maar eens gewoon een dagje.
maandag 25 maart 2013 om 12:54
Ik vind het erg ongastvrij maar herken het wel.
Mijn moeder was een soort kluizenaar en zag altijd vreselijk op tegen bezoek. Dat kregen we dus ook zelden, en logees al helemaal niet.
Ook ik schiet altijd in de stress van het idee van logees en ook van van uit logeren gaan, maar heb mezelf verboden om daaraan toe te geven. Ik vind dat nl helemaal geen leuke iegenschap van mezelf.
Omdat we ver van vrienden en familie vandaan wonen, hebben we regelmatig logees en logeren we zelf ook regelmatig ergens. Ik moet nog altijd vantevoren een knopje omzetten maar eigenlijk valt het altijd erg mee als het eenmaal zo ver is.
Mijn moeder was een soort kluizenaar en zag altijd vreselijk op tegen bezoek. Dat kregen we dus ook zelden, en logees al helemaal niet.
Ook ik schiet altijd in de stress van het idee van logees en ook van van uit logeren gaan, maar heb mezelf verboden om daaraan toe te geven. Ik vind dat nl helemaal geen leuke iegenschap van mezelf.
Omdat we ver van vrienden en familie vandaan wonen, hebben we regelmatig logees en logeren we zelf ook regelmatig ergens. Ik moet nog altijd vantevoren een knopje omzetten maar eigenlijk valt het altijd erg mee als het eenmaal zo ver is.
maandag 25 maart 2013 om 12:55
Het ligt er een beetje aan hoe vaak het voorkomt. Ik hou er zelf ook niet van als mensen blijven slapen, maar vooral omdat ze dan altijd veel langer slapen dan ik en ik mijn gang niet kan gaan. Ik ben altijd heel vroeg wakker, ook als ik pas om 4 uur in mijn bed lig, en de halve dag is soms al voorbij als zij een keer uit bed komen.
Maar toch bied ik zo nu en dan wel mensen aan om te blijven slapen. Ik heb zelf vriendinnen die ver weg wonen en als we dan bijvoorbeeld een avondje gaan stappen bij mij in de buurt, dan ga ik ze 's nachts niet nog helemaal naar huis laten rijden als ze ook bij mij kunnen slapen. Dan is er ook altijd iemand die moet rijden en niet mag drinken en het is ook handig als dat niet hoeft. Of als we hier thuis een keer een feestje hebben, kan ook iedereen blijven slapen. Toch vind ik dan een paar keer per jaar wel de max, ik moet er niet aan denken om bijvoorbeeld elke maand logees te hebben.
Maar toch bied ik zo nu en dan wel mensen aan om te blijven slapen. Ik heb zelf vriendinnen die ver weg wonen en als we dan bijvoorbeeld een avondje gaan stappen bij mij in de buurt, dan ga ik ze 's nachts niet nog helemaal naar huis laten rijden als ze ook bij mij kunnen slapen. Dan is er ook altijd iemand die moet rijden en niet mag drinken en het is ook handig als dat niet hoeft. Of als we hier thuis een keer een feestje hebben, kan ook iedereen blijven slapen. Toch vind ik dan een paar keer per jaar wel de max, ik moet er niet aan denken om bijvoorbeeld elke maand logees te hebben.
maandag 25 maart 2013 om 13:01
Heb geen hekel aan logé's en af en toe blijft er iemand slapen van zaterdag op zondag. Geen enkel probleem. Maar ik heb één duidelijke regel: na het ontbijt de deur uit. Ik zorg rond 10/11 uur voor een uitgebreid ontbijt, gekookt eitje, sap, verse broodjes, enz., en dan vind ik het prima als de logé's daarna weer vertrekken. Dan heb ik ook nog wat aan mijn zondag. Heb ooit logé's gehad die op zaterdag bleven slapen en op zondag eindeloos bleven hangen (ja, doe nog maar een kop koffie, lekker!) en eer dat ze de deur uit waren, was het al ruimschoots 15.00 uur geweest. Dat doe ik dus niet meer. Mijn vrienden weten dat ook, en zo niet, dan vertel ik dat van tevoren (Natuurlijk kun je blijven slapen, maar ik heb op zondag nog andere plannen, dus ik zet je wel tussen 11 en 12 uur de deur uit, OK?). Nooit een probleem.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
maandag 25 maart 2013 om 13:01
quote:miepje1971 schreef op 24 maart 2013 @ 20:55:
Ik vind er ook geen bal aan. Ik slaap zelf ook liever niet bij iemand anders. Ook vriendinnetjes van dochters weer ik het liefst. Leuk en gezellig dat ze komen, maar graag 's avonds weer naar huis.Dat vind ik dan juist weer erg gezellig. En ze zijn op mijn dochters leeftijd (9) nog op tijd wakker, dus kunnen we gewoon tegelijkertijd ontbijten en zo.
Ik vind er ook geen bal aan. Ik slaap zelf ook liever niet bij iemand anders. Ook vriendinnetjes van dochters weer ik het liefst. Leuk en gezellig dat ze komen, maar graag 's avonds weer naar huis.Dat vind ik dan juist weer erg gezellig. En ze zijn op mijn dochters leeftijd (9) nog op tijd wakker, dus kunnen we gewoon tegelijkertijd ontbijten en zo.
maandag 25 maart 2013 om 14:39
quote:rosie76 schreef op 24 maart 2013 @ 22:16:
[...]
deze begrijp ik niet helemaal?Uitbrakken is een studenten iets. 10 jaar later zullen veel vrienden burgerlijker zijn geworden (kinderen en zo). Die zullen vaak om 11 uur weer af willen taaien (waar ze vroeger tot half 3 bleven hangen om daarna op een matje in je studentenkamer te gaan pitten)
[...]
deze begrijp ik niet helemaal?Uitbrakken is een studenten iets. 10 jaar later zullen veel vrienden burgerlijker zijn geworden (kinderen en zo). Die zullen vaak om 11 uur weer af willen taaien (waar ze vroeger tot half 3 bleven hangen om daarna op een matje in je studentenkamer te gaan pitten)
maandag 25 maart 2013 om 16:37
nee hoor, helemaal niet (gelukkig). Hoewel ik wel eens logees had die tot 11.00 sliepen. Mijn kinderen waren helemaal verbaasd dat dat kon. Maar dat was verder best egzellig/ en idd, sommige mensen vind ik een stuk minder erg als logee dan anderen. en het helpt ook niet dat mijn partner het ook niet prettig vindt.
donderdag 11 april 2013 om 21:42
Ik ben zelf een persoon die er absoluut niet van houdt bij een ander te blijven slapen. Na een avondje doorzakken (al dan niet in een kroeg of bij iemand thuis) en de hele avond de drukte van mensen om mij heen gehad te hebben,rijd ik het liefst op mn gemak naar huis.
Om thuis lekker mn make-up eraf te wassen,schoon t-shirt en slobberbroek aan te trekken en lekker mn eigen nestje in te kruipen,heerlijk!
Daar rijd ik gerust anderhalf uur voor terug naar huis,radio aan in de auto en klaar. Mensen weten dit inmiddels van mij,dat hoe ver het ook is,ik lekker in mn eigen bed slaap als t kan. Dit weerhoud mij er nooit van om gezellig af te spreken! Mensen in mijn omgeving weten dat ik zelf niet graag blijf slapen en dit andersom ook liever niet heb. Alleen mijn zus die 2,5 uur van mij vandaan woont blijft altijd slapen,vind over zo'n afstand dat ik het niet kan maken dat te weigeren. De rest van mijn vriendinnen wonen ongeveer op drie kwartier rijden,en dat heeft ons er nooit van weerhouden af te spreken en een gezellige avond te hebben.
Ik vind het gewoon heerlijk om s'ochtends lekker alleen te zijn met mn vriend.
Om thuis lekker mn make-up eraf te wassen,schoon t-shirt en slobberbroek aan te trekken en lekker mn eigen nestje in te kruipen,heerlijk!
Daar rijd ik gerust anderhalf uur voor terug naar huis,radio aan in de auto en klaar. Mensen weten dit inmiddels van mij,dat hoe ver het ook is,ik lekker in mn eigen bed slaap als t kan. Dit weerhoud mij er nooit van om gezellig af te spreken! Mensen in mijn omgeving weten dat ik zelf niet graag blijf slapen en dit andersom ook liever niet heb. Alleen mijn zus die 2,5 uur van mij vandaan woont blijft altijd slapen,vind over zo'n afstand dat ik het niet kan maken dat te weigeren. De rest van mijn vriendinnen wonen ongeveer op drie kwartier rijden,en dat heeft ons er nooit van weerhouden af te spreken en een gezellige avond te hebben.
Ik vind het gewoon heerlijk om s'ochtends lekker alleen te zijn met mn vriend.