Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 11.

24-11-2023 12:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
tanteslankie20 wijzigde dit bericht op 24-11-2023 16:54
87.42% gewijzigd
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Wat een taffes kleffe warmte getver. Ook hier drie spatten en dat was het weer.
Ben de hitte en het gezweet spuugzat.
Heb zo mijn dag niet. Kan het niet meer hebben.
Klote zomer
Het gaat hier weer flink tekeer. Ook veel bliksem :heart:
Pluviofiel
Wat een plakweer vandaag. Nog geen druppel in het westen, helaas. Voor komende week ziet het er wel lekker uit. Om de één of andere reden kom ik er dit jaar makkelijker doorheen. Zelfs nog een beetje energie. Een beetje ;-) En af en toe doen we gewoon net alsof het koud en guur is, gordijnen dicht, kaarsjes aan, kerstfilms op ;-D
Friezin71 schreef:
20-07-2025 19:50
Wat een plakweer vandaag. Nog geen druppel in het westen, helaas. Voor komende week ziet het er wel lekker uit. Om de één of andere reden kom ik er dit jaar makkelijker doorheen. Zelfs nog een beetje energie. Een beetje ;-) En af en toe doen we gewoon net alsof het koud en guur is, gordijnen dicht, kaarsjes aan, kerstfilms op ;-D
Ja, dit jaar voelt echt als een cadeautje ten opzichte van voorgaande jaren. In ieder geval tot nu toe, want de zomer is nog langer niet voorbij. De paar hete dagen die afgewisseld worden met langere periodes koelere temperaturen en zelfs regen vind ik heeeerlijk
Pluviofiel
Vorig jaar was ook best ok toch? Tot in - uit mijn geheugen - september dagenlange hittegolf?
En het blijft gewoon grafweer, dat geplak en al die felle zon, insecten, mensen, buren ;-)
Friezin71 schreef:
20-07-2025 19:50
Nou inderdaad, geen druppel gevallen hier, net als gisteren.
Ik vind het aan de ene kant dit jaar ook wel meevallen, maar ik vind wel dat het vaak benauwd aanvoelt.
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ik vind de avonden en nachten ook zo pest pokke WARM >:-(
Vorig jaar was prima maar dit jaar veel te warm. Regen bijna niet.
Vandaag ook niet. Koele dagen zijn hier op 1 hand te tellen sinds begin juni.
Dus nee, ik heb helaas niet dezelfde ervaring.
Het heeft hier in het oosten stevig geregend maar het blijft warm en benauwd. Het wordt een paar dagen wat koeler gelukkig, maar voordat de warmte het huis uit is, duurt echt lang. Ik zie steeds meer op tegen de nachten.
Kidneybean schreef:
20-07-2025 19:54
Ja, dit jaar voelt echt als een cadeautje ten opzichte van voorgaande jaren. In ieder geval tot nu toe, want de zomer is nog langer niet voorbij. De paar hete dagen die afgewisseld worden met langere periodes koelere temperaturen en zelfs regen vind ik heeeerlijk
Ik vind het t.o.v. vorig jaar een ellenlange warme en benauwden zomer. Vanaf eind februari al vaak droog en veel zon.

En langere koelere temperaturen afgewisseld met paar hete dagen? Het hangt er maar net vanaf wat je definitie van koel is. Alles boven de 23 is voor mij (te) warm. Onder de 20 zou ik persoonlijk voor de zomer kunnen laten vallen onder koel/aangenaam.

Die dagen zijn (helaas) op één hand te tellen.
Komt bij dat ons een week vol verkoeling was beleefd, het is hier nog steeds graafwerk, de zon staat al weer te afkoelen en niks regen. Zelfs 24 uur vantevoren goed voorspellen kunnen ze niet.
Wat was het vreselijk benauwd gisteren. Dacht nu leg ik straks het loodje.
Moest op mijn werk iemand douchen. Temperatuur moest flink warm en ook de douchedeur bleef dicht. Het laatste heb ik echt geweigerd..
Mensen wat verlang ik naar de herfst. Laat er snel een einde komen aan de ergste zomer ooit (in mijn beleving)
Ik vind het tot nu toe ook echt een prima zomer. Het is natuurlijk wel zomer, dus zonnig en warm, maar niet zo achterlijk warm als dat we ook wel hebben gehad (en nog gaan krijgen in de toekomst). Het scheelt wel dat ik bij die hele hete dagen een week of 3 geleden op vakantie was, in een koeler gebied. Dus ik heb hier in NL nog maar twee keer 30 graden ofzo gehad, dat valt me heel erg mee.

Vanmiddag en vanavond weer lekker regen en dan koelt het ook weer fijn af naar 14 graden. Dat slaapt toch lekkerder

Maar.......eerlijk is eerlijk.....ik heb ook al heel veel zin in de herfst :-D
De zon brandt weer enthousiast... zo irritant op dagen dat ik tegen beter weten in rekende op bewolking.
In juni en juli hier 25 dagen boven de 25 graden en 9 boven de 30.
Hier aan regen geen gebrek de laatste tijd. Telkens als je denkt, het kan niet harder, gaat het weer even harder. Of als je denkt, het gaat voorbij. Mooi niet. En het houdt maar niet op

Ik stuur met alle liefde wat jullie kant op
Heel graag! Hier warm (25 graden binnen, gatverrr)
Ik wil ook gewoon weer schemer/donker rond etenstijd, ben er even helemaal klaar mee vandaag :"-(
Het regent, het onweert én het is donker! Nu nog wat kouder en ik waan me helemaal in de herfst :heart:
Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker. A. Einstein
Tanteslankie20 schreef:
21-07-2025 22:06
Het regent, het onweert én het is donker! Nu nog wat kouder en ik waan me helemaal in de herfst :heart:

Hier ook! Ik heb zelfs kaarsjes aan gestoken. En op Pinterest allemaal leuke herfstoutfits bewaard
Wat was het vandaag vroeg donker met die regen idd! Heeerlijk. Mijn slaapkamer is nu ook eindelijk afgekoeld.
Ik vind het nog steeds veel te warm. Klam vies zweetweer.
En het duurt maar voort. Wat verlang ik naar kou, gewoon een dag niet doorweekt van zweet te zijn.
Nog 61 dagen tot de herfst :mrgreen:
Pluviofiel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven