Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 12.
woensdag 23 juli 2025 om 18:21

Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.
Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
dinsdag 26 augustus 2025 om 15:02
Oh gedver! Hier is het 26 graden dus wel nog te warm, maar vanacht voelde echt als 14 graden, heerlijk! Helemaal onder de deken kunnen kruipen.
dinsdag 26 augustus 2025 om 15:04
Ja onnatuurlijk inderdaad en onrustig.
Ik ben er zo aan toe, die rust en alles wat het met zich meebrengt.
Voel me vandaag soort van leeg en moe, het duurt ook gewoon te lang. Vandaag na mijn wandeling alweer overprikkeld, in ieder geval bewolking nu lig weer op de bank.
dinsdag 26 augustus 2025 om 15:06
dinsdag 26 augustus 2025 om 19:28
Hier heb ik nog niet onder de dekens kunnen kruipen. De nachten zijn al wel wat koeler, maar de warmte is het appartement niet zomaar uit. Ik slaap nog steeds onder een dekbedovertrek (zonder het dekbed zelf) , en een laken, als het wat koeler is. Het duurt nog wel even voordat ik weer onder mijn zomerdekbed kan slapen. Helaas, want ik heb eigenlijk de zwaarte van een dekbed wel nodig om goed te kunnen slapen.
woensdag 27 augustus 2025 om 21:22
donderdag 28 augustus 2025 om 09:12
Ik dacht dat het aan mij lag dat het maar niet afkoelde..
Hier zijn de dagen toch stiekem allemaal wel weer warmer geworden.
Vanmiddag wel regen, hopelijk valt het wel mee. Regen is prima, maar het hoeft van mij niet meteen weer zo enorm te plenzen.
donderdag 28 augustus 2025 om 10:01
donderdag 28 augustus 2025 om 17:57
In de ochtenden denk ik nog wel: kijk, dit begint ergens op te lijken, maar als ik dan aan het eind van de middag naar huis fiets dan is het zo'n domper hoe warm het geworden blijkt te zijn...
En ik wil eigenlijk stipt op 1 september mijn hele zomergarderobe opbergen en mezelf hullen in maillots, gebreide rokken en wollen mantels.
En ik wil eigenlijk stipt op 1 september mijn hele zomergarderobe opbergen en mezelf hullen in maillots, gebreide rokken en wollen mantels.
vrijdag 29 augustus 2025 om 08:40
Ik hoop het.
Ik heb alvast een nieuwe pyjama gekocht, 2 nieuwe truien en een mooie poncho. Maat 40 winkelt een stuk leuker dan maat 50
Verder ligt mijn dunne dekbed er weer op en heb ik voorzichtig wat herfstdecoratie neergezet en de potten in de tuin voorzien van roestbruine bolchrisanten.
Ik ben er helemaal klaar voor! (Nu het weer nog...).
Ik heb alvast een nieuwe pyjama gekocht, 2 nieuwe truien en een mooie poncho. Maat 40 winkelt een stuk leuker dan maat 50

Verder ligt mijn dunne dekbed er weer op en heb ik voorzichtig wat herfstdecoratie neergezet en de potten in de tuin voorzien van roestbruine bolchrisanten.
Ik ben er helemaal klaar voor! (Nu het weer nog...).
Een pluviofiel met hart en ziel.
vrijdag 29 augustus 2025 om 09:51
Wat is het toch lekker frit 's morgens. Lekker alles open en genieten.
Jammer alleen dat we eind oktober weer naar huis moeten (zitten vanaf april op de camping). Dan zitten we weer in de herrie van de buren en kunnen de katten niet meer naar buiten. En ook zelf ben ik op de camping meer buiten dan thuis. Al vind ik het ook heerlijk om heel de dag binnen te zitten en te lezen of te Netflixen.
Jammer alleen dat we eind oktober weer naar huis moeten (zitten vanaf april op de camping). Dan zitten we weer in de herrie van de buren en kunnen de katten niet meer naar buiten. En ook zelf ben ik op de camping meer buiten dan thuis. Al vind ik het ook heerlijk om heel de dag binnen te zitten en te lezen of te Netflixen.
zaterdag 30 augustus 2025 om 09:46
Oh neeeee.Sterrenstof74 schreef: ↑30-08-2025 09:44Erg jammer dat er voor donderdag weer 26 graden in de vooruitzichten staat. Dat gaat plakken worden met de regen die er aan vooraf gaat.

zaterdag 30 augustus 2025 om 11:39
Ik zou ook meer buiten zitten als ik niet de hele tijd in herrie zou zitten.Daantje1970 schreef: ↑29-08-2025 09:51Wat is het toch lekker frit 's morgens. Lekker alles open en genieten.
In de winter als het koud maar droog is, zit bijna elke ochtend in de tuin aan mijn koffie. In de zomer hoef ik er niet aan te beginnen.
zaterdag 30 augustus 2025 om 12:10
Wat naar dat je dan opgezwollen wakker wordt.
Ik vind zonnig weer niet erg, maar dan wel graag met temperaturen die horen bij de herfst.
Zo'n 25 jaar geleden hadden we begin oktober nog wel eens nachtvorst kan ik me herinneren, dan moest ik 's morgens krabben en winterjas aan. Heerlijk!
Maar.....kan me ook herinneren dat ik zo'n 15 jaar geleden een kraamfeest had begin oktober en toen was het 30 graden. Horror!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in