Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 12.

23-07-2025 18:21 320 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Koud? Nee dat heb ik nog niet gehad.. het scheelt volgens mij ook echt per regio.
Het was hier vanmorgen alweer warm en nu 29 graden met bewolking dus weer raar benauwd en drukkend :facepalm:
yesss schreef:
26-08-2025 15:00
Koud? Nee dat heb ik nog niet gehad.. het scheelt volgens mij ook echt per regio.
Het was hier vanmorgen alweer warm en nu 29 graden met bewolking dus weer raar benauwd en drukkend :facepalm:
Oh gedver! Hier is het 26 graden dus wel nog te warm, maar vanacht voelde echt als 14 graden, heerlijk! Helemaal onder de deken kunnen kruipen.
Lisa1986 schreef:
25-08-2025 22:49
We zijn er bijna!
Ja, dat ook... avondeten in het licht voelt onnatuurlijk vind ik.
Ja onnatuurlijk inderdaad en onrustig.
Ik ben er zo aan toe, die rust en alles wat het met zich meebrengt.
Voel me vandaag soort van leeg en moe, het duurt ook gewoon te lang. Vandaag na mijn wandeling alweer overprikkeld, in ieder geval bewolking nu lig weer op de bank.
Airysuit schreef:
26-08-2025 15:02
Oh gedver! Hier is het 26 graden dus wel nog te warm, maar vanacht voelde echt als 14 graden, heerlijk! Helemaal onder de deken kunnen kruipen.
Heerlijk is dat he! Oh dat mis ik ook zo kijk echt uit naar de koudere dagen.
Hier heb ik nog niet onder de dekens kunnen kruipen. De nachten zijn al wel wat koeler, maar de warmte is het appartement niet zomaar uit. Ik slaap nog steeds onder een dekbedovertrek (zonder het dekbed zelf) , en een laken, als het wat koeler is. Het duurt nog wel even voordat ik weer onder mijn zomerdekbed kan slapen. Helaas, want ik heb eigenlijk de zwaarte van een dekbed wel nodig om goed te kunnen slapen.
Morgen weer naar huis van paar dagen kamperen in tent. De eerste avonden waren koud, maar ondanks de 8 graden 's nachts heb ik het niet (te) koud gehad. Zal thuis wel weer wennen zijn in warme slaapkamer....
Wat een verschrikking weer dit zeg..
Nog steeds 24 graden op dit tijdstip bah!
En er is hier ergens een of ander karaoke tuinfeest ofzo en daar doorheen hoor ik een raar geluid lijkt wel een bladblazer ofzo dus heb de ramen ook maar weer dichtgedaan :facepalm:
Oke het is stil buiten.. (sorry trek die warmte en lange dagen niet meer, had even een paniekaanval)
Hopelijk koelt het bij iedereen een beetje af de komende dagen!
yesss schreef:
27-08-2025 21:22
Wat een verschrikking weer dit zeg..
Nog steeds 24 graden op dit tijdstip bah!

En er is hier ergens een of ander karaoke tuinfeest ofzo en daar doorheen hoor ik een raar geluid lijkt wel een bladblazer ofzo dus heb de ramen ook maar weer dichtgedaan :facepalm:
Ik dacht dat het aan mij lag dat het maar niet afkoelde..

Hier zijn de dagen toch stiekem allemaal wel weer warmer geworden.

Vanmiddag wel regen, hopelijk valt het wel mee. Regen is prima, maar het hoeft van mij niet meteen weer zo enorm te plenzen.
Wat fijn is het vandaag! Strakjes bij ons een hele namiddag en avond regen als de voorspellingen kloppen. :heart:

Het is alleen nog niet echt koel genoeg naar mijn smaak maar ik heb voor het eerst in weken, misschien wel maanden kunnen stofzuigen ( en dat is al een aanslag op m'n leven ;-) ) zonder zweet.
Godgloeiende, niks geen afkoeling hier. Alleen maar benauwd, en veels te warm. 7 spetters regen gehad.
Regio West Brabant /Zeeland.
Nu in drenthe op de camping en aan het genieten, af en toe een buitje dit weekend, maar verder prima weer en lekker briesje zodat 23/24 graden goed te doen is.
In de ochtenden denk ik nog wel: kijk, dit begint ergens op te lijken, maar als ik dan aan het eind van de middag naar huis fiets dan is het zo'n domper hoe warm het geworden blijkt te zijn...
En ik wil eigenlijk stipt op 1 september mijn hele zomergarderobe opbergen en mezelf hullen in maillots, gebreide rokken en wollen mantels.
Onweer nu.
Lekker
Zweet stond overal bij het afbreken van de tent. Wat een vies plakweer vandaag. Er is hier geen regen gevallen helaas. Vooral mijn tuin snakt ernaar. Alles staat er verlept bij :(
Misschien ben ik te positief maar ik heb het idee dat we de laatste echt warme dagen wel eens gehad zouden kunnen hebben.
Ik hoop het.

Ik heb alvast een nieuwe pyjama gekocht, 2 nieuwe truien en een mooie poncho. Maat 40 winkelt een stuk leuker dan maat 50 :-D

Verder ligt mijn dunne dekbed er weer op en heb ik voorzichtig wat herfstdecoratie neergezet en de potten in de tuin voorzien van roestbruine bolchrisanten.

Ik ben er helemaal klaar voor! (Nu het weer nog...).
Een pluviofiel met hart en ziel.
Ik heb warme sokken aan, ook omdat ik geen dunne sokken met antislip heb, maar vooral omdat ik koude tenen had net. :cheer2:
Heb vanaf half 7 al de boel open gezet beneden en het is eindelijk 'maar' 23 graden in de woonkamer. :heart:
Wat is het toch lekker frit 's morgens. Lekker alles open en genieten.

Jammer alleen dat we eind oktober weer naar huis moeten (zitten vanaf april op de camping). Dan zitten we weer in de herrie van de buren en kunnen de katten niet meer naar buiten. En ook zelf ben ik op de camping meer buiten dan thuis. Al vind ik het ook heerlijk om heel de dag binnen te zitten en te lezen of te Netflixen.
Erg jammer dat er voor donderdag weer 26 graden in de vooruitzichten staat. Dat gaat plakken worden met de regen die er aan vooraf gaat.
Sterrenstof74 schreef:
30-08-2025 09:44
Erg jammer dat er voor donderdag weer 26 graden in de vooruitzichten staat. Dat gaat plakken worden met de regen die er aan vooraf gaat.
Oh neeeee. :'(
Ah, jak.

Begin net niet zwaar opgezwollen wakker te worden en dan gaan we weer.
Strakjes zitten we weer met warmig weer tot de herfstvakantie. :-?
Daantje1970 schreef:
29-08-2025 09:51
Wat is het toch lekker frit 's morgens. Lekker alles open en genieten.

Jammer alleen dat we eind oktober weer naar huis moeten (zitten vanaf april op de camping). Dan zitten we weer in de herrie van de buren en kunnen de katten niet meer naar buiten. En ook zelf ben ik op de camping meer buiten dan thuis. Al vind ik het ook heerlijk om heel de dag binnen te zitten en te lezen of te Netflixen.
Ik zou ook meer buiten zitten als ik niet de hele tijd in herrie zou zitten.
In de winter als het koud maar droog is, zit bijna elke ochtend in de tuin aan mijn koffie. In de zomer hoef ik er niet aan te beginnen.
MissNuada schreef:
30-08-2025 11:37
Ah, jak.

Begin net niet zwaar opgezwollen wakker te worden en dan gaan we weer.
Strakjes zitten we weer met warmig weer tot de herfstvakantie. :-?
Wat naar dat je dan opgezwollen wakker wordt.

Ik vind zonnig weer niet erg, maar dan wel graag met temperaturen die horen bij de herfst.
Zo'n 25 jaar geleden hadden we begin oktober nog wel eens nachtvorst kan ik me herinneren, dan moest ik 's morgens krabben en winterjas aan. Heerlijk!
Maar.....kan me ook herinneren dat ik zo'n 15 jaar geleden een kraamfeest had begin oktober en toen was het 30 graden. Horror!
Hier is inmiddels het vuurwerkseizoen weer geopend!
De kanslozen knallen er ‘s nachts lustig op los.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven