Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 12.
woensdag 23 juli 2025 om 18:21

Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.
Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
zondag 31 augustus 2025 om 18:50
Ik vind het nog veel te warm en totaal niet Herfstig echt zo geen zin meer in... maar misschien wil ik wel te snel.
Moest vandaag ergens naartoe en had eigenlijk al een beetje een Herfst achtige outfit klaarliggen omdat er veel regen en bewolking was voorspeld maar uiteindelijk was het veel te warm dus weer gedoe met een outfit uitzoeken pfff
Moest vandaag ergens naartoe en had eigenlijk al een beetje een Herfst achtige outfit klaarliggen omdat er veel regen en bewolking was voorspeld maar uiteindelijk was het veel te warm dus weer gedoe met een outfit uitzoeken pfff
yesss wijzigde dit bericht op 01-09-2025 10:14
29.19% gewijzigd
maandag 1 september 2025 om 07:31
Het is 1 septemberDala schreef: ↑28-08-2025 17:57In de ochtenden denk ik nog wel: kijk, dit begint ergens op te lijken, maar als ik dan aan het eind van de middag naar huis fiets dan is het zo'n domper hoe warm het geworden blijkt te zijn...
En ik wil eigenlijk stipt op 1 september mijn hele zomergarderobe opbergen en mezelf hullen in maillots, gebreide rokken en wollen mantels.

Ik heb dat ook hoor wat betreft kleding, ik wil ook geen Zomerkleding meer zien dus ik negeer gewoon de temperaturen die er nog aankomen.
Blijf dan maar zoveel mogelijk thuis en verder al een beetje mijn kast opruimen en ruimte maken voor leuke Herfst items.
maandag 1 september 2025 om 08:14
Nee ik ook niet..Tanteslankie20 schreef: ↑01-09-2025 08:11Septemberrrrrrrrrrrrrrr![]()
![]()
![]()
En ik wil het woord Indian summer niet horen![]()
Net bij het weer 'Er komen nog Zomerse dagen aan' met zo’n grijns.
Ga weg!

maandag 1 september 2025 om 09:05
Jaaaa, zo leuk, die herfstitems en kleuren. Helaas heb ik het sinds de overgang zo ontiegelijk warm dat ik al die mooie dikke stoffen nauwelijks verdraag maar ik weiger om tot in november erbij te lopen alsof we in de tropen leven.yesss schreef: ↑01-09-2025 07:31Het is 1 september![]()
Ik heb dat ook hoor wat betreft kleding, ik wil ook geen Zomerkleding meer zien dus ik negeer gewoon de temperaturen die er nog aankomen.
Blijf dan maar zoveel mogelijk thuis en verder al een beetje mijn kast opruimen en ruimte maken voor leuke Herfst items.
De beste vier maanden van het jaar komen er aan en dat wil ik vieren in fluweel en corduroy.
maandag 1 september 2025 om 09:15
Ik heb mijn winterjas ook al gekocht. Was tijd voor een nieuwe. Donkerbruine zachte wollen jas, kan niet wachten tot echt koel is.
En ben nu op zoek, liefst 2e hands maar wel in zeer goede staat, naar een zelfde model tussenjas maar van wat minder warme stof.
Die ik nu heb ik zeker 5 jaar oud en ik krijg de kraag echt niet meer schoon en is beetje vaal en grauw, ook na stomen.
En ben nu op zoek, liefst 2e hands maar wel in zeer goede staat, naar een zelfde model tussenjas maar van wat minder warme stof.
Die ik nu heb ik zeker 5 jaar oud en ik krijg de kraag echt niet meer schoon en is beetje vaal en grauw, ook na stomen.
maandag 1 september 2025 om 09:19
Ik zag mezelf vorige week als reflectie in een winkelruit en de witte enkels en begin van mijn voet in mijn sandaal was wel echt heel erg.yesss schreef: ↑31-08-2025 18:50Ik vind het nog veel te warm en totaal niet Herfstig echt zo geen zin meer in... maar misschien wil ik wel te snel.
Ging er vervolgens ook nog iemand zeggen dat ik wit was en armen vergelijken...toen zei ik ja dit is gewoon mijn huidtype (zo wit zie ik niet eens)
Echt laat me gewoon, zo achterlijk om zoiets te zeggen![]()

Volgend jaar ga ik pootje baden in de zon in voorjaar, alleen mijn benen in de zon.
Mijn armen en hoofd krijgen nog wel wat zon als ik fiets of een terras pak, maar dat doe ik alleen bij niet te heet weer dus
heb ik bijna altijd lange broek aan.

maandag 1 september 2025 om 09:33
Mijn mobiele airco is een beetje vervelend aan het doen dus die moest ik uitzetten gisteren. Maar ik kon ook het raam niet ver openzetten want het zou de hele nacht gaan regenen (en heeft het ook gedaan). Dus het was bloedheet in bed, bah.
Toen werd ik 's nacht wakker en keek even op buienradar. Staat daar ineens 30 graden op de voorspelling voor volgend weekend.
Toen werd ik 's nacht wakker en keek even op buienradar. Staat daar ineens 30 graden op de voorspelling voor volgend weekend.
maandag 1 september 2025 om 09:34
Dala schreef: ↑01-09-2025 09:05Jaaaa, zo leuk, die herfstitems en kleuren. Helaas heb ik het sinds de overgang zo ontiegelijk warm dat ik al die mooie dikke stoffen nauwelijks verdraag maar ik weiger om tot in november erbij te lopen alsof we in de tropen leven.
De beste vier maanden van het jaar komen er aan en dat wil ik vieren in fluweel en corduroy.
maandag 1 september 2025 om 09:53
Oh ja ik vind dat allemaal niet zo belangrijk dat bruin worden, ik smeer me vooral goed in en gebruik altijd een dagcrème met een spf en verder vind ik dat soort opmerkingen vooral heel stom en onnodig.MissNuada schreef: ↑01-09-2025 09:19Ik zag mezelf vorige week als reflectie in een winkelruit en de witte enkels en begin van mijn voet in mijn sandaal was wel echt heel erg.![]()
![]()
Volgend jaar ga ik pootje baden in de zon in voorjaar, alleen mijn benen in de zon.
Mijn armen en hoofd krijgen nog wel wat zon als ik fiets of een terras pak, maar dat doe ik alleen bij niet te heet weer dus
heb ik bijna altijd lange broek aan.![]()
Iedereen is anders heeft een ander huidtype, die opmerkingen in de Zomer vind ik echt heel bijzonder altijd.
Doe die quote maar even weghalen trouwens, was even een momentje wat nu ook weer wat gezakt is.
Ik probeer me er maar niet teveel meer van aan te trekken.
maandag 1 september 2025 om 12:24
Wat heerlijk dat het weer september is! Het voelt alsof ik weer mezelf ben en weer wat ruimte in mijn hoofd heb ofzo. De zomer is altijd zo overweldigend en wat een opluchting als september weer begonnen is.
Ik vind het 's middags nog wel erg warm en zag dat het ook nog wel even boven de 20 graden gaat blijven, dus hoe graag ik ook mijn winterkleding uit de kast wil halen, het blijft hier nog even bij mijn zomerjurken, maar wel wat vaker een jas of trui.
Ik ga komende week nieuwe pantoffels kopen
Ik vind het 's middags nog wel erg warm en zag dat het ook nog wel even boven de 20 graden gaat blijven, dus hoe graag ik ook mijn winterkleding uit de kast wil halen, het blijft hier nog even bij mijn zomerjurken, maar wel wat vaker een jas of trui.
Ik ga komende week nieuwe pantoffels kopen

maandag 1 september 2025 om 15:44
Vooral rond dit tijdstip..
Zo in de ochtend begint het nog goed en dan trekt het aan de einde van de middag tot in de avond weer open met 24 graden. Echt ook helemaaaal geen zin meer in.
Kan voor mij ook niet snel genoeg gaan nu.
maandag 1 september 2025 om 16:19
Zoveel leuker als Zomerkleding, ook weer mooie donkere kleuren kunnen dragen, kan ook niet wachten om mijn leren jasje weer te dragen met een grote sjaal.Dala schreef: ↑01-09-2025 09:05Jaaaa, zo leuk, die herfstitems en kleuren. Helaas heb ik het sinds de overgang zo ontiegelijk warm dat ik al die mooie dikke stoffen nauwelijks verdraag maar ik weiger om tot in november erbij te lopen alsof we in de tropen leven.
maandag 1 september 2025 om 21:15
Het was vandaag gewoon hartstikke warm. Ik ben niet echt een zomerhater (heb ik al eerder geschreven), maar ik word wel chagrijnig als ik het te warm krijg. Vanmiddag zat ik sinds tijden weereens met een boek op m'n balkon. Door omstandigheden ineens een vrije middag. Niet teveel moeten: heerlijk. Maar...het werd me al snel te warm. De zon brak volop door achter de wolken. Dan voelt mijn balkon op het zuiden als een oven. Toch maar weer naar binnen dus.
maandag 1 september 2025 om 21:49
Ah, dat is een eye-opener... maar inderdaad... dát maakt het echt vervelend ik ja.
dinsdag 2 september 2025 om 09:08
Ja die ochtenden zijn echt heerlijk nu, je merkt dan ook dat het licht/de zon anders is maar dat wil ik dan de hele dag en nog een heel stuk kouder/vroeg schemer. We gaan langzaamaan de goede kant op
Ik kan wel janken dat er weer momentjes zijn van kunnen ademen.
Wat een ellendige lange Zomer was dit zeg
het duurt alleen nog wel even voordat ik weer een beetje tot rust kom denk ik.

Ik kan wel janken dat er weer momentjes zijn van kunnen ademen.
Wat een ellendige lange Zomer was dit zeg

dinsdag 2 september 2025 om 10:21
Zo, nieuwe winterjas hangt in de kast. Een fake fur kort jasje in de kleur groen. Ik kan niet wachten om hem te dragen. Ook een fijne poncho met mouwen gekocht. Ik moet me echt inhouden. Ik moet zoveel nieuw kopen, alle grote maten spullen heb ik al opgeruimd. En ik kwam erachter dat ik lange laarzen ook weer pas.
Een pluviofiel met hart en ziel.
woensdag 3 september 2025 om 14:01
Ik zelf ben heel blij met dit weer, de voorspelde 27 graden is naar beneden gesteld en verschoven naar zondag, 25 graden zie ik. Liever niet maar goed, hopelijk laatste zomerse stuip.
Mijn jongste moet zo 7 km terug fietsen en ze is klein van stuk, als ze een stoot van de zijkant krijgt vraag ik me af of ze niet omver klapt. En deel is stuk open polder..
Er is ook onweer voorspeld maar dat is pas over een paar uur gelukkig.
Als echt niet gaat, haal ik haar en zetten die fiets ergens vast. En haalt mijn partner later haar fiets wel op ofzo.
Mijn jongste moet zo 7 km terug fietsen en ze is klein van stuk, als ze een stoot van de zijkant krijgt vraag ik me af of ze niet omver klapt. En deel is stuk open polder..

Er is ook onweer voorspeld maar dat is pas over een paar uur gelukkig.
Als echt niet gaat, haal ik haar en zetten die fiets ergens vast. En haalt mijn partner later haar fiets wel op ofzo.
woensdag 3 september 2025 om 14:02
Fijn is dat he?Tanteslankie20 schreef: ↑02-09-2025 10:21Zo, nieuwe winterjas hangt in de kast. Een fake fur kort jasje in de kleur groen. Ik kan niet wachten om hem te dragen. Ook een fijne poncho met mouwen gekocht. Ik moet me echt inhouden. Ik moet zoveel nieuw kopen, alle grote maten spullen heb ik al opgeruimd. En ik kwam erachter dat ik lange laarzen ook weer pas.
Ik heb ook wat nieuwe buitenkleding besteld en zoek nog een echte flanellen pyjama.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in