Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 12.

23-07-2025 18:21 461 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
elena schreef:
15-09-2025 17:05
Dat afwisselende weer vind ik dus echt het meest verschrikkelijke. Ik heb dan altijd hoofdpijn. Het is gewoon alsof ik overprikkeld raak ervan.
Dit heb ik ook.. vind het ook maar raar weer eigenlijk.
Het is bewolkt maar ik heb gewoon geen Herfst gevoel, komt ook door die temperaturen die er nog aankomen dit weekend denk ik.
Vind september sowieso altijd nog een rare maand het is geen Zomer maar echt Herfst is het ook nog niet.
Ik heb ook nog totaal geen herfstgevoel. Ik merk wel echt dat de nachten een stuk koeler zijn en daardoor heb ik zelfs m’n vier seizoenen dekbed weer aan elkaar geplakt (ja, jullie zullen me wel gek vinden haha, maar ik ga zooo goed op die zwaarte). Lig er nu twee nachten onder en echt, ik slaap weer veel fijner.
Ik zat wel helemaal in de herfstmodus de afgelopen dagen. Zal wel komen door de regenachtige dagen. Maar die vibe wordt bruut verstoord door die hoge temperaturen dit weekend :thunder:
Pluviofiel|Firm believer of Karma
Ik heb wel een herfstgevoel. Ik pik gewoon alles eruit wat mij er wél aan bevalt en probeer het andere gewoon te negeren, weg te denken, te doen alsof het eigenlijk al veel koeler is buiten. :whistle:
Ik heb ook al heerlijk herfstgevoel. Vind het eigenlijk een hele fijne september tot nu toe. Van alles wat en grotendeels onder de 20 graden. Nog 2 dagen ‘indian summer’ en dan weer lekker frisser. Precies zoals m.i. september hoort te zijn.

De speculaasjes op brood smaken in elk geval heerlijk.
Van mij mag het nog wel kouder!
Toen ik vanochtend weg wilde gaan zag ik op mijn weerstation dat het buiten 18 graden was dat ik al dacht ''oké..''
Het was inderdaad niet koud, maar op den duur kwamen er toch wat ''frisse'' windvlagen en heb ik m'n spijkerjas toch maar aangedaan
Nou, ik dacht even dat ik ziek aan het worden was want ik kreeg het me toch warm!
Klinkt misschien zwaar overdreven, maar zo voelde ik het echt.

Dinsdagochtend begon de storm en stond de wind misschien ook net iets anders, toen was het heerlijk!
Ik heb het huis ook al vol met pompoenkaarsjes, pumpkin chai, al pompoensoep gemaakt :lol: Nog even een warm weekendje en hopelijk kan ik dan mijn winterkleding boven halen.
Ondertussen wordt er deze week bij ons op het werk een airco geïnstalleerd. Een beetje late to the game maar misschien kunnen we het zaterdag al testen.
Gisteren rook ik voor het eerst de herfst. Kennen jullie dat? Het is moeilijk uit te leggen.

Vanaf vandaag gaat het weer los, met temperaturen tussen de 24 en de 30 graden. Ik woon in Midden-Europa. Gelukkig is het om 7 uur donker. En vanaf dinsdag kelderen de temperaturen :-D.
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
Fantasy schreef:
18-09-2025 08:00
Gisteren rook ik voor het eerst de herfst. Kennen jullie dat? Het is moeilijk uit te leggen.

Vanaf vandaag gaat het weer los, met temperaturen tussen de 24 en de 30 graden. Ik woon in Midden-Europa. Gelukkig is het om 7 uur donker. En vanaf dinsdag kelderen de temperaturen :-D.
Ja, ik weet precies wat je bedoelt! Heerlijke geur, soms was die specifieke geur er al wel eens in augustus zelfs. Dit jaar heb ik hem nog niet geroken. Het is een combinatie van aarde, bladeren, eikels, regenachtige lucht, kou. Lastig precies te benoemen inderdaad.
Dala schreef:
18-09-2025 08:04
Ja, ik weet precies wat je bedoelt! Heerlijke geur, soms was die specifieke geur er al wel eens in augustus zelfs. Dit jaar heb ik hem nog niet geroken. Het is een combinatie van aarde, bladeren, eikels, regenachtige lucht, kou. Lastig precies te benoemen inderdaad.
En een soort frisheid in de lucht. Ik krijg daar zoveel energie van!
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
Ik vond het vanmorgen warm toen ik de deur uitstapte om zeven uur. Dan mis ik echt die frisse ochtend lucht.

Verder is het in mijn huis wisselvallig. Soms aangenaam afgekoeld, soms eigenlijk best fris, maar heb dan ook nog de ventilator aan gehad afgelopen week. En afgelopen nacht had ik het warm onder mijn zomer dekbed
Blehhhh
Iedereen weer in Zomerkleding korte broeken.
Zo dit was dan die Indian Summer :whip:
Laat het aub Herfst worden hierna.
Dala schreef:
15-09-2025 18:18
Herkenbaar dit! En in de ochtend gaat dst nog maar ik heb het 's middags zo warm. Maar echt ik weiger het gewoon in t shirtjes en met blote benen rond te lopen alsof het een dag aan het strand is in juli.
Dit had ik vandaag..
Ik vertik het net als vandaag gewoon om nog in een Zomerse outfit te lopen maar veel te warm natuurlijk :facepalm:
Wil echt mijn Zomerkleding heel ver op gaan bergen! He-le-maal klaar mee.
28,5 is het hier nu.
Jeetjemina zeg
Gister iemand op bezoek die echt verbaast was dat ik de buitenboel al had opgeruimd. Ik kan werkelijk niks met dat soort opmerkingen, hou die maar lekker voor je

Verder zien de temperaturen er na morgen wel goed uit hier. Gemiddeld zo'n 18 graden en veel minder zon!
Morgen nog wel 23 graden, maar dan ben ik toch lekker aan het shoppen op het Zuidplein
Niet normaal die hitte van vandaag... Ik wil echt heel héél erg graag mijn herfstkleren aan maar ik heb het zo verschrikkelijk warm dat ik toch weer met korte mouwen en blote benen onder mijn rok loop...
Hier ook de tuin winterklaar gemaakt. En vanaf maandag wordt het SWEATERWEATHER :cheer2:

En daalt de temperatuur in de nacht onder de 10 graden WAHOOOOOOOO :cheer2:
Een pluviofiel met hart en ziel.
Ik ben uit protest winterjassen gaan passen vandaag. Bloedheet. Wel mooie jas gescoord though.
Anaïs schreef:
19-09-2025 20:18
Ik ben uit protest winterjassen gaan passen vandaag. Bloedheet. Wel mooie jas gescoord though.
Ik ook! Cobalt blauw, mijn lievelingskleur.
Een pluviofiel met hart en ziel.
Het wordt (hier) vannacht niet kouder dan 20.
Is toch om te janken.
Hier stond de ventilator ook weer aan vannacht. Moest gisteren met kind door de stad en getver wat een hitte. Zoontje heeft bij de fonteinen gespeeld dus dat was dan wel weer leuk. Hopelijk was dit het laatst beetje warmte.
Ja echt wat een achterlijke temperaturen alweer in de ochtend :roll:
Ben naar de sportschool geweest maar je hebt het al warm voordat je begint pfff
De rest van de dag ga ik in de ontkenningsfase en hopelijk straks bewolking met regen.
Mijn jongste dochter kwam gisteren thuis, helemaal chagrijnig.
Ze vind 7 km polder fietsen erger met warm weer dan met regen en wind. :proud: :proud:
Ze lijkt zo op mij. :roll:

Waarom is het weer warm, ik wil truien aan. :heart:
Ik wil ook weer truien en jassen aan! En de ventilator uit laten. Het is inderdaad warm. Maar vanmiddag gaat het ook weer regenen. Ik moet zeggen, die ene droge dag van gisteren was inmiddels best welkom. Alleen jammer dat dat dan meteen met 25 graden moet zijn.
Ik vind het vies plakweer! Bah!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven